OVH CISCO SPA 112 wil niet registreren

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
petervm
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 dec 2010, 20:39
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 12 keer

Deze Cisco heeft al maanden goed gewerkt. Op een bepaald moment (11/09) registreert hij zich niet meer op de server. Het lichtje van de telefoonlijn (waar de telefoon is op aangesloten) is uit.

Oplossing voorgesteld door OVH brengt geen soelaas:

Après vérification, je vous informe que le téléphone associé à la ligne 003255860044 n'est plus enregistrée sur notre serveur VOIP.

Pour faire fonctionner correctement votre boîtier Cisco SPA112, je vous invite tout d'abord à vérifier que votre accès Internet fonctionne et que votre téléphone est bien branché sur votre réseau local.

N'hésitez pas à consulter le guide ci-dessous pour vérifier les branchements : https://docs.ovh.com/fr/voip/branchements-spa112/


Ensuite, veuillez configurer votre adaptateur en suivant ces manipulations :

Étape 1 sur 9 : Authentifiez-vous sur votre espace client via ce lien :
https://www.ovhtelecom.fr/manager/#/,
Étape 2 sur 9 : Cliquez sur "Télécom",
Étape 3 sur 9 : Cliquez sur "Téléphonie",
Étape 4 sur 9 : Sélectionnez le groupe téléphonie concerné,
Étape 5 sur 9 : Sélectionnez votre ligne SIP,
Étape 6 sur 9 : Sélectionnez "Assistance" en haut au milieu,
Étape 7 sur 9 : Cliquez sur "Dépannage Plug&Phone",
Étape 8 sur 9 : Veuillez choisir la raison pour le dépannage "Autre - reconfigurer
automatiquement votre équipement (mode expert)",
Étape 9 sur 9 : Renseignez l'ip publique du réseau sur lequel le téléphone est branché puis cliquez sur suivant.

Volgende oplossing die ze voorstellen, begrijp ik niet echt:

Visiblement le dépannage de votre boitier Cisco s'est mal terminé.
Lors de la procédure de dépannage est ce que vous arrivez sur l'interface web de votre équipement pour vérifier l'option Profile Rule ?

Iemand die mij verder kan helpen?
Edpnet (90/30) - Mobile Vikings - Netflix - Amazon Prime Video - Streamz
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

in het kort kunnen ze er gewoon remote ook niet aan dus vragen ze je of je er wel nog lokaal aan kan,
dus door te surfen naar het IP can die spa112.
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 43 keer

je dient het ip-adres van de Cisco-box op te zoeken en je router.
Dan in je browser dit adres ingeven (zonder http) dan kom je op de configuratiepagina van de Cisco.
Wanneer je kan inloggen met username "admin" en pasword "admin", wil dit zeggen dat de box zijn configuratie van OVH kwijt is. (wanneer je hem huurt van OVH dan pushen zij normaal de configuratie er in en kan je zelf nier meet in de box aanloggen met admin-gegevens)
Eens ingelogd ga je bij Voice naar Provisioning en dien je volgende in te vullen: Daarna via AdministrationReboot uitvoeren om config te activeren.
Dan contact opnemen met OVH, normaal kunnen ze er dan terug aan en kunnen ze de configuratie er terug in pushen... Snelste om hen te contacteren is via Facebook Messenger.
Waarschijnlijk vragen ze dan nog eens om de Cisco te herstarten de de voeding er even af te halen. Enkele minuten later zou je lampje voor je lijn terug moeten branden en ben je terug bereikbaar.

PS: ik had problemen rond 15/08. Sindsdien hebben ze een andere firmware ingeladen en verloor de box tot 3x toe zijn configuratie.
Sinds de firmware-upgrade heb ik geen weergave oproeper meer op mijn telefoon (twist 555). Op een ander telefoontoestel werkt de weergave oproeper wel nog, dus er moet iets in de firmware zijn dat het oproepnr op een andere manier doorstuurt, waardoor de twist dit niet meer kan weergeven...
Tot op heden heb ik nog niet gevonden hoe ik het kan oplossen.
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 610
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 156 keer

jorisx schreef:…Sinds de firmware-upgrade heb ik geen weergave oproeper meer op mijn telefoon (twist 555). Op een ander telefoontoestel werkt de weergave oproeper wel nog, dus er moet iets in de firmware zijn dat het oproepnr op een andere manier doorstuurt, waardoor de twist dit niet meer kan weergeven...Tot op heden heb ik nog niet gevonden hoe ik het kan oplossen.
Twist 555 is nog van Belgacom toch ? die ondersteunt het FSK protocol voor nummerweergave (CLIP).
Het nummer word gestuurd tussen het 1ste belsignaal en het 2de belsignaal.

In de SPA 112 kan men verschillende protocollen kiezen voor de CLIP <==> misschien staat dit niet juist ingesteld ?
Eens vragen aan OVH welk protocol er geactiveerd is op de SPA 112 ?

Op een ander (analoog) toestel heb je dat probleem niet … je meld niet welk model/merk ?
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 43 keer

Hey Bssoft,
de twist 555 is inderdaad nog een oude analoge telefoon van Belgacom.
Het andere (analoge) toestel was een gigaset, typenr ken ik niet direct, had ik even geleend van een vriend.
Ik heb de vraag gesteld aan OVH, benieuwd wat hun antwoord zal zijn. Ze hadden me eerder al laten weten dat er buiten een nieuwe firmware niets zou gewijzigd zijn aan de instelwaarden.
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

jorisx schreef:Eens ingelogd ga je bij Voice naar Provisioning en dien je volgende in te vullen: Daarna via AdministrationReboot uitvoeren om config te activeren.

Moet «Provision Enable» dan ook niet op «yes» staan?
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
petervm
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 dec 2010, 20:39
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 12 keer

Alles netjes aangepast. Na reboot merk ik dat er bij Password niets ingevuld is. Ik neem opnieuw contact op met OVH. Bedankt voor de uitleg!
Edpnet (90/30) - Mobile Vikings - Netflix - Amazon Prime Video - Streamz
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Zit die Cisco rechtsreeks op je router?

Hier ook eens problemen gehad na een stroomuitval, het spel was zich beginnen updaten daarna, maar doordat er nog een switch tussenzat kon blijkbaar de update niet gepushed worden, en startte die dus niet op noch inloggen.

Na belletje met de helpdesk de Cisco even in de elektriciteitskast rechtstreeks in de router ingeplugd, en 5 minuutjes later kon ik 'm weer verhuizen naar het technisch lokaaltje waar alle netwerkkabels samenkomen bij de switch...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
petervm
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 dec 2010, 20:39
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 12 keer

Dank voor de tips. Cisco werkt ondertussen opnieuw. Na het aanpassen van de profile rule en na contact met OVH.
Edpnet (90/30) - Mobile Vikings - Netflix - Amazon Prime Video - Streamz
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 43 keer

Bssoft schreef: Twist 555 is nog van Belgacom toch ? die ondersteunt het FSK protocol voor nummerweergave (CLIP).
Het nummer word gestuurd tussen het 1ste belsignaal en het 2de belsignaal.

In de SPA 112 kan men verschillende protocollen kiezen voor de CLIP <==> misschien staat dit niet juist ingesteld ?
Eens vragen aan OVH welk protocol er geactiveerd is op de SPA 112 ?
Het heeft even geduurd, maar uiteindelijk antwoord van OVH dat parameter Caller ID Method op "Belcore (N.Amer,China)" ingesteld stond en is nu aangepast naar "ETSI FSK"
Weergave oproeper werkt terug in combinatie met Twist 555!!
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”