Megavoip buiten werking ?

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Ik kan momenteel niet uitbellen met megavoip. Nog iemand met hetzelfde probleem ?
Ik veranderde heel recent van provider (proximus naar edpnet), maar daar zou het toch niet mogen aan liggen ?

In de fritzbox staat de voiplijn naar megavoip op groen (inlog zou dus ok moeten zijn).
Maar in de logfiles staan volgende mislukte pogingen:
02.04.18 13:50:47 Internet telephony with xxx via sip.megavoip.com failed. Cause: Temporarily not available (480)
02.04.18 13:41:19 Internet telephony with xxxxx via sip.megavoip.com failed. Cause: User not found (404)
02.04.18 13:40:53 Internet telephony with xxx via sip.megavoip.com failed. Cause: User not found (404)
02.04.18 13:40:02 Internet telephony with xxxx via sip.megavoip.com failed. Cause: User not found (404)
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Hier geen probleem
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 735
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

Idem: alles werkt hier zoals het hoort..
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Blijkbaar moet ik de telefoonnummers nu in internationale vorm bellen (dus voor een be landlijn 00329xxxxxxx) voor zone Gent bv.
Terwijl ik bij proximus gewoon kon bellen met 09xxxxxxx. Ik zou dus al mijn nummers in mijn telefoontoestel moeten aanpassen naar internationale notering.
Ik heb in de fritzbox ook eens zitten testen met de opties internationaal maken en zone nr 0 laten vallen (oorspronkelijk stonden die trouwens aan) maar het maakt blijkbaar allemaal niets uit, als ik bel met gewoon 09xxx xx xx werkt het niet ongeacht deze instellingen. Typ ik het nummer manueel in met 00329 werkt het wel ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

fredo66 schreef:Ik veranderde heel recent van provider (proximus naar edpnet), maar daar zou het toch niet mogen aan liggen ?
Misschien heeft de verandering van provider een wijziging veroorzaakt in de FritzBox settings?
fredo66 schreef:02.04.18 13:41:19 Internet telephony with xxxxx via sip.megavoip.com failed. Cause: User not found (404)
Jammer van de xxxxx want dat zou ons direct geholpen hebben. Wat staat daar precies?
fredo66 schreef:Blijkbaar moet ik de telefoonnummers nu in internationale vorm bellen (dus voor een be landlijn 00329xxxxxxx) voor zone Gent bv.
Ben je zeker dat je niets hebt gewijzigd in de megavoip instellingen? Heb je een Belgisch adres ingegeven?
Normaal moet je in Megavoip geen internationaal nummer ingeven om naar Blegië te bellen (als je natuurlijk België hebt ingegeven als woonplaats)
fredo66 schreef:Ik heb in de fritzbox ook eens zitten testen met de opties internationaal maken en zone nr 0 laten vallen (oorspronkelijk stonden die trouwens aan) maar het maakt blijkbaar allemaal niets uit, als ik bel met gewoon 09xxx xx xx werkt het niet ongeacht deze instellingen
Je doet toch iets verkeerd in de FritzBox hoor. Vandaar dat we de exacte foutmelding willen zien.

Ik gebruik de volgende setting:

In geval de provider het internationale formaat nodig heeft (je hebt België niet ingegeven als woonplaats):
screenshot_325.png
In geval de provider het internationale formaat niet nodig heeft (je hebt België correct ingegeven als woonplaats, of je belt uit met een Belgische provider, vb WeePee):
screenshot_324.png
In beide gevallen hoef ik 056 niet te draaien voor gesprekken in de zone 056 (zoals vroeger) :wink: .

PS: Je moet natuurlijk ook de juiste info geven in Line Settings > Location Information:
screenshot_326.png
screenshot_326.png (7.47 KiB) 1657 keer bekeken
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Op megavoip heb ik echt niets gewijzigd.

Maar je laatste tip: line settings. Dat keek ik nog niet na voor zover ik me herinner. Nu je het zegt, edpnet is wel een nieuw profiel en het zou dus best kunnen dat de info bij linesettings daar fout staat. Ik kijk het vanavond na. Bedankt voor de reactie.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 735
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

Mijn instellingen verschillen enigzins van die van Philippe, maar ze werken hier wel (maar ik vorm dus wel altijd het complete tf nummer, inclusief zonenummer, in tegenstelling tot Philippe, die het 'oude' principe hanteert :) )
SNAG-0001.jpg
SNAG-0001.jpg
edit: geen idee waarom het eerste plaatje hier 2 keer staat...
Bijlagen
SNAG-0002.jpg
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Mijn registratie bij megavoip is weldegelijk volledig ingevuld, BE adres.

Op de fritzbox stond bij linesettings weldegelijk Belgie (00 en 32). Er stond echter geen areacode ingevuld (heb daar nu 0 en 9 ingevuld).
Ook heb ik 'use landline in sommige gevallen' uitgevinkt aangezien ik die niet heb.

Verder geprobeerd met en zonder toevoeging int. prefix en met en zonder 'voeg areacode' toe. Niets blijkt te helpen. Gsm nr werkt niet, 09 nummer werkt niet (zonder het internationaal nummer te typen).

Dit is de log van mijn laatste 2 pogingen (de laatste 2 nummers heb ik om privacyredenen hier vervangen door x):
03.04.18 18:32:16 Internet telephony with [email protected] via sip.megavoip.com failed. Cause: User not found (404)
03.04.18 18:31:41 Internet telephony with [email protected] via sip.megavoip.com failed. Cause: Temporarily not available (480)

Update : ik heb in het kadertje telephone number format nu bij beide "without prefix" gekozen ipv none of use code.
En zo blijkt het wel te werken ... Vreemd want dat is dus anders dan bij jullie hierboven ... Maar maakt niet uit, het werkt
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”