Fritzbox 7390 voip vanop afstand gebruiken

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
freakske_b
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 04 feb 2011, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 3 keer

Hallo,

Via de CSipSimple app gebruik ik mijn voip accounts die geregistreerd staan in mijn FritzBox 7390 vanop afstand via de mobiele dataconnectie van mijn GSM-provider. Maar soms is die dataconnectie van te slechte kwaliteit om een goed gesprek te hebben.

Is er een mogelijkheid waarbij je de fritbox eigenlijk de opdracht geeft om 2 connecties te maken:
- van de fritzbox naar mijn eigen gsmnr
- van de fritzbox naar het nummer van de correspondent

Op die manier moet de dataverbinding niet gebruikt worden en zou ik verwachten een betere gesprekskwaliteit te hebben.

Heeft iemand daar ervaring mee?
voip en modem via Fritzbox 7360 OS 6.31: OVH inkomend, uitgaand vaste lijnen - freevoipdeal naar GSM
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
freakske_b
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 04 feb 2011, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 3 keer

Nog ter verduidelijking van mijn vraag. Ik zoek dus een functie zoals wat ze bij de betamax-clonen "phone to phone" noemen. https://www.freevoipdeal.com/instructio ... e_to_phone
voip en modem via Fritzbox 7360 OS 6.31: OVH inkomend, uitgaand vaste lijnen - freevoipdeal naar GSM
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Als je een betamax clone (zoals freevoipdeal) gebruikt, dan kan je beter de "MobileVoip" App installeren en de "callback" functie gebruiken.
Je kiest het telefoonnummer van jouw correspondent, de App belt het nummer en belt jouw GSM, van zodra je opneemt ben je verbonden.
Daarvoor heb je de omweg via de FritzBox niet nodig.

Dit werkt perfect, en ook als je een slechte data verbinding hebt: het gesprek gaat niet over je data verbinding.
freakske_b schreef:Is er een mogelijkheid waarbij je de fritbox eigenlijk de opdracht geeft om 2 connecties te maken:
- van de fritzbox naar mijn eigen gsmnr
- van de fritzbox naar het nummer van de correspondent
De "callback" functie zoals hierboven beschreven bestaat niet op de FritzBox, maar er is wellicht een work-around:

Voorbereiding:
  • je activeert een ongebruikt (analoog) telefoontoestel, vb FON2 (Telephony > telephony Devices > New Device > Telephone).
  • je activeert een oproepdoorschakeling van FON2 naar je GSM (Telephony > Call handling > Call Diversion).
  • je activeert de "Click to Dial" functie (Telephony > Telephone Book > Click to Dial) naar FON2.
Werking:
  • Je logt in op je FritzBox (hiervoor heb je geen snelle data connectie nodig).
  • Je zoekt een contact op in het telefoonboek en klikt op het nummer dat je wil bellen (Click to Dial).
  • De FritzBox belt het nummer op en schakelt dit door naar FON2 (dat op zijn beurt doorgeschakeld is naar je GSM).
Je hebt dus wel een data verbinding nodig om het gesprek op te zetten, maar op die manier wordt de dataverbinding niet gebruikt voor het gesprek (en kan je inderdaad een betere gesprekskwaliteit verwachten) ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”