Waze nav App

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
::steven::
Pro Member
Pro Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 22 keer
Contacteer:

- Werken geef je best door via een melding op de kaart, zodat een editor hier het nodige kan voor doen. Als je enkel de weg 'blokkeert' via de app, verdwijnt deze inderdaad na een zekere tijd. Er is echter ook een systeem waarmee je via pc alle wegenwerken kan ingeven, 'Feed-The'Waze'. Als werken dus nog niet te zien zijn, is het omdat niemand deze reeds heeft in gegeven.
- de spraak varieert tussen de TTS (met uitspraak van straatnamen) en de 'gewone' ('Gijs', dacht ik). Deze met TTS wordt inderdaad herwerkt en zal binnenkort volledig vernieuwd zijn, de 'gewone' stem, Gijs, is stukken meer helder. Maar je opmerking klopt dus wel. Zelf gebruik ik Gijs, zonder versterking of bleutooth, en is perfect verstaanbaar, zelfs op de tweede rij in de wagen. :-)
- de app komt inderdaad wat 'kinderachtig' over, enerzijds door de zachtere kleuren, denk ik, alsook met de icoontjes, rondingen, ... Maar dat lijkt me dan weer een zekere huisstijl te zijn van Waze, die het 'spelelement' er inderdaad wel wat wil in houden.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Bedankt voor de feedback.. Dat is allesinds wel een pro :)
Over de snelheidsindicatie had ik over gelezen. Spijtig maar het is nu zo :) Alleen zou ik als sponsor niet tevreden zijn met de uitleg. Het is nu veel werk omdat.. we er in het begin niet goed over nagedacht hebben :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dafke schreef:Over de snelheidsindicatie had ik over gelezen. Spijtig maar het is nu zo :) Alleen zou ik als sponsor niet tevreden zijn met de uitleg.
Als de community het werk doet zie ik het probleem ook niet echt in.

Ik begrijp trouwens ook niet waarom dergelijke projecten geen Openstreetmap data gebruiken (deze heeft een maxspeed property).
::steven::
Pro Member
Pro Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 22 keer
Contacteer:

:-) thx!
Ja, die sponsors, denk dat ze vooral op zoek waren naar wat contragewicht voor Google Maps, denk ik persoonlijk... Of ze daarin al geslaagd zijn, lijkt me wat anders... :-)
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Voor mij niet, Waze is meer iets open community dat gebaseerd is op een mix van navigatie, coyote en alternatieve routes van TomTom.
Daar ergens een sausje overgegoten om het "nieuw" te laten lijken, maar blinkt niet echt 100% uit op elk vlak.

Dat is mijn mening é :) Ik moet zeggen dat ik ergens wel verwend ben met mijn huidige GPS in de wagen. Die geeft de max snelheid aan van de actieve straat (scanfunctie op borden, dus ook als er werken zijn en de snelheid verlaagd is), heeft TMC en heeft me zelfs dit weekend een afrit op de ring laten nemen en de oprit verder laten opkomen om zo de file in Jette te ontwijken :) Update zich ook automatisch wanneer hij merkt dat ik "naast" een weg zit te rijden (nieuwe wegen..)
Spijtig genoeg geen mobiele of vaste flitsers, maar daarvoor heb ik dan Wikango.
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Kan Waze ook zoeken op huisnummers?

Als ik bv een huisnummer toevoeg, dat hij dan op de juiste plaats stopt? Merk dat hij toch nog de verkeerde plaats selecteert, ook al heb ik de huisnummers toegevoegd een paar dagen geleden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Teebee schreef:Kan Waze ook zoeken op huisnummers?
Als ik op hun website ga kijken dan zie ik buiten enkele stukjes autostrade zo goed als niets (zelfs niet na inzoomen) ?
::steven::
Pro Member
Pro Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 22 keer
Contacteer:

Ja, hiervoor wordt de database van Bing gehanteerd, die niet steeds zo nauwkeurig blijkt te zijn en heel wat tijd vraagt om aan te passen. Waze is sinds kort dus gestart met de aanmaak van een eigen database hiervoor. Deze gegevens worden echter nog niet gebruikt in de zoekfunctie van de app...
::steven::
Pro Member
Pro Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 22 keer
Contacteer:

Kijk je wel degelijk op world.waze.com en niet op Www.waze.com?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

::steven:: schreef:Kijk je wel degelijk op world.waze.com en niet op http://Www.waze.com?
Dat ziet er inderdaad beter uit... maar hoe had ik dit moeten weten ?

Trouwens onder IE 10 is het navigeren op die map een ramp... het hertekenen loopt soms totaal fout.
::steven::
Pro Member
Pro Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 22 keer
Contacteer:

De Waze Map Editor is idd geoptimaliseerd voor chrome en Firefox...
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Facebook aast op Waze:
http://feedly.com/k/13jrPoR


Verstuurd van mijn C6603 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Moeten de Waze gebruikers hier nu blij om zijn of niet :think:


Lees ook dat ze van 20 naar 47m users gegaan zijn op één jaar tijd :eek:
::steven::
Pro Member
Pro Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 22 keer
Contacteer:

Het enige dat ik uit heel goede bron weet is dat er inderdaad een verdere 'integratie' komt van Facebook in Waze, maar er evengoed ook andere sociale media overwogen worden.
Het stijgende aantal gebruikers is correct, en is ook representatief voor de groei in België.
Er is natuurlijk wel een verschil tussen het aantal geregistreerde gebruikers versus actieve gebruikers.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

::steven:: schreef:Het enige dat ik uit heel goede bron weet is dat er inderdaad een verdere 'integratie' komt van Facebook in Waze
Oei... nog een reden om er ver van weg te blijven.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Als het naar Facebook zou gaan zal ik alvast beginnen uitkijken naar alternatieven. Jammer maar helaas.
Navfree heb ik in het buitenland eens getest omdat het gratis is en offline kaarten beschikbaar maakt, maar qua gebruiksvriendelijkheid en stabiliteit trok het op niets.

Waze gebruik ik trouwens enkel tijdens het rijden. Bij langere trajecten ga ik vrijwel altijd eerst de kaart van Touring Mobilis checken. Er zijn weinig kaarten die zo accuraat zijn op vlak van files.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Kenw00t schreef:Bij langere trajecten ga ik vrijwel altijd eerst de kaart van Touring Mobilis checken. Er zijn weinig kaarten die zo accuraat zijn op vlak van files.
Volgens mij is de TMC data ook in samenwerking met Touring Mobilis.

Op zich ben ik enorm tevreden van m'n auto GPS systeem... enkel heeft die geen flitspalen.
::steven::
Pro Member
Pro Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 22 keer
Contacteer:

Laat ons nu misschien niet op geruchten af gaan... Een jaar geleden was er eenzelfde gerucht ivm Facebook, en toen werd het mogelijk om naast een login van Waze, ook de login van Facebook te gaan gebruiken voor de Waze app.
Een half jaar terug was er het gerucht van een overname door Apple, ter vervanging van de Apple Maps...
Nu dus opnieuw het gerucht ivm Facebook... De verdere 'integratie' zal in principe vorm krijgen door adresgegevens van FB evenementen rechtstreeks te kunnen hanteren in Waze...
Het volgende gerucht kan er misschien eentje zijn ivm Foursquare, omdat je vlot kan inchecken via Waze, in Foursquare... :-)
In elk geval, geruchten lijken me nooit echt goed om op af te gaan.
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Als ik nu een route plan vooralleer ik vertrek (bv. 500km verder), blijft hij dan werken, ook als je geen dataverbinding meer hebt? (Buiten het missen van actuele verkeersinfo)
::steven::
Pro Member
Pro Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 22 keer
Contacteer:

Normaal wel ja... :-)
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Als alles goed gaat op je route, dus geen omleidingen ofzo

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Inderdaad, en je mag ook niet verkeerd rijden denk ik. Ik ben er al mee naar het buitenland gereden, en dit was wel voldoende, maar uiteindelijk moet je ook nog terug geraken zonder dataverbinding. :-(
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Dus niet echt geschikt om te gebruiken in offline mode? (wil dit vooral testen in new-zealand)
StinkyPanda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 24 apr 2011, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 11 keer

Wanneer ik bv een route ingeef van brussel naar Italie dan komt er altijd op "kan geen route berekenen". En ja de adressen zijn correct en worden gevonden door Waze.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Dus je gaat in Nieuw-Zeeland aan de slag met een mobiele dataverbinding, maar je bent van plan om naar een gebied te rijden zonder dekking? Dit zou moeten werken, maar het (her)berekenen van de routes zal dan niet werken in dat gebied. Indien je dezelfde weg terug neemt uit dat gebied, heb je geen GPS nodig denk ik? Als je van plan bent te stoppen in dat gebied, en dan een nieuwe bestemming hebt, ja dan kan je het inderdaad vergeten.
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 23 keer

Teebee schreef:Dus niet echt geschikt om te gebruiken in offline mode? (wil dit vooral testen in new-zealand)
Koop je gewoon een 2degrees simkaartje en doe een topup van $20 (13 euro). En koop daarna een Combo bundel van $19 aan.
Je krijgt 500MB, 50 min bellen nationaal, onbeperkt sms, etc voor 1 maand.

Maar zoals eerder aangehaald, is het data netwerk buiten the city wel minder. Je hebt soms Km's lang geen EDGE of 3G.
Je moet ook vaak nationaal roamen via andere providers door het slechte ontvangst buiten the city.

Heb je meer data nodig, kan je een Mobile Broadband Zone Data Packs aankopen:
1GB = $20 (13eur)
3GB = $50 (32 eur)
12GB = $99 (64 eur)

Mij was het ook opgevallen dat je minder snel een GPS fix daar.

http://www.2degreesmobile.co.nz/mobileb ... dbandzones
https://www.vodafone.co.nz/coverage/
Waar 3G beschikbaar is, al de rest is EDGE of zelfs geen bereik.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Sorry maar euhm, NZ is niet bepaald het meest dichtbevolkte gebied ook he.
Persoonlijk zou'k daar allemaal niet gerust in zijn en zien dat ik een degelijke GPS-kaart heb op een dedicated device...
::steven::
Pro Member
Pro Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 22 keer
Contacteer:

Voor wie het interesseert... Vandaag werd de Waze 3.7 versie uitgebracht.
Een van de verbeteringen, naast een aantal nieuwe functies, is de mogelijkheid om de kaart altijd met het noorden omhoog te houden... Een verzoekje vanuit dit forum... :-D
kloon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 04 sep 2005, 18:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 14 keer

Yes ik ben geselecteerd om waze te testen op mijn Windows Phone. Kan ik terug mijn verloren plaatsen inhalen.

Sent from my GT-I8750 using Board Express
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

::steven:: schreef:Voor wie het interesseert... Vandaag werd de Waze 3.7 versie uitgebracht.
Nog niet als rijdende sessie gebruikt, maar ik merk op m'n Full HD-scherm wel dat de iconen nu wat groter zijn. Zouden de op mijn resolutie verkeerd geplaatste items op het scherm nu ook opgelost zijn? (Snelheid die verstopt zit achter meldingsknop, je eigen pijl die bijna onder het ETA-blok zit, ...
Minimum zoomlevel is wel nog altijd zwak, ik wil MEER kunnen inzoomen! (Zie screenshot: druk eh?)

Verstuurd van mijn C6603 met Tapatalk
Bijlagen
uploadfromtaptalk1369945845195.jpg
(64.51 KiB) 36 keer gedownload
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Die zoomlevel is nogal dynamisch dacht ik. Hoe harder je gaat rijden, des te meer hij gaat uitzoomen. Als je staat te schuiven in de stad daarentegen is het bijna een close-up.
::steven::
Pro Member
Pro Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 22 keer
Contacteer:

Er is duidelijk aan de lay-out gewerkt, maar heb hier zelf geen full hd mobiel om het zelf te testen...
Ik heb zelf doorheen de beta verschillende wijzigingen zien komen en gaan, soms goede zien gaan, en minder goede zien komen (zoals de tekst in meldingen bij events), maar soit... :-)
De snelheidsindicatie is hier alvast verschoven, en het 'pijltje' heb ik nog nooit aan de onderkant van het scherm geweten?!

Wat betreft het minimum zoomlevel, daar wordt inderdaad aan gewerkt, maar is er op vandaag nog niet...
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer

Heb hem gisteren getest, het noorden naar boven werkt inderdaad, al blijft het "spring naar eigen locatie"-icoontje wel zichtbaar als je in deze mode zit terwijl het in de andere mode enkel verschijnt als je dragged. Maar daar kan ik mee leven :lol:
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

kloon schreef:Yes ik ben geselecteerd om waze te testen op mijn Windows Phone. Kan ik terug mijn verloren plaatsen inhalen.
Hopelijk zal het weer geen "WP 8 only" zijn.

Kan je eventueel de link naar de beta PM'en als je deze hebt ontvangen ?
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Heb nu wel soms dat ik "bij de volgende roundabout de eerste exit" moet nemen, en af en toe "turn left bij de N647 straatnaam"" :)

Is ze multicultureel opgevoed? :lol:
::steven::
Pro Member
Pro Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 22 keer
Contacteer:

Ja, de Flemish taal staat nog niet op punt blijkbaar, nochtans ging dat in de bèta precies wel goed... Heb het ook al gemerkt...

Verstuurd van mijn HTC One met Tapatalk
kloon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 04 sep 2005, 18:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 14 keer

De wp8 bèta staat eind volgende week pas in de market volgens de mail.

Sent from my GT-I8750 using Board Express
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Is er een optie om de aanduiding van het aantal online vrienden te verbergen op het hoofdscherm?
::steven::
Pro Member
Pro Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 22 keer
Contacteer:

Nog niet tegen gekomen... Staat het in de weg?
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Het staat rechtsonder, boven de snelheidsmeter.
Het is afleidende info tijdens het rijden, en net als voor de snelheidsmeter, zou een optie interessant zijn zodat je kan kiezen of je het wil of niet.
Waarschijnlijk zal het wel verdwijnen als ik de koppeling met facebook verbreek :)
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”