WeePee: SIP DNS SRV

r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Bedankt: 1939 keer
Recent bedankt: 15 keer
Uitgedeelde bedankjes: 411 keer

Re: WeePee: SIP DNS SRV

Berichtdoor r2504 » 06 Nov 2018, 10:59

satsurfer schreef:euhm: 'reset useragent beveiliging' werkt volgens mij niet. Staat nog altijd op EDPNET, terwijl ik al +1 week Orange gebruik.

Een UserAgent heeft dan ook niets met je provider te maken maar met je gebruikte hardware.

Evergreen
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Berichtdoor Evergreen » 08 Nov 2018, 15:46

Ik heb sinds vanmorgen een outage op de nieuwe sipservers. Teruggekeerd naar de oude.
Is dat algemeen of alleen bij mij?

Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 84 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 79 keer

Berichtdoor Sinna » 08 Nov 2018, 15:50

Mijn SPA3102 staat netjes geregistreerd op sip0-b.voice.weepee.io, laatste registratie dateert van een kleine tien minuten geleden.

Update!
De SPA staat geregistreerd, maar bellers krijgen een bezettoon.
Ik keer liever terug naar de 'oude' ssw7...
Computer(k)nul

tdemeyer
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 16 keer
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Berichtdoor tdemeyer » 10 Nov 2018, 13:17

Ik ben teruggekeerd naar de 'oude' server..

Ticket gelanceerd bij weepee, maar nog geen reactie mogen ontvangen.

Als ik in de FB sip.voice.weepee.io configureer, dan krijgen mijn bellers een voicemailbericht dat mijn lijn bezet is. Vervang ik de entry door sip0-a.voice.weepee.io dan krijgen ze helemaal niets, zelfs geen beltoon...

Ze zijn goed bezig bij Weepee :(

r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Berichtdoor r2504 » 10 Nov 2018, 13:38

tdemeyer schreef:Als ik in de FB sip.voice.weepee.io configureer, dan krijgen mijn bellers een voicemailbericht dat mijn lijn bezet is.

Je FB kan dus duidelijk niet overweg met SIP DNS SRV records.

tdemeyer schreef:Vervang ik de entry door sip0-a.voice.weepee.io dan krijgen ze helemaal niets, zelfs geen beltoon...

Ik heb dit opgegeven in een FreePBX installatie en dat werkt meteen prima.

tdemeyer
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor tdemeyer » 4 weken 1 dag 2 uur geleden (12 Nov 2018, 16:44)

Ondertussen beetje over-en-weer gemaild met de mensen van Weepee...

Dag

Ik zie volgende in de logs van de nieuwe switches:

Nov 10 11:55:14 ssw-weepee0-d asterisk: [Nov 10 11:55:14] NOTICE[6454]: chan_sip.c:17373 check_auth: Correct auth, but based on stale nonce received from '<sip:3299090xxxx@sip0-d.voice.weepee.io>;tag=1773546024'
Nov 10 12:22:14 ssw-weepee0-d asterisk: NOTICE[6454]: chan_sip.c:17373 in check_auth: Correct auth, but based on stale nonce received from '<sip:3299090xxxx@sip0-d.voice.weepee.io>;tag=1773546024'
Nov 10 12:22:14 ssw-weepee0-d asterisk: [Nov 10 12:22:14] NOTICE[6454]: chan_sip.c:17373 check_auth: Correct auth, but based on stale nonce received from '<sip:3299090xxxx@sip0-d.voice.weepee.io>;tag=1773546024'
Nov 10 12:49:14 ssw-weepee0-d asterisk: NOTICE[6454]: chan_sip.c:17373 in check_auth: Correct auth, but based on stale nonce received from '<sip:3299090xxxx@sip0-d.voice.weepee.io>;tag=1773546024'
Nov 10 12:49:14 ssw-weepee0-d asterisk: [Nov 10 12:49:14] NOTICE[6454]: chan_sip.c:17373 check_auth: Correct auth, but based on stale nonce received from '<sip:3299090xxxx@sip0-d.voice.weepee.io>;tag=1773546024'

Het ziet er naar uit dat er geprobeerd wordt te authenticeren met een reeds vervallen auth.

Er werd door ons reeds een nieuwe fritzbox besteld voor testing doeleinden zodat we de mogelijke scenario's hier kunnen gaan reproduceren.

Chapeau voor support: ze gaan het dus eerst zelf eens uitzoeken met een FB :)

philippe_d
Moderator
Moderator
Bedankt: 2328 keer
Recent bedankt: 75 keer
Uitgedeelde bedankjes: 633 keer

Berichtdoor philippe_d » 4 weken 20 uur 35 minuten geleden (12 Nov 2018, 23:03)

r2504 schreef:Je FB kan dus duidelijk niet overweg met SIP DNS SRV records.

Het lijkt geen probleem te zijn met de SIP DNS SRV implementatie.
Ook als je SIP DNS SRV niet gebruikt, maar direct één van de servers ingeeft van het nieuwe platform (sip0-[a,b,c,d].voice.weepee.io), heb je hetzelfde probleem :-( .

Het is niet duidelijk of het probleem bij WeePee ligt of bij de Fritz!Box. In ieder geval hebben de Fritz!Box gebruikers hetzelfde probleem bij de overschakeling naar het nieuwe platform: na een tijdje ben je onbereikbaar (inkomend), uitgaande gesprekken blijven werken.

tdemeyer schreef:Ondertussen beetje over-en-weer gemaild met de mensen van Weepee...

Ik heb vandaag ook contact gehad, met een héél vlugge repsons...
WeePee neemt onze klachten heel serieus, en heeft vorige week een nieuwe Fritz!Box besteld om een en ander zelf uit te zoeken.
Chapeau voor WeePee :-D

Intussen raad ik Fritz!Box gebruikers aan om terug te keren naar de oude brussels switches, die blijven nog een hele tijd meedraaien:
ssw[1-9].brussels.weepee.org
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Proximus B-box3 + Fritz!Box 7590 int, FW 07.00, met PPPoE.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

tdemeyer
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor tdemeyer » 2 weken 5 dagen 1 uur geleden (22 Nov 2018, 18:28)

Een update van de Weepee mannen:

Een update. We hebben hier een Fritzbox 7490 getest met default instellingen en een Weepee trunk op onze nieuwe switches (de single switches).

Ik zeg er wel bij, we hebben momenteel de test gedaan met hun nieuwste firmware 7.01 (is nog niet in release denk ik), de firmware hebben we rechtstreeks van onze contacten daar (die firmware wordt weldra wel gereleased denk ik).

Hij werkt nu reeds 6 dagen zonder problemen.

We hebben een bijkomende fritzbox die onderweg is waar we met de laatste officiële firmware de test zullen doen om te vergelijken.
met vriendelijke groeten,

Kind regards,

--
Jonathan van Dooren
Weepee NV
Buisstraat 19B
2890 Sint-Amands
Belgium

+32 15 69 69 69

gevolg door een aanvulling enkele dagen erna:

Ik had nog een update beloofd:

Ik heb net nog eens getest en nagekeken ( de Fritzbox staat hier nu 9d en 17u in werking zonder problemen).

We hebben deze geconfigureerd met een SIP Trunk en een telefoonnummer. Specifiek hebben we niet de SIP trunk werking nagegaan (moet nog aan bod komen), gewoon het registreren en bereikbaar (inbound en outbound) blijven via de nieuwe switches.

We hebben deze geregistreerd op sip0-b.voice.weepee.io en eigenlijk gewoon via de default instellingen van de fritzbox. Ik heb enkele screenshots genomen, zie bijlages (link onderaan).

Fritzbox staat bij ons in het netwerk (DSL disabled).

Geef gerust feedback.

met vriendelijke groeten,

Kind regards,

Wat me opvalt bij de screenprints is het gebruik van een STUN server....

Fritz-1.png

Fritz-2.png

Fritz-3.png

philippe_d
Moderator
Moderator

Berichtdoor philippe_d » 2 weken 5 dagen 1 uur geleden (22 Nov 2018, 18:37)

Ik kreeg dezelfde feedback :wink:.
We zijn er wel nog niet uit waarom het bij hen wel werkt, en bij ons niet :-( .

tdemeyer schreef:Wat me opvalt bij de screenprints is het gebruik van een STUN server....

Dat komt omdat de Fritz!Box in de test opstelling bij WeePee niet als modem gebruikt wordt, en dus achter hun firewall zit (NAT). In dit geval is het gebruik van de stun normaal.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).

axs
Moderator
Moderator
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 401 keer

Berichtdoor axs » 2 weken 5 dagen 54 minuten geleden (22 Nov 2018, 18:43)

Hier hetzelfde probleem en respons van WeePee.
Merkte plots dat mijn nummers niet meer werkte... en via fritzbox zag ik dus dat ze niet meer geregistreerd werden.
Overgeschakeld naar de oude servers. 1 nummer werkte meteen, andere duurde wat langer.

tdemeyer
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor tdemeyer » 2 weken 4 dagen 23 uur geleden (22 Nov 2018, 20:32)

@Philippe: ik gokte op het feit dat zij met de allernieuwste firmware testten.. En de meesten onder ons werken met de whitelisted 06.52... Maar ik meende begrepen te hebben dat jij al met de nieuwe(re) releases aan de slag bent :)

philippe_d
Moderator
Moderator

Berichtdoor philippe_d » 2 weken 4 dagen 21 uur geleden (22 Nov 2018, 22:34)

WeePee zal ook nog een FritzBox testen met de oude whitelisted Firmware.
Maar gezien ze de FritzBox niet gebruiken als VDSL2 modem, maakt de Firmware niet uit.

Ikzelf gebruik een FritzBox 7590, die is (nog) niet goedgekeurd: ik gebruik die als router achter de B-box3 (met PPPoE).

Het probleem dat de FritzBox heeft met het nieuwe WeePee platform is niet Firmware gebonden (ik had hetzelfde probleem met de 7590).

tdemeyer
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor tdemeyer » 2 weken 4 dagen 22 minuten geleden (23 Nov 2018, 19:15)

Maar gezien ze de FritzBox niet gebruiken als VDSL2 modem, maakt de Firmware niet uit.

Daar ben ik het niet helemaal met je eens Philippe: (wijzigingen in) firmware slaan niet alleen op de VDSL functionaliteiten :)
Maar anderzijds heb je dan wel gelijk dat, gezien het probleem zich met andere fw voordoet, de 'bug' (?) niet opgemerkt of mogelijks aangepakt is in één van de releases...

Maar aangezien wij FB-ers dit probleem énkel maar hebben met hun nieuwe platform is het niet onmogelijk dat de fout zich aan de andere kant bevindt :)

We leven in hoop ..

MisterFiLou
Starter
Starter

Berichtdoor MisterFiLou » 1 week 4 dagen 8 uur geleden (30 Nov 2018, 11:36)

Ter info:
ik gebruik een fritzbox 7581 (FritzOs 7.01, modem gedesactiveerd) met BBox.
Ik had dezelfde problemen als gemeld in deze thread: ik had de sip.voice.weepee.io SIP DNS SRV geactiveerd; het gevolg was dat mijn verbinding onstabiel werd: ik kon nog bellen, maar was bij momenten niet meer bereikbaar.
Op advies van Weepee ben ik dan overgeschakeld op sip0-a.voice.weepee.io, een paar weken terug. Sindsdien geen problemen meer.

Groeten,

Filip.

philippe_d
Moderator
Moderator

Berichtdoor philippe_d » 1 week 4 dagen 4 uur geleden (30 Nov 2018, 15:35)

tdemeyer schreef:Maar aangezien wij FB-ers dit probleem énkel maar hebben met hun nieuwe platform is het niet onmogelijk dat de fout zich aan de andere kant bevindt :)

We leven in hoop ..

Een tussentijdse update
Ik ben er ook nog niet uit of de fout bij de Fritz!Box ligt, of bij WeePee (of bij beide :-D ). Vreemd is het feit:
  • dat Fritz!Boxen perfect werken alle VoiP providers, alleen niet met het nieuwe WeePee platform?
  • dat het nieuwe WeePee platform werken op alle user agents, alleen niet op de Fritz!Box?
Hoewel ik nog de oorzaak van het probleem niet te weten gekomen ben, heb ik wel een oplossing (work-around), zie verder.

Zoals velen onder ons heb ik in mijn Fritz!Box een poging gedaan om in de webinterface de oude switch (ssw[0-9].brussels.weepee.org) te wijzigen naar de nieuwe (sip0-[a-d].voice.weepee.io):
    - Na een tijdje was ik niet meer bereikbaar, uitgaande gesprekken werkten wel.
    - Volgens de WeePee klantentool stond ik nog altijd op de oude switch (ssw6).
    - WeePee support zag in hun systeem dat de oude switch (ssw6) nog altijd keep-alive paketten stuurde naar mijn Fritz!Box (niettegenstaande ik geregistreerd was op het nieuwe platform, en ook de uitgaande gesprekken via het nieuwe platform liepen).
    - Binnenkomende oproepen kwamen dus op ssw6 binnen, maar werden niet op de Fritz!Box gesignaleerd.
    - Ook het blokkeren van mijn IP adres op de oude switch (om het versturen van keep-alive paketten tegen te houden), bracht geen oplossing.
Oplossing:
  1. De oude WeePee SIP account in de Fritz!Box volledig verwijderen.
  2. Een nieuwe WeePee SIP account aanmaken in de Fritz!Box met de nieuwe (single) switch.
Gevolg: ik ben terug bereikbaar, en dit al sedert een week of zo :-D

De onopgeloste vragen zijn dus:
  1. Waarom werkt het wel als je een nieuwe account aanmaakt in de Fritz!Box, en niet als je een bestaande account "overschrijft"? [foutje FritzBox? geen correcte "DEREGISTER" ?]
  2. Waarom blijft de oude WeePee switch keep-alive paketten uitsturen, nadat je op een nieuwe server bent geregistreerd (geen idee of de Fritz!Box hierop antwoordt). [foutje WeePee?]
Volgens WeePee is het verschil tussen de oude switches en de nieuwe (buiten een strengere beveiliging) dat de oude switches voortdurend keep-alive paketten uitsturen naar de geregistreerde clients, de nieuwe switches doen dit niet, en gaan ervan uit de de user agent voor de keep-alive paketten zorgt.
Stuurt de FritzBox keep-alive paketten? Dat kan je blijkbaar niet instellen via de interface ...

Nu begrijp ik ook waarom de test opstelling bij WeePee wel werkt:
Zij hebben geen oude account overschreven (zoals wij), maar onmiddellijk nieuwe accounts aangemaakt.

Volgende test is DNS SRV.
Ik heb 2 WeePee SIP accounts: één ervan op de single switch (sip0-a-.voice.weepee.io), de andere op DNS SRV (sip.voice.weepee.io).
Nu afwachten of ze beide bereikbaar blijven.
Een andere Fritz!Box die in Mallorca staat (vast IP) is in ieder geval al een hele tijd op sip.voice.weepee.io (DNS SRV) en is tot nu toe nog altijd bereikbaar :-) .

Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 84 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 79 keer

Berichtdoor Sinna » 1 week 4 dagen 3 uur geleden (30 Nov 2018, 15:44)

Bedankt voor de update. Daar zijn we wat mee.
Ik ga een nieuwe poging wagen met mijn SPA 3102, maar ik verwacht eigenlijk geen soelaas.
Hoe werkt dit eigenlijk voor toestellen die achter een CGNAT zitten?
Computer(k)nul

r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Berichtdoor r2504 » 1 week 4 dagen 2 uur geleden (30 Nov 2018, 16:46)

philippe_d schreef:[*]Waarom werkt het wel als je een nieuwe account aanmaakt in de Fritz!Box, en niet als je een bestaande account "overschrijft"? [foutje FritzBox? geen correcte "DEREGISTER" ?]

Dat geeft toch duidelijk aan dat het probleem bij Fritzbox zit ?

philippe_d schreef:[*]Waarom blijft de oude WeePee switch keep-alive paketten uitsturen, nadat je op een nieuwe server bent geregistreerd (geen idee of de Fritz!Box hierop antwoordt). [foutje WeePee?]

Omdat je FB zich niet heeft afgemeld van die oude switch... en vermoedelijk praten de switches onderling niet met elkaar.

tdemeyer
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor tdemeyer » 1 week 4 dagen 2 uur geleden (30 Nov 2018, 17:03)

Vanavond even testen.

Ik heb net voor een collega 2 nieuwe acounts aangemaakt via weepee, dus die start volledig 'vers' :)

En ik zal mijn eigen FB dan ook eens onder handen nemen

enne:
De onopgeloste vragen zijn dus:
a.Waarom werkt het wel als je een nieuwe account aanmaakt in de Fritz!Box, en niet als je een bestaande account "overschrijft"? [foutje FritzBox? geen correcte "DEREGISTER" ?]

Dat zou dan toch iets moeten zijn dat met een reboot van de Fb valt op te lossen, niet?

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 235 keer
Uitgedeelde bedankjes: 240 keer

Berichtdoor satsurfer » 1 week 2 dagen 59 minuten geleden (02 Dec 2018, 18:38)

single switch (sip0-d.voice.weepee.io) de oproeper hoort geen rinkteltoon. :-(

Zal terug de goede oude ssw7.brussels.weepee.org instellen, dat alles 'tegoei' werkt zoals het hoort van een telefoonbedrijf. Je zou in al uw enthousiasme mensen (zonder veel kennis hieromtrent) aanraden voip te nemen, en dan krijg je wekenlang die miserie.

Toch niet te vergelijken met OVH hoor, weepee.

Allee, zoiets test je toch vóór implementatie liefst op een fritzbox 7590 (niet de 'oude' 7490). Je laat uw klanten toch geen proefkonijnen spelen?
Soit, zal hier weer bakken kritiek op mijn hoofd krijgen, maar mocht telenet of andere 'monopolist' zo lang met hun voice over DSL sukkelen, je zou het nogal mogen horen op social media.

My 2 cents.

tdemeyer
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor tdemeyer » 1 week 1 dag 23 uur geleden (02 Dec 2018, 20:38)

'k Heb de indruk dat de work-around lijkt te werken.. toch nog altijd bereikbaar na 48uur...

philippe_d
Moderator
Moderator

Berichtdoor philippe_d » 1 week 1 dag 9 uur geleden (03 Dec 2018, 10:27)

satsurfer schreef:single switch (sip0-d.voice.weepee.io) de oproeper hoort geen rinkteltoon. :-(

Heb je de oplossing gebruikt die ik hierboven aangaf?
(in de FB de account deleten, en daarna een nieuwe account aanmaken)?

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 235 keer
Uitgedeelde bedankjes: 240 keer

Berichtdoor satsurfer » 1 week 1 dag 9 uur geleden (03 Dec 2018, 10:34)

jazeker, elke keer 'from scratch' beginnen.

Sent from my LG-H930 using Tapatalk

Terug naar “VoIP”