Waze nav App

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

ik zou de snelheidsaanwijzer liefst nog iets groter hebben :angel:
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

johcla schreef:Het staat rechtsonder, boven de snelheidsmeter.
Het is afleidende info tijdens het rijden, en net als voor de snelheidsmeter, zou een optie interessant zijn zodat je kan kiezen of je het wil of niet.
Waarschijnlijk zal het wel verdwijnen als ik de koppeling met facebook verbreek :)
koppeling met facebook verbroken en het is inderdaad weg :)
::steven::
Pro Member
Pro Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 22 keer
Contacteer:

Of als je er voor kiest om de kaartbesturing altijd op je scherm te hebben, zie je het ook niet, maar dan heb je natuurlijk wel de kaartbesturing op je scherm...:-S
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Voor wie nog niet weet wat Waze is: Waze is een op community gebaseerde navigatie en verkeersapp. Je kunt ermee navigeren, maar ook gevaarlijke situaties melden, benzineprijzen weergeven, files bekijken en zelfs zien waar je vrienden op de weg zitten. De Waze app was natuurlijk al een tijd verkrijgbaar op de andere platformen, maar is nu ook voor Windows Phone in Beta gegaan.

Bron: http://www.wp7.nl/34481/waze-beta-van-start-gegaan/
Laatst gewijzigd door philippe_d 20 jun 2013, 12:11, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: verplaatst naar bestaande Waze topic
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Telkens ik Waze opstart en een route plan, krijg ik soms een vakantie gevoel als we gaan vertrekken.
"Ok, Let's Go! Drive safely" of andere variant doen me altijd denken aan de gps in de rental cars in amerika.


Waarom begint hij regelmatig in het engels, om dan over te schakelen op het nederlands (ingesteld)?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Waze kan pas Nederlands spreken als er een data-verbinding op staat, blijkbaar. Vreemd eh :)
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Je bedoelt dan een GPS signaal ontvangen.
Want eens ik een GPS signaal ontvang spreekt hij NL !
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Nog een feature request. Ik zie dat we bij Instellingen -> Tankstations ons favoriete merk tankstation kunnen selecteren. Voor mensen met een tankkaart zou het echter handig zijn moesten er in dit lijstje meerdere stations geselecteerd kunnen worden. Bijvoorbeeld elk merk staat er nu 2x in omdat ze altijd wel een 'Express' variant hebben. Sommige tankkaarten laten ook meer dan 1 merk toe. Moest dit deftig werken zou dit de eerste app zijn die nuttig is voor mensen met tankkaarten (nu moet ik nog steeds op de website gaan om de best gelegen tankstations te vinden die liefst niet te ver van een afrit aan een autosnelweg liggen).
::steven::
Pro Member
Pro Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 22 keer
Contacteer:

Rond die 'Express' variant hebben we inderdaad getwijfeld, om die niet van eerste keer te bundelen met het gewone merk, om deze reden.
Uiteindelijk niet gedaan, en had inderdaad ook geen oplossing geweest voor tankkaarten waarmee je bij verschillende merken kan gaan.
Zal eens nagaan of dit al in het uservoice systeem zit...

Wat betreft de engelse/nederlandse taal... Zou het kunnen dat de eerste download van de stem niet vervolledigd is?! Heb dit om deze reden ook al gehad, maar een herinstallatie loste dit op.
Heb zelf nog niet gemerkt dat de taal zou wijzigen in verhouding tot het GPS-signaal, of een data-verbinding. Zal dat zelf ook nog eens uitproberen.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

bij mij was het toch zo, zolang ik geen GPS signaal had stond de NL aangevinkt maar was het in het Eng te doen tot ik GPS ontvangst had en dan was het ineens in het nederlands, mss toeval geweest dat kan ook natuurlijk.
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer

Het kan ook dat het GPS-bericht het "initializing voice" bericht verbergt want die komen op dezelfde plaats. De eerste keer moet die stem gedownload en geactiveerd worden of zoiets denk ik?
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
::steven::
Pro Member
Pro Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 22 keer
Contacteer:

De eerste keer dat je een bepaalde taal kiest, wordt die stem inderdaad gedownload... dan krijg je ene balkje bovenaan je scherm, met de voortgang. Op diezelfde plaats staat ook het balkje met de melding als er geen GPS-signaal is, of als ie dit zoekt.
Als je dataverbinding verbroken wordt tijdens het downloaden van de stem, durft het soms wel eens fout gaan dat hij die download niet hervat. En dan kom je dus wel eens tegen dat hij verschillende talen gaat mengen.

Als jouw situatie dus slaat op het allereerste gebruik, kan het in deze lijn liggen. Als dit blijft manifesteren, zou ik toch eens een herinstallatie doen...
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

::steven:: schreef:Rond die 'Express' variant hebben we inderdaad getwijfeld, om die niet van eerste keer te bundelen met het gewone merk, om deze reden.
Uiteindelijk niet gedaan, en had inderdaad ook geen oplossing geweest voor tankkaarten waarmee je bij verschillende merken kan gaan.
Zal eens nagaan of dit al in het uservoice systeem zit...
Van mij hoeven die 'Express'-varianten zeker niet samengevoegd te worden met het moedermerk, maar ik wil gewoon kunnen instellen welke merken ik wel in het lijstje wil zie verschijnen en de welke niet. Uiteindelijk zijn de merken die buiten mijn tankkaart vallen gewoon een no-go voor mij, en moet ik steeds manueel door dat lijstje gaan. Zoals het nu is, is het gewoon onpraktisch...
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Zijn er soms problemen met die trajectcontroles? Vandaag viel me op dat die er op de viaduct van Gentbrugge er gelijk niet echt inzitten...

Qua waarschuwingen van flitscamera's, geeft dat enkel geluid als je te snel rijdt? Want de ene keer krijg ik wel melding en de andere keer precies niet...


[Edit]
Net op de Wiki van die camera's terechtgekomen.
En idd, blijkbaar enkel als je te snel rijdt. En trajectcontrole is niet ondersteund.

Dus wil je tijdig gewaarschuwd worden, rij altijd te snel ;)
Zou misschien wel handig zijn om zelf het soort melding te kunnen kiezen voor die ondingen, en of je al dan niet altijd de waarschuwing wilt krijgen...
::steven::
Pro Member
Pro Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 22 keer
Contacteer:

Trajectcontrole zit er inderdaad nog niet in wat betreft geluidsmelding.
Maar op wat betreft gewone controles... waarom een melding krijgen als je niet te vlug rijdt?! Op zich is er dan toch geen melding nodig?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Het is niet omdat je voor een flitspaal correcte snelheid rijdt dat je dat ter hoogte van de paal zelf ook nog doet. Ik kan versnellen en Waze geeft geen kik meer. Beter zou zijn gelijk Nokia Drive: altijd geluidssignaal bij flitspaal, bijkomende gesproken melding indien sneller dan toegelaten.

Betreffende trajectcontrole: de paar keer dat ik voorbij Gentbrugge reed merkte ik dat het begin telkens gemeld werd als een mobiele flits controle.

Sent from my C6603 using Tapatalk 4 Beta
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

meon schreef:Beter zou zijn gelijk Nokia Drive: altijd geluidssignaal bij flitspaal, bijkomende gesproken melding indien sneller dan toegelaten.
Huh... kent Nokia Drive flitspalen ?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Op Nokia Symbian (N8) in elk geval wél.
::steven::
Pro Member
Pro Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 22 keer
Contacteer:

Ja, de trajectcontrole is eigenlijk nog niet echt voorzien als mogelijkheid in Waze. Dit wordt nu opgevangen door via het Feed-The-Waze systeem inderdaad op 2 plaatsen een melding te laten verschijnen van een mobiele controle... Ideaal is het zeker niet, maar we pleiten voor een structurele en gepaste aanpak bij Waze. Het gegeven dat het niet enkel in België is waar nu met dergelijke systeem gewerkt wordt, kan enkel helpen...
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Kan je de flitspalenmelding ook helemaal afzetten?
::steven::
Pro Member
Pro Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 22 keer
Contacteer:

Ik denk niet dat je ze apart kan uitzetten, maar je kan wel alle geluiden uit zetten, of enkel bepaalde meldingen horen, of alles... Maar specifiek de flitspalen, denk ik niet...
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Ja heb de flitspalen al uit staan maar krijg nog altijd een pop-up. Jammer!
::steven::
Pro Member
Pro Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 22 keer
Contacteer:

Je kan de flitspalen op zijn geheel wel niet laten verschijnen als je wil, maar dan heb je er natuurlijk ook niks meer aan... :-)
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Waze werkt alleen deftig als je GPS aanstaat en satellieten gevonden heeft zeker?
Mijn Android vindt namelijk nooit een satelliet, en ik kan dus nooit een navigatie app gebruiken. :-(
::steven::
Pro Member
Pro Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 22 keer
Contacteer:

GPS en een fix van je positie zijn natuurlijk behoorlijk essentieel voor Waze, en eigenlijk eender welke navigatie-app, denk ik... :?
Wat maakt dat je smartphone nooit een sateliet kan vinden? Heb je al eens apps als GPS status geprobeerd? Of is het een hardware probleem?
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Of een hittewerende voorruit. Probeer eens fix te pakken als je int zonnetje inde tuin ligt...
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bij het gebruik van Waze verlies ik soms ook verbinding met gps. Ik zie dat echter nooit als ik rij, maar pas achteraf als ik mijn rit opvraag via Waze website. Telkens gebeurt dit op sommige plaatsen op de E40 tussen Gent en Brugge...
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer

Ik heb ook een tijd gehad dat ik bijna geen fix kreeg, tot ik mij herinnerde dat dat begon ongeveer toen ik een firewall opgezet had om apps die imo geen internettoegang nodig hebben te blokkeren. Blijkbaar werkt de GPS fix zeer slecht als hij niet af en toe die database met satellieten kan binnenhalen.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb de Avast app geïnstalleerd, maar firewall staat niet aan (net gekeken).
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Geen idee waarom ik geen GPS Fix kan krijgen.. Location services werkt wel altijd (Navigatie app weet zo ongeveer waar ik ben).

Ik heb een Jiayu G3 met Jelly Bean 4.1.2. GPS Status zegt altijd Satellites -/- , ook als ik buiten sta.

Denk dat het een hardware probleem is :-(
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Ik heb sinds enkele dagen een nieuwe gsm: S4 Mini.
Met mijn vorige gsm, een Motorola Defy+, kon ik via de app BTMono de gesproken instructies van Waze via mijn bluetooth carkit sturen en dus via de luidsprekers van mijn auto horen. En tussendoor speelde de autoradio gewoon.
met de S4 Mini lukt dat niet: via BTmono kan ik het nog altijd de carkit sturen, maar het is dan alles of niets: de autoradio speelt dan niet meer :(

Kent iemand een manier om dat opnieuw voor elkaar te krijgen?
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Galaxy S, nog geen oplossing gevonden.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
StinkyPanda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 24 apr 2011, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 11 keer

Wanneer ik vanuit Google Now een route open in Waze dan kan ik nooit het adres kiezen dat in Google Now werd weergegeven.


Heeft iedereen dit probleem ?
::steven::
Pro Member
Pro Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 22 keer
Contacteer:

Waze berekent dan toch automatisch de route van je huidige positie naar het adres vanuit Google Now... Je hoeft het niet opnieuw in te geven?!
Ik gebruik het eigenlijk ook nu en dan eens in combinatie met Google Now, maar snap dus niet zo goed wat je precies wil zeggen...
StinkyPanda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 24 apr 2011, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 11 keer

Zo zou het normaal gezien moeten lopen maar bij mij dus niet.
Hier een voorbeeld:
Google Now berekend mijn route naar huis (Schoten)
Afbeelding
Waze wordt geopend en ik krijg dit te zien
Afbeelding

Google Now berekend mijn route naar een adres in Lint
Afbeelding
Waze wordt geopend en ik krijg dit te zien
Afbeelding
::steven::
Pro Member
Pro Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 22 keer
Contacteer:

En als je het tabje onderaan even verschuift, van het waze icoontje naar bv. G-icoon?
Je adresinfo staat in Google Calendar, zo eenvoudig mogelijk?
Ik zet er wel al eens wat meer bij, waarbij het dan ook nog werkt, maar je weet nooit.
Lijkt er op dat er ofwel ergens iets mis gaat in het doorgeven van de juiste GPS-coördinaten / adres (maar dan zouden er natuurlijk nog andere gebruikers gelijkaardige ervaringen moeten hebben) ofwel de zoekfunctie van Waze zelf het niet goed doet (maar dan zou het afhankelijk moeten zijn van welke adressen je allemaal gaat hanteren en het toevallig bij enkele van jouw adressen fout gaat).

Als je de adressen wel manueel in geeft, in Waze, dan gaat de routeberekening wel goed?
StinkyPanda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 24 apr 2011, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 11 keer

Als ik dan de tab onderaan verschuif naar google of bing krijg ik geen resultaten te zien.
Wanneer ik handmatig een adres ingeef dan werkt het perfect, het is dus alleen (en altijd) vanuit Google Now dat het misloopt :?
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 92 keer

Zou deze "SmileDrive" social driving app van VW group gebruik maken van Waze (Powered by Google)?

[youtube]ImFY-lSkCSM[/youtube]

PS: US only :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

In tegenstelling tot Waze heeft SmileDrive integratie met Google+ en je kan op de screenshots van SmileDrive ook zien dat de native Google Maps gebruikt worden ipv de custom (Bing?) kaarten van Waze.

Heeft er volgens mij dus niets mee te zien. Volgens mij hebben ze Waze enkel overgenomen voor de userbase en het concept. Als ze dezelfde features in Google Maps hebben verwerkt zal Waze wel discontinued worden...
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”