OVH, wel zelf bellen maar kan niet gebeld worden

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

Ik heb een OVH lijn waarop ik een geporteerd Belgacom nummer gebruik. Na er door iemand op gewezen te zijn dat mijn telefoon altijd bezet was en daardoor onbereikbaar, heb ik dit getest. Bleek dat ik inderdaad zelf wel oproepen kon doen, maar niet meer kon gebeld worden. Als iemand mij belde, dan was de lijn altijd bezet.

Daarop heb ik bij OVH een support ticket aangemaakt, maar nadat zij na 1 week nog niet gereageerd hadden, ben ik zelf gaan zoeken in de instellingen. De oplossing waardoor het terug normaal werkte heb ik gevonden door in de oude V4 manager, de toewijzing van de lijn naar het Belgacom nummer opnieuw te doen. Vreemd genoeg was na het activeren van de hernieuwde instelling, de doorverwijzing niet meer zichtbaar in de V4 manager, maar het werkte wel.

Daarom, als je ook een OVH lijn gebruikt, samen met een geporteerd nummer, controleer dan of je nog bereikbaar bent.

Reden waarom ik deze instellingen in de oude V4 manager gedaan heb is omdat ik dit niet vond in de huidige (V5 ?) manager. Als iemand dat weet staan en een how to heeft hoe je dat daar moet doen, dan verneem ik het graag.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

menu: manager - telecom - telefonie - je ovh alias - je geporteerd nummer
en dan kies je voor configuratie van het nummer (configuration du numero)

daar kan je kiezen wat er moet gebeuren met oproepen op het inkomende alias/nummer

het enige wat ik wel niet lijk terug te vinden is de optie wat er moet gebeuren indien er geen antwoord is,
of als de lijn niet geregistreerd is (schakelt die door naar mijn gsm)

edit: de doorschakelingen zijn ook terug te vinden bij gestion des appels - opnieuw bellen.

ze moeten dringend een keer werk maken van hun vertalingen te vervolledigen :)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Splitter schrijft: ...wat er moet gebeuren indien er geen antwoord is...

Instructie daarvoor is in te geven onder ''gestion'' aliasnummer - gestion des appels - renvoie d'appel...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

Gevonden, bedankt voor de informatie.

In de V4 manager moest je ook het uitgaande nummer apart instellen (zie bijlage). Dat zie ik hier niet staan. Zou dat nu automatisch gaan of is dat ook nog ergens in te stellen?
Bijlagen
2018-11-11 15_50_03-Window.png
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Die OVH managers zijn en blijven één grote doolhof/puinhoop! Zelf instellen en testen blijft de boodschap :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

wied schreef:Die OVH managers zijn en blijven één grote doolhof/puinhoop!
Ja, dat is zo. Gedeeltelijke vertalingen,half Frans, half Engels (ik probeer gezien mijn gebrekkinge talenkennis meestal de Engelse versie in te stellen). Een structuur waar ik niet de logica van zie. Als je dan na enige tijd een beetje je weg weet, komt er een nieuwe versie uit.
Het vreemde is dan nog dat je soms gevraagd wordt je tevredenheid over de manager te geven.

Wat betreft het nummer dat je wil weergeven als je uitbelt, zie ik nergens een instelling staan, dus experimenteren is voorlopig niet mogelijk.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Ga daarvoor naar ''présentation d'un numéro'' ipv ''renvoie d'appel''...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

wied schreef:Ga daarvoor naar ''présentation d'un numéro'' ipv ''renvoie d'appel''
Dat zie ik niet direct staan, maar ondertussen heb ik toch antwoord ontvangen van de helpdesk van OVH

"Tout d’abord, veuillez nous excuser pour le temps de réponse.
Pour effectuer une configuration de redirection avec présentation sur votre numéro via la nouvelle interface , je vous invite à consulter notre guide complet à ce sujet : https://docs.ovh.com/fr/voip/creer-redi ... sentation/"


Vertaald wordt dat dan (met dank aan Google translate):
Allereerst verontschuldigen we ons voor de reactietijd.
Om een omleidingsconfiguratie uit te voeren met presentatie op uw nummer via de nieuwe interface, nodig ik u uit onze volledige gids over dit onderwerp te raadplegen: https://docs.ovh.com/fr/voip/creer-redi ... sentation/


Daar staat inderdaad mooi uitgelegd waar dit in te stellen in de nieuwe manager.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”