Waze nav App

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Als smartphone & radio AD2P ondersteunen lukt dat.

MAAR, uw radio moet daarvoor wel op uw bluetooth kanaal staan.
Als mijn radio (Pioneer in één auto) of carkit (in andere auto) gewoon op FM staan dan hoor ik waze niet, wat normaal is. Als die op de aux staan dan hoor'k het wel, dan wordt mijn spotify gedempt en hoor je waze.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Gewoon instellen in Waze zelf dat ie alles via de speaker vd GSM moet sturen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

thamar schreef:Als smartphone & radio AD2P ondersteunen lukt dat.

MAAR, uw radio moet daarvoor wel op uw bluetooth kanaal staan.
Als mijn radio (Pioneer in één auto) of carkit (in andere auto) gewoon op FM staan dan hoor ik waze niet, wat normaal is. Als die op de aux staan dan hoor'k het wel, dan wordt mijn spotify gedempt en hoor je waze.
Ik wil dus niet op bluetooth zitten, maar gewoon radio luisteren dat dan onderbroken wordt.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Dat gaat niet, daar is bluetooth A2DP niet voor ontwikkeld.
Waar jij aan denkt is RDS TA/TP, maar dat is de op radiofrequentieband.

Dus, gewoon de telefoonspeaker gebruiken als je via FM nog wilt luisteren.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Sygic doet dit vrij goed: Als je Spotify opzet, gaat het via Bluetooth zoals Waze. Als je radio luistert, simuleert het een telefoongesprek om de radio te onderbreken.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik heb eigenlijk liever niet dat dat allemaal onderbroken wordt. Ofwel rijdt ik gewoon op beeld (als ik de weg goed ken) ofwel gebruik ik klank via een bluetooth oortje. Veel aangenamer, zeker als er volk in je wagen zit.
dirkr07
Plus Member
Plus Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 21 feb 2011, 20:43
Twitter: DirkRonsmans
Locatie: Haasrode
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 5 keer

thamar schreef:Als smartphone & radio AD2P ondersteunen lukt dat.

MAAR, uw radio moet daarvoor wel op uw bluetooth kanaal staan.
Als mijn radio (Pioneer in één auto) of carkit (in andere auto) gewoon op FM staan dan hoor ik waze niet, wat normaal is. Als die op de aux staan dan hoor'k het wel, dan wordt mijn spotify gedempt en hoor je waze.
Toch totaal niet waar?
Bij mij is de gsm (iphone 6s) verbonden met bluetooth (voor inkomende gesprekken) maar de radio staat gewoon op radio-fm.
Zodra Waze iets wilt "zeggen" wordt er gewoon automatisch geswitched naar het bluetooth kanaal, krijg ik mijn notificatie en dan gaat de radio gewoon verder.

Hangt volgens mij indd vooral af van wagen + OS
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

cadsite schreef:Ik heb eigenlijk liever niet dat dat allemaal onderbroken wordt. Ofwel rijdt ik gewoon op beeld (als ik de weg goed ken) ofwel gebruik ik klank via een bluetooth oortje. Veel aangenamer, zeker als er volk in je wagen zit.
Maar dan zet je het geluid gewoon stil of is uw smartphone verbonden met je oortje dus dan heb je toch geen last van zo'n functie. Blijkbaar werkt het wel met iOS maar niet Android? Geluid via telefoon speakers ben je niet veel als je op de autostrade rijdt of uw radio moet al stil staan.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik heb eerst gezocht om het te laten werken zoals met mijn iPhone, dus via de auto. Dat lukte niet, dus zocht ik naar een andere oplossing.
Nu luister ik dus naar de instructies via een oortje en eigenlijk vind ik dit leuker dan via de auto.

Ik hou er niet van dat de klank van de radio weg valt om een 2de keer te zeggen dat ik moet afslaan.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

of je neemt een BT oortje voor de waze info, die koppel je met media en de BT radio koppel je voor tel gesprekken
zo kan je ook tegen de passagiers praten en toch wazeinfo ontvangen zonder dat het hen stoort, zeker niet als je passagiers aan boord hebt die na enkele km al in slaap vallen bij avond/nachtritten
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

bruma schreef:of je neemt een BT oortje voor de waze info, die koppel je met media en de BT radio koppel je voor tel gesprekken
zo kan je ook tegen de passagiers praten en toch wazeinfo ontvangen zonder dat het hen stoort, zeker niet als je passagiers aan boord hebt die na enkele km al in slaap vallen bij avond/nachtritten
Voor lange ritten gebruik ik de ingebouwde gps. Waze is vooral tijdens de spits voor woon-werk verkeer, en dan vooral voor meldingen eigenlijk (het geluid), minder voor de navigatie instructies.
StinkyPanda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 24 apr 2011, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 11 keer

Ik probeer nu al een paar dagen om een route te krijgen naar Italië maar telkens krijg ik de melding 'Route server time-out'

Iemand een idee wat het probleem kan zijn ?
Met Google maps lukt het alvast wel.
Gebruikersavatar
Glodenox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 1 keer

Jammer genoeg laat de routeringsserver van Waze over het algemeen geen routes toe die langer zijn dan 800km (de maximale afstand is afhankelijk van de drukte op de routeringsserver en ik heb al limieten gezien van 600 km tot 1800 km). Dit is jammer genoeg een gekend probleem dat waarschijnlijk niet meteen opgelost zal geraken. Waze ziet zichzelf vooral als een navigatiesysteem voor woon-werkverkeer en af en toe eens een langere rit, maar niet zó lang.

Dit is dus geen persoonlijk probleem of je doet niets fout. Dit soort routes is het routeringsalgoritme van Waze nu eenmaal niet op gemaakt.
Als oplossing zou je de route met Google Maps kunnen berekenen en dan in Waze navigeren naar de eerstvolgende rustplaats. Maar ik geef toe dat dat behelpen is.
Laatst gewijzigd door Glodenox 29 jun 2017, 22:54, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding Waze BeLux Global Champ
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Sinds een tijdje worden sommige instructies in Waze met een "helium-stemmetje" uitgesproken, net alsof de spreker eerst wat heliumgas heeft gesnoven. :-)
Gebruikersavatar
Glodenox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hmm, daar heb ik nog geen meldingen van tegengekomen.
Als je Femke gebruikt als stem: zou je eens kunnen proberen de cache leeg te maken door het zoekveld te gebruiken om naar cc@tts te zoeken? (= cache clear @ text to speech)

Als je een andere stem gebruikt: zou je eens naar een andere stem kunnen overgaan om na te kijken of dat daar ook het geval is?
Als het probleem zich daar niet voordoet zal je de stem opnieuw moeten binnenhalen. Buiten het verwijderen van het bestand op de smartphone ken ik niet meteen een makkelijke manier daarvoor.
Afbeelding Waze BeLux Global Champ
StinkyPanda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 24 apr 2011, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 11 keer

Glodenox schreef:Jammer genoeg laat de routeringsserver van Waze over het algemeen geen routes toe die langer zijn dan 800km (de maximale afstand is afhankelijk van de drukte op de routeringsserver en ik heb al limieten gezien van 600 km tot 1800 km). Dit is jammer genoeg een gekend probleem dat waarschijnlijk niet meteen opgelost zal geraken. Waze ziet zichzelf vooral als een navigatiesysteem voor woon-werkverkeer en af en toe eens een langere rit, maar niet zó lang.

Dit is dus geen persoonlijk probleem of je doet niets fout. Dit soort routes is het routeringsalgoritme van Waze nu eenmaal niet op gemaakt.
Als oplossing zou je de route met Google Maps kunnen berekenen en dan in Waze navigeren naar de eerstvolgende rustplaats. Maar ik geef toe dat dat behelpen is.

Jammer, want vorig jaar naar Frankrijk (850km) en daarvoor naar Italië (1100km) lukte het wel met Waze.

Toch bedankt voor de toelichting
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Zou het niet met een capaciteitsprobleem te maken hebben? Waze is populairder dan ooit en ik kan mij voorstellen dat hoe langer de route is, hoe meer het vraagt van de server. Als dat dan te lang duurt, dan krijg je die foutmeldingen.

Ik heb ook de indruk dat het van locatie afhangt waar je naartoe wilt. Ik heb nog zo goed als nooit problemen gehad vanuit het zuiden terug naar huis terwijl dat omgekeerd wel meer voor komt.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
Glodenox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 1 keer

Daar lijkt het inderdaad op. Langere routes lijken een lagere prioriteit te krijgen in de berekeningen en zullen daardoor bij grote drukte gemakkelijker mislukken.
Afbeelding Waze BeLux Global Champ
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Heeft dit ook niet te maken met volgend, mogelijks nieuw fenomeen?
Sinds kort merk ik dat waze verkeersdensiteit begint door te geven, mogelijks gebaseerd op het verleden? Identiek aan gekende GPS leveranciers.
Immers deze week 2 verschillende routes gehad waarbij ik een ommetje moest maken, wat ik genegeerd heb en waar een vak aangeduid werd als stilstaand terwijl er amper 3 of 4 wagens waren. Aan de ringweg waar ik woon staat een vak tot voor kort elke dag bloedrood, terwijl die gelegen is net na een driekleur. Maar 6 maand terug moest ieder op 1 vak inschuiven na de driekleur en was er inderdaad stilstaand verkeer. Sinds deze week is het vak geel gewordern, terwijl er niemand minder dan de toegelaten 90 moet rijden.
En indien zo, dan heeft de routeberekening inderdaad veel meer werk omdat er veel meer vakken met verhoogde verkeersdensiteit in de berekeningen voorkomen, vermoedelijk een berekeningstijd time-out waarbij dan de gevraagde routeberekening wordt onderbroken.
Gebruikersavatar
Glodenox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 1 keer

Waze houdt al jarenlang rekening met historische gegevens, dus daar zou het niet aan mogen liggen. Er zijn aparte profielen voor vakantiedagen, weekenddagen en weekdagen. Afhankelijk van het aantal actieve Wazers wordt er overgegaan op het vakantieprofiel. Er wordt bijkomstig ook gebruik gemaakt van verkeersdata van Google, misschien was die file daarvan afkomstig? Omdat die gegevens minder betrouwbaar blijken te zijn dan de gegevens van Waze is de kans groot dat dit terug uitgeschakeld zal worden voor België. Het was een manier om in gebieden met weinig Wazers ook verkeersgegevens te hebben, maar binnen België is dat absoluut geen probleem.

Dit probleem van lange routes berekenen ken ik al meer dan 3 jaar, dus dat is niet echt iets nieuws. Het kan wel zijn dat door de stijgende populariteit het zich iets sneller voordoet dan vroeger, maar verder verwacht ik niet veel verschil.
Afbeelding Waze BeLux Global Champ
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Met het afschaffen van de roaming-tarieven, zullen meer mensen Waze nu ook gaan gebruiken voor hun vakantie-trips. Dat is positief voor de juistheid van de berekeningen, maar nadelig voor de server-belasting.
Misschien kan er iets gedaan worden als Tom-Tom: snel een zo goed mogelijke route berekenen en enkel voor de eerste X kilometers de route optimaliseren op basis van de verkeersinfo. Verbeteringen kunnen dan in de achtergrond gebeuren tijdens het rijden. Dat is natuurlijk ook niet ideaal, maar helpt wel om je op weg te helpen.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Juist niet Johcla, dat is de grootste miserie van TT eigenlijk.

Kijk ik enkel voor BE, als ik bv naar BXL moet dan is de eerst paar KM al bepalend voor de rest.
Of ik rij via Wallonië of over Gent vanuit Kortrijk. Al een aantal keer via Wallonië gestuurd ivm problemen op de E40, en TT met zijn 60km zou mij recht in die file sturen.


Eind maart op donderdag 17u willen terugrijden vanuit Rastatt (DL), constant timeout. Pas als ik weer in Luxemburg was ging het opnieuw.
Eind mei was het dan weer geen probleem op een vrijdag 16u zonder enig probleem routecalculatie.
En hier is dat dan ook weer belangrijk dat je direct een volledig overzicht hebt. Want of je gaat via Frankrijk & Luxemburg, of volledig door Duitsland of zelfs tot in Rijsel . Maar die keuze moet je wel direct maken, en zonder info...
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Ik weet dat het niet ideaal is, maar als je geen back-up navigatie hebt, lijkt het me beter dan niks.
Alternatief kan zijn om de keuze aan de gebruiker te laten als er een time-out optreedt.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

Lange routes kan Waze anders nog steeds niet berekenen :( voor op reis minder geschikt. In de alpen etc ben je meer met offline kaarten.
johcla schreef:Met het afschaffen van de roaming-tarieven, zullen meer mensen Waze nu ook gaan gebruiken voor hun vakantie-trips. Dat is positief voor de juistheid van de berekeningen, maar nadelig voor de server-belasting.
Misschien kan er iets gedaan worden als Tom-Tom: snel een zo goed mogelijke route berekenen en enkel voor de eerste X kilometers de route optimaliseren op basis van de verkeersinfo. Verbeteringen kunnen dan in de achtergrond gebeuren tijdens het rijden. Dat is natuurlijk ook niet ideaal, maar helpt wel om je op weg te helpen.
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Hier in Italië nochtans nooit problemen gehad met Waze.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Al meerdere keren Waze gebruikt om te rijden op langere trips en nooit problemen ondervonden. Bvb naar Praag en Rome. Werkte prima aan één stuk door?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Net grote stukken met huurauto's door Portugal getrokken zonder problemen. Nu en dan had ik ook geen verbinding met het internet, maar Waze bleef netjes doordraaien. De route zal waarschijnlijk opgeslagen zijn geweest?

Ook de meldingen waren accuraat omdat de Portugezen blijkbaar ook fervente Waze gebruikers zijn.
Gebruikersavatar
Glodenox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het probleem met de lange routes zal voornamelijk liggen aan het al dan niet toestaan van tolroutes. Zonder tolroutes moet de routeringserver een grootteorde meer aan segmenten doorlopen om een route te vinden. Maar het probleem is in elk geval gekend bij Waze. Het lijkt me sterk als ze er niets aan zouden doen.
Afbeelding Waze BeLux Global Champ
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

Ik heb deze keer geen probleem gehad, ook in frankrijk-pakweg (600km)
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

Om een of andere reden krijg ik geen meldingen van flitspalen op autostrades, trajectcontrolemeldingen krijg ik dan wel weer. Nog iemand? Voorbeeld is de flitser in de buurt van Zaventem op de ring.

Als ik de app herinstalleer staan mn instellingen niet goed: steeds een vreemde taal (turks of spaans): ik ben nochthans een koningklijke wazer. Hoe zou ik dit ergens kunnen aanpassen?

Alternatieve routes met tolwegen crashen momenteel ook (langere routes), maar dat is minder erg.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Deze week is er toch meer aan de hand, meerdere keren de melding gekregen dat er geen routeberekeningen zijn voor routes meer dan 1000 miles. Terwijl ik hier enkel in west-vlaanderen aan t rondtoeren ben.
Ook veel keer de melding netwerk zoeken terwijl er data binnen komt, waze afsluiten, meteen opstarten, weg voortzetten knop en probleem is weg.

Verstuurd vanaf mijn Hi10 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Is het ondertussen al mogelijk dat als je de maximum snelheid overschrijd dat hij herhaaldelijk een waarschuwing geeft?
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ook Waze gebruikt tijdens vakantie in Frankrijk. Slechts enkele keren een time out gekregen bij langere routes. Maar dat loste zich meestal op bij een nieuwe poging.
Maar op echt lange trajecten is het nut van Waze toch beperkt. Het is goed om weten wat er de eerste uren op je route aan de hand is om files en echte blokkages te vermijden, maar hoe goed Waze ook is, die kan niet voorspellen of er binnen 8 uur ergens op je route een ongeval met grote impact gaat gebeuren.
Voor de macro-planning van je route gebruik je toch beter andere bronnen. Voor Frankijk is er bijvoorbeeld ook een Bison Futé app.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

silencer schreef:Om een of andere reden krijg ik geen meldingen van flitspalen op autostrades, trajectcontrolemeldingen krijg ik dan wel weer. Nog iemand? Voorbeeld is de flitser in de buurt van Zaventem op de ring.
Als je niet te snel rijdt, krijg je alleen een visuele melding. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit aan Waze gemeld werd door de community (denke een FB antwoord).
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

Vaganzza schreef:
silencer schreef:Om een of andere reden krijg ik geen meldingen van flitspalen op autostrades, trajectcontrolemeldingen krijg ik dan wel weer. Nog iemand? Voorbeeld is de flitser in de buurt van Zaventem op de ring.
Als je niet te snel rijdt, krijg je alleen een visuele melding. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit aan Waze gemeld werd door de community (denke een FB antwoord).
Zelfs als ik te snel rij krijg ik geen melding, waze staat dus constant open om niets te missen.

Sommige flitsers staan er ook niet op (of op icoyote): in de alpen, komende van Grenoble.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Nee, je moet iets van een 500 meter ervoor (ik vermoed zelf wanneer de melding er voor het eerst opkomt) te snel rijden. Als je tussen tijdstip eerste melding (waar je niet te snel reed) en de flitspaal toch te snel rijdt, krijg je nog altijd geen melding. Da's niet logisch en zullen ze idd moeten aanpassen in mijn visie.

Heb die vraag ooit ook eens gesteld en ik kreeg toen zo'n antwoord.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

En de taal die verkeerd staat? Die is toch gelinkt aan je profiel?
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Dat is gelinkt aan het land, dat had ik (denk ik) al in deze thread gelezen. Maar ook dat is in feite niet zo logisch... Taal van de user lijkt me beter. Geen idee of dat al gemeld is. Ik vermoed van wel, want heb daar toch al een aantal keer iemand iets over horen vragen.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Die flitsermelding en verkeerde taal zijn toch ook serieus ergerlijke dingen, vind ik, en duurt gewoon veel te lang eer dat gefixt geraakt.

Zelf heb ik ook een vreemde bug. Om de een of andere reden denkt Waze heel vaak (maar niet altijd) dat de laatste 200m, wanneer ik mijn straat in rijd, nog tussen de 3 en 6 minuten gaan duren. Dus de verwachte aankomsttijd is dus vaak al ver op voorhand 3 tot 6 minuten overschat.
Gebruikersavatar
Glodenox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 1 keer

@Tomby: kan je me in PM meedelen waar exact je dit voorhebt? Meestal zijn dat historische gegevens door iemand die op dat stukje woont en daar bij het oprijden van de oprit zeer traag rijdt. Maar als ik weet welk wegdeel dit is, kan ik die gegevens wel resetten zodat dit over enkele dagen terug in orde is.

De flitsmelding is inderdaad al gemeld, maar hier heb ik tot nu toe nog niets nieuws over opgevangen. Dat van de verkeerde taal is inderdaad afhankelijk van het land waarin dat Waze denkt dat je zit. Maar ik vermoed dat er een bug in zit waardoor de GPS foutief uitgelezen wordt en Waze denkt dat je op 0°N 0°E zit. Dat zou de keuze voor die vreemde taal kunnen verklaren. Dit is inderdaad beter iets dat men per gebruiker opslaat. Dit probleem is al een hele tijd geleden aangekaart, maar aangezien het blijkbaar niet zo'n groot probleem is voor de VS of Israël kan het even duren vooraleer men hier een prioriteit van gaat maken.

Soms kan het wel eens gebeuren dat de server effectief een probleem heeft en dat het berekenen van een korte route ook faalt. De foutboodschap is meestal van toepassing, maar we kunnen als community niet echt een onderscheid maken tussen die twee soorten fouten, dus gaan we voor de absoluut meestvoorkomende fout.

Goed nieuws is wel dat het aantal zichtbare Wazers op de weg terug op het normale niveau zit. Er was blijkbaar ergens een probleem in de configuratie van de Europese servers waardoor er veel minder andere Wazers weergegeven werden. Het leek soms alsof je alleen op de weg was, terwijl er volop meldingen geplaatst werden en likes werden gegeven.
Afbeelding Waze BeLux Global Champ
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”