Waze nav App

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

Zijn de stemmen recent gewijzigd op Android? Deze ochtend had ik ineens een default Engels stem ipv Nederlands - Gijs?
En nu kan ik enkel kiezen tussen Femke, Thomas & Bram.
Gebruikersavatar
Glodenox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 2 keer

Dat is inderdaad correct, dat zie ik hier ook.

Sinds een dag of twee zijn de 'oude' stemmen jammer genoeg niet meer beschikbaar. Waze HQ wilt zo veel mogelijk gebruik maken van Text-to-Speech stemmen om zo gemakkelijk nieuwe instructies te kunnen toevoegen (zaken zoals trajectcontrole bijvoorbeeld). De reden waarom men de oude stemmen niet meer ter beschikking wilt stellen is ons niet bekend, maar misschien stond dat in het contract van de personen die de stemmen ingesproken hebben.

Het ligt in elk geval niet bij jou.
Afbeelding Waze BeLux Global Champ
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik hoop dan toch dat de mogelijkheid tot echt ingesproken stemmen gaan blijven en niet alles text-to-speech wordt want dat vind ik gewoon vreselijk. Ik was nu al zo blij dat '50g Kappellestraat' gefixt is en niet meer uitgesproken werd als '50 Gramkappellestraat' :D.
Gebruikersavatar
Glodenox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 2 keer

De Waze Benelux-community heeft de mogelijkheid om de uitspraak van de text-to-speechstemmen te verbeteren. Die '50g' is een van de aanpassingen die een tijdje geleden werden doorgegeven.

De mogelijkheid voor zelf ingesproken stemmen zal zeker blijven. Daarvoor is de functie te nieuw en te populair. Daarnaast is het er perfect mogelijk om een extra tekst toe te voegen die ingesproken kan worden. Bij een bestaande stem is het meestal moeilijk om de stemacteur een nieuwe tekst te laten inspreken op zo'n manier dat die in het geheel past.
Afbeelding Waze BeLux Global Champ
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6112
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Is het niet meer mogelijk om de maximum snelheid te melden bij een foute aanduiding?

Mobiel verstuurd
Gebruikersavatar
Glodenox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ja en nee.

Ja: de optie om dit langs de snelheidsmeter te melden werd uitgeschakeld. Er waren te veel meldingen die totaal fout waren (90 km/u melden in zone 30 was heel populair) waardoor het heel snel duidelijk werd dat deze rapporten meestal totaal nutteloos waren. In België viel dit nog mee omdat we zowat overal de snelheidslimiet wel ingesteld hebben staan, maar in veel andere gebieden maakte dit het leven van de testers een hel.
In de kaartbewerker zijn deze meldingen dan ook nooit verder dan bèta geraakt. Dit is echter geen permanente beslissing, men gaat het systeem herbekijken om ervoor te zorgen dat de gegevens veel nuttiger worden en het kan dus nog terugkomen in de toekomst. Maar momenteel is men aan enkele andere features begonnen, dus dat zal waarschijnlijk niet voor meteen zijn.

Nee: je kan nog altijd een kaartfout melden zoals vroeger, maar dan in de tekst vermelden wat er exact mis was. Een kaartbewerker kan deze melding dan oppikken en verwerken.
Afbeelding Waze BeLux Global Champ
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6112
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Dan wordt het wel heel lastig. Dan maar niet melden...
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Je kan een algemene kaartfout melden en gewoon 50 ofzo in mededeling steken. Doe dat zelf ook zo en meestal snappen ze dat dan (en snel opgelost).
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6112
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Al rijdend doe ik dat liever niet.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dan meld je iets zonder de typen, dat doe ik ook als het niet kan. Je krijgt dan later toch een vraag en kan je er vanaf je pc of als je in de zetel zit op antwoorden.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Glodenox schreef:Ja: de optie om dit langs de snelheidsmeter te melden werd uitgeschakeld. Er waren te veel meldingen die totaal fout waren (90 km/u melden in zone 30 was heel populair) waardoor het heel snel duidelijk werd dat deze rapporten meestal totaal nutteloos waren.
Krijgen dergelijke gebruikers dan geen negatieve score zodat ze niet langer het systeem verzieken ?
Gebruikersavatar
Glodenox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 2 keer

Vaganzza schreef:Dan meld je iets zonder de typen, dat doe ik ook als het niet kan. Je krijgt dan later toch een vraag en kan je er vanaf je pc of als je in de zetel zit op antwoorden.
Daarnaast kan je ook op de meldingsknop klikken en "later" aanduiden (of niets doen, na een 15-tal seconden wordt dit automatisch gedaan). Dan kan je op het einde van je rit het icoontje van de melding aanduiden om er de mededeling in te typen.
r2504 schreef:Krijgen dergelijke gebruikers dan geen negatieve score zodat ze niet langer het systeem verzieken ?
Dat zou een oplossing kunnen zijn voor het probleem in de Benelux. Het grootste probleem in het buitenland was de grote hoeveelheid aan meldingen, omdat men nog niet altijd overal de snelheidslimieten heeft ingegeven. De grote hoeveelheid meldingen zorgde ervoor dat de gewone meldingen, die een hogere prioriteit verdienen, ondergesneeuwd geraakten. Daar hebben meerdere mensen de oplossing voorgesteld van de meldingen rond snelheidslimieten in een andere categorie te zetten dan de andere user requests. Zo kunnen die gebieden de snelheidsrapporten verbergen op de kaart wanneer ze alleen de meldingen rond kaartproblemen willen bekijken.

Maar deze functie zal wel terugkomen hoor. Het was een makkelijke manier om zulke fouten te melden en het heeft hier en daar er effectief voor gezorgd dat kaartfouten opgelost werden. Maar zolang we er niet in slagen om de rapporten te verwerken heeft het geen zin om de mogelijkheid om zo'n rapporten aan te maken aan te bieden.
Afbeelding Waze BeLux Global Champ
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Op de Scheldelaan in Antwerpen zijn werken aan de gang sinds dit voorjaar en dat zal duren tot volgend voorjaar. De snelheid is er verlaagd naar 50 en het heeft héél lang geduurd voor dat is aangepast. Hoeveel meldingen ik daar voor gestuurd heb (ook in het oude systeem)...
Gebruikersavatar
Glodenox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 2 keer

We zijn inderdaad vrij terughoudend in het aanpassen van snelheden voor tijdelijke situaties. Maar meestal hebben we er geen problemen mee om dit te doen als het werken zijn die langer duren dan 6 maand. Het probleem van het oude systeem (via de snelheidsmeter) was dat er quasi niemand was om die meldingen te verwerken.

Alleen in de bèta-omgeving waren deze meldingen zichtbaar en daar verwerken we normaal gezien geen rapporten in omdat mensen dan vaak een link krijgen naar de bèta-omgeving waar ze niet kunnen inloggen. Dat is dan ook de reden waarom die manier van rapporteren uitgeschakeld werd in de app. Jammer genoeg heeft Waze HQ daar vrij lang mee gewacht, dus ik kan de frustratie volledig begrijpen. Dit was voor de editing community ook vrij frustrerend om te zien.
Afbeelding Waze BeLux Global Champ
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6112
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Idem.
Op de autoroute de Walonie zijn er ook zo'n werken die maanden duren. Daar heb ik ook *tig keren "70" gemeld. Nooit aangepast.

Persoonlijk snap ik de weigerachtige houding niet. Een wegafsluiting van een halve dag wordt aanvaard, maar een snelheidslimiet die weken/maanden tot bijna de helft gereduceerd wordt is niet relevant? :roll:
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het verschil is dat een wegafsluiting in real-time beheerd kan worden (vanaf een bepaald level). Een snelheidswijziging niet, daar is een kaartupdate voor nodig (die normaal dagelijks komt, maar kan evengoed enkele weken zijn indien er problemen zijn).
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
Glodenox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 2 keer

Inderdaad: wegafsluitingen kunnen we in realtime aanpassen, snelheidslimieten niet.

Voor een snelheidslimiet moeten we wachten op een map update (normaal gezien is er elke dag 1, maar dat durft al wel eens te mislukken). Over het algemeen ligt het in het verwachtingspatroon dat een navigatiesysteem niet altijd de tijdelijke snelheidslimieten kent en dus een hogere toegelaten snelheid weergeeft. Omgekeerd (een lagere snelheid dan toegelaten) wordt dat echter niet verwacht en krijgen we vele boze reacties van gebruikers terwijl het meestal al aangepast is op de kaart en we gewoon de volgende map update aan het afwachten zijn. Vandaar dat we voor aanpassingen van korte periodes liever geen risico's nemen.
Afbeelding Waze BeLux Global Champ
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6112
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Alle begrip hoor, maar nu zijn jullie een gebruik aan het aanpassen aan de mogelijkheden, ik heb geleerd dat de mogelijkheden moeten aangepast worden aan de wensen. :angel:
Als de snelheid niet real time kan gepushed worden moet dat niet als excuus gebruikt worden, maar moet dat aangepast worden.
Na! Dat mogen we toch wel verwachten zeker van zo'n dure app. :twisted:
Gebruikersavatar
Glodenox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 2 keer

:wink:

Je moet je inbeelden dat dit een wereldwijde applicatie is en dat ze dus prioriteiten moeten stellen rond de zaken die wereldwijd van toepassing zijn. De meeste andere landen hebben bijvoorbeeld nu nog maar op een 40% van hun wegen de snelheidslimiet ingesteld staan (in tegenstelling tot de 99.8% van de Benelux), dus die zitten nog niet in de situatie om na te denken over de tijdelijke snelheidslimieten.

Ook is er het probleem dat het realtime beheren van wegafsluitingen mogelijk is omdat dit alleen een aanpassing vereist op de routing servers. Het aanpassen van een snelheidslimiet zorgt ervoor dat je attributen van segmenten gaat aanpassen in de 'tile servers', wat een hoop synchronisatierisico's met zich meebrengt. En mocht men het realtime aanpassen van snelheden mogelijk maken zal men vrij snel dat ook voor attributen willen hebben. Ik zou persoonlijk daarom eerder vragen naar frequentere map updates (eens per uur zou ik niet overdreven vinden) waardoor de aanpassingen aan de kaart veel sneller naar de app doorgestuurd worden.
Afbeelding Waze BeLux Global Champ
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Dat snelheden niet real time aangepast kunnen worden, kan ik inkomen. Het zou anders nogal een soepke worden. Maar soms duurt het wel echt heel lang, en gaan er verschillende kaartupdates over. Uiteraard moet dat gemodereerd worden, maar als er massaal melding binnen komen mag het misschien iets sneller gaan.
Ik kan het zelfs nog moeilijker maken. In Brasschaat is er aan de scholen een snelheidslimiet van 30 op schooldagen tussen 07:00 en 17:00 uur... Dat zal dan eerder een software update vereisen denk ik :angel:
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

petrol242 schreef: Ik kan het zelfs nog moeilijker maken. In Brasschaat is er aan de scholen een snelheidslimiet van 30 op schooldagen tussen 07:00 en 17:00 uur... Dat zal dan eerder een software update vereisen denk ik :angel:
Wat met al de electronische zone 30's? :-D

Want die zijn ook maar een aantal uur opgelicht. En bv in de Zomervakantie totaal niet.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6112
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Als de app het niet aankan om dat tijdsbestek mee te nemen lijkt 30 me logisch als weergave.
Gebruikersavatar
Glodenox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 2 keer

De vraag voor tijdsgebaseerde snelheidslimieten is redelijk groot binnen de community, dus het lijkt me waarschijnlijk dat het er ooit wel van zal komen. Onze variabele zones 30 en de tijdsgebaseerde snelheidslimieten op autosnelwegen in Nederland zouden dat goed kunnen gebruiken. Maar zelfs als die functie er komt, dan gaat de snelheidsverlaging nog altijd plaatsvinden tijdens schoolvakanties. Het gaat te veel moeite zijn voor te weinig publiek om dat soort zaken aan te passen op een dagniveau.

Omdat we nu geen manier hebben om een tijdsperiode aan te duiden kiezen we inderdaad voor de laagste optie om het op veilig te spelen. In Nederland duiden ze op die snelwegen gewoon geen snelheid aan.
Afbeelding Waze BeLux Global Champ
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik heb al heel dikwijls en al heel lang geleden op die plaatsen 30 doorgegeven. Het is ondertussen nog niet veranderd en is nog altijd 50.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Probeer het eens met een gewone kaartfout te melden. Ik heb nog nooit gehad dat ik lang moest wachten op een vraag voor verduidelijking.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 920
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Toch een kleine waarschuwing voor mensen met een AMOLED scherm. Bij mijn Samsung S7 is de waze oranje knop burned in in het scherm.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Bij mijn S4 had ik het ook dat de vaste delen van Waze ingebrand waren. Met mijn S7 voorlopig nog geen problemen.
Gebruikersavatar
Glodenox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik vermoed dat dit een algemene waarschuwing is die voor alle apps die lange tijd open staan van toepassing is? Het zou waarschijnlijk helpen als die knop licht transparant is, vergelijkbaar met wat men bij TV-zenders doet. Er is een hele tijd geleden reeds een suggestie gedaan door de community om dit (al dan niet als optie) toe te voegen, maar tot nu toe is hier nog geen reactie op gekomen.

Ik heb in elk geval wat bijgedragen bij de discussie daar en de suggestie een upvote gegeven. Hopelijk wordt er iets mee gedaan.
Afbeelding Waze BeLux Global Champ
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 12 keer

liber! schreef:Toch een kleine waarschuwing voor mensen met een AMOLED scherm. Bij mijn Samsung S7 is de waze oranje knop burned in in het scherm.
Die mannen met een dure nieuwe iPhone X zullen het graag horen ;)
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 920
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Glodenox schreef: Ik heb in elk geval wat bijgedragen bij de discussie daar en de suggestie een upvote gegeven. Hopelijk wordt er iets mee gedaan.
Kan iedereen meevote'n? En zo ja, waar?
Gebruikersavatar
Glodenox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 2 keer

liber! schreef:Kan iedereen meevote'n? En zo ja, waar?
De suggestie waar ik had bijgedragen is verborgen en alleen beschikbaar voor de bèta-testers, dus dat is geen optie. Maar er is ook het Waze Uservoice-platform waar je suggesties kan maken en ondersteunen. Ik heb om eerlijk te zijn niet echt de indruk dat er daar veel naar gekeken wordt door Waze, maar deze suggestie lijkt me het meest overeen te komen met dit probleem en daar kan je ook mee op stemmen. Ik zie dat andere mensen gelijkaardige voorstellen ingediend hebben, maar die zijn meestal recenter of slechter omschreven.

Maar zoals ik altijd zeg bij vragen voor nieuwe features: reken er niet op dat deze er snel zullen komen, als ze er al ooit van zouden komen.
Afbeelding Waze BeLux Global Champ
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Ik zet mijn scherm altijd af als ik op waze rij, dus geen last van inbranden. Alleen jammer dat hij geen repeterend geluid heeft als je de snelheid overschrijdt...
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Glodenox schreef: In Nederland duiden ze op die snelwegen gewoon geen snelheid aan.
Wat ik maar frustrerend vond toen ik naar Nederland ging. Dan liever de gangbare snelheid met een uitroepteken erbij zodat je weet dat het kan variëren tijdens de dag. Altijd 30 bij een zone 30 heb ik dan weer minder problemen mee. Altijd 80 waar je overdag 130 mag daarentegen :D

Ook jammer dat je geen favorieten en planningen kan maken op de site. Dat is in mijn ogen toch eenvoudiger dan in de app, dan staat alles klaar nog voor ik in de wagen stap :).
Gebruikersavatar
Glodenox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 2 keer

We hebben een voorstel gedaan om het ook mogelijk te maken om wegen als 'variabel' aan te duiden waarbij er een vraagteken of een tilde (~) getoond wordt in de app. Persoonlijk zie ik het nut daarvan nog in zelfs als er een functie komt om aan te duiden wanneer er welke snelheidslimiet van toepassing is.

Ik weet niet volledig zeker hoe die favorieten en routes opgeslagen worden, maar ik vermoed dat een groot deel van de community geen Waze-profiel heeft. Al die mensen zouden de site dus al niet kunnen gebruiken omdat er geen link gemaakt kan worden met hun account. Ook kan ik niet zeggen dat ik daar eigenlijk al veel vraag naar gezien heb...
Afbeelding Waze BeLux Global Champ
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Er zijn werkzaamheden begonnen in mijn buurt.Dit is de permalink: https://www.waze.com/nl/editor?env=row& ... 1,88590429

Kan iemand dit ingeven? Ik heb niet het juiste level :-)
De werken duren meerdere maanden, ik zal het doorgeven wanneer ze klaar zijn.
Gebruikersavatar
Glodenox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 2 keer

johcla schreef:Kan iemand dit ingeven? Ik heb niet het juiste level :-)
De werken duren meerdere maanden, ik zal het doorgeven wanneer ze klaar zijn.
Bedankt voor de melding! Dat is bij deze gebeurd tot 23 februari.
Afbeelding Waze BeLux Global Champ
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Bedankt, nu kan ik reclame maken voor Waze bij mijn klanten zodat ze zonder problemen hier geraken :-)
Mr.Toma
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 okt 2017, 07:39
Bedankt: 1 keer

Is voor de snelheid het geen optie de camera van de smartphone de borden naast de route te erkennen en weer te geven in de applicatie?
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Die gaat bij mij niet meer zien dan de blazer in men dashboard, dus voor mij niet nuttig alleszins :) tenzij het goed werkt en die updates naar iedereen gaan.

Sent from my Lenovo K33a48 using Tapatalk
Gebruikersavatar
Glodenox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 2 keer

Mr.Toma schreef:Is voor de snelheid het geen optie de camera van de smartphone de borden naast de route te erkennen en weer te geven in de applicatie?
Het herkennen van borden zou vereisen dat de camera van de smartphone gericht staat naar de straat, wat volgens mij bij de meeste mensen niet het geval is. Verder heeft Waze over het algemeen deze informatie al gewoon op de kaart staan, dus veel toegevoegde waarde zou het niet bieden.

Wat hier wel mee zou kunnen samengaan is de suggestie van sommige mensen om een dashcam-functie te voorzien. Maar ik vrees dat de app dan iets te groot gaat worden en te veel functies tegelijk gaat proberen uit te voeren, waardoor deze te zwaar gaat worden naar de mening van sommige mensen. Extra functies toevoegen klinkt leuk, maar die moeten ook nog onderhouden worden...
Afbeelding Waze BeLux Global Champ
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”