WeePee: SIP DNS SRV

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

satsurfer schreef:euhm: 'reset useragent beveiliging' werkt volgens mij niet. Staat nog altijd op EDPNET, terwijl ik al +1 week Orange gebruik.
Een UserAgent heeft dan ook niets met je provider te maken maar met je gebruikte hardware.
Evergreen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 dec 2010, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

Ik heb sinds vanmorgen een outage op de nieuwe sipservers. Teruggekeerd naar de oude.
Is dat algemeen of alleen bij mij?
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Mijn SPA3102 staat netjes geregistreerd op sip0-b.voice.weepee.io, laatste registratie dateert van een kleine tien minuten geleden.

Update!
De SPA staat geregistreerd, maar bellers krijgen een bezettoon.
Ik keer liever terug naar de 'oude' ssw7...
Computer(k)nul
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 735
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

Ik ben teruggekeerd naar de 'oude' server..

Ticket gelanceerd bij weepee, maar nog geen reactie mogen ontvangen.

Als ik in de FB sip.voice.weepee.io configureer, dan krijgen mijn bellers een voicemailbericht dat mijn lijn bezet is. Vervang ik de entry door sip0-a.voice.weepee.io dan krijgen ze helemaal niets, zelfs geen beltoon...

Ze zijn goed bezig bij Weepee :(
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

tdemeyer schreef:Als ik in de FB sip.voice.weepee.io configureer, dan krijgen mijn bellers een voicemailbericht dat mijn lijn bezet is.
Je FB kan dus duidelijk niet overweg met SIP DNS SRV records.
tdemeyer schreef:Vervang ik de entry door sip0-a.voice.weepee.io dan krijgen ze helemaal niets, zelfs geen beltoon...
Ik heb dit opgegeven in een FreePBX installatie en dat werkt meteen prima.
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 735
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

Ondertussen beetje over-en-weer gemaild met de mensen van Weepee...
Dag

Ik zie volgende in de logs van de nieuwe switches:

Nov 10 11:55:14 ssw-weepee0-d asterisk: [Nov 10 11:55:14] NOTICE[6454]: chan_sip.c:17373 check_auth: Correct auth, but based on stale nonce received from '<sip:[email protected]>;tag=1773546024'
Nov 10 12:22:14 ssw-weepee0-d asterisk: NOTICE[6454]: chan_sip.c:17373 in check_auth: Correct auth, but based on stale nonce received from '<sip:[email protected]>;tag=1773546024'
Nov 10 12:22:14 ssw-weepee0-d asterisk: [Nov 10 12:22:14] NOTICE[6454]: chan_sip.c:17373 check_auth: Correct auth, but based on stale nonce received from '<sip:[email protected]>;tag=1773546024'
Nov 10 12:49:14 ssw-weepee0-d asterisk: NOTICE[6454]: chan_sip.c:17373 in check_auth: Correct auth, but based on stale nonce received from '<sip:[email protected]>;tag=1773546024'
Nov 10 12:49:14 ssw-weepee0-d asterisk: [Nov 10 12:49:14] NOTICE[6454]: chan_sip.c:17373 check_auth: Correct auth, but based on stale nonce received from '<sip:[email protected]>;tag=1773546024'

Het ziet er naar uit dat er geprobeerd wordt te authenticeren met een reeds vervallen auth.

Er werd door ons reeds een nieuwe fritzbox besteld voor testing doeleinden zodat we de mogelijke scenario's hier kunnen gaan reproduceren.
Chapeau voor support: ze gaan het dus eerst zelf eens uitzoeken met een FB :)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

r2504 schreef:Je FB kan dus duidelijk niet overweg met SIP DNS SRV records.
Het lijkt geen probleem te zijn met de SIP DNS SRV implementatie.
Ook als je SIP DNS SRV niet gebruikt, maar direct één van de servers ingeeft van het nieuwe platform (sip0-[a,b,c,d].voice.weepee.io), heb je hetzelfde probleem :-( .

Het is niet duidelijk of het probleem bij WeePee ligt of bij de Fritz!Box. In ieder geval hebben de Fritz!Box gebruikers hetzelfde probleem bij de overschakeling naar het nieuwe platform: na een tijdje ben je onbereikbaar (inkomend), uitgaande gesprekken blijven werken.
tdemeyer schreef:Ondertussen beetje over-en-weer gemaild met de mensen van Weepee...
Ik heb vandaag ook contact gehad, met een héél vlugge repsons...
WeePee neemt onze klachten heel serieus, en heeft vorige week een nieuwe Fritz!Box besteld om een en ander zelf uit te zoeken.
Chapeau voor WeePee :-D

Intussen raad ik Fritz!Box gebruikers aan om terug te keren naar de oude brussels switches, die blijven nog een hele tijd meedraaien:
ssw[1-9].brussels.weepee.org
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 735
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

Een update van de Weepee mannen:
Een update. We hebben hier een Fritzbox 7490 getest met default instellingen en een Weepee trunk op onze nieuwe switches (de single switches).

Ik zeg er wel bij, we hebben momenteel de test gedaan met hun nieuwste firmware 7.01 (is nog niet in release denk ik), de firmware hebben we rechtstreeks van onze contacten daar (die firmware wordt weldra wel gereleased denk ik).

Hij werkt nu reeds 6 dagen zonder problemen.

We hebben een bijkomende fritzbox die onderweg is waar we met de laatste officiële firmware de test zullen doen om te vergelijken.
met vriendelijke groeten,

Kind regards,

--
Jonathan van Dooren
Weepee NV
Buisstraat 19B
2890 Sint-Amands
Belgium

+32 15 69 69 69
gevolg door een aanvulling enkele dagen erna:
Ik had nog een update beloofd:

Ik heb net nog eens getest en nagekeken ( de Fritzbox staat hier nu 9d en 17u in werking zonder problemen).

We hebben deze geconfigureerd met een SIP Trunk en een telefoonnummer. Specifiek hebben we niet de SIP trunk werking nagegaan (moet nog aan bod komen), gewoon het registreren en bereikbaar (inbound en outbound) blijven via de nieuwe switches.

We hebben deze geregistreerd op sip0-b.voice.weepee.io en eigenlijk gewoon via de default instellingen van de fritzbox. Ik heb enkele screenshots genomen, zie bijlages (link onderaan).

Fritzbox staat bij ons in het netwerk (DSL disabled).

Geef gerust feedback.



met vriendelijke groeten,

Kind regards,
Wat me opvalt bij de screenprints is het gebruik van een STUN server....
Fritz-1.png
Fritz-2.png
Fritz-3.png
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik kreeg dezelfde feedback :wink:.
We zijn er wel nog niet uit waarom het bij hen wel werkt, en bij ons niet :-( .
tdemeyer schreef:Wat me opvalt bij de screenprints is het gebruik van een STUN server....

Dat komt omdat de Fritz!Box in de test opstelling bij WeePee niet als modem gebruikt wordt, en dus achter hun firewall zit (NAT). In dit geval is het gebruik van de stun normaal.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Hier hetzelfde probleem en respons van WeePee.
Merkte plots dat mijn nummers niet meer werkte... en via fritzbox zag ik dus dat ze niet meer geregistreerd werden.
Overgeschakeld naar de oude servers. 1 nummer werkte meteen, andere duurde wat langer.
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 735
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

@Philippe: ik gokte op het feit dat zij met de allernieuwste firmware testten.. En de meesten onder ons werken met de whitelisted 06.52... Maar ik meende begrepen te hebben dat jij al met de nieuwe(re) releases aan de slag bent :)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

WeePee zal ook nog een FritzBox testen met de oude whitelisted Firmware.
Maar gezien ze de FritzBox niet gebruiken als VDSL2 modem, maakt de Firmware niet uit.

Ikzelf gebruik een FritzBox 7590, die is (nog) niet goedgekeurd: ik gebruik die als router achter de B-box3 (met PPPoE).

Het probleem dat de FritzBox heeft met het nieuwe WeePee platform is niet Firmware gebonden (ik had hetzelfde probleem met de 7590).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 735
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

Maar gezien ze de FritzBox niet gebruiken als VDSL2 modem, maakt de Firmware niet uit.
Daar ben ik het niet helemaal met je eens Philippe: (wijzigingen in) firmware slaan niet alleen op de VDSL functionaliteiten :)
Maar anderzijds heb je dan wel gelijk dat, gezien het probleem zich met andere fw voordoet, de 'bug' (?) niet opgemerkt of mogelijks aangepakt is in één van de releases...

Maar aangezien wij FB-ers dit probleem énkel maar hebben met hun nieuwe platform is het niet onmogelijk dat de fout zich aan de andere kant bevindt :)

We leven in hoop ..
MisterFiLou
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 nov 2018, 11:28
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Ter info:
ik gebruik een fritzbox 7581 (FritzOs 7.01, modem gedesactiveerd) met BBox.
Ik had dezelfde problemen als gemeld in deze thread: ik had de sip.voice.weepee.io SIP DNS SRV geactiveerd; het gevolg was dat mijn verbinding onstabiel werd: ik kon nog bellen, maar was bij momenten niet meer bereikbaar.
Op advies van Weepee ben ik dan overgeschakeld op sip0-a.voice.weepee.io, een paar weken terug. Sindsdien geen problemen meer.

Groeten,

Filip.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

tdemeyer schreef:Maar aangezien wij FB-ers dit probleem énkel maar hebben met hun nieuwe platform is het niet onmogelijk dat de fout zich aan de andere kant bevindt :)

We leven in hoop ..
Een tussentijdse update
Ik ben er ook nog niet uit of de fout bij de Fritz!Box ligt, of bij WeePee (of bij beide :-D ). Vreemd is het feit:
  • dat Fritz!Boxen perfect werken alle VoiP providers, alleen niet met het nieuwe WeePee platform?
  • dat het nieuwe WeePee platform werken op alle user agents, alleen niet op de Fritz!Box?
Hoewel ik nog de oorzaak van het probleem niet te weten gekomen ben, heb ik wel een oplossing (work-around), zie verder.

Zoals velen onder ons heb ik in mijn Fritz!Box een poging gedaan om in de webinterface de oude switch (ssw[0-9].brussels.weepee.org) te wijzigen naar de nieuwe (sip0-[a-d].voice.weepee.io):
  • - Na een tijdje was ik niet meer bereikbaar, uitgaande gesprekken werkten wel.
    - Volgens de WeePee klantentool stond ik nog altijd op de oude switch (ssw6).
    - WeePee support zag in hun systeem dat de oude switch (ssw6) nog altijd keep-alive paketten stuurde naar mijn Fritz!Box (niettegenstaande ik geregistreerd was op het nieuwe platform, en ook de uitgaande gesprekken via het nieuwe platform liepen).
    - Binnenkomende oproepen kwamen dus op ssw6 binnen, maar werden niet op de Fritz!Box gesignaleerd.
    - Ook het blokkeren van mijn IP adres op de oude switch (om het versturen van keep-alive paketten tegen te houden), bracht geen oplossing.
Oplossing:
  1. De oude WeePee SIP account in de Fritz!Box volledig verwijderen.
  2. Een nieuwe WeePee SIP account aanmaken in de Fritz!Box met de nieuwe (single) switch.
Gevolg: ik ben terug bereikbaar, en dit al sedert een week of zo :-D

De onopgeloste vragen zijn dus:
  1. Waarom werkt het wel als je een nieuwe account aanmaakt in de Fritz!Box, en niet als je een bestaande account "overschrijft"? [foutje FritzBox? geen correcte "DEREGISTER" ?]
  2. Waarom blijft de oude WeePee switch keep-alive paketten uitsturen, nadat je op een nieuwe server bent geregistreerd (geen idee of de Fritz!Box hierop antwoordt). [foutje WeePee?]
Volgens WeePee is het verschil tussen de oude switches en de nieuwe (buiten een strengere beveiliging) dat de oude switches voortdurend keep-alive paketten uitsturen naar de geregistreerde clients, de nieuwe switches doen dit niet, en gaan ervan uit de de user agent voor de keep-alive paketten zorgt.
Stuurt de FritzBox keep-alive paketten? Dat kan je blijkbaar niet instellen via de interface ...

Nu begrijp ik ook waarom de test opstelling bij WeePee wel werkt:
Zij hebben geen oude account overschreven (zoals wij), maar onmiddellijk nieuwe accounts aangemaakt.

Volgende test is DNS SRV.
Ik heb 2 WeePee SIP accounts: één ervan op de single switch (sip0-a-.voice.weepee.io), de andere op DNS SRV (sip.voice.weepee.io).
Nu afwachten of ze beide bereikbaar blijven.
Een andere Fritz!Box die in Mallorca staat (vast IP) is in ieder geval al een hele tijd op sip.voice.weepee.io (DNS SRV) en is tot nu toe nog altijd bereikbaar :-) .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Bedankt voor de update. Daar zijn we wat mee.
Ik ga een nieuwe poging wagen met mijn SPA 3102, maar ik verwacht eigenlijk geen soelaas.
Hoe werkt dit eigenlijk voor toestellen die achter een CGNAT zitten?
Computer(k)nul
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

philippe_d schreef:[*]Waarom werkt het wel als je een nieuwe account aanmaakt in de Fritz!Box, en niet als je een bestaande account "overschrijft"? [foutje FritzBox? geen correcte "DEREGISTER" ?]
Dat geeft toch duidelijk aan dat het probleem bij Fritzbox zit ?
philippe_d schreef:[*]Waarom blijft de oude WeePee switch keep-alive paketten uitsturen, nadat je op een nieuwe server bent geregistreerd (geen idee of de Fritz!Box hierop antwoordt). [foutje WeePee?]
Omdat je FB zich niet heeft afgemeld van die oude switch... en vermoedelijk praten de switches onderling niet met elkaar.
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 735
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

Vanavond even testen.

Ik heb net voor een collega 2 nieuwe acounts aangemaakt via weepee, dus die start volledig 'vers' :)

En ik zal mijn eigen FB dan ook eens onder handen nemen

enne:
De onopgeloste vragen zijn dus:
a.Waarom werkt het wel als je een nieuwe account aanmaakt in de Fritz!Box, en niet als je een bestaande account "overschrijft"? [foutje FritzBox? geen correcte "DEREGISTER" ?]
Dat zou dan toch iets moeten zijn dat met een reboot van de Fb valt op te lossen, niet?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

single switch (sip0-d.voice.weepee.io) de oproeper hoort geen rinkteltoon. :-(

Zal terug de goede oude ssw7.brussels.weepee.org instellen, dat alles 'tegoei' werkt zoals het hoort van een telefoonbedrijf. Je zou in al uw enthousiasme mensen (zonder veel kennis hieromtrent) aanraden voip te nemen, en dan krijg je wekenlang die miserie.

Toch niet te vergelijken met OVH hoor, weepee.

Allee, zoiets test je toch vóór implementatie liefst op een fritzbox 7590 (niet de 'oude' 7490). Je laat uw klanten toch geen proefkonijnen spelen?
Soit, zal hier weer bakken kritiek op mijn hoofd krijgen, maar mocht telenet of andere 'monopolist' zo lang met hun voice over DSL sukkelen, je zou het nogal mogen horen op social media.

My 2 cents.
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 735
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

'k Heb de indruk dat de work-around lijkt te werken.. toch nog altijd bereikbaar na 48uur...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

satsurfer schreef:single switch (sip0-d.voice.weepee.io) de oproeper hoort geen rinkteltoon. :-(
Heb je de oplossing gebruikt die ik hierboven aangaf?
(in de FB de account deleten, en daarna een nieuwe account aanmaken)?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

jazeker, elke keer 'from scratch' beginnen.

Sent from my LG-H930 using Tapatalk
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Op 't werk sinds 31/12 ook geen inkomende gesprekken meer. Allemaal direct door geschakeld naar backup nummer.
Ik zat blijkbaar ook nog op de oude sip server (met FreePBX 12).
Na dit te hebben aangepast kreeg ik een mail van weepee dat m'n IP geblokkeerd was omdat ik een verkeerde login of wachtwoord gebruikt had. Ik had dus ook nog de oude username.
Na dit te hebben aangepast werkt alles weer.
FreePBX 12 ondersteunt dus nog geen SIP DNS SRV. Moet dringend eens recente versie installeren.
Ik wist dat ik ergens nog eens iets moest aanpassen, maar is er nooit van gekomen, tot het dan uiteindelijk wel moet hé... :oops:
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik begrijp niet zoveel van wat je hierboven beschrijft.
1) de "oude" sip servers (ssw*.brussels.weepee.org) zijn nog altijd in gebruik, dus hieraan kan je probleem niet liggen. Tenzij je de antwerp servers bedoelt (die als back-up dienden) ??
2) bij de overgang naar het nieuwe platform zijn jouw sip username en paswoord helemaal niet gewijzigd. Wat bedoel je dan met de "oude" username?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Ik ken er ook wel zo goed als niets van... Zal dus wel daardoor zijn dat ik niet heel duidelijk ben.

Er moet wel eens iets geweest zijn met die usernames:
jdooren schreef: Hi
Ik zie dat je de backup usernames van vroeger gebruikt met de 1 vooraan.
username=32991900xxxx moet zijn: 32990900xxxx
fromuser=32991900xxxx moet zijn: 32990900xxxx
Ik maakte inderdaad verbinding via de antwerp servers... Dit had ik eens gedaan omdat we problemen hadden met ssw*.brussels.weepee.org. Nu zie ik dat in die trunk ook nog een oude username staat. Vermoedelijk heeft het dan daarmee te maken?
Ik maak blijkbaar al heel lang enkel gebruik van de backup server. De klantentool gaat een jaar terug, en zolang zie ik nu bij inkomende gesprekken - type: "voice-backup"


In ieder geval, ik heb nu een nieuwe trunk aangemaakt met de juiste inlog gegevens uit de klantentool. En alles werkt nu zoals het moet. En ik veronderstel dat ik nu wel alles heb ingesteld zoals het hoort.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Evergreen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 dec 2010, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

Het verwachtte bericht is gekomen: de oude switches gaan uit dienst.

Weet iemand of er ondertussen een oplossing is gekomen voor de verbinding, die na een tijdje verbreekt, op fritzboxen? Weepee ging dat testen dacht ik. Maar ik zag geen bericht meer. Ik zal henzelf alleszins de vraag stellen

Beste Weepee Klant

We sturen u deze e-mail om u te melden dat wij reeds langer dan 1 jaar nieuwe SIP switches in gebruik hebben. We merken echter dat de Weepee account(s) gelinkt aan dit e-mail adres nog steeds registreren naar het oude platform via sswX.brussels.weepee.org (X = 0,1,2,3,4,5,6,7,8 of 9). Meer specifiek zien we dat u registreert naar ssw0 ssw1 met volgende account(s):
xxxx xxxx xxxx

Gelieve uw registratie aan te passen naar de nieuwe switch die werd voorzien voor uw account. Deze switch kan u terugvinden in het tabblad informatie in de Weepee Klantentool. Om in te loggen op de klantentool surft u naar https://ssl.weepee.org/klanten/dhtml. Aanmelden doet u met uw account nummer (of Weepee telefoonnummer) en wachtwoord.

Als u uw wachtwoord bent vergeten, vul dan enkel uw accountnummer of Weepee telefoonnummer in en gebruik de knop 'Mail Wachtwoord'. Uw wachtwoord wordt dan bezorgd op het aan de account gelinkte e-mail adres.

Gelieve uw SIP registratie aan te passen vóór 01/05/2019. Registraties naar het oude platform zullen na deze datum niet langer werken.

Account(s) die u dient na te kijken: ....

Voor bijkomende vragen kan u steeds ons steeds contacteren via [email protected] of door te antwoorden op deze e-mail.

Bedankt voor uw vertrouwen in Weepee.

Het Weepee Team

[mod] account nummers verwijderd (privacy)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Evergreen schreef:Weet iemand of er ondertussen een oplossing is gekomen voor de verbinding, die na een tijdje verbreekt, op fritzboxen? Weepee ging dat testen dacht ik. Maar ik zag geen bericht meer. Ik zal henzelf alleszins de vraag stellen
Voor zover ik het kan beoordelen zijn er geen problemen meer met het nieuwe WeePee platform en de Fritz!Box. Hier werkt alles prima, zowel met de single switches, als met DNS SRV.

WeePee heeft er nu ook voor gezorgd, dat je automatisch afgemeld wordt op het oude platform, van zodra jouw device registreert op het nieuwe platform. Dat was vroeger het geval niet, en waarschijnlijk de oorzaak van de problemen ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Ik ontving die mail ook terwijl ik geen klant meer ben sinds tariefaanpassing en er is ook geen weepeevoipaccount meer actief op mijn fritzbox. Blijkbaar werken ze dus met achterhaalde data :???:
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Iemand een werkende configuratie voor een SPA3102?
Het toestel geraakt niet meer geregistreerd op een sswX, wél op de nieuwe, maar als ik het nummer opbel, dan krijg ik geen belsignaal en komt het gesprek ook niet binnen.
Ik heb de instructies voor een SPA112 gevolgd, maar dus zonder succes.
Computer(k)nul
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dit interesseert me wel. Ik ga zondag de aanpassing doen op een SPA3102 bij familie.
Welke firmwareversie heb je ? Nu is het 5.2.13 als recentste.
https://software.cisco.com/download/hom ... ase/5.2.13
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Ik draai 5.2.13, de meest recente firmware voor dit toestel.
Probleem is dat ik bij de eerste omzetting tijdelijk wel bereikbaar was, bij de tweede poging ook, maar nu dus niet meer... En nu kan ik nu niet terug naar ssw7 die ik jarenlang gebruikte.
Computer(k)nul
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Sinna schreef: Het toestel geraakt niet meer geregistreerd op een sswX, wél op de nieuwe, maar als ik het nummer opbel, dan krijg ik geen belsignaal en komt het gesprek ook niet binnen.
Ik denk dat WeePee het zo ingesteld heeft, dat je de oude switches niet meer kan gebruiken van zodra je eenmaal op het nieuwe platform hebt aangemeld.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Dat heb ik hier ook gelezen, maar hierdoor ben ik dus helemaal niet meer bereikbaar op mijn 'vast' nummer.
Computer(k)nul
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Sinna schreef:Iemand een werkende configuratie voor een SPA3102?
Het toestel geraakt niet meer geregistreerd op een sswX, wél op de nieuwe, maar als ik het nummer opbel, dan krijg ik geen belsignaal en komt het gesprek ook niet binnen.
Heeft jouw toestel een extern IPv4 adres, of gebruik je de SPA achter een firewall?
Ik zou het volgende eens proberen:
  • In de klantentool (tabblad "Informatie") éénmalig de knop klikken "Reset User-agent beveiliging".
  • De STUN server gebruiken: stun.l.google.com:19302
  • Indien meerdere accounts: bij de andere accounts stun server verwijderen.
  • Op je firewall UPnP inschakelen voor dit toestel, zodat de VoIP ATA zelf de nodige poorten kan openen.
  • Op de ATA een keep-alive activeren, of de keep-alive interval verkorten.
Ik heb de indruk dat het nieuwe platform minder goed overweg kan met situaties waarbij de VoIP Client achter een NAT zit.
Vorige week mijn gebuur overgeschakeld (die op mijn Internet zit), met een Fritz!Box als IP Client (dus achter mijn Fritz!Box). Het oude platform had geen enkel probleem met deze situatie, de overschakeling naar het nieuwe platform ging niet moeiteloos :-( .
fredo66 schreef:Ik ontving die mail ook terwijl ik geen klant meer ben sinds tariefaanpassing en er is ook geen weepeevoipaccount meer actief op mijn fritzbox. Blijkbaar werken ze dus met achterhaalde data :???:
Wat bedoel je met achterhaalde data?
Het is niet omdat je uw telefoonnummer geporteerd hebt, of omdat je account niet meer geregistreerd staat op jouw device, dat je geen klant meer bent.
Jouw account blijft gewoon bestaan, je kan uitbellen (gratis naar WeePee klanten), gebeld worden (vanuit WeePee) ... tenzij je (via de support desk) gevraagd hebt om al jouw accounts te verwijderen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Mijn ATA zit achter een D-Link DIR-615 met OpenWRT-firmware. Dat wens ik zo te houden. UPnP? Daar doe ik niet aan mee.

Ik heb de volgende aanpassingen gedaan:
  • NAT Mapping Enable: no > yes
  • NAT Keep Alive Enable: no > yes
  • STUN Enable: no > yes
  • STUN Server: stun.l.google.com:19302
Deze aanpassingen doorvoeren maakt mij terug bereikbaar, alleen weet ik niet voor hoelang.

Voor alle duidelijkheid: ik heb dus geen Reset User-agent beveiliging doorgevoerd aangezien het hetzelfde toestel betreft.
Computer(k)nul
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Sinna schreef:UPnP? Daar doe ik niet aan mee.
Ik begrijp wel dat je niet enthousiast bent over UPnP. Maar als je geen UPnP gebruikt, en ook manueel geen poorten openzet, hoe weet jouw firewall (DD-WRT) dat binnenkomende oproepen voor jouw ATA bestemd zijn?
In mijn router staat UPnP ook algemeen uit, maar kan ik dat wel inschakelen per device.

Jouw probleem is waarschijnlijk toch wel een firewall (NAT) probleem (bewijst de goede werking van jouw DD-WRT router :wink: )
Hopelijk lukt het nu wel met de stun en de keep-alive.

Een ander verschil tussen het oude en het nieuw platform is dat het oude platform zelf keep-alive pakketten stuurde naar de ATA, terwijl bij het nieuwe platform deze taak nu aan de ATA overgelaten wordt.
Sinna schreef:Voor alle duidelijkheid: ik heb dus geen Reset User-agent beveiliging doorgevoerd aangezien het hetzelfde toestel betreft.
Voor het nieuwe platform is dat wel een nieuw toestel, en de "Reset User-agent beveiliging" doorvoeren kan voor niets kwaad :).
Of één uitgaand gesprek voeren via WeePee (ook al gebruik je WeePee doorgaans alleen voor inkomend) is ook altijd een goede test!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Sinna, op welke server registeer jij met je SPA3102 ?
De eerste of de tweede in dit lijstje ?
SIP URI: [ sip.voice.weepee.io ] (High Availability)
(Indien uw toestel SIP DNS SRV ondersteunt)
SIP SERVER: [ sip0-d.voice.weepee.io ] (Indien uw toestel geen SIP DNS SRV ondersteunt)
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Ik registreer op sip0-a.voice.weepee.io met Use DNS SRV: no.
Als dit stabiel blijkt, dan kan ik nog altijd proberen met sip.voice.weepee.io over met DNS SRV: yes.
Computer(k)nul
TomVH
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 13 nov 2010, 18:30
Locatie: Zaffelare
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 7 keer

Sinna schreef:Mijn ATA zit achter een D-Link DIR-615 met OpenWRT-firmware. Dat wens ik zo te houden. UPnP? Daar doe ik niet aan mee.

Ik heb de volgende aanpassingen gedaan:
  • NAT Mapping Enable: no > yes
  • NAT Keep Alive Enable: no > yes
  • STUN Enable: no > yes
  • STUN Server: stun.l.google.com:19302
Deze aanpassingen doorvoeren maakt mij terug bereikbaar, alleen weet ik niet voor hoelang.

Voor alle duidelijkheid: ik heb dus geen Reset User-agent beveiliging doorgevoerd aangezien het hetzelfde toestel betreft.
Hier ook OpenWRT router met SPA3102 en weepee. Ik heb geen stun server ingesteld. Wel volgende instellingen.
  • NAT Mapping Enable: yes
  • NAT Keep Alive Enable: yes
  • Use DNS SRV: yes
  • DNS SRV Auto Prefix: yes
  • Proxy Redundancy Method: Based on SRV Port
SIP server: sip.voice.weepee.io

de laatste 3 DNS SRV instellingen heb ik ergens gevonden op het net. Na deze aanpassingen en de nieuwe weepee SIP server kon ik niet bellen naar mijn vast nummer telkens als ik een nieuw IP kreeg van belgacom. Als er keep alive messages worden verzonden is het probleem opgelost.

Een jaar of 6 geleden heb ik mij wat verdiept in NAT, VOIP, TCP/IP en UDP. Ik heb toen de conclusie gemaakt dat STUN servers niet nodig zijn. Het is te lang geleden waardoor ik niet meer weet waarom.
viper-srt10
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 jul 2018, 15:55
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Hier een pFsense FW met de SPA232D in "bridge".
Heb dezelfde settings als TomVH hierboven, en ben momenteel ongeveer 20 dagen bereikbaar na de aanpassingen.
Had eerst ook het probleem dat inkomende nummers geen belsignaal kregen en geen inkomende oproepen. Maar dat probleem is nu opgelost.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”