inkomende telefoons bellen maar 4x

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb een probleem waardoor ik soms te laat ben om een inkomend gesprek aan te nemen.
Ik stel vast dat na 4x bellen automatisch mijn verbinding wordt verbroken.
Wie moet ik hiervoor kontakteren ?
mijn situatie:
Internet verbinding door :Proximus
Weepee : : daar heb ik mijn nummer aan overgedragen
Provider telefoon lijn : FreeVoipDeal
Modem : Fritzbox 7490

Ik zag bv bij Weepee dat ik kon instellen (aantal seconden ? alvorens de Voicemail overgaat die staat op 120)
als ik een hoger cijfer ingeef spring hij autmatisch op 61

Hulp of advies welkom :beerchug:
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 6 pro -Proximus
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 953
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 50 keer

Hallo, Freevoipdeal heeft hier niets mee te maken vermits het om inkomende oproepen gaat, die gaan via weepee.
Wat zie je in uw account bij weepee nav die 'verbroken' gesprekken?
Hoe zien die gesprekken er uit in het logboek van uw fritzbox?
Heb je een antwoordapparaat ingesteld op uw fritzbox, evt experimenten mee gedaan dat het niet meer actief lijkt maar toch nog gesprekken aanneemt?

Heb je ervoor een 'normaal' werkende situatie gehad?
Heppie NY!
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 1 keer

wat bedoel je met verbroken gesprekken ?
Er is NOOIT verbinding geweest ...............de telefoon stopt na 4x bellen zonder verbinding !!! :???:
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 6 pro -Proximus
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 953
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 50 keer

Wat zie je in de logs mbt deze gesprekken?
Heeft dit voorheen gewerkt?
Zit die euracom telefooncentrale er voor iets tussen?
Heppie NY!
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dit euvel doet zich nu al een tijdje (?) weet niet juist hoelang (omdat bellers mij verwittigde) voor.
De Euracom is inmiddels al verwijderd uit mijn installatie(+-2mnd)
Ik zal een kijken in de log bij van Weepee , de log van Fitzbox vermeld gewoon dat er is gebeld geworden (duurtijd 1 min)
Kan ook een telefoontoestel (is al in gebruik sinds 5 jaar !) Gigaset 3035 dit veroorzaken ?(hier hangen 3 draadloze toestellen mee samen nml
Siemens Gigaset 3000 micro)
Nogmaals dank al voor het meedenken.
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 6 pro -Proximus
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 953
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 50 keer

Dus de FB neemt de gesprekken blijkbaar aan vermits ze op die manier in de oproeplijst staan.
Heb je een bedraad telefoontoestel - nu in gebruik of evt aan te sluiten om te testen?

Ik heb onlangs bij een kameraad meegemaakt dat de batterijen van zijn 2 gigaset toestellen niet meer krachtig genoeg waren om een gesprek/verbinding op te bouwen maar rinkelden wel.

De logs bij weepee kunnen ook al iets verklaren.
Heb je ook in de logs van de FB gekeken, niet alleen in de oproeplijst alsook is er ergens een overzicht van de gemaakte gesprekken en welke codec werd gebruikt.
Zo kan je al met zekerheid zeggen of die oproepen effectief zijn opgepikt en het geen probleem is bij weepee.
Heppie NY!
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 1 keer

bedankt al voor je geduld..................

1.ja ik heb een bedraad toestel oud analoog)
2. de batterijen van de draadloze toestellen zijn oke (6mnd geleden og nieuwe en je kunt het zien aan de status vd batterijen (vol)
3; ik zien niets speciaals aan de log van Weepee
er staat mijn nummer(ik deed de test met gsm en'Duur' 3 sec en of 4sec en of 7 sec
(ik weet niet meer hoe ik hier een printafdruk(jpg) moest uploaden, sri)
4Log FB
Datum
Dauer (*) Rufnummer
Gegenstelle
Kodierung
Pakete (**)
Verloren Sprachübertragung
Verzögerung
Jitter
Burst
Sonstiges
Eigene Rufnummer: 003233850074 (Verfügbarkeit 0%)
07.12.2018 10:06
0:03:25 (1837 ms) 033831060
77.72.168.11 G.711
G.711 10047 (-)
10127 (-) -
- 0 ms 0 ms
6 ms -
0 ms (0 %)
07.12.2018 8:10
0:01:51 (1293 ms) 033850101
77.72.168.24 G.711
G.711 5322 (-)
5486 (-) -
- 0 ms 0 ms
0 ms -
0 ms (0 %)
07.12.2018 8:06
0:00:48 (1474 ms) 033850101
77.72.168.11 G.711
G.711 2192 (-)
2299 (-) -
- 0 ms 0 ms
4 ms -
0 ms (0 %)


Ik zie die testen van 08/12/2018 NIET in de lijst staan

Ik heb in FB de beantwoorder aangezet op 60 seconden.
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 6 pro -Proximus
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 953
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 50 keer

Is dat bedraad toestel sowieso aangesloten? Dit kan minder belangrijk zijn als de batterijen van de draadloze telefoons OK zijn. Volgens mij kan je je niet baseren op de indicatie van de batterijen op de display; die batterijen kunnen bv behoorlijk op geladen zijn maar toch niet voldoende kracht hebben om een verbinding vast te houden, volgens mij.
Niet dat ik daarmee wil zeggen dat het probleem bij de batterijen ligt; omdat ik zelf ook niet meteen waar het ligt probeer ik een aantal dingen te elimineren.

Hoe staan ze in de oproeplijst van uw FB, met een rood icoon als gemiste oproep?
Heeft het iets veranderd om de beantwoorder in te stellen?

Die info over de gesprekken zegt waarschijnlijk niets maar anderzijds is het vreemd dat in de weepee klantentool een gesprek/verbinding van korte duur staat geregistreerd.
Heppie NY!
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2307
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Heb je dit getest door met jouw gsm te bellen? Misschien legt andere kant wel toe? Bij weepee kan het lang duren voor de telefoon begint te rinkelen. Daardoor hangt de beller al even aan de lijn voor jij het hoort. Faxdetetectie afzetten via weepee tool lost dit euvel op
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ernie schreef:Is dat bedraad toestel sowieso aangesloten? Dit kan minder belangrijk zijn als de batterijen van de draadloze telefoons OK zijn. Volgens mij kan je je niet baseren op de indicatie van de batterijen op de display; die batterijen kunnen bv behoorlijk op geladen zijn maar toch niet voldoende kracht hebben om een verbinding vast te houden, volgens mij.
Niet dat ik daarmee wil zeggen dat het probleem bij de batterijen ligt; omdat ik zelf ook niet meteen waar het ligt probeer ik een aantal dingen te elimineren.


De batterijen betwijfel ik omdat het vrij nieuwe zijn en we regelmatig bellen met die telefoons.
Soit ik zal ze eens disconnecteren en dan de test doen


Hoe staan ze in de oproeplijst van uw FB, met een rood icoon als gemiste oproep? neen niks rood ???
Heeft het iets veranderd om de beantwoorder in te stellen? ook niet ???

Die info over de gesprekken zegt waarschijnlijk niets maar anderzijds is het vreemd dat in de weepee klantentool een gesprek/verbinding van korte duur staat geregistreerd.
ik zal misschien eens aan Weepee vragen wat de oorzaak kan zijn



Als ik de test doe met mijn GSM , lijkt het wel dat er een klik is , zoals dat de telefoon wordt ingehaakt
ik ga ervanuit dat dit ook is als de beller met vaste lijn naar mij belt.
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 6 pro -Proximus
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2307
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

yvesvn schreef: Als ik de test doe met mijn GSM , lijkt het wel dat er een klik is , zoals dat de telefoon wordt ingehaakt
ik ga ervanuit dat dit ook is als de beller met vaste lijn naar mij belt.
Ik doelde eerder op het feit dat het lang kan duren dat uw telefoon begint te rinkelen, terwijl je wel al kiestoon hebt op uw gsm. Dus naar aanvoelen van de beller, kan hij reeds lang wachten en misschien zelf inhaken?
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik doelde eerder op het feit dat het lang kan duren dat uw telefoon begint te rinkelen, terwijl je wel al kiestoon hebt op uw gsm. Dus naar aanvoelen van de beller, kan hij reeds lang wachten en misschien zelf inhaken?[/quote]


NEEN , ik heb zelf de test gedaan dus hang dan zeker niet op !!!!
Ik zal eens proberen met wat je zei ivm fax bij Weepee
be


Testen via Weepee is gebeurd 88 resultaat vlg hun neemt mijn FB de verbindingaan
heb een Reseller RESET doorgevoerd maar heeft niet geholpen.
Gaan zoeken in FB en vooral in 'Anrufbeantworter'.Als ik die instel op 'directe' annahme dan werkt zoals het moet
maar zet ik die op bv 60 sec dan slaat de verbinding na 4x bellen weer af.
Dus mijn vermoeden (error) in de OS V06.53 van FB ????????
Iemand die weet HOE ik dat kan kontroleren ?
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 6 pro -Proximus
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik zit nog steeds met het probleem dat de telefoon maar 4x belt voor hij inhaakt.
Weepee meldt dat zij geen probleem zien alleen dat IETS/IEMAND een verbinding aanneemt.
Mijn vermoedeen is dat het een Fehler in de 7490 zou zijn.
Ik heb ALLE telefoons losgekoppeld en het euvel blijft.
Omdat ik leek ben op telefonie ben ik maar vanalles aan het nakijken en aan het proberen. :oops:
Zo kwam ik ook dit tegen in de 7490 , onder sicherheit
5060 UDP, TCP, IPv6, IPv4 Telefonie (SIP) Bearbeiten
7078-7109 UDP, IPv6, IPv4 Telefonie (RTP) Bearbeiten



Is dit normaal dat die poorten in gebruik zijn ?mi de eerste 5060 is van FVD maar de andere ?
Anders nog suggesties

yves
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 6 pro -Proximus
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

euh, voor je de moeilijke toer opgaat... al gecheckt dat het antwoordapparaat niet aanstaat?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

yvesvn schreef:Ik zit nog steeds met het probleem dat de telefoon maar 4x belt voor hij inhaakt.
Het is niet nodig hiervoor een nieuwe topic te openen !

[samengevoegd met bestaande topic]
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 1 keer

Splitter schreef:euh, voor je de moeilijke toer opgaat... al gecheckt dat het antwoordapparaat niet aanstaat?
Ook dat gekontroleerd op de telefoontoestellen en in FB
In FB :als ik het antwoordapparaat op één keer bellen zet gaat het antwoordapparaat zoals het hoort.
Ik heb ook al de test zelf gedaan met de GSM , je hoort een klik en dan stopt het bellen.

Dit lijkt me toch een moelijke?? ik zal misschien een premie moeten uitloven voor de oplosser ?

De TD van Fritzbox heeft ook geantwoord maar de aangehaalde items heb ik al getest of zijn uitgetest oa Weepee

Misschien dan een nieuw FB kopen 7590 ?,

@sri Philippe, maar ik kon dit item niet samenvoegen met het eerste deel
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 6 pro -Proximus
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

yvesvn schreef:Dus mijn vermoeden (error) in de OS V06.53 van FB ????????
Iemand die weet HOE ik dat kan kontroleren ?
Ik denk eerder een error in jouw instellingen. Ik zou je aanraden om:
- een factory reset doen, en al jouw telefonie settings opnieuw in te geven.
- van de gelegenheid gebruik te maken om de Firmware te updaten naar 07.01
yvesvn schreef:De Euracom is inmiddels al verwijderd uit mijn installatie(+-2mnd)
Je had vroeger een ISDN centrale aangesloten op de So bus van de Fritz!Box.
Ik vermoed dat je nu één of meerdere ISDN toestellen direct hebt aangesloten op de So uitgang van de Fritz!Box?

Een ISDN bus die niet goed aangesloten is, of verkeerd getermineerd, kan voor heel veel problemen en rare verschijnselen zorgen :-( .
Zonder in detail te gaan, moet je weten dat:
  1. een ISDN verbinding een 4-draads "bus" is, dat niet als een "ster" mag verkabeld mag worden, maar als een bus; dat wil zeggen: de verbinding gaat van het ene toestel naar het volgende.
  2. het einde van deze bus correct moet getermineerd worden (afsluitweerstanden) nà het laatste toestel in de bus.
  3. de Fritz!Box onvoldoende stroom levert op de So bus om meer dan één passief toestel te voeden (met andere woorden: als je meerdere ISDN toestellen gebruikt moeten deze hun eigen stroomvoorziening hebben).
Een "truukje" om punt (b) en (c) op te lossen, is om op het einde van de bus een (ongebruikte) Belgacom NT1 aan te sluiten. Deze geeft extra stroom op de bus, en bevat ook de juiste afsluitweerstanden :wink: .
yvesvn schreef:Zo kwam ik ook dit tegen in de 7490 , onder sicherheit
5060 UDP, TCP, IPv6, IPv4 Telefonie (SIP)
7078-7109 UDP, IPv6, IPv4 Telefonie (RTP)
Dat is perfect. Dat zijn de poorten die de Fritz!Box gebruikt voor VoIP.
yvesvn schreef:Misschien dan een nieuw FB kopen 7590
Dat zal bovengenoemd probleem niet oplossen :-( .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 1 keer

Philippe,

Bedankt voor de adviesen/info.
Toch nog even voor de zekerheid alvorens ik me weer in voor mij onbekend terrein ga begeven(opnieuw programmeren)

1. kan ik uitsluiten dat die tijd voor de instelling van het antwoordapparaat bij Weepee ZEKER niet een oorzaak kan zijn?
kan ik dit uitschakelen ?(ik vind het eigenaardig dat er juist 61 sec wordt aangegeven(mi de duurtijd van het rinkelen )

2 ik zag dat dit euvel OOK aanwezig was toen ik nog de Euracom in gebruik had????
Verandert dit zaken tov de aansluiting van mijn huidige toestellen
of kan ik een test doen dat ik ALLE ISDN telefoons afschakel en ALLEEN een ANALOOG toestel aan de FB hang(of zie ik dat verkeerd ?)
(mi beschik ik niet over een NT1 v Belgacom omdat dit hier(Raw copper installatie) nooit werd geplaatst wel op mijn VORIG adres)

3 Moet ik ook de instellingen van de FB resetten (alles ?)(of alleen Telefonie ?) en dan de nieuwste versie V7.01 opnieuw manueel instellen
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 6 pro -Proximus
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

1. Ga naar de WeePee klantentool en kontroleer de lijst van inkomende gesprekken. Bij "opgenomen" gesprekken zie je de duur van het gesprek (vb 00:00:10) en ook het type. Indien de WeePee voicemail heeft geantwoord is het type "voice-voicemail".
Zo kan je met zekerheid de WeePee voicemail uitsluiten als oorzaak van je probleem.

2. Mijn vermoeden klopt dus dat je meerdere (hoeveel?) ISDN toestellen hebt aangesloten op de Fritz!Box ISDN bus, en hier een mogelijk probleem is.
Om te testen of dit de oorzaak is, kan je inderdaad de hele bus ontkoppelen (RJ45 stekker uit de Fritz!Box So verwijderen), en testen met één analoog toestel. Je zou ook één per één de ISDN toestellen terug kunnen aansluiten en testen?

PS. Hoeveel ISDN telefoons heb je, en hoe zijn die aangesloten? Hebben die toestellen een eigen voeding?

3. Via de web interface is het niet mogelijk om alléén telefonie te resetten. Er bestaan echter (undocumented) codes die het volgende doen:
  • #991* 1590 1590* = volledige reset naar fabrieksinstellingen.
    #990* 1590 1590* = Fritz!Box reboot (hierbij gaan géén instellingen verloren).
    #99** = telefonie instellingen resetten
Die laatste code zou dus alleen de telefonie instellingen resetten. Geen idee of hiermee ook jouw telefoonboek verloren gaat (dus best jouw telefoonboek apart eens downloaden om later eventueel te herstellen).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 1 keer

OPGELOST !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

het was dus niet de FB !!!
het was ook niet de aangesloten ISDN telefoons
het was ook niet de analoog telefoon
het was ook niet Weepee maar ((de aangenomen verbinding stond als VOICE)...................................................

het was (godve.......) de alarm installatie !!!

Philippe als je dit nog volgt
aangeraden de V7.01 installeren of zo laten ?(de FB)

IEDEREEN bedankt voor het meedenken en de bonus leg ik dus onder mijn eigen kerstboom

prettige feestdagen :beerchug:
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 6 pro -Proximus
Gebruikersavatar
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 606
Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 73 keer
Recent bedankt: 3 keer

Super dat je de oorzaak hebt gevonden.
Indien je ook een oplossing hebt, zou het fijn zijn dat je die hier ook deelt. :beerchug:
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb toch aangegeven dat het de telefoon aansluiting van de Alarminstallatie is
(moet wel dus nakijken wat er software matig hier fout is )
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 6 pro -Proximus
Gebruikersavatar
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 606
Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 73 keer
Recent bedankt: 3 keer

Dat was duidelijk.
Het gaat hem inderdaad om de reden waarom de alarmcentrale die inkomende gesprekken blijkbaar aanneemt na 4x keer bellen.
Een toekomstige gebruiker kan hier dan geholpen worden door te komen lezen of het puur jouw alamcentrale was of een tweak in de FB of....
Hopelijk krijg je alles 100% functioneel zoals je het wenst.
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 610
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 156 keer

@yvesvn, nergens lees ik iets dat er ook een alarm is gekoppeld, had je dat van in het begin geschreven zou je andere vragen hebben gekregen …

Dat noemen wij 'de mensen op het verkeerd been zetten' … :roll:
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 1 keer

een mens kan al eens iets vergeten he.................ben ook geen dertig meer (al lang geleden)
heb dit ook pas gezien bij alles af te koppelen en wist het ook niet meer :oops:

kanttekening
er is NIEMAND geweest die vroeg naar de Hardware aansluitingen !!!!
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 6 pro -Proximus
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Is die alarminstallatie aangesloten op een van de analoge telefoon aansluitingen van de Fritz!box?
Dan had je in de logs van de Fritz!box (oproeplijst) toch duidelijk kunnen zien welk « toestel » (FON1, FON2) de oproep aangenomen had?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”