Uitlezen van een IMAP/POP3 mailbox, mail splitsen in delen en in MySQL database zetten

Alles over programmeren en development binnen de IT-wereld
Plaats reactie
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Is er iemand hier aanwezig die wat kennis heeft van PHP/MySQL, welke me kan helpen bij een klein projectje?

Even kort schetsen:
Ik werk op dit moment als ambulancier in het 112-systeem te België. Als we een oproep krijgen, gaan onze pagers mee open. We zijn er inmiddels in geslaagd om de berichten van de pagers gemaild te krijgen naar ons. So far, so good.

De e-mails die we krijgen zien er uit als volgt : en de opbouw ervan is vrij simpel

00:21:48 13-01-18 ZW2 : GENT, X_DRINGENDE GENEESKUNDIGE HULP ZW (9534014)

00:21:48 = het uur waarop het bericht is ontvangen
13-01-18 = de datum waarop het bericht is ontvangen
ZW2 = de ziekenwagen welke gedispatched is (ZW1 of ZW2)
GENT = de gemeente/stad waarheen de wagen gedispatched is

Nu zoek ik iemand die een PHP scriptje kan maken welke elke minuut even inlogt in de mailbox en checkt of er nieuwe mails zijn. Zo ja : berichten verwerken en deze in een mysql database stoppen (eventueel e-mail daarna verwijderen). Zo neen : niks doen.

De bedoeling is om met deze informatie later aan de slag te gaan om een leuke PHP pagina te maken waar we wat statistieken op kunnen zien. Bijvoorbeeld : hoeveel keer heeft ZW1 gereden, en hoeveel keer ZW2? Hoeveel oproepen komen er per dag binnen? En per maand? Als we kijken op jaarbasis, naar welke gemeenten hebben we allemaal gereden? Wat was de drukste dag dit jaar? Welke maand was de drukte? Soit, je begrijpt het wel :-)

Bedoeling is om daarna bvb met wat pie charts te kunnen werken:



Iemand die zich geroepen voelt?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

krisken schreef: Ik werk op dit moment als ambulancier in het 112-systeem te België. Als we een oproep krijgen, gaan onze pagers mee open. We zijn er inmiddels in geslaagd om de berichten van de pagers gemaild te krijgen naar ons. So far, so good.
hmm, dat zegt me iets... :angel:

wat betreft de mails en php... veel beter is, voor zover je aan de mailserver kan, een pipe naar php script te doen.
bv email naar scriptje@mijndomein, dat dan rechtstreeks door (toen ik het deed, in mijn geval) postfix naar je php script gaat.
zo krijgt je script de email binnen ipv dat je om de x-tijd een mailbox moet pingen.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

**
Laatst gewijzigd door Tim.Bracquez 04 sep 2021, 12:35, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Met dank aan Tim.Bracquez die het even op een tijdspanne van 4 uur heeft gescript : http://krisa.be/112/
Of, om het met zijn woorden te zeggen : 't Is simpel maar t werkt ze. En of t werkt!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Development”