[OVH] Nieuw gsmnummer bellen lukt niet

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

Hoi,

Mijn pa heeft een nieuwe simkaart bij Mobile Vikings. Hem bellen via OVH lukt echter niet: er is geen kiestoon te horen en de oproep wordt na een tiental seconden gestopt. Zijn gsm gaat dus ook niet over.
Hetzelfde nummer bellen via 3stars met dezelfde apparatuur of via een Proximus of MV mobiel nummer lukt wel! Heeft iemand een idee??

Verder nog nooit problemen gehad met OVH/dezelfde setup, werkt al jaren probleemloos :-o


Bedankt!
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Trage synchronisatie van de CRDC Database.
Enkele dagen geduld, en het probleem lost zich waarschijnlijk vanzelf op.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

Ok, ik wacht nog even af. (Het nummer is nu 2 weken oud)
petervm
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 dec 2010, 20:39
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 12 keer

@Ontheronix: Zelfde probleem hier. Uw vader heeft dus waarschijnlijk een nieuw nummer bij MV dat begint met prefix 0456 (idem hier)? Als jouw vader via een Cisco SPA112 van OVH belt (idem hier) dan lukt dat niet. Wanneer ik een nummer intik, dan hoor ik gewoonweg niets ... Volgens mij heeft dat te maken met het Cisco toestel. Reden: bij mij in het bedrijf werken we met Cisco-apparatuur. Tot voor kort kon ik geen enkel nummer van Unleashed (0456) bereiken. Uiteindelijk heeft de ict-dienst dit opgelost. Het probleem ligt dus in dit geval niet bij MV. Mocht de situatie anders zijn, klopt de redenering heel waarschijnlijk niet.
Edpnet (90/30) - Mobile Vikings - Netflix - Amazon Prime Video - Streamz
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

Dag Peter, exact dezelfde situatie inderdaad, een 0456 nummer + Cisco SP112. Met X-Lite net dezelfde symptomen, dus het moet aan OVH liggen? Hoe heeft de ICT-dienst het opgelost bij jullie?
petervm
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 dec 2010, 20:39
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 12 keer

@Ontheronix: Ik heb het probleem laten onderzoeken door Unleashed. Zij zijn daar maanden zoet mee geweest.Ook Telenet, de provider van onze organisatie heeft er zich over gebogen. Zonder oplossing.Zij zagen ook geen enkel probleem. Uiteindeljk liet ik dit weten aan de ICT-dienst. Eigenlijk gaat het volgens mij over een 'niet herkennen' van de prefix 0456 door het telefoonsysteem van Cisco. Het antwoord van de ICT-dienst: "Er zal iets moeten aangepast worden bij ons systeem van cisco, tot nu toe is het niet mogelijk om naar zulke nummers te bellen. We zullen dit doorgeven aan de externe firma om dit mogelijk te maken." Waarna het in orde kwam. Bij OVH heb ik mij nog niet de moeite getroost om dit te proberen uitleggen. BTW: ik heb op een site een tijdje geleden bij het aanmaken van een account een telefoonnummer moeten ingegeven. Het nummer met de prefix 0456 werd door het systeem toen telkens verworpen als een ongeldig nummer ...
Edpnet (90/30) - Mobile Vikings - Netflix - Amazon Prime Video - Streamz
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

Vreemd dat het probleem zich dan ook voordoet met een softphone als X-Lite. De logica dat het enkel aan de SP112 ligt gaat dus niet op. Ik heb de SIP-logs ingekeken en er wordt wel een call opgebouwd (of zo lijkt het toch, want ik ken er niets van), maar ergens onderweg gaat het mis.
Ik heb een ticket geopend bij OVH. Ik kan mij niet voorstellen dat er niet nog mensen gaan zijn met dit probleem?
petervm
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 dec 2010, 20:39
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 12 keer

Ik heb inderdaad ook ooit een ticket geopend. De vraag die je terug krijgt is steeds dezelfde. Net als Unleashed willen zij tijdstip van de oproep en het opgeroepen nummer kennen. Dan blijkt dat zij niets abnormaal opmerken in het routeren van het opgezette telefoontje. Ik heb het opgegeven...
Edpnet (90/30) - Mobile Vikings - Netflix - Amazon Prime Video - Streamz
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

Straf. Dan maar op zoek naar een nieuwe simkaart met non-0456 nummer? Is het enkel Unleashed die deze verdeelt, of maw: hoe zeker zijn dat mijn pa niet nog eens een 0456 nummer krijgt?
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb hetzelfde probleem met Bètamaxproviders CosmoVoip en Panggilanmalaysia; waarschijnlijk met alle Bètamaxproviders! M.a.w. ik kan via VOIP geen 0456-nummer bellen.

Zijn al die VOIP-operatoren niet van Dellmont? En staan die mensen open om wijzigingen aan te brengen aan hun systeem? Iemand een idee hoe dit aan te pakken?

Bedankt en groetjes

Guy
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

philippe_d schreef:Trage synchronisatie van de CRDC Database.
Enkele dagen geduld, en het probleem lost zich waarschijnlijk vanzelf op.
Jammer genoeg niet altijd. Zeer vervelend.
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 4 keer

guy-pc schreef:Ik heb hetzelfde probleem met Bètamaxproviders CosmoVoip en Panggilanmalaysia; waarschijnlijk met alle Bètamaxproviders! M.a.w. ik kan via VOIP geen 0456-nummer bellen.

Zijn al die VOIP-operatoren niet van Dellmont? En staan die mensen open om wijzigingen aan te brengen aan hun systeem? Iemand een idee hoe dit aan te pakken?

Bedankt en groetjes

Guy
Gisteren een mail gedaan naar de helpdesk van CosmoVoip, en nu kan ik (en kunnen alle andere aardbewoners :-) ) met al mijn (al hun) Bètamaxproviders naar 0456-nummers bellen!
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Zeer goed initiatief.
  • Zo zie je maar dat je altijd eerst bij je eigen provider moet reclameren, als bepaalde nummers niet bereikbaar zijn.
  • Hieruit leren we ook dat niet alle problemen gerelateerd zijn aan het CRDC. Bepaalde providers blokkeren blijkbaar gewoon uit voorzorg de nummerreeksen, waarvan ze denken dat ze niet bestaan, zoals de nieuwe reeks 0456. Deze moeten ze dan in hun eigen Databse ook nog vrijschakelen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Laat ons hopen dat Ovh niet zo koppig is als bij de NL 085 nummers en deze reeks wel vrijschakelt. Ben benieuwd.
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 4 keer

FINALE EDIT: onderstaand probleem is ondertussen vanzelf opgelost! Blijkbaar een probleem bij Dellmont-VOIP?!
*********************************************************************************

Zijn er nog mensen die op dit moment problemen hebben om met Bètamaxproviders te bellen?

Mijn Fritz!Box zegt: 01.03.20 18:36:54 Internet telephony with 0485xxxxxx via sip.panggilanmalaysia.com failed. Reason for error: User not found (404)

MobileVOIP (Android) zegt: Invalid number (12). The number you dialed is invalid. Please check the number and try again.
(Dit laatste zowel bij providers CosmoVoip als bij PanggilanMalaysia.)

Nog iemand problemen?

Het enige wat ik nog aan de hand had, was dat ik een week geleden aan de helpdesk heb laten weten dat ik weer geen 0456-gsm-nummers kon bellen. Een tweetal dagen geleden was het opgelost en heb ik hen bedankt! Tot ik gisteren merkte dat ik weeral geen 0456-gsm-nummers kon bellen. En nu kan ik niets of niemand meer bellen!

Graag jullie advies, bedankt!

Edit: toevallig een vriend bij mij langsgekomen die ook bij PanggilanMalaysia is en hetzelfde probleem heeft via MobileVOIP (Android).
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”