Gsm als post van een centrale

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
bduitp
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 maa 2019, 16:12
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Hallo list,
Ik hoop dat dit het juiste forum is voor mijn vraag.
Wij hebben een klein bedrijfje waar we wat telefonie betreft nu enkel werken met 2 gsm's. De twee gsm nummers zijn de nummers die gekend zijn via al onze communicatie (hoofding, website, advertenties,...). Wij hebben een Wigo business abonnement (Telenet), dus ons volledig telecom abonnement zit centraal bij 1 provider. Wij hebben dus ook 1 vast nummer (automatisch in abonnement) maar dat is niet gekend en dat gebruiken we nooit.
Problemen:
1) Als een oproep binnenkomt bij het ene gsmnummer maar eigenlijk bedoeld is voor het ander is doorschakeling niet mogelijk. Hiermee bedoel ik niet de oproepdoorschakeling die je vooraf moet/kan instellen. Het moet dus mogelijk zijn om een binnenkomende oproep te accepteren en daarop te beslissen of die moet worden doorgestuurd naar de andere gsm of niet.
2) Onze gsm nummers zijn gekend, waardoor we bij wijze van spreken constant kunnen worden gestoord. Op dit moment kunnen we de oproepen niet filteren omdat we daarmee ook de gewenste (privé) oproepen blokkeren. Voor wat het bedrijf betreft willen we enkel bereikbaar zijn tijdens de kantooruren.
3) We willen slechts 1 toestel op zak hebben. Dus geen privé en een bedrijfstoestel noch vast noch gsm. 1 Gsm per persoon moet volstaan. Vaste toestellen zijn sowieso niet bruikbaar wegens geen vaste werkplek.

Met mijn beperkte kennis ter zake zie ik volgende workflow, maar ik kan het praktische niet invullen:
1) 2 Nieuwe gsm nummers die we niet bekend maken
2) Een voip centrale met een voip telefoonnummer: Dat wordt dan het enige officiële nummer voor het bedrijf.
3) Op de voip centrale wordt, naargelang de noodzaak, het ene of het andere gsmnummer ingesteld als primaire ontvanger. De inkomende call wordt dus doorgeschakeld naar 1 van de 2 gsm nummers.
4) Indien de call tijdens het gesprek moet worden doorgeschakeld naar het andere gsm nummer dan moet dat kunnen. Het programma 3CX lijkt dat te kunnen en heeft een app voor op de smartphones.
5) De huidige gsmnrs behouden we nog een tijd met een voice message dat er een nieuw nummer is dat moet worden gebeld.

Is bovenstaande flow mogelijk?
3CX lijkt goed in de buurt te komen van wat ik wil, maar ik begrijp niet alle specs van dit programma.
Is er een goed (en ook goedkoop...) alternatief?
Als ik Telenet hierover aanspreek willen ze mordicus een voip huur toestel in de strot duwen wat hen een maandelijks inkomen geeft, maar wat ik niet nodig heb. De functie van centrale kan immers door een pc worden uitgevoerd, of zie ik dat verkeerd?

Alle input is heel welkom voor deze newbie in voip telefonie. Mijn verontschuldigingen voor de omstandige mail.

Bart Devos.
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

Orange heeft zoiets in de aanbieding:
https://business.orange.be/nl/business- ... e-mobiline
michel68
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 15 sep 2015, 19:32
Locatie: Westerlo
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 7 keer

gimic
Premium Member
Premium Member
Berichten: 473
Lid geworden op: 22 mei 2003, 23:48
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 13 keer

neem contact op met Nextel. Zij hebben een oplossing Nextel Global. Hiermee kun je zelfs de opproepen op uw gsm doorschakelen zonder één of andere app.
Wesley Declerck
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 2 weken geleden

Beste,

Heeft u momenteel een oplossing gevonden hiervoor? Wij hebben namelijk het zelfde voor.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Wesley Declerck schreef: 2 weken geleden Heeft u momenteel een oplossing gevonden hiervoor? Wij hebben namelijk het zelfde voor.
Van de topic starter moet je geen antwoord verwachten.
Zijn vraag is 5 jaar oud (zie post datum) en hij is hier sedertdien niet meer terug geweest (zie post counts)

Gelieve uw eigen probleem uitvoerig te beschrijven zodat andere gebruikers kunnen zien welke oplossingen zij voorstellen.
"we hebben hetzelfde voor" is te algemeen om hier een antwoord te verwachten :wink: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”