FreePBX WeePee DID = s

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sventunus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 aug 2006, 17:05
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 1 keer

Hallo iedereen,

Ik heb sinds gisteren een FreePBX install draaien met trunks naar WeePee en Voiptiger.
Bellen lukt prima inkomend en uitgaand, maar ik heb nog een probleem met de routering. Bij inkomende gesprekken op de trunk van WeePee zie ik telkens enkel de letter "s" staan als DID (zie bijlage). Dat betekent dus dat ik geen inbound route kan aanmaken om te matchen op een juiste DID, en da's natuurlijk lastig :? Momenteel match ik op enkele CID's. Dat werkt wel, maar da's natuurlijk geen permanente oplossing.

Heeft iemand een idee waarom ik niet de juiste DID te zien krijg?
De trunk is geconfigureerd als PjSIP op FreePBX 14 met context "from-trunk".

Voor de volledigheid: ik heb de trunk ook al eens geconfigureerd als klassieke CHAN_SIP en heb de incoming context al aangepast naar "from-pstn" en "from-pstn-toheader", maar het resultaat blijft telkens hetzelfde :-(

*Edit: Omdat een debug altijd meer zegt dan een plaatje heb ik ook een debug log toegevoegd, en daaruit lijkt het me duidelijk dat ik eens contact moet opnemen met WeePee. De INVITE ziet er letterlijk zo uit: INVITE sip:[email protected]:poort SIP/2.0

Alvast bedankt voor de hulp! :-D
Bijlagen
debug.txt
(34.78 KiB) 16 keer gedownload
freepbx_did.JPG
WimRotor
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 maa 2018, 23:58

Ik sluit mij aan bij je vraag.
Soortgelijk probleem hier:

Ik heb op WeePee trunk een inbound route staan met "CallerID Pattern" = "No Limit".
Als ik deze laatste (Caller ID) wenst meer te specificeren, dan krijgt de beller enkel te horen dat er "werken zijn aan de telefooncentrale", en ik vermoed dat dit bericht door WeePee gegenereerd wordt. (want ik zie niets in de LOG verschijnen)

Op die manier kan ik dus ook niet routeren afhankelijk van WIE belt naar mijn WeePee nummer.

Ik gebruik wel een GrandStream UCM62xx PBX
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”