Waze nav App

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

mgo72 schreef:
AfAX schreef:'lang' is hier relatief: gewoon aankomen en zonder lossen bijna onmiddellijk naar de hazard politie of file sliden (icoontje dat er amper een cm vandaan staat. Als je regelmatig meldt is dit veiliger dan naar je scherm te moeten kijken om te selecteren ;-)
En dan moet je sliden naar welk type file (zijn er 3)

Maar zal eens proberen. Dus eender waar op scherm als ik het goed begrijp.
Yups, probeer het eens, wijst zichzelf uit.

Nope, op die oranje meldingsknop, en dan zie je de 3 pop upjes ernaast. Links is file melden, die ken ik goed ;-).
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Vraagje, sinds de laatste update is het de ene app of service na de andere die melden dat ze vastgelopen zijn, soms duurt het een 20min soms korter of kanger. Al van alles proberen te zoeken maar enkel als waze actief is komt het voor. Enig idee waar ik verder moet gaan zoeken?
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

bruma schreef:Vraagje, sinds de laatste update is het de ene app of service na de andere die melden dat ze vastgelopen zijn, soms duurt het een 20min soms korter of kanger. Al van alles proberen te zoeken maar enkel als waze actief is komt het voor. Enig idee waar ik verder moet gaan zoeken?
Geen idee. Kan enkel zeggen dat ik Waze dagelijks gebruik op mijn Nexus 5X en geen issues heb.
Joury
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 feb 2018, 12:21

Hoe komt het dat waze in de bebouwde kom soms plots op 70km springt zonder dat er borden staan?
Al vaak op de knop gemeld, ook met tekst. Maar dat blijft. Aanpassen is moeilijk?

En wat is het nut van registreren eigenlijk? Zou denken een voordeel maar ik zie er geen.

Is het eigenlijk een winstgevend iets? Of is het meer spionage van isreal?
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Feature request: Als Waze zelf een bestemming voorstelt en je aanvaardt die, wordt de navigatie gestart. De bestemming wordt echter niet in je geschiedenis van recente bestemmingen opgenomen. Dat is onhandig: als je paar dagen later weer naar daar wil rijden en Waze stelt het niet voor, kan je die niet gemakkelijk selecteren uit de lijst van recente bestemmingen.

Map update request:
permalink: https://www.waze.com/nl/editor/?env=row ... =343309945
Op het einde sond er een blokkering dat je niet naar links mag afslaan. Dit mag wel, richting Guldenvliesstraat (dus daarna meteen weer rechts). Ik heb het blijkbaar zelf kunnen aanpassen op de map editor, maar vermeld het toch even, zodat een Waze-admin kan nakijken of het effectief doorgevoerd is.
JoRas
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 maa 2018, 14:38
Bedankt: 2 keer

Kan je waze instellen om het scherm te dimmen
En dan enkel op te lichten in geval van melding of richtingverandering?
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

yup
JoRas
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 maa 2018, 14:38
Bedankt: 2 keer

En hoe doe je dit :roll: want onvindbaar in het menu
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik gebruik waze op Android. Er is een nieuw menu genoemd battery saver.
JoRas
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 maa 2018, 14:38
Bedankt: 2 keer

Net nog even verder gezocht, blijkt android only te zijn...
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Waze update mijn scores niet meer heb ik de indruk.

Heb zopas +- 4500km gereden in amerika, maar er staat niets van op bij mijn recente ritten :nono:


Laatste update 26 dagen geleden :bang:
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Volgens mij krijg je die punten sowieso niet omdat Amerika op een aparte server werkt. Ik dacht me te herinneren dat de punten niet werden samengeteld, maar op elke server apart een score bijgehouden werd.

De puntenupdate loopt inderdaad aardig wat achter: https://status.waze.com/

Op zich vind ik die punten totaal niet belangrijk, een goede en snelle route is veel belangrijker :wink:
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

vraagje:
eenmaal de route gekozen komt er een balk met de aanduiding van de events op het traject.
Heb ik enkel de indruk of is dit zo dat die balk, terug oproepbaar via het onderste gedeelte van het navigatiescherm, altijd de initiele balk is en blijft?
Laatst van A'pen terug naar West-Vlaanderen gereden, zelfs een ander traject gekozen dan initieel ingesteld en ik had de indruk dat wat op die balk stond het originele was en niet welke reisweg ik gekozen had.
Tevens moeilijk te zien waar je bent op je traject idien die balk van beginpunt tot eindpunt is en blijft.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ben recent zelf niet zo ontzettend tevreden meer van Waze.
1. De opgegeven route is bijlange niet de snelste, of wordt onderweg te traag/niet geüpdatet. Zo heb ik al paar keer voorgehad dat Waze me op de R0 een afrit wou laten nemen om wat tijd te winnen (gebeurt wel vaak in Wemmel bvb) maar ik er geen zin in had, wegens ook niet gehaast, en bij het rechtdoor rijden er ineens prompt 3 minuten AFgingen van de ETA. Als ik dat voorheb op minder dan 10' nadat ik van mijn werk vertrok, stel ik me toch vragen bij de routering van Waze.
2. Bij vertrek gaat Waze altijd uit van een vaste rijrichting (wellicht de richting waarin je toegekomen bent). Ook kent Waze geen rechtsomkeer maken. Gevolg is dat vaak de initiële route de verkeerde richting uitgaat en tot ettelijke minuten te lang is. Al voorgehad dat ik op punt A (waar ik vaak kom) ben en wil vertrekken en verbaasd ben van de lange reistijd. Ik vertrek in de gebruikelijke richting, en zie dan dat Waze me eigenlijk gewoon de andere richting opstuurde, na herberekening gaan er prompt 5 minuten af... Dus was ik toch de verkeerde/Waze richting uitgereden, had ik maar eventjes 5 minuten kunnen uitsparen gewoon door mijn kar te keren, maar blijkbaar laat Waze dat niet toe. De ingebouwde GPS in mijn auto kan gewoon 'probeer om te keren' als instructie geven...

Eigenlijk mis ik een feature bij Waze waarbij hij de berekende route vergelijkt met de normale reistijd van de normale route. Als die maar 10" sneller is dan de normale route, verkies ik toch wel deze laatste, zeker als dat het verschil is tussen aanschuiven in de file of een hoop binnenwegen en dorpskernen nemen waar ik eigenlijk niets verloren heb.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Waze weet inderdaad nog altijd niet dat ik uit mijn garage naar links vertrek.
Ook heb ik al verschillende keren mijn werkplaats gecorrigeerd, maar toch blijft de plek terugschieten.
Vorige week kreeg ik ook een eigenaardige route voorgeschoteld. De E17 naar Antwerpen zal weer vol, dan moet ik zogezegd af in Kruibeke om er dan door de stadskernen te gaan crossen. Neen dank U.
Hier wilde waze me op de parallel baan sturen en me eigenaardige dingen laten doen:
Afbeelding
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

cadsite schreef:Waze weet inderdaad nog altijd niet dat ik uit mijn garage naar links vertrek.
Hier ook, wat al zeer vreemd is aangezien ik in een dooplopende straat woon. Al vaak dat hij als instructies heeft dat ik verderop moet omkeren. Misschien dat het komt doordat ik achterwaarts van mijn oprit kom en daardoor dus heel even de verkeerde kant oprijd. Zal er eens opletten wat de route is, vooraleer ik achteruit rijd.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tomby schreef: Hier ook, wat al zeer vreemd is aangezien ik in een dooplopende straat woon. Al vaak dat hij als instructies heeft dat ik verderop moet omkeren. Misschien dat het komt doordat ik achterwaarts van mijn oprit kom en daardoor dus heel even de verkeerde kant oprijd. Zal er eens opletten wat de route is, vooraleer ik achteruit rijd.
Volgens mij onthoudt Waze gewoon de laatste rijrichting. Bij jouw zal dat altijd richting einde van de straat zijn.

cadsite schreef:Waze weet inderdaad nog altijd niet dat ik uit mijn garage naar links vertrek.
Ook heb ik al verschillende keren mijn werkplaats gecorrigeerd, maar toch blijft de plek terugschieten.
Geef dat eens door via de sociale media. Dan bekijken de editors dat wel, mogelijks ligt het gewoon aan een pijl die op verboden staat...
cadsite schreef: Vorige week kreeg ik ook een eigenaardige route voorgeschoteld. De E17 naar Antwerpen zal weer vol, dan moet ik zogezegd af in Kruibeke om er dan door de stadskernen te gaan crossen. Neen dank U.
Tja, een app als Waze is net bedoeld om via eigenaardige routes files te omzeilen om sneller te geraken... Ben ik daar altijd voorstander van? Nee, maar je moet er ook niet over klagen want dat is net wat zo'n app doet...
cadsite schreef: Hier wilde waze me op de parallel baan sturen en me eigenaardige dingen laten doen:
Afbeelding

Die route is heel vaak effectief sneller dan om op de hoofdbaan te blijven rijden. Het kan altijd dat het bepaalde keren net niet is, maar dat komt dan door de historische data die af en toe zwaar durven doorwegen. In Antwerpen verandert er altijd wel iets waardoor historische data wat tijd nodig heeft om beter mee te zijn. Maar eerlijk: het is wel uitzonderlijk wat er allemaal in Antwerpen gebeurd de laatste tijd.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Ik klaag niet é.
Ik zeg gewoon dat ik het niet altijd begrijp en zelden die kleine kronkels volg.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ja, je moet er idd je verstand steeds bijhouden. Echter klopt het meestal wel wat Waze voorstelt, dat heb ik ook al geleerd :-D
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Vaganzza schreef:Echter klopt het meestal wel wat Waze voorstelt, dat heb ik ook al geleerd :-D
Mja, ik heb toch al verschillende keren het tegendeel gemerkt. En het probleem is sowieso al dat je maar het tegendeel merkt als je eigenwijs een andere weg volgt dan wat Waze voorstelt. En sowieso is het maar de vraag hoeveel je uitwint wanneer Waze je laat omrijden, want tegen dat je terug op je normale route zit, is de file of het probleem dat tot de omleiding leidde al grotendeels opgelost en zou je op je normale route er minder lang over gedaan hebben dan Waze incalculeerde op het moment dat hij je laat omrijden. Maar da's natuurlijk een probleem dat geen enkele navigatiesoftware kan oplossen.
Mij stoort het vooral wanneer ik een andere weg volg dan dat Waze me zegt, en Waze onmiddellijk herrouteert en me direct komt vertellen dat ik er 3 tot 5 minuten minder ga over doen... Waarom kon hij dan zelf niet komen zeggen dat ik die andere route moest nemen ?!
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik weet dat Waze automatisch om de x aantal minuten bekijkt of je route nog de snelste is, maar verandert die toch niet als dat minder dan x aantal minuten verschil is (ik ken de exacte cijfers niet). Wat ik doe, is bij belangrijke splitsingspunten (zoals bv knooppunten op autostrades), manueel de alternatieve routes nog eens laten berekenen. Ik heb het al gehad dat de eerste route dan anders is en dan selecteer ik die.

Het is zoals ik het al gezegd heb: je moet met verstand blijven rijden. Blijf redeneren en bereken strategisch tijdens het rijden opnieuw de routes via de manuele manier.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Ik heb ook eens Waze geïnstalleerd na jaren met de Tomtom app te hebben gereden. Alleen heeft hij precies wat problemen met mijn "account". Een username of wachtwoord instellen lukt niet, ook niet wanneer ik koppel met mijn facebook account. Gereden kilometers worden niet meegeteld in de statistieken, blijf hangen als "baby wazer" met 0 km.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Er zijn problemen met de puntentelling de laatste weken. Komt wel in orde. Je kan dat volgen via https://status.waze.com/ (kijk bij INTL server)
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5308
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

Een aantal updates geleden merkte ik plots dat mijn "friend" (er staat er maar 1 in) niet meer te zien is. Soms deelde ik mijn aankomsttijd en ook daar kan ik hem niet meer kiezen, Ik kan wel aangeven om ETA naar een contact te sturen.
Ga ik naar "friends" dan kan ik blijkbaar alleen via Facebook gaan (en ik heb daar geen account).

Tegenwoordig (sinds een paar updates geleden al) wordt er geen route meer berekend als ik vanuit een andere app (GDAK, app voor geocaching) een waypoint kies en dan "navigate" aanklik. Waze wordt wel gestart maar doet verder niets. Ga ik terug naar GDAK en klik nogmaals op "navigate" dan wordt de route berekend zoals dat vroeger altijd het geval was (GDAK heeft al lang geen updates gehad en daar is dus niets aan veranderd).

Op afgelegde kilometers (of andere bonuspunten) let ik niet zo.

Soms geeft Waze inderdaad "rare" routes, bv. een "hoek afsnijden" langs een smalle landweg i.p.v. 50-100 meter rechtdoor te rijden en dan rechts af te slaan op een hoofdbaan. De "winst" is dan verwaarloosbaar en kom je een tegenligger of tractor tegen dan is er geen winst meer.

Wat de vertrekrichting betreft, dat heb ik ook al meermaals gemerkt. Meestal heeft het te maken met achterwaarts parkeren zodat de app "denkt" dat je in de andere richting staat.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

on4bam schreef:Een aantal updates geleden merkte ik plots dat mijn "friend" (er staat er maar 1 in) niet meer te zien is.
Dat heb ik in het verleden regelmatig voorgehad. Ik stuur heel vaak ETA naar mijn vrouw maar vrij regelmatig wist Waze ineens niet meer dat zij ook een Wazer is. Is nu wel al effen geleden dat ik het nog voorgehad heb.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Werkt bij iemand die waarschuwing hoe laat je moet vertrekken? Ik stel soms routes in op voorhand, de app zegt dan wel we laten u weten wanneer je moet vertrekken maar dat doet ze dus niet.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

MClaeys schreef:Werkt bij iemand die waarschuwing hoe laat je moet vertrekken? Ik stel soms routes in op voorhand, de app zegt dan wel we laten u weten wanneer je moet vertrekken maar dat doet ze dus niet.
Werkt bij mij als ik zelf een adres kies of als het adres in mijn agenda staat.
Je hebt wel een werkende dataverbinding nodig, veel toestellen zetten WiFi uit 's nachts
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

En je moet denk ik Waze toestaan om je locatie ten alle tijden te verkrijgen in plaats van enkel tijdens het gebruik van de app.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Waze heeft alle rechten zover ik kan zien, qua verbinding ook geen probleem gezien zowel wifi als 4G nooit uit staan.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik moet zeggen : die afrit in Kruibeke heb ik eens gedaan om te zien wat het gaf : ging VEEL vlotter! Raar maar waar ...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Ik heb dat ook eens gedaan. Ik heb er inderdaad minuten mee gewonnen, maar toch doe ik dat niet meer.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Is er een setting of reden waarom ik bij sommige flitspalen wel/niet een gesproken melding krijg ?
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Is er niet enkel een melding als je boven de snelheid zit die aan de paal gelinkt is? Of x meter voor de paal boven de snelheid gezeten hebt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Blijkbaar is dat inderdaad het gedrag (had beter eerst Google gebruikt)... al vind ik het waardeloos (ik zit namelijk niet constant op het scherm te kijken - ik gebruik trouwens de navigatie van de auto en Waze louter als hulpje) en blijkbaar vele andere ook op basis van de hits die ik kreeg bij Google.

Daarom dat ik het ding uiterst zelden hoorde :angel:
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Is er in Waze trouwens geen mogelijkheid om een melding door te geven i.v.m. een locatie wanneer je niet aan het navigeren bent? Het gebeurt wel eens dat ik tijdens het rijden niet onmiddellijk wil/kan in de app prutsen. Hier werken de verkeerslichten momenteel niet, ik moet een navigatie starten om dat te kunnen melden. Dit weekend was een straat vlakbij afgesloten voor één dag, kan dat ook niet melden zonder naar daar te rijden/wandelen.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Daar heb ik me ook al zot achter gezocht. Onlangs nog een hele resem wijken die afgesloten waren en waar Waze ons wilde doorsturen, helaas kan je niet al de afgesloten wijken ingeven tijdens het rijden.

Net zoals een voertuig dat stil staat op de pechstrook, als er xx aantal meter verder een ander voertuig stil staat kan je deze ook niet melden want dan denkt Waze dat het op het eerste voertuig slaat. Hoeveel meter moet er tussen zijn?
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Via de livemap kan je ook update requests aanmaken: https://www.waze.com/nl/livemap/

Je gaat naar de locatie en dan blijf je iets langer je linkermuisknop induwen. Daarna kan je kiezen voor "meld een probleem".
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Die meld een probleem gaat over kaartfouten, niet over de typische Waze meldingen zoals flitser, gevaarlijke situatie, file, ...
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Of ik nu met of zonder navigeren rijdt: ik kan altijd alle soorten meldingen aanmaken als ik rij. Dus op zich snap ik daar het probleem niet.

Ivm wegafsluitingen: daar heb ik al van geleerd om deze via een gewone kaartfout door te geven ipv via de app, omdat die afsluitingen sowieso de volgende dag weg zijn. De editors kunnen die veel langer instellen.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Het gaat er niet over dat je moet aan het navigeren zijn, maar dat je op het moment dat je de melding doet exact op die plaats moet zijn.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”