meerdere sip registraties op 1 account

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
mbbs1024
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 nov 2018, 21:24

Weet iemand of er een Belgische VoIP provider is die toestaat om meer dan 1 sip client op hetzelfde account te registreren ?
Ik zou het volgende willen doen:
- Het nummer van mijn analoge telefoon porteren naar deze VoIP provider
- SIP softphone op mijn GSM + voice gateway (ISDN/FXS) thuis.
- Als geen van beiden geregistreerd is, een call forward naar mijn GSM nummer.

Het equivalent van 2 paralel geschakelde analoge telefoons, bij een inkomende oproep gaan beiden rinkelen (= sip forking)
met als extraatje dat er een doorschakeling is naar GSM als geen van beide toestellen aangesloten zijn.

Weepee leek me interessant, maar ze laten niet toe dat er meerdere apparaten tegelijk op hetzelfde account registreren.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Als er niets geregistreerd is gaat die een forward doen naar het nummer dat je kan ingeven op je account pagina.

Maar waarom connecteer je niet met je softphone op je gateway thuis (ipv. ook op je provider) ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

mbbs1024 schreef:Het equivalent van 2 paralel geschakelde analoge telefoons, bij een inkomende oproep gaan beiden rinkelen (= sip forking)
met als extraatje dat er een doorschakeling is naar GSM als geen van beide toestellen aangesloten zijn.
Het equivalent van 2 parallel geschakelde telefoons werkt bij WeePee als volgt:
  • maak 3 nieuwe accounts aan: 1 Forward account en 2 SIP accounts. Activeer de 3 accounts (0800 nummer).
  • porteer je telefoonnummer naar de Forward account.
  • stel de 2 SIP accounts in op jouw toestellen (één per toestel).
  • Maak in de klantentool op jouw fwd account een doorschakeleing naar de SIP accounts (account nummers gescheiden door een comma).
  • stuur een mail naar support om te 2 SIP accounts te laten "screenen" met jouw geporteerd nummer, en voeg de 3 accounts samen in één PRO account (zodat de beltegoeden in één pot komen)
Hoe werkt het?
- bij een binnenkomende oproep gaan beide toestellen (softphone en gateway thuis) bellen. Wie het eerste opneemt krijgt het gesprek.
- je kan met beide toestellen uitbellen (met het geporteerd nummer als CLIP).
- je kan ook naar "jezelf" bellen (eigen nummer bellen), het andere toestel zal bellen. Op die manier kan je gratis van thuis naar je softphone bellen, en omgekeerd.

Het extraatje met de GSM is iets moeilijker, maar je kan in één van de 2 SIP accounts een doorschakeling doen naar de GSM.
r2504 schreef:Maar waarom connecteer je niet met je softphone op je gateway thuis (ipv. ook op je provider) ?
Dat is inderdaad ook een zeer goede oplossing..
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
mbbs1024
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 nov 2018, 21:24

Bedankt voor de antwoorden, Weepee had gezegd dat 2x registreren op 1 account niet mogelijk is,
maar deze workaround niet zelf voorgesteld.

Ik denk nog aan iets, ondersteund Weepee ook T.38 (Fax over IP), of moet je daarvoor de G.711 codec gebruiken ?
r2504 schreef:Maar waarom connecteer je niet met je softphone op je gateway thuis (ipv. ook op je provider) ?
Dan moet ik niet gaan prutsen met port forwarding en het risico dat iemand vanuit internet op mijn lan geraakt.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”