Mysql tabel copieren naar hosted database . . .

Alles over programmeren en development binnen de IT-wereld
Plaats reactie
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 27 keer

Ik weet dat er hier creatieve geesten zijn , en zit met volgende situatie.

ik heb een zelfgeschreven applicatie welke om de zoveel tijd gegevens wegschrijft naar een mysql database welke hier ter plaatste staat te draaien.

Ik zou willen dat gasten gegevens kunnen opvragen via een gehoste site waar ik een mysql database heb.

Ik dacht aan volgende oplossingen .

- Als ik een lijn wegschrijf naar de lokale via een sql string , dan doe ik dit ook naar de gehoste . Ik moet echter dan m'n ip adres weten en dit zo instellen op de gehoste , anders gaat dit niet. dus als m'n lokaal ip adres wijzigt heb ik het vlaggen.

- Ik probeer telkens ik een lijn wegschrijf , dit ook te doen naar de gehoste via een php script. Maar dit zou dan zou moeten beveiligt worden dat ik alleen kan wegschrijven .

- Om de 10 minuten wordt via een soort cronjob de tabel volledig gecopierd naar de gehost , maar hier ook weer dit probleem via het IP adres.

iemand anders een idee of hoe dit dynamisch ip adres te omzeilen ?? laat jullie gaan

tnx

helmut



i
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1839
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 3 keer

Firewall rule op basis van dynamic dns naam en de firewall rule elke bijv 10 min reloaden om te zeker te zijn dat als ip wijzigt, alles nog werkt.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Gebruikersavatar
xming
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

Een VPN en dan mysql in master/slave zetten over die VPN?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Volgens mij is zijn probleem dat de gehoste DB enkel connecties aanvaardt vanuit een gewhitelist IP adres, dat dynamische van hem dus. Dat moet je dus bij de gehoste DB aanpakken, tenzij het wel degelijk enkel de firewall is die de check uitvoert.

VPN, indien mogelijk, lijkt me het makkelijkst. Dan vermijd je ook dat je een pinhole in de firewall moet maken van waaruit de DB aangevallen kan worden.
Aangezien het om een gehoste DB gaat, moet je dan wel voldoende toegang hebben tot de server om een VPN op te zetten. Als dat puur om een DB in een webhosting pakket gaat, kan dat wel ns moeilijk worden. Maar dat geldt ook voor de firewall whitelist in dat gevak.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 27 keer

dus een DB in een webhost
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Daar was ik al bang voor.
Je kan natuurlijk de IP restrictions gewoon weghalen, als die online db gewoon een kopie draagt en verder read-only is.
Dan beschouw je hem gewoon als cannon fodder, waar het niet uitmaakt of hij gehacked wordt, want de data gaat toch one-way vanuit jouw db naar de online versie.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
xming
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

In dit geval, lokaal db dump maken, ftp naar de webhost, op webhost cron job draaien om een db restore te doen.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Simpelste oplossing: Draai de volledige applicatie gewoon op een webhost. Als de database publiek raadpleegbaar moet zijn is er toch geen reden om dit lokaal te draaien?
helmuteke schreef:- Ik probeer telkens ik een lijn wegschrijf , dit ook te doen naar de gehoste via een php script. Maar dit zou dan zou moeten beveiligt worden dat ik alleen kan wegschrijven .
Iets omslachtiger, maar wel een propere oplossing: Maak gewoon een serverscriptje met een https login en een sql-routine waarmee je data doorstuurt via een http(s) post request van de lokale applicatie naar de serverapplicatie.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

raf1 schreef:Iets omslachtiger, maar wel een propere oplossing: Maak gewoon een serverscriptje met een https login en een sql-routine waarmee je data doorstuurt via een http(s) post request van de lokale applicatie naar de serverapplicatie.
Ofwel een "webservice" in vakjargon ;-)

Probleem is wel dat wanneer je host om één of andere reden down zou zijn jij uit sync gaat... je zal dus steeds een refresh procedure moeten voorzien.
Plaats reactie

Terug naar “Development”