Waze nav App

RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer

Re: Waze nav App

Berichtdoor RaPMaN » 18 Sep 2017, 15:00

Zijn de stemmen recent gewijzigd op Android? Deze ochtend had ik ineens een default Engels stem ipv Nederlands - Gijs?
En nu kan ik enkel kiezen tussen Femke, Thomas & Bram.

Glodenox
Member
Member
Bedankt: 10 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Berichtdoor Glodenox » 18 Sep 2017, 15:15

Dat is inderdaad correct, dat zie ik hier ook.

Sinds een dag of twee zijn de 'oude' stemmen jammer genoeg niet meer beschikbaar. Waze HQ wilt zo veel mogelijk gebruik maken van Text-to-Speech stemmen om zo gemakkelijk nieuwe instructies te kunnen toevoegen (zaken zoals trajectcontrole bijvoorbeeld). De reden waarom men de oude stemmen niet meer ter beschikking wilt stellen is ons niet bekend, maar misschien stond dat in het contract van de personen die de stemmen ingesproken hebben.

Het ligt in elk geval niet bij jou.
Afbeelding Waze Benelux Local Champ

Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 216 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 222 keer

Berichtdoor Tomby » 18 Sep 2017, 15:19

Ik hoop dan toch dat de mogelijkheid tot echt ingesproken stemmen gaan blijven en niet alles text-to-speech wordt want dat vind ik gewoon vreselijk. Ik was nu al zo blij dat '50g Kappellestraat' gefixt is en niet meer uitgesproken werd als '50 Gramkappellestraat' :D.
Afbeelding

Glodenox
Member
Member
Bedankt: 10 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Berichtdoor Glodenox » 18 Sep 2017, 15:25

De Waze Benelux-community heeft de mogelijkheid om de uitspraak van de text-to-speechstemmen te verbeteren. Die '50g' is een van de aanpassingen die een tijdje geleden werden doorgegeven.

De mogelijkheid voor zelf ingesproken stemmen zal zeker blijven. Daarvoor is de functie te nieuw en te populair. Daarnaast is het er perfect mogelijk om een extra tekst toe te voegen die ingesproken kan worden. Bij een bestaande stem is het meestal moeilijk om de stemacteur een nieuwe tekst te laten inspreken op zo'n manier dat die in het geheel past.
Afbeelding Waze Benelux Local Champ

Terug naar “Web-en applicatie-ontwikkeling”