Waze nav App

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1366
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 112 keer
Recent bedankt: 3 keer

Sinds een paar weken ontvangt mijn vriendin alleen nog ETA meldingen als tekst, ze kan ze in waze niet meer bekijken. Mijn vrienden lijst is plots ook leeg en het + teken om een ‘friend request’ te doen is er ook niet meer.
Enig idee wat er aan de hand is.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

de trajectcontrole tussen Sterrebeek en Heverlee was ook nog niet zichtbaar op Waze, dit zou toch wel een stuk sneller moeten kunnen.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Voor zover ik weet komt de data die hiervoor nodig is vanuit de Waze gemeenschap. Dus wat houdt je tegen om zelf de editor te gebruiken?
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Is die trajectcontrole al effectief actief? Was er op die plaats nog geen uitstel qua werking? Die op de E40 tussen Wetteren en Erpe-Mere is ook opnieuw verwijderd van de kaart omdat die (tijdelijk) niet meer actief is. Heb toch de indruk dat de community die communicatie goed in de gaten houdt.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

petrol242 schreef:Voor zover ik weet komt de data die hiervoor nodig is vanuit de Waze gemeenschap. Dus wat houdt je tegen om zelf de editor te gebruiken?
Ik wil veel dingen aanpassen, maar meestal ben ik niet gemachtigd om te doen wat moet.
Neem bijvoorbeeld iets banaals als de snelheidsbeperking aanpassen. De Minister Tacklaan in Kortrijk heeft een stuk een beperking van 30 gekregen ipv 50. Ik heb dit gemeld via de app een paar weken geleden. Ik wilde dit aanpassen via de editor de browser, maar geen machtiging genoeg. Via de chat gevraagd maar ook geen reactie.
Op den duur geef je het op hoor.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

cadsite schreef:Via de chat gevraagd maar ook geen reactie.
Je moet niet de chat gebruiken in de editor, maar je aanmelden in Slack. Daar zit de ganse editor community en wordt je steeds snel geholpen (bv door het unlocken van dat stuk zodat je zelf kan editen). In dit topic op het forum lees je daar alles over: https://www.waze.com/forum/viewtopic.php?f=149&t=121775
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Het gaat over een stuk straat van 200 m die ik zowat dagelijks rijd. Ik heb een kroontje als Wazer.
't Is niet dat ik er 120 van wil maken maar 50 naar 30 aanpassen. Daarvoor ga ik echt niet nog een programma extra installeren...
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Je moet daarvoor niets installeren, slack is ook gewoon in de browser te gebruiken via https://wazebenelux.slack.com/ nadat je reeds aangemeld bent met de link vermeld in dat topic.

Dat kroontje heeft trouwens niets te maken met je editor rang, dus of je nu baby bent of royal: als je niet edit, start je bij lvl 1. De kaart moet ergens beschermd worden...
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Dat de kaart ergens beschermd moet worden, alle begrip, maar denk je echt dat iemand die 100.000km gereden heeft met Waze het kind gaat uithangen om de kaart om zeep te helpen? :roll:
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

Oh ja! Zeker weten! Ik herinner me opkuis-acties genoeg nadat een gefrustreerde ambetanterik alles om zeep had geholpen :-(.
Ik ben dan ook heel blij met dat level-systeem, zelfs al wou dat zeggen dat ik plots een pak minder rechten kreeg dan in "mijn jonge jaren" :-D
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Eenmaal een bepaalde level kan je geen gefrustreerde klootzak meer zijn?
Ach ja, ik maak me er niet druk in, maar zeggen dat fouten zelf maar even snel kunnen opgelost worden is dus fout.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Vanaf bepaalde levels moet je gekend zijn in de community of dat gaat simpelweg niet door. De BNL is een self-management groep of m.a.w. automatische level verhogingen gebeuren daar niet. Ben je niet gekend in de community en communiceer je niet vaak daar, dan mag je het vergeten. Mensen die zich al zo engageren, zullen de kaart niet om zeep helpen (allez, zal praktisch nihil zijn die kans).
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Het is natuurlijk niet eenvoudig, maar het spijtige is dat je geen volledige dekking van het landgebied hebt.
Hier in mijn regio staan de meeste werken e.d. er heel snel op omdat iemand in mijn buurgemeente zeer actief is. Ook als ik hem contacteer zijn de correcties er heel snel. Ik weet echter van andere gemeentes waar bepaalde werken die weken geduurd hebben gewoon nooit op de Waze kaart te zien geweest zijn.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dan raad ik aan om lid te worden van de communiyt en je te engageren. In het begin zal je die afsluitingen moeten doorgeven en aanvragen, maar dat kan snel veranderen.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
dirkr07
Plus Member
Plus Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 21 feb 2011, 20:43
Twitter: DirkRonsmans
Locatie: Haasrode
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 5 keer

Gray schreef:de trajectcontrole tussen Sterrebeek en Heverlee was ook nog niet zichtbaar op Waze, dit zou toch wel een stuk sneller moeten kunnen.
kwam die niet pas actief vanaf 1 juli?
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

dirkr07 schreef:
Gray schreef:de trajectcontrole tussen Sterrebeek en Heverlee was ook nog niet zichtbaar op Waze, dit zou toch wel een stuk sneller moeten kunnen.
kwam die niet pas actief vanaf 1 juli?
Vanaf wanneer vind ik nergens terug, het enige dat ik zie is een bord dat de trajectcontrole aanduid op die plaats.
Ik vraag mij ook af hoeveel de marge is. Is dat zoals op normale controles 6% maar dan over het hele traject?
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Toch beetje raar... Ik heb al tig aanpassingen doorgegeven op google maps. Binnen de 5 min bevestiging dat mijn input werd goedgekeurd. Van openingsuren tot locaties juist gezet en iedereen kan dat in principe. Waze is van Google maar werkt dan via een omstreden systeem... Ik begrijp dat het ergens wel een nut kan hebben maar waarom kan Google wel wat Waze niet kan? De meeste mensen geven geen meldingen voor de lol door natuurlijk.
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 46 keer

Hello,

Hoe kan ik een zeer kleine doodlopende straat in Google Maps en Waze doorgeven. Dit is wel in Spanje.

Wel belangrijk voor een klein hotelletje dat steeds mensen aan zijn achterdier ziet verschijnen.

Paar keer doorgestuurd naar Google Maps, maar een straat aanmaken kan je niet aangeven dacht ik.

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

In Waze gaat dit gemakkelijkst via de app als je daar net dat moment ter plaatse bent. Gewoon op de oranje bol klikken op je scherm en de rest wijst zichzelf. Dan komt dit op het scherm van de vrijwilligers die zich bezighouden met de kaart van die streek en kunnen zij de nodige aanpassingen doen voor je.
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 46 keer

Ok. In maps gevonden, maar beetje rare manier.

Thanks.

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Vanmorgen vanuit W-Vl naar Zaventem gereden, daarna naar de kust. Bij het naar huis vertrekken gaf en geeft waze ofwel geen GPS gevonden of waze connecteert zich met de gps ... Maps werkt en ook de timeline is in orde. GPS staat op nauwkeurig, waze heeft rechten op de locatie.
Waar verder zoeken. Ik zie ook niet meteen een update die aan de oorzaak zou liggen, toestel al herstart.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

bruma schreef:Vanmorgen vanuit W-Vl naar Zaventem gereden, daarna naar de kust. Bij het naar huis vertrekken gaf en geeft waze ofwel geen GPS gevonden of waze connecteert zich met de gps ... Maps werkt en ook de timeline is in orde. GPS staat op nauwkeurig, waze heeft rechten op de locatie.
Waar verder zoeken. Ik zie ook niet meteen een update die aan de oorzaak zou liggen, toestel al herstart. Afbeelding
Update Ook al herinstalleren, dan springt de locatie van ergens aan de kust naar thuislocatie (symbool gps locatie in balk), bij kiezen route begint de miserie opnieuw, geen GPS symbool in balk.
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
Bedankt: 13 keer

Bruma : heb je al een gps test gedaan?
daar bestaan appjes voor. Deze testen de afstand en nauwkeurigheid van de GPS in de smartphone.
Zelf ook regelmatig last van op mijn (gevallen) gsm.

Haal hem dan even open en zet de pinnetjes terug tegen de antennes en klaar is kees.
Indien je dus een slecht werkende gps hebt en gsm is niet meer in garantie raad in wat tutorials aan via youtube.

Succes!
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Net de Android GPS test gedaan binnen fix in 12sec met 11m nauwkeurig en buiten na 1sec 3d fix met 3m nauwkeurig
Ik denk dat je een oneplus 5t niet zo makkelijk open krijgt maar met andere aps die GPS gebruiken werkt alles perfect.
Het lijkt op een of andere reden dat waze de weg naar de GPS (device) kwijt is.
Gebruikersavatar
eddyfr
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 mei 2009, 21:57
Locatie: Yellow City
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

bruma schreef:Net de Android GPS test gedaan binnen fix in 12sec met 11m nauwkeurig en buiten na 1sec 3d fix met 3m nauwkeurig
Ik denk dat je een oneplus 5t niet zo makkelijk open krijgt maar met andere aps die GPS gebruiken werkt alles perfect.
Het lijkt op een of andere reden dat waze de weg naar de GPS (device) kwijt is.

Mijne one plus 6 was ook aant flippen, er is probleem met de app:

Thank you for contacting Waze Support.

We are aware of this issue and our teams are working to resolve it.

We apologize for any inconvenience caused by this, and thank you for your patience while we work to fix the issue.

Best regards,

The Waze Support team
TV: CanalDigitaal VU+ Solo2 / Telenet digicorder
ISP: Telenet Business modem-only 300/30
MOBILE: Telenet 30GB
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Vreemd dat een app vanaf een bepaald tijdstip het lokale GPS device niet meer kan vinden terwijl dit device voor andere GPS gerelateerde apps wel zijn werk doet. Er was immers geen update van de app.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

That explains. Deze ochtend ook geen GPS via Waze, wel via andere tools. Vervelend.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Inderdaad, dan pas merk je wat je in een andere app ontbreekt (t.o.v. waze)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik heb al langer dat Waze er zeer lang over doet om uiteindelijk GPS fix te krijgen. Momenteel op reis in Duitsland en gisterenavond waren we ook al 10’ onderweg eer Waze route aangaf. Nog erger is dat mijn OP3 al verschillende keren gecrashed/reboot is tijdens het Wazen hier in de omgeving. Ik vermoed dat het getriggerd wordt door slechte data want op veel plaatsen heb ik hier slechts Edge.
Gebruikersavatar
eddyfr
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 mei 2009, 21:57
Locatie: Yellow City
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik heb wel recent een oxygen update gehad, maar het was raar idd. Ik was naar een klant in Luxemburg, geen problemen richting ginder. Op de terugweg valt ie gewoon uit in midden van Luik in de tunnels en bleef daar hangen. Dan maar verder gereden met google maps.

Swat, er is een tijdelijke fix:

Until this is fully resolved, a possible solution to this issue is to activate Advanced Battery Optimization from the OnePlus' Battery Settings.

Simply go to your phone's Settings, tap Battery and then on the 3 dots menu on the upper right and tap Advanced Battery Optimization to activate.
TV: CanalDigitaal VU+ Solo2 / Telenet digicorder
ISP: Telenet Business modem-only 300/30
MOBILE: Telenet 30GB
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Oplossing lijkt te werken, dank om te delen
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 438
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 20 keer

Ik krijg momenteel telkens een vervelende pop-up. Voertuiginfo in het blauw onderaan. Telkens dezelfde vraag en het blijft gewoon staan. Heb al gekeken op het waze forum en daar in er niets over te vinden.

Wie weet de oplossing zodat dit vervelende pop-upje verdwijnt. Eenmaal invullen dat je een gewone auto of taxi bent zou toch voldoende moeten zijn. :bang:
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5308
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

Tablet (android 7.0) met Waze verbindt via MiFi met internet.
Wat ik al enkele keren merkte is dat bij het oversteken van de grens met NL er plots "netwerk zoeken" in een balk bovenaan komt. Dit is raar want de MiFi geeft dan aan met KPN verbonden te zijn en ook mails worden ondertussen verder gesynct, er is dus internet maar enkel Waze detecteerd dit niet.
De Mifi even af/aan lost dit op. Of het ook werkt om even WiFi van de tablet af/aan te zetten weet ik niet (te moeilijke instructies om de "co-pikoot" te laten uitvoeren.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 920
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Waze & OnePlus hebben een oplossing uit:
https://tweakers.net/nieuws/142539/onep ... s-fix.html
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

Ik gebruikte vroeger heel vaak de spraakherkenning (microfoon icoontje) om een bestemming in te geven.
Ik meen me te herinneren dat je de taal hiervan kon wijzigen via de instellingen, maar ik vind dat precies niet meer terug?
Want nu staat dit standaard in English (US).

Heb recent een nieuwe telefoon met Android Oreo, maar zou geen verschil mogen maken denk ik.

Waar kan ik dit terug wijzigen naar Nederlands, want nu werken mijn voice commands niet meer?

Thx!
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

CarPlay integratie heeft wel nog wat verbeterpuntjes
- auto shutdown v waze als je gsm loskoppelt
- keyboard wat kleiner, je ziet amper wat je typt
- voice controle niet ondersteund
- agenda sync
- resterende file afstand (tenzij dat weer niet mag v Apple natuurlijk...), dito trajectcontroles

Verder wel verbetering buiten de ingebouwde TomTom traffic. Zeker qua verkeer...


(Nu nog SoundCloud en ben heel op mijn gemak :) )
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

RaPMaN schreef:Ik gebruikte vroeger heel vaak de spraakherkenning (microfoon icoontje) om een bestemming in te geven.
Ik meen me te herinneren dat je de taal hiervan kon wijzigen via de instellingen, maar ik vind dat precies niet meer terug?
Want nu staat dit standaard in English (US).

Heb recent een nieuwe telefoon met Android Oreo, maar zou geen verschil mogen maken denk ik.

Waar kan ik dit terug wijzigen naar Nederlands, want nu werken mijn voice commands niet meer?

Thx!
Niemand :???:
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

https://medialaan.be/nl/qmusic-en-joe-s ... 8wxd8Z9VBE

QMUSIC EN JOE SCHAKELEN OVER NAAR VERKEERSINFO VAN WAZE

Vanaf maandag 22 oktober 2018 wordt de verkeersinformatie op radiozenders Qmusic en Joe aangeleverd door Waze, 's werelds grootste op community gebaseerde verkeers- en navigatie-app. MEDIALAAN is zo het allereerste mediabedrijf in Vlaanderen dat samenwerkt met Waze, dat in 2013 werd overgenomen door Google. De verkeersinformatie, die om het half uur te horen is op Qmusic en Joe, zal nog gedetailleerder en actueler zijn. Het Media-programma van Waze maakt het mogelijk om rapporten te zien van miljoenen lokale Wazers op de weg en het allemaal om te zetten in bruikbare en betrouwbare verkeersinformatie. De verkeersdrukte kan juister voorspeld worden, waardoor luisteraars hun traject beter kunnen inschatten. De luisteraars van Qmusic en Joe blijven nog steeds vernemen op welke wegen ze meer dan 5 tot 10 minuten verliezen.


An Caers, directeur radio: "Radio wordt vaak en veel beluisterd in de wagen. Naast veel muziek en fijne babbels is het immers de manier om op de hoogte te blijven van het meest actuele nieuws en verkeer. Het is cruciaal voor onze vele luisteraars dat deze info gedetailleerd en accuraat is. En wie levert die info beter dan de weggebruiker zelf? We zijn dan ook blij dat we met Qmusic en Joe als eerste in Vlaanderen aan de slag te gaan met dé referentie op markt, Waze."


Mona Weng, Global Lead of Waze for Broadcasters: “Waze is opgericht vanuit de overtuiging dat we samen het verkeer te slim af kunnen zijn. We zijn dan ook heel blij om samen te werken met MEDIALAAN. We kunnen luisteraars van Qmusic en Joe informeren en de verkeersdrukte verminderen in en rond Vlaanderen en België. Ons programma 'Waze voor Omroepen' levert de radiozenders up-to-date en accurate informatie over de wegomstandigheden, die een impact zouden kunnen hebben op de route van de luisteraars. De radio-dj's kunnen op die manier snellere routes, files, actuele wegenwerken en ongelukken doorgeven aan de luisteraars."


Waze draait om het bijdragen tot het gemeenschappelijk belang op de weg. Door bestuurders met elkaar te verbinden, helpt Waze mensen een lokale rijdende gemeenschap te ontwikkelen die samenwerkt om de kwaliteit van iedereen zijn/haar ritten te verbeteren. Dit kan het vermijden van frustraties door filerijden betekenen, maar ook het influisteren van een snelheidscontrole of het boeken van vijf minuten tijdswinst op gewoonlijke dagelijkse ritten door het aanreiken van nieuwe ongekende routes.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

Tim H. schreef:is dat niet via google zelf ?

https://support.google.com/websearch/an ... roid&hl=nl
Heb die instellingen eens bekeken, maar dat staat overal op Nederlands (Nederland) bij mij, maar dus zonder succes :?
Als ik in Waze op het spraakicoontje druk, is het nog steeds English (US) dat hij verwacht...
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”