OVH voip probleem

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
fiatuno49
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 jan 2010, 23:18
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

Beste userbase leden,

Ik ben al een tijdje bezig om OVH voip aan de praat te krijgen via fritzbox 7490 en een dect fritz C5 via OVH SIP
Het is me tot nu toe gelukt in zover ik af en toe kan bellen met mijn gsm 0486XXXXXX of vaste lijn 01143xxxx naar mijn OVH lijn 01194xxxx
maar een andere keer lukt het me niet...soms luk het wel , soms niet in de omgekeerde richting van OVH lijn 01194xxxx naar gsm 0486xxxx : vaste lijn 01143xxxx....Melding "SWITCHING CONGESTION" iemand enig idee of oplossing ?
Sinds een tijdje na gebruik van een Softphone / Groundwire ios / Xlite voor pc windows 10 krijg ik via OVH mail dit bericht op regelmatige basis..

Here are the latest records (logs) related to potential problems of your line.
Details:
2018-11-25 11:56:46 signal_DifferentRegisterInvitePort The invite request does not use the same port as the register. 403 expected - Register port is : '27647' but invite port is '5060'
2018-11-25 11:56:46 signal_ClientErrorOnInvite The request sip encounter a client error reply on invite request - SIP/2.0 403 not registered
2018-11-25 11:54:24 signal_DifferentUserAgent The customer seems connected with multiple phone - Register UserAgent seems different : was 'AVM FRITZ!Box 7490 113.07.01 (Sep 11 2018) (109.133.35.116)' and now is 'Acrobits SIPIS (192.241.179.113)'
2018-11-25 11:52:04 signal_DifferentUserAgent The customer seems connected with multiple phone - Register UserAgent seems different : was 'Acrobits SIPIS (192.241.179.113)' and now is 'AVM FRITZ!Box 7490 113.07.01 (Sep 11 2018) (109.133.35.116)'

Dit stellen ze voor als oplossing ? :-D

DIFFERENTUSERAGENT:Plusieurs équipements VoIP sur un même compte
Vos comptes Sip semblent être configurés sur plusieurs équipements VoIP simultanément (IPBX, télephone Sip, softphone) :

Cette configuration peut présenter des comportements indésirables et incontrolables :

* Réception des appels uniquement sur le dernier poste enregistré
* Emission d'un appel en échec car non enregistré sur le compte Sip

Dans le cas :

* d'un serveur IPBX/PABX, nous vous invitons à désactiverl'enregistrement des extensions en doublon.
* d'un télephone SIP n'appartenant pas à OVH, nous vous invitons à modifier la configuration du télephone via son assistant web
* d'un plug&phone OVH, nous vous invitons à contacter le support OVH

DIFFERENTREGISTERINVITEPORT:Utilisation de deux ports depuis un même compte
Les requêtes envoyées depuis votre télephone arrive depuis deux connexions différentes. Ce type d'anomalie empeche d'emettre ou de recevoir des appels correctement. En effet, OVH autorise l'émission d'appels depuis la même connection enregistrée.

Le délai d'expiration des sessions NAT configuré dans votre routeur doit être trop court pour les connections UDP.
En effet, le port source qui a servi à l'enregistrement du poste (REGISTER) n'est pas le même que celui utilisé pour emettre l'appel (INVITE).
Il est possible que certains appels ne peuvent aboutir correctement du fait de cette configuration.

Kan er iemand aan uit en is iemand bereid om me te helpen met wat tips en verdere uitleg

Bedankt op voorhand
Tony
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

fiatuno49 schreef:Sinds een tijdje na gebruik van een Softphone / Groundwire ios / Xlite voor pc windows 10 krijg ik via OVH mail dit bericht op regelmatige basis..
Jij probeert met één en dezelfde account in te loggen vanop verschillende plaatsen of toestellen. Dat is bij OVH niet toegelaten en leidt tot conflicten.
2018-11-25 11:56:46 signal_DifferentRegisterInvitePort The invite request does not use the same port as the register. 403 expected - Register port is : '27647' but invite port is '5060
  • - jouw FritzBox registreert en belt uit via poort 5060
    - jouw Softphone, zit achter de FritzBox, en gebruikt poort 27647 (NAT)
Gezien deze 2 toestellen (=user agents) op verschillende tijdstippen her-registreren, is de laatste registratie bijvoorbeeld gebeurd met de Softphone (poort 27647), maar het eertsvolgende gesprek gaat uit van de FritzBox (5060). Dus een andere poort dan degenen waarmee geregistreerd bent.
fiatuno49 schreef:2018-11-25 11:54:24 signal_DifferentUserAgent The customer seems connected with multiple phone - Register UserAgent seems different : was 'AVM FRITZ!Box 7490 113.07.01 (Sep 11 2018) (109.133.35.116)' and now is 'Acrobits SIPIS (192.241.179.113)'
Hier wordt blijkbaar vanop 2 verschillende "locaties" ingelogd (de Softphone belt uit via de acrobis server in Praag (CZ) met een Amerikaans IP adres 192.214.179.113), de FritzBox vanuit een Proximus IP)
Binnenkomende gesprekken naar jouw OVH lijn zullen alleen bellen op het toetsel dat het laatst werd aangemeld!

Oplossing: nooit meerdere useragents gelijktijdig gebruiken
Jouw OVH gegevens staan nu op de FritzBox, op je Softphone (Groundwire acrobis), op je PC (X-Lite) ...
Je moet dus altijd volledig uitloggen op de ene client vooraleer je terug mag inloggen via de andere client (en dus de softphone niet in de achtergrond laten draaien als je OVH wil gebruiken op de FritzBox.

PS. Als je toch zonodig een Softphone wilt gebruiken kan je deze beter laten inloggen op de SIP server van de Fritz!Box. Deze registreert zich dan als een "intern toestel" van de Fritz!Box, en zal ook meebellen met de binnenkomende OVH lijn.
Of de AVM Fritz!Fon App gebruiken (via VPN).

[off-topic] Waarom jouw Softphone uitbelt via een server in Praag, en niet direct geregistreerd staat op de OVH server vind ik vreemd. Al jouw gesprekken naar/vanuit de softphone doen een ommetje via Praag (en worden daar afgeluisterd/gelogd) ???
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fiatuno49
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 jan 2010, 23:18
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

Merci voor je snelle reactie Phil,
Ik sta werkelijk versteld van je juiste analyse van de problemen die ik hierboven beschreef maar.....

Ik heb ondertussen alle softphone software (enkele dagen geleden) verwijderd van alle toestellen (PC / Iphone6) waarop deze software stond,
Ik heb alleen nog Frtiz! Fon op de iphone 6 staan. Probleem van soms wel/niet , bellen/ontvangen blijft.!! zie vorige post mail van OVH 25/11
Wat nu verder....???
Blijft de poort van de verwijderde clients op 27647 (NAT) in de 7490 staan ondanks dat de software overal weg is of moet ik dit zelf ergens aanpassen ?
Moet ik de PC ondanks dat alle software weg is restoren naar een datum voor de installatie van Xlite ??
Iphone 6 kan ik niet restoren wegens "jailbroken" :-D

[Change the default SIP ports on AVM Fritz!Box device]
https://www.3cx.com/blog/docs/change-de ... -fritzbox/

Mijn gegevens
mcupstream = "internet";
voip_forwardrules = "udp 0.0.0.0:5060 0.0.0.0:5060",
"tcp 0.0.0.0:5060 0.0.0.0:5060",
"udp 0.0.0.0:7078+32 0.0.0.0:7078";
voip_ip6_forwardrules = "udp 5060 # SIP", "tcp 5060 # SIP",
"udp 7078-7109 # RTP";
tr069_forwardrules = "tcp 0.0.0.0:8089 0.0.0.0:8089";
tr069_ip6_forwardrules = "tcp 8089";
internet_in_nat_rules_enabled = yes;
internet_out_nat_rules_enabled = yes;
Ik heb ondertussen eens een test gedaan met mijn toestellen PC en Iphone 6 UIT te zetten zodat er zeker geen
Softphone meer meeloopt....dan met de vaste lijn 01143xxxx gebeld naar 01194xxxx ovh..........ook hetzelfde resultaat :-( :-(

Graag je reactie en bedankt
Tony
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

fiatuno49 schreef:Blijft de poort van de verwijderde clients op 27647 (NAT) in de 7490 staan ondanks dat de software overal weg is of moet ik dit zelf ergens aanpassen ?
Moet ik de PC ondanks dat alle software weg is restoren naar een datum voor de installatie van Xlite ??

[Change the default SIP ports on AVM Fritz!Box device]
Er is geen enkele reden hier om de default poort van je Fritz!Box te verwijderen. Trouwens, zo gemakkelijk gaat dat niet (Telnet op de Fritz!Box gaat niet zonder speciale ingrepen.
Verwijderde clients houden op de Fritz!Box zeker ook geen poorten meer open.
fiatuno49 schreef:Ik heb ondertussen eens een test gedaan met mijn toestellen PC en Iphone 6 UIT te zetten zodat er zeker geen
Softphone meer meeloopt....dan met de vaste lijn 01143xxxx gebeld naar 01194xxxx ovh..........ook hetzelfde resultaat :-( :-(
Wat bedoel je met "hetzelfde resultaat"?
Krijg je terug een melding van OVH dat er aangemeld wordt via en andere poort, of vanaf een andere IP?

Om de een af andere reden blijft bij OVH de laatste registratie op je Softphone staan, hoewel die verwijderd is.
Misschien ver gezocht: houdt Groundwire die SIP account open (hoewel Groundwire van jouw i-phone verwijderd is)?
Heb je in de Groundwire App de SIP account verwijderd?

Als niets helpt zou ik het volgende eens proberen:
  • - Verwijder in de FritzBox jouw OVH account.
    - Maak daarna een nieuwe account aan met dezelfde gegevens
Nu ben je zeker dat de Fritz!Box als laatste (en als enige) een SIP registratie doet bij OVH.

Anders: ticket naar OVH!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fiatuno49
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 jan 2010, 23:18
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

dag Phil,

Ik denk dat we samen op de goede weg zijn om dit op te lossen...........meerdere Tickets naar OVH and Acrobits gedaan
OVH........weinig of geen oplossing...Acrobits reageerde dadelijk

philippe_d
Om de een af andere reden blijft bij OVH de laatste registratie op je Softphone staan, hoewel die verwijderd is.
Misschien ver gezocht: houdt Groundwire die SIP account open (hoewel Groundwire van jouw i-phone verwijderd is)?
Heb je in de Groundwire App de SIP account verwijderd?
ticket naar Acrobits:
I found this info on the internet @
https://forums.redflagdeals.com/anyone- ... k-2113512/

""Once you enable Push Notifications in Acrobits Softphone or Groundwire, we register your SIP account on SIPIS (our server that handles Push Notifications) whenever you exit the app (whether you move it to the background or close it). To your SIP provider or PBX, it looks just like any other registration, making you available for calls. Once SIPIS recieves an invite (incoming call), we send the relevant information to Apple, who sends you a Push Notification. Once you accept the Push Notification, Acrobits Softphone or Groundwire will open and SIPIS will connect the call to your device. At this point SIP Traffic will continue to be routed through SIPIS, while audio will go directly to the device."

Thanks and i hope you can help me
Regards Tony
Van Acrobits
Date: 2018-11-26 12:02:28
Name: Gabriel Baker

Message:

Hello,

Can you send me the username and domain for the account?

That should be enough for me to find it and remove it.

Best Regards,
Gabriel Baker
Met Dank
Tony
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

fiatuno49 schreef:Ik denk dat we samen op de goede weg zijn om dit op te lossen...........
Op de goede weg? Ik denk dat we de oplossing hebben?

Eigenlijk wat ik bijna niet voor mogelijk achtte: jouw Softphone supplier (Acrobits) heeft jouw "SIP credentials" gekaapt en meldt zich in jouw plaats aan bij OVH :-( . Nu weten we ook waarom: om jou een push-notifaction te kunnen sturen bij binnenkomende gesprekken voor als je Softphone off-line is.

Ik vind dat wel een bedenkelijke praktijk.
  • - Ben je daar als klant over geinformeerd?
    - Kan je dit uitzetten?
    - Kan je je paswoord wijzigen van de OVH account, zodat derden geen toegang meer hebben tot jouw VoIP account?
Misschien moet je de Softphone terug installeren, en laten registreren als SIP Client op jouw Fritz!Box. Dan krijg je push notifications bij iedere inkomende OVH oproep (en heb je er meer controle over) :wink: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fiatuno49
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 jan 2010, 23:18
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

Phil's
Ik vind dat wel een bedenkelijke praktijk.

- Ben je daar als klant over geinformeerd? NEEN
- Kan je dit uitzetten? NEEN
- Kan je je paswoord wijzigen van de OVH account, zodat derden geen toegang meer hebben tot jouw VoIP account?NEEN


Ikzelf heb via de OVH manager -tig keren geprobeerd mijn paswoord te wijzigen maar dit blijft ondanks alles op
het EERSTE ingesteld paswoord dat ik registreerde staan.Ik kan het zelf dus voorlopig niet meer wijzigen ????
Misschien moet je de Softphone terug installeren, en laten registreren als SIP Client op jouw Fritz!Box. Dan krijg je push notifications bij iedere inkomende OVH oproep (en heb je er meer controle over) :wink:
Misschien later eens proberen als je me uitlegt hoe het precies moet :lol:
Date: 2018-11-26 12:50:48
Name: Gabriel Baker

Message:

Hello,

I turned it off. Provided the account isn't still configured in the app on some device anywhere, it shouldn't come back.

Best Regards,
Gabriel Baker
Was this reply helpful? yes / no
Date: 2018-11-26 13:01:52
Thanks Gabriel,

Your Quote "Provided the account isn't still configured in the app on SOME device ANYWHERE" makes me wonder !!!

I d'ont use the app anymore so i think it shouldn't come back

Thanks
Tony
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

fiatuno49 schreef:
Misschien moet je de Softphone terug installeren, en laten registreren als SIP Client op jouw Fritz!Box. Dan krijg je push notifications bij iedere inkomende OVH oproep (en heb je er meer controle over) :wink:
Misschien later eens proberen als je me uitlegt hoe het precies moet :lol:
Fritz!Box:
  • Telephony > Telephony Devices > Configure New Device.
  • Kies voor Telephone > Next > LAN/WLAN (IP phone) > Toestel een naam geven (vb Groundwire) > Next.
  • Geef het toestel een username en strong paswoord, beide min 8 tekens, het paswoord mag niet gelijk zijn aan de username.
  • Kies dan een lijn voor de uitgaande gesprekken > next > selecteer op welke inkomende lijnen moet meegebeld worden.
  • Druk <Apply> om alles te bewaren.
Indien je dit toestel wilt gebruiken via internet (in plaats van LAN of VPN):
  • Ga terug naar de eigenschappen van dit toestel.
  • Tabblad "Account Information" > tik de optie aan "allow registration from the internet".
Instellingen Softphone:
  • In Groundwire selecteer "Algemene SIP account/New Sip account" > Nieuw Account.
  • Bij "Titel/Display as" vul het interne nummer in (vb 621).
  • Username en paswoord zoals je hierboven hebt aangemaakt in de Fritz!Box.
  • Bij domain vul je het interne IP adres in van de Fritz!Box (vb 192.168.178.1).
  • Bij proxy vul je het externe adres van de Fritz!Box (vb de myfritz.net of dyndns naam).
  • Zet hier nu de Push notifcations aan of uit naargelang je wenst.
fiatuno49 schreef:Ik vind dat wel een bedenkelijke praktijk.
  • - Ben je daar als klant over geinformeerd?
    - Kan je dit uitzetten?
Ik antwoord op mezelf :wink:
Blijkbaar wordt je daar als klant wel degelijk over geïnformeerd tijdens het installeren/instellen van Acrobits Softphone of Groundwire, en kan je dit instellen, dus toch niet zo bedenkelijk:
screenshot_30.png
screenshot_30.png (51.71 KiB) 1470 keer bekeken
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fiatuno49
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 jan 2010, 23:18
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

Goede avond Phil,

Vanavond na allerlei "omzwervingen" en met je goede hulp is het mij toch gelukt alles een beetje op orde te krijgen met
mijn vaste lijn 01143xxxx en OVH lijn 01194xxxx.
Na verwijdering van Acrobits SIPIS account............
Bellen en ontvangen lijkt niet meer te haperen en na een paar aanpassingen op OHV zoals "Réseaux IP autorisés" invullen en
SIP paswoord veranderen.
Terloops nog een vraagje welke "manager" van OVH is de beste/recentste.......ik weet niet welke te gebruiken,
er schijnt daaromtrent heel wat verwarring te zijn.

Nog een fijne avond en hartelijk dank

Tot later
Tony
fiatuno49
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 jan 2010, 23:18
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

Nog effe een feedback aan Phil,

Ik heb de Groundwire SIP Client terug geinstalllerd zoals je in het vorig bericht uitvoerig hebt uitgelegd
Tot mijn verbazing werkt het op die manier wel perfect en met push notifications :-D
Alles lijkt verder opgelost !

Nog eens hartelijk dank
MvG
Tony
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

fiatuno49 schreef:Alles lijkt verder opgelost !
Dank voor de feedback, en blij dat we je konden helpen.
fiatuno49 schreef:Terloops nog een vraagje welke "manager" van OVH is de beste/recentste.......ik weet niet welke te gebruiken,
er schijnt daaromtrent heel wat verwarring te zijn.
Geen idee, ik ben geen OVH klant.
Misschien weten andere Forum gebruikers hier het antwoord op (raf1? e.a.)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”