Waze nav App

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

ik heb ook nog altijd de indruk dat Tom Tom mij logischer routes laat volgen. Daar kan je kiezen 'snel', 'ecologisch', 'kortst', 'fiets', 'te voet',...
ook zie ik soms files staan op tom tom aan mijn deur, die dan bij Waze er niet op staan. :eek:
::steven::
Pro Member
Pro Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 22 keer
Contacteer:

De toegelaten snelheid doet er eigenlijk niet toe, voor Waze... Routes worden berekend op basis van de gemeten gemiddelde snelheid... Als er dan inderdaad relatief weinig data voor handen is, kan dat een wat vertekend beeld geven... Meestal neem ik gewoon de voorgestelde route, en na een aantal keer weet Waze dan wel meer accuraat of het effectief sneller is of niet.
Het verschil tussen een zogenaamde primary street en gewone straat is inderdaad zo goed als nihil...

Wat betreft de files... Geen gebruikers of melding, geen info op de kaart he...
Weet wel dat Waze structurele files amper weer geeft, hoewel er wel mee rekening wordt gehouden voor de ETA.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Idem hier.
Als ik voor mezelf rij zal ik sneller "here maps" nemen. Als mijn vrouw mee is waze, zij is fan van de onooglijk kleine straten. Ik rij liever logisch.

Als je bijvoorbeeld vanuit Brugge naar Klemskerke rijdt zal here je over Oostende sturen, Waze laat je al van Jabbeke de hoek afsnijden.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

My_download schreef:"Pas een route automatisch aan zodra die 5 minuten sneller is" ? Ik heb de indruk dat Waze nu soms de vreemdste routes eerst uitzoekt zodra die 1 minuut sneller zijn...
Dat zit nu al in het systeem ingebakken, dus dat zo al moeten werken...
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

prijs 1: reële prijs die ik vandaag om 17.30 u. vastgelegd heb.

Dus niets, maar ook niets klopt!!! :oops:

Afbeelding

Wazer vandaag ingevoerd?! vandaag waren geen prijsveranderingen bij mijn weten.
euro 98 hebben ze daar niet...toch ingevoerd.

Afbeelding

carbu: LPG ingevoerd (hebben ze daar niet!) door Texaco zelf
Afbeelding

Prijs aanpassen door mij lukt ook niet bij carbu!!! contacteer helpdesk, lukt ook niet....

In waze moet ik nog uitvissen om die prijzen aan te passen, maar er zijn dus leuke wazers tussen die verkeerde prijzen invoeren?

Soit, zo blijven we bezig hé....waze bijwerken, carbu bijwerken....what's next....en op het einde van de rit klopt het maar half.
::steven::
Pro Member
Pro Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 22 keer
Contacteer:

Je hebt inderdaad mensen die gewoon de prijs updaten om de puntjes te sprokkelen... wat eigenlijk nogal dom is, gezien je uiteindelijk niet echt iets bent met die punten...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik update de prijs ook, zelfs als die niet veranderd is.
Zo zien anderen dat de prijs actueel is en de kans op juiste info is dan groter.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ondertussen al wat km's met Waze gereden. Toch wat ergernissen ondertussen...
De geluidjes vind ik zeer onlogisch:
* Iets belangrijks als het overschrijden van de snelheidsbeperking krijgt een stil discreet geluidje.
* Iets onbelangrijk zoals het herberekenen van de route (onbelangrijk, want ik kan er zelf toch niets aan doen) krijgt dan weer een luid intrusief geluid dat je de eerste keer wel schrikt en denkt dat er iets gaande is.
* Waarom overigens bij beide geen gesproken melding zoals met bvb flitspalen ?
* Heel vaak krijg ik geen gesproken flitspaal-melding, terwijl Waze hem wel ziet en aangeeft met een knipperende blauwe ronde zone.
Qua navigatie heeft Waze ook nogal de neiging om de meest absurde hoekjes af te snijden.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Flitspalen worden enkel auditief gemeld als je de de snelheid van de flitspaal overschrijdt, iets waar ik me ook aan erger, want je zou per ongeluk kunnen versnellen voor een onopgemerkte flitspaal zonder waarschuwing.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Veel mensen willen dat, ik ook. Daar zijn al zoveel discussies over gevoerd hier en op andere fora, het is mij echt onbegrijpelijk dat deze functie er nog steeds niet in zit al was het maar als optie.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

meon schreef:Flitspalen worden enkel auditief gemeld als je de de snelheid van de flitspaal overschrijdt, iets waar ik me ook aan erger, want je zou per ongeluk kunnen versnellen voor een onopgemerkte flitspaal zonder waarschuwing.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
dat is juist super, er staan zoveel flitspalen overal rond dat ik enkel een biep wil horen als ik inderdaad te rap rij, de rest ... is voor deze die zich niet aan de snelheidsbeperkingen kunnen houden.
::steven::
Pro Member
Pro Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 22 keer
Contacteer:

Ze hebben de vraag over het auditief signaal bij flitspalen alvast lang gehoord, en ook zo toegepast bij de melding van overschrijding van de toegelaten snelheid... Daar heb je immers nu wel de mogelijkheid aan te geven of en wanneer je een melding wil krijgen... Alleen hebben ze de betreffende instelling niet ook laten gelden voor de waarschuwing bij flitspalen.
Zou inderdaad mooi zijn als de mogelijkheid er zou zijn gelijkaardige keuzeinstelling te hebben mbt auditief signaal bij flitspalen.
Mr.mister
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 28 aug 2016, 12:01
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

cadsite schreef:Idem hier.
Als ik voor mezelf rij zal ik sneller "here maps" nemen. Als mijn vrouw mee is waze, zij is fan van de onooglijk kleine straten. Ik rij liever logisch.

Als je bijvoorbeeld vanuit Brugge naar Klemskerke rijdt zal here je over Oostende sturen, Waze laat je al van Jabbeke de hoek afsnijden.

Ik vind inderdaad ook dat dit beter kan.

Ik ben heel blij met Waze, deze heeft mij al veel files bespaard door te laten omrijden.
Maar dit weekend was ik toch lichtjes gefrustreerd waarom hij mij 3km laat rondrijden op een kasseiweg, terwijl er vast en zeker een andere weg moest zijn, desnoods met 30 seconden langere rit, maar met minder kans op schade.

Ergens zit er toch wat fout aan het laten rondrijden..
Zou hier geen verbetering aan komen?
---
GSM: iPhone 6/64GB & Orange TM Arend Premium €19, Onbeperkt bel. & 20 GB data
VoIP: Gigaset C610-IP + C530H x3 => WeePee (IN), HotVoip (OUT)
VoIP Backup: ELRO SA-125 & Dommel
Internet & TV: Orange Love (modem + TP-LINK TL-WR941ND + TP-Link TL-WA901ND + devolo AV500)
Backup 4G: (Orange Tempo Giga & D-LINK DWR-921 4G-modem)
---
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Super, de voorbije dagen in de inbox van Waze de melding dat de omloop van Vlaanderen in de buurt ervoor zorgde dat er vele straten afgesloten werden, met plan en afsluitingen erbij.
Leuk dat de aandacht er is en je je niet moet vastrijden in het verkeer én op tijd om de agenda aan te passen om zeker niet daar met de wagen rond te toeren
::steven::
Pro Member
Pro Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 22 keer
Contacteer:

Mr.mister schreef:
cadsite schreef:Idem hier.
Als ik voor mezelf rij zal ik sneller "here maps" nemen. Als mijn vrouw mee is waze, zij is fan van de onooglijk kleine straten. Ik rij liever logisch.

Als je bijvoorbeeld vanuit Brugge naar Klemskerke rijdt zal here je over Oostende sturen, Waze laat je al van Jabbeke de hoek afsnijden.

Ik vind inderdaad ook dat dit beter kan.

Ik ben heel blij met Waze, deze heeft mij al veel files bespaard door te laten omrijden.
Maar dit weekend was ik toch lichtjes gefrustreerd waarom hij mij 3km laat rondrijden op een kasseiweg, terwijl er vast en zeker een andere weg moest zijn, desnoods met 30 seconden langere rit, maar met minder kans op schade.

Ergens zit er toch wat fout aan het laten rondrijden..
Zou hier geen verbetering aan komen?
Er is momenteel geen mogelijkheid om verschillende types van wegdek in te voeren... Dus ja, een straat is een straat, met kasseien of niet. Er is enkel de mogelijkheid eventueel te werken met het karakter van 'plaatselijk verkeer'.
Naar ik weet zijn hier op korte termijn ook geen plannen voor.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

TomTom doet soms ook van die rariteiten dan word ik langs een landweggetje geleid omdat de weg enkele seconden sneller berekend werd.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

fvhbrugge schreef:TomTom doet soms ook van die rariteiten dan word ik langs een landweggetje geleid omdat de weg enkele seconden sneller berekend werd.
Ik denk dat dit voor beide apps (alle andere incl) normaal is.
Om te beginnen die paar seconden of minuten kunnen maar gemeten worden indien je met 2 wagens bent, er eentje de originele weg volgt en de andere de aangeduide. Daarbuiten is het een subjectieve beoordeling met een buikgevoel.

Bij het volgen van een weg kan ik me voorstellen dat op de weg iets is dat de normale doorgangsnelheid beinvloed in negatieve zin en het negatieve aangroeit.
Dat dan een alternatieve route bekeken wordt is normaal en er zal wel meer dan 1 berekend worden op de achtergrond maar soms zijn de alternatieven niet zo denderend. Daarnaast hoe meer mensen met dezelfde app dezelfde richting uitgaan hoe meer er van de alternatieve route gebruik maken.
Ik denk niet dat er tot op heden al rekening gehouden wordt met het aantal die gebruik maken van die alternatieve route.
Indien ik bv van Zeebrugge naar Brugge aan t rijden ben dan wordt de N31 nu en dan richting Brugge afgesloten net voorbij het Esso station, daar moet iedereen dan naar rechts naar de baan Blankenberge->Brugge. Een smalle binnenweg
Op het ogenblik dat waze die info binnenkrijgt wordt je véél vroeger naar rechts gestuurd, via een bredere weg met hier en daar doorsteeksluizen (1 wagen kan passeren) en kom je op dezelfde baan uit. Wel na een tijd is het aanschuiven in die straat en moet de politie verkeerslicht komen spelen op die grote baan.
Idem op diezelfde N31 bij de verkeerslichten in Lissewege, waar richting Brugge er van 2->1 rijvak moet via ritsen (en waar de vrachtwagens dit nog steeds zelden toelaten), veel alternatieven om even om te rijden zijn er niet, enkel via kleine wegen en je kan je de vraag stellen, had ik maar moeten in de file gaan staan, op t linker vak tot ongenoegen van de vrachtwagens, of op t rechter van waar iedereen voor je neus wil inrijden omdat die vrachtwagen achter je ze niet wil tussen laten.
My_download
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 09 apr 2004, 11:43
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 26 keer

Ik heb ook heel lang met TomTom Live Services gereden voordat ik ben overgestapt naar Waze. Vooral wat structurele files betreft blijft Waze toch wel wat achterop hinken ten opzichte van TomTom vrees ik.

Mijn route is een paar keer per week van Hasselt naar Rotterdam en mijn probleem is eigenlijk elke dag hetzelfde:
De route is E313 - Ring Antwerpen - E19 Breda of A12 Bergen Op Zoom en uit die twee routes kiest Waze de snelste op het moment van vertrek.
Van die route wordt pas afgeweken bij een winst van 5 minuten of meer.

Maar... als ik tussen half acht en acht uur vertrek zijn de files richting Antwerpen nog aan het groeien, dus blijkt vaakt de alternatieve route (Geel - Turnhout - Merksplas - Meer - E19 vlak voor de grens) sneller zolang Waze aangeeft dat die route niet meer dan 10 minuten trager is dan de op dat moment snelste route via Antwerpen. TomTom stuurde mij véél vaker wel al de alternatieve route op tenzij ik laat vertrok (na 9u) want dan beginnen de files af te nemen.

Dus zit je elke rit elke 5 minuten op de routes knop te drukken om te proberen in te schatten of je beter binnendoor gaat rijden dan wel op de snelweg te blijven. En natuurlijk elke keer je op die routes knop drukt, wordt de snelste route berekend en is de kans groot dat je god weer waar terecht komt om een paar seconden te winnen. Vaak dezelfde alternatieve route nemen helpt inderdaad, maar niet echt genoeg. Het gebeurd nog altijd heel vaak dat die favoriete route NIET in de 3 berekende routes staat en als je ze dan toch neemt en Waze doet de herberekening komt die route dan ook nog eens wél met een lagere ETA dan de 3 routes die 2 minuten eerder werden voorgesteld...

Eigenlijk zou je een favoriete home - work route moeten kunnen saven zodat elke druk op de "routes" knop je een + - verschil laat zien van elke route ten opzichte van die favoriete route. Dat zou het kiezen al een flink pak eenvoudiger maken.

Beter anticiperen of een file aan het toenemen of afnemen is zou ook al héél veel helpen.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Heeft dat niet te maken met het feit dat TomTom werkt met IQ routes? Ik krijg vaak op verschillende momenten van de dag ook verschillende routes. Soms behoorlijk absurde ook. :)
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Je moet wel iets in het achterhoofd houden met TT. Na lange discussies met hun helpdesk hebben ze uiteindelijk toegegeven dat hun routeberekening maar de eerstvolgende 60km in rekening brengt.
Gezien ik van midden W-VL naar de andere kant van BXL moet fietsen (rijden) wil ik eigenlijk weten of ik over Gent (E40) of over Doornik (A8) moet rijden en liefst bij het vertrek.
En ik vertrek in principe achter de files.
Met de TT in de wagen wordt nooit de A8 voorgesteld, ook niet als er nog files, wegenwerken of ongevallen zijn.
Soit na veel heen en weer gebabbel met de helpdesk én het feit dat de lengte van de verkeersinfo in de routeberekening een algemene parameter is heb ik besloten TT links te laten liggen.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Waze is community-based hé: Er moet er 1 de pineut zijn die in de file staat, zodat de anderen een andere weg kunnen nemen.
En hoe groter de community, hoe kleinder de kans dat jij bij de pineuten-van-de-dag bent, maar af en toe zal je toch aan de beurt zijn :)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

https://www.oostkamp.be/nieuwsdetail/30 ... chalstraat
zeg me eens, hoe en waar geef ik dit in als Waze gebruiker? :-D
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

1. Je logt in met je Waze account in WME
2. Je zoekt de locatie
3. Ik zie dat deze straat door iedereen bewerkt kan worden (staat op lvl 1)
4. Je selecteert het stuk dat aangepast moet worden
5. Je zet de juiste rijrichting
6. Je slaat op
7. Je wacht op een kaartupdate (meestal binnen 1 à 2 dagen)

Het is wel een ander verhaal indien dit maar een tijdelijke maatregel is (waar je dus met closures moet werken). Om een closure te zetten moet je minstens lvl 3 zijn. Het beste registreer je dan ook in het communcatieplatform Slack. Daar zitten vele editors samen die je altijd snel zullen verder helpen bij vragen: https://www.waze.com/forum/viewtopic.php?f=149&t=121775

Tip 2: neem ook eens de BNL wiki door: https://wiki.waze.com/wiki/Benelux/nl
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ben zelf een newbie, maar denk dat die edit niet juist is. Weet niet hoe satsurfer het juist gedaan heeft, maar blijkbaar heeft hij in 1 keer het hele stuk van Europaplein tot aan Marechalstraat als 1-richting kunnen aanduiden, maar zijn de afzonderlijke segmenten nog 2-richting. Het hele traject wordt met oranje streepjeslijn aangegeven, wat ik ook nog nooit eerder zag.
Denk dat met de huidige edit, Waze je nog in sommige gevallen de verkeerde richting uit zal sturen. Zo geeft de Marechal-straat nu nog aan dat je naar rechts mag, tegen de richting in dus. Met een segment-edit zou dit automatisch niet toegelaten zijn.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

ik zie gewoon pijl tot aan marechal staan. Ik veronderstel dat je vanuit Marechalstraat niet naar rechts kan rijden?

bij edit heb ik pijlen groen gezet, zodat je links in marechalstraat en dalevijverstraat kan rijden (komende van europaplein)
Gebruikersavatar
Glodenox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 1 keer

Momenteel lijkt het me inderdaad fout te zijn. Er is 1 segment helemaal van de Marechalstraat naar het Europaplein aangelegd en de straten er onder worden overlapt hierdoor: https://www.waze.com/editor/?env=row&lo ... =300179777

De oranje streepsjeslijn geeft een restrictie aan. Zo is het mogelijk om op voorhand te zeggen 'van tijd x tot y is het voor voertuigtype a en b niet mogelijk om in deze richting te rijden". Het ligt buiten mijn bewerkingsgebied, dus ik kan het niet meer in detail bekijken. Om een enkelrichtingsbaan aan te duiden dien je gewoon de rijrichting van "beide richtingen" aan te passen naar "van A naar B" (of omgekeerd indien dat het geval is)
Afbeelding Waze BeLux Global Champ
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

ik heb gezegd van europaplein naar marechalstraat rijden (éénrichting van A naar B) en 1 beperking tot midden september ingevoerd (nadien vervalt het)
rode pijl als je van kappellestraat/marechalstraat/dalevijverstraat komt.
Laatst gewijzigd door satsurfer 05 sep 2016, 14:48, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Glodenox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ok die restrictie lijkt me dan in orde, maar er zijn zijstraten in de Kapellestraat, en deze worden nu volledig afgekoppeld van de weg naar het Europaplein. Je dient dit segment terug vast te koppelen aan de bestaande straat en dan die restrictie toepassen op alle segmenten. Nadat je de straat terug normaal hebt gemaakt kan je met deze laatste link bij de restricties kiezen 'toepassen op alle segmenten' (of iets gelijkaardig, ik werk in het Engels).
Afbeelding Waze BeLux Global Champ
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Als dit zo tijdelijk is, lijkt mij een real-time closure beter, niet? Het gaat over wegenwerken in dit geval... Best een L3+ editor vragen in Slack om ff in te geven.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
Glodenox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ah, ik had nog niet door dat het nu al actief is. Inderdaad, dan dient er een closure te worden gezet. Hopelijk waren de recente aanpassingen niet zo erg dat dit niet kan (wegens te recent aangepast). Als een tijdelijke enkelrichting op voorhand gekend is, is het meestal beter dit niet met een closure te doen omdat het dan visueel lijkt alsof de hele straat afgesloten is.
Afbeelding Waze BeLux Global Champ
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

hoe delete ik al mijn wijzigingen? pff....snap het blijkbaar nog niet goed, zit ook al op slack. :-D
Gebruikersavatar
Glodenox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 1 keer

Best niets verwijderen nu. We kunnen de aanpassingen nog ongedaan maken, maar dat zou moeilijker zijn als er iets verwijderd wordt :)
Eenmaal je op 'opslagen' geklikt hebt kan je het niet ongedaan maken, behalve door dit manueel terug te zetten op wat het vroeger was. We zullen ons er wel door werken, dit is niets abnormaal voor een eerste aanpassing :P
Afbeelding Waze BeLux Global Champ
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

sorry guys :-(
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Niet mee inzitten, satsurfer. Iedere editor heeft in het begin geworsteld :-D Het is een community, geen vuurpeloton :lol:
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

iemand ook alles opnieuw moeten instellen na een update ?

taal, favorieten,....
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 55 keer

Ik heb het vaak voor dat Waze tijdens het rijden netwerk verliest en begint te flippen. Routes herberekenen, opnieuw en opnieuw. Daarna verliest hij connectie met de server en tot slot reageert de app niet meer en zelfs afsluiten gaat niet.
Na een tijdje is het toch gekilt en kan ik weer verder. Nu is het zo dat alleen Waze dat 'netwerkprobleem' heeft. De radio stream ik ondertussen wel mooi verder op mijn 4G verbinding.

Heeft iemand hier last van? Het komt voor sinds de laatste weken en het is bloedirritant. :cry: Vroeger had ik hier geen last van.

Ook na een herinstallatie en het wissen van de cache blijft dit optreden.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Geen last van hier, zowel niet op iOS als op Android. Welk platform gebruik je?
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

herinstallatie en registratie lukt ook niet bij mij. (tijdje terug gedaan) Mijn gsmnr. is nochtans geregistreerd, maar als ik wil activeren, vraagt hij mijn gsmnr. en zegt hij dan dat dit niet lukt. Heb dan uit miserie een andere account moeten aanmaken. dacht vroeger satsurfer24 en dan satsurfer247.

vraagje betreft mijn verkeerde aanpassing aan de kaart:
"eenrichtingsverkeer in de Kapellestraat tussen het Europaplein en de Marechalstraat. Men rijdt in de richting van de Marechalstraat."

ik zie dat het aangepast is, maar hier zie je toch niet dat je enkel van Europaplein richting Marechalstraat kan rijden (en niet omgekeerd?)
https://www.waze.com/nl/livemap?zoom=17 ... on=3.24158
Gebruikersavatar
Glodenox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 1 keer

De situatie in de Kappellestraat is correct ingegeven hoor :) De Kapellestraat bestaat uit kleine stukjes (telkens van kruispunt tot kruispunt) en er staat alleen een aanduiding aan de noordelijke kant van elk stukje. Als men in de richting van de Marechalstraat mag rijden, moet men dus naar het noorden kunnen rijden, wat hier mogelijk is. Het duidelijkst is het aan het rond punt. Je ziet daar een weg aangeduid staan, maar er staat geen symbool aan de kant van het rond punt zelf.

Deze manier van weergeven is inderdaad niet zo duidelijk, maar daar hebben we jammer genoeg geen controle over.

EDIT: @Tomby: aangezien je je reactie verwijderd hebt vermoed ik dat je zag dat het in orde was? :P Ik heb de route zonet op de livemap uitgetest en alles werkt naar behoren. Je kan niet naar het zuiden er door rijden, maar wel naar het noorden, zoals op de site van de gemeente staat.

Afbeelding
De omgekeerde vraag geeft een route langs de Gruuthulsebaan.
Afbeelding Waze BeLux Global Champ
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

geen verwijt hoor. Heb het even getest met Bevrijdingsstraat als bestemming te zetten, via de imkerstraat. En idd. van de Imkerstraat doet hij dan de lus via de ring. Ga nog veel moeten leren.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”