Voip werkt niet meer

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
Dontknow
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 jul 2014, 10:10
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Hello,
Ik heb weer een probleem die onoplosbaar lijkt.
Sinds een tijd kan ik geen telefoonsoproepen via Voipbuster meer doen. Ik kan wel oproepen ontvangen, maar telkens ik iemand probeer op te bellen dan krijg een bezet tone, ongeacht welke nummer ik draai.

Ik gebruik Voipbuster al jaren, het heeft altijd goed gewerkt maar sinds een maand niet meer.
Ik heb een Fritz!Box 7390, de instellingen voor telefonie zijn juist, maar ik krijg altijd de info dat mijn telefoonnummer niet geregistreerd wordt bij Voipbuster, alhoewel de gegevens van mijn account juist zijn.

AVM heeft me veel gevolgd, ik ben er eigenlijk nog mee bezig, en ze zeggen uiteindelijk dat het aan Voipbuster moet liggen.
Voipbuster zegt dat aan hun kant alles ok is, ook met mijn account en password.

Ik heb een Gigaset A415a op Fon1 van Fritz!box aangesloten, het heeft in het begin een paar dagen gewerkt maar nu niet meer.

De Fritz!box is een nieuwe, pas terug van replacement in garantie, en zoals ik reeds zei de settings voor telefonie zijn juist, ik heb zelfs geprobeerd de settings van de oude werkende Fritzbox te importeren, maar zonder succes.

Als ik via de site van Voipbuster probeer een nummer op te bellen dan belt mijn telefoon, ik neem het op en hoor de andere zijn telefoon rinkelen, daarna komt de verbinding tot stand en ik kan het gesprek met de opgeroepene tot een goede einde brengen.
Dat wijst volgens mij op het feit dat mijn account gegevens juist zijn.

Zou dit probleem bij de Gigaset toestel liggen? ik heb ook geprobeerd deze laatste te resetten en terug te installeren zonder succes.

Ondertussen zit ik te wachten op de overschakeling van mijn Internet verbinding, van Dommel Cityconnect Lite naar Netconnect met speedpack, maar dit blijft nog duren, niettegenstaande mijn vragen naar Dommel gebeurt het nog niet, anders waren mijn problemen opgelost en zou ik van Voipbuster verlost zijn.

Ik weet echt niet meer wat te doen om ondertussen via mijn vaste telefoon te kunnen bellen. Ik hoop dat iemand van jullie een lichtje in deze situatie kan brengen.

Op voorhand bedankt, groeten,

Carlo
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Heb je al een andere betamax kloon geprobeerd?
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 953
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 50 keer

Je hebt toch nog belkrediet?

Wat je kan doen/proberen:
- kijk eens op de voipbuster site, onder 'settings' bij 'sip settings' of 'sip server access' nog aangevinkt is, het is al meermaals voorgekomen in het verleden dat dit ineens inactief stond
- het account in de fritzbox wissen en opnieuw aanmaken kon ook al eens helpen
- een softclient installeren, bv PhonerLite en het daarmee proberen

Indien niets van hierboven helpt, wachten tot Philippe deze thread ziet, die zal wel nog ideeën hebben... :wink:
Heppie NY!
Dontknow
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 jul 2014, 10:10
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

@ Goztow

Neen, Ik heb alleen Voipbuster.


@Ernie

Sip settings is enabled

Fritzbox 7390 Factory reset gedaan en alles terug geconfigureerd, zelfde resultaat. Gebruikt laatste OS.
Ook met Fritzbox 7170 zelfde resultaat.

Ik kan alleen bellen door gebruik te maken van de free Trial op de Voipbuster site, dus doe ik nu alles via de smartphone, die voor een aantal minuten per maand al betaald is.

Mijn telefoon is een Gigaset A415A, zou het kunnen dat die de schuldige is? Verbonden via FON1, met een basis + 2 handsets.

Groeten,

Carlo
crazydavid
Pro Member
Pro Member
Berichten: 247
Lid geworden op: 12 maa 2008, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Mensen Dommel blokkeerd nog steeds de poort 5060. In Dommel topic staat dat reeds vermeld. Poort 5060 van anderen naar 5061 en probleem is opgelost.

Verstuurd vanaf mijn S3 met Tapatalk
Dontknow
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 jul 2014, 10:10
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Ja, als het kon!
Maar dit is niet mogelijk met Fritzbox 7390, volgens AVM support.
Ik heb geprobeerd sip.voipbuster.com:5061 te enteren als registrar, maar het werkt inderdaad niet.
Of kent iemand een manier om dit toch te doen?
crazydavid
Pro Member
Pro Member
Berichten: 247
Lid geworden op: 12 maa 2008, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Toch wel in de conf file veranderen en dan nieuwe checksum en het werkt. Het werkt hier op mijn 7490 perfect.

Verstuurd vanaf mijn S3 met Tapatalk
Dontknow
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 jul 2014, 10:10
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Kan je me zeggen waar vind ik de config file?
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 430
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 26 keer

Main menu >> System >> Backup >> Save settings

Info: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=47660
Dontknow
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 jul 2014, 10:10
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Alles werkt terug dank zij jullie hulp.
Deze thread mag gesloten worden.
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 953
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 50 keer

Sorry, overheen gelezen dat je bij Dommel zit anders had ik meteen daarop kunnen inspelen... :oops:
Heppie NY!
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”