Professionele VOIP-provider

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
ferb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 31 jan 2016, 16:03
Bedankt: 1 keer

Hallo

Sinds 2012 werken wij met een VOIP-PBX van Innovaphone en een 50-tal telefoons verspreid over 5 fysieke locaties. Alle locaties zijn met VPN's met elkaar verbonden en alle telefoons kunnen intern naar elkaar bellen. Enkele extra's die we nu ook gebruiken zijn IVR, waiting queues, pick-up groups, voicemail, doorschakelen naar gsm, ontgrendelen van deuren via dtmf, enz. Omdat we stilletjes aan alles naar de cloud willen verhuizen wil ik eens polsen naar de mogelijkheden. Ik heb zo het gevoel dat cloud-pbx'en nog niet alles aanbieden dat we nodig hebben. Iemand ervaring met cloud-PBXen in een professionele omgeving, dus met alle extra's die ik opsomde? Graag zou ik wel bij onze provider blijven dus oplossingen waarbij een verhuis van nummers nodig is, is geen optie.

Bedankt voor een antwoordje
Ferb.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

ferb schreef:Iemand ervaring met cloud-PBXen in een professionele omgeving, dus met alle extra's die ik opsomde?
De distributeur Com8 biedt in samenwerking met Innovaphone ook cloud PBX'en aan van Innovaphone zelf. Je kan dus je bestaande config overdragen naar een cloud centrale (IPVA) en uiteraard je huidige toestellen en infrastructuur behouden. Indien je de VPN verbindingen enkel gebruikt voor telefonie, zou je deze in principe ook kunnen schrappen en zo weer wat kosten besparen. Enkel indien je gebruik maakt een SIP trunk bij Destiny, zijn er wel wat wijzigingen aan de config en setup nodig. SIP trunks zoals Weepee of LCR werken zonder problemen. Deuren via DTMF blijven werken aangezien de IP22 of IP24 ook via SIP kan registreren op de IPVA.

PM me maar voor meer info. Ik kan dit voor jou implementeren.
ferb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 31 jan 2016, 16:03
Bedankt: 1 keer

OK. Ik dacht inderdaad al dat Com8 en Innovaphone zelf aan cloudhosting deden. Ik wacht nog even af. Bedankt voor je antwoordje.
Robert Ford schreef:
ferb schreef:Iemand ervaring met cloud-PBXen in een professionele omgeving, dus met alle extra's die ik opsomde?
De distributeur Com8 biedt in samenwerking met Innovaphone ook cloud PBX'en aan van Innovaphone zelf. Je kan dus je bestaande config overdragen naar een cloud centrale (IPVA) en uiteraard je huidige toestellen en infrastructuur behouden. Indien je de VPN verbindingen enkel gebruikt voor telefonie, zou je deze in principe ook kunnen schrappen en zo weer wat kosten besparen. Enkel indien je gebruik maakt een SIP trunk bij Destiny, zijn er wel wat wijzigingen aan de config en setup nodig. SIP trunks zoals Weepee of LCR werken zonder problemen. Deuren via DTMF blijven werken aangezien de IP22 of IP24 ook via SIP kan registreren op de IPVA.

PM me maar voor meer info. Ik kan dit voor jou implementeren.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”