Euroset 5020 analoge telefoon rinkelt niet

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

https://nl.sync-solutions.be/Gigaset-Eu ... 0_a77.html
Ik heb al jaren dit toestel.

Nu op fritzbox 7590 aangesloten, maar krijg geen beltoon.

Normaal moet je paar keer op speaker duwen, en dan hoor je beltoon (dit als hij een tijdje niet gebruikt werd). Tot voor paar weken op mijn 7490 lukte dit wel.
analoge telefoon.jpg
Waar kan het aan liggen?
Laatst gewijzigd door philippe_d 13 dec 2018, 13:07, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Titel gewijzigd
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17488
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik begrijp de vraag niet zo goed.
Wat bedoel je met "beltoon" ? De telefoon die "rinkelt", of de kiestoon?

Wat gebeurt er als je met een andere telefoon **1 of **9 belt (intern)?

Indien je geen 2de toestel hebt aangesloten, kan je de telefoon als volgt testen:
Ga naar Telefonie > Telefoonboek > Kieshulp > selecteer jouw analoge telefoon > druk op "Telefoon testen"
Nu moet je jouw toestel horen bellen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Beltoon = het ander toestel nl. dat van de gebelde persoon is in ringring-faze
Kiestoon = de locale publieke centrale ziet dat u een oproep wenst te maken en laat u toe een nummer te vormen om uw bestemmeling te bereiken
Ik denk dat het laatste de vraag is, correct?

Misschien onderstaande controleren (maar de noodzaak meermaals op speaker te duwen om kiestoon te krijgen wijst mij eerder in de richting van een probleem met het analoge toestel zelf.... te vervangen door een ander en lost dit het probleem op?)
https://en.avm.de/service/fritzbox/frit ... -landline/
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

idd. verkeerd uitgedrukt. :cry:

Een kiestoon hoor ik niet. Ik heb ook intern deze telefoon gebeld, zonder succes.
'Telefoon testen' ook meermaals gedaan.

Het meermaals drukken op speaker of hoorn paar keer op een neer halen, was al bij aanvang aankoop toestel hoor.
Dit kwam als ik vb. 1 of 2 weken die telefoon niet gebruikt had die aan de fritz gekoppeld was. Gewoon paar keer speaker aan/uit, en je hoorde terug kiestoon.

Enige dat ik nog kan doen is telefoon bij iemand anders testen of hij werkt.
Als het daar werkt, dan kan ik evt. de 7490 koppelen? Als het daar zou werken, dan heb ik alles uitgesloten.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17488
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

satsurfer schreef:Een kiestoon hoor ik niet. Ik heb ook intern deze telefoon gebeld, zonder succes.
'Telefoon testen' ook meermaals gedaan.
Met andere woorden: jouw analoge telefoon werkt helemaal niet?
Dan zou ik toch nog eens alles goed controleren:
  • - juiste kabel in de juiste RJ11 aansluiting (FON1) op de Fritz!Box (eventueel ander kabeltje proberen).
    - In de Fritz!Box instellingen: is er een uitgaande telefoonlijn gekoppeld aan dit toestel?
Wat betreft de kiestoon:
  • - een kiestoon is niet noodzakelijk om te kunnen kiezen, dat is nog een overblijfsel van de oude PSTN centrales. Ik wacht nooit op een kiestoon, maar vorm het nummer en druk daarna op "verbinden".
    - Neem eens de telefoon van de haak, en wacht 10 seconden, misschien begint de kiestoon wat later?
    - Neem eens de telefoon van de haak en druk **9 (algemene oproep). Nu hoor je een "beltoon" (alle andere aangesloten toestellen beginnen te bellen)?
satsurfer schreef:Als het daar werkt, dan kan ik evt. de 7490 koppelen?
Je kan inderdaad de 7490 "koppelen" aan de 7590:

Als je de 7490 bedraad verbindt met de 7590, en instelt als "Mesh repeater" worden alle telefonie instellingen van de 7590 doorgegeven naar de 7490, en kan je de analoge telefoon aansluiten op de 7490.
Je kan deze ook draadloos verbinden (werkt dan als WiFi repeater).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

heb mijn fritzbox 7490 gewoon eens via edpnet rechtstreeks laten draaien. bellen naar de telefoon lukte niet. Nog eens op mijn werk of elders testen. Maar bizar dat een telefoon die zelden gebruikt wordt, na een 6tal jaar kapot gaat. (siemens!).
Een siemens gaat gewoon niet kapot.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17488
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Blijkbaar dus wel :-) .

Batterij?
Een toestel met zo'n grote display en geheugens, moet toch op een of andere manier gevoed worden?
Waarschijnlijk zit daar een klein batterijtje ingebouwd, dat opgeladen wordt door de gelijkstroom op de analoge telefoonleiding.
Misschien is dat batterijtje aan vervanging toe (voor zover je het toestel kan openvijzen)?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

mijn vader heeft een oude siemens telefoon meegebracht (zonder display), werkt perfect! dus een kiestoon.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”