Voiptiger verandert SIP wachtwoorden

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Dit weekend had ik problemen met uitgaande telefoontjes met VoipTiger. Vanmorgen kreeg ik dan een e-mail dat VoipTiger dit weekend in verband met een veiligheidsissue de SIP wachtwoorden veranderd heeft. Mijn wachtwoord was trouwens vrij sterk en gegenereerd met KeepassX, dus is dat wel een beetje raar.

Eigenlijk is het wel straf dat zonder voorafgaande melding zomaar de paswoorden veranderd worden...

Hier het betreffende mailtje :

Beste klant,
Om veiligheidsredenen hebben we SIP wachtwoorden van een aantal klanten afgelopen weekend moeten wijzigen.
Indien u uw paswoord nog niet heeft gewijzigd, moet u aanmelden op MyVoiptiger om de nieuwe SIP wachtwoorden te zien. Deze dient u dan opnieuw in te geven in uw SIP toestellen/centrale. Verder dient u niets aan te passen.
Door de dringende aard van de interventie konden we dit helaas niet op voorhand communiceren.

Excuses voor het ongemak.


Ik heb voor alle zekerheid mijn wachtwoord nog eens terug veranderd.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Ik heb hetzelfde voor. Alleen had ik het niet door omdat de gesrpekken dan via freevoipdeal gaan als voiptiger niet werkt.
Beetje laat, maar toch goed dat ze nog een mailtje stuurden!
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Op mijn Fritz!Fon komt de provider op en zo was ik er achter gekomen. Ik schakel liever zelf over op een backup.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ook gemerkt, ticket aangemaakt en had ook deze uitleg gekregen.
Beetje slecht gecommuniceerd.

Wou het net melden maar je bent me voor ;-)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Dat zou dan betekenen dat wachtwoorden gelekt zijn?
Pico
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 02 maa 2007, 19:56
Locatie: Belgium
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 27 keer

Bedankt voor deze post, ook hier onze SIP-paswoorden mogen aanpassen in installatie.

Flauw excuus van Voiptiger om te zeggen dat 'door de dringende aard van de interventie ze niet op voorhand konden communiceren',
dat neemt niet weg dat ze nadien via mail al hun klanten op de hoogte konden brengen hiervan.

Niet echt professioneel van Voiptiger!

ps. Hier geen mailtje ontvangen van Voiptiger, mailadres is correct en ook niets in spambox!
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik stel me soms de vraag of er nog wel klantvriendelijke bedrijven bestaan heden ten dage...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik heb ook een ticket aangemaakt, al is het maar om het ongenoegen kenbaar te maken.

Blijkbare hebben ze verschillende brute force attacks gehad en zijn hackers er daadwerkelijk in geslaagd paswoorden te achterhalen. De hackers zijn dus blijkbaar erin geslaagd om het algoritme te kraken waarmee VoipTiger de wachtwoorden aanmaakt als je er zelf geen instelt.

Volgens hen hebben ze dus die paswoorden aangepast, maar ik had er een eigen paswoord insteken dat ik zelf had geregenereerd in de stijl van : *3A%#WFaDpDxBZgQ6^6S ... dus ergens klopt dat verhaal niet, maar soit.

Ik ga op zoek naar een andere niet-Dellmont provider. Mss WeePee...
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het is wat onevenredig om hiervoor van provider of operator te veranderen. Je zal nog dikwijls moeten veranderen, er zijn dan geen goede.

Neem nu 3starsnet. Die zitten vooral op de professionele markt. Mijn pwd is daar ook al gehacked. Plots was mijn belkrediet op door onbekende calls naar exotische landen. Externe toegang staat af op mijn Fritzbox. Enfin, ik was 20 € kwijt en heb mijn password moeten veranderen.
3starsnet had geen verklaring.
't Is nergens ideaal.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Dat klinkt echt als een breach waar ze niet helemaal eerlijk over zijn.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

MarkDM schreef:[...]
't Is nergens ideaal.
Dat is zeker waar. Dat zulke dingen gebeuren is niet altijd te voorkomen. Maar het gaat er mij meer over hoe de provider daar uiteindelijk mee omgaat.
In het geval van 3starsnet : Het paswoord is aan providers kant gehacked ? In dat geval moet de provider daar maar zijn verantwoordelijkheid nemen en op zijn minst het verloren krediet compenseren.

In het geval van VoipTiger : betere communicatie op zijn minst! Ik doe dan al moeite om een zeer complex paswoord te gebruiken en toch wordt er door hun nalatigheid gegevens langs hun kant ontfutseld? Een mailtje met een "sorry" meer dan 24 uur later volstaat echt niet. Mijn belkrediet zal opgesoupeerd worden en dan ga ik toch uitkijken naar een andere provider. Het is enkel maar voor uitgaande gesprekken, dus mijn nummer moet niet overgezet worden dus is dat rap gefixed hoor.
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 642
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 78 keer

Vreemd genoeg heeft ook mijn oplading van 10 euro langer in behandeling gestaan ipv binnen de 10 minuten. Gisterenavond met bancontact betaald en het stond pas deze ochtend om 9u er op. Of het lag aan de bank.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”