Cisco SPA502G + FritzBox

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
grace
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik heb hier een cisco spa502g telefoon en zou die graag aan de praat krijgen als binnen telefoon achter mijn fritzbox 7490
ik heb deze in mijn netwerk geplaatst en deze heeft netjes een update gedaan
heeft een ip adress gekregen
in de fritzbox heb ik een telefoon device aangemaakt ip telefone 621 (620 is gsm ookip)
ik gaf hier voor als username "12345678 en als paswoord abcdefgh hoe en waar moet ik die nu in de sisco telefoon krijgen
ik kan een web blz openen en ik kom in het scherm van de sicso configuratie utility
wil ik iets veranderen moet ik blijkbaar een admin user name en paswoord hebben ???? of niet nodig of waar haal ik dat
de telefoon is tot nu dood display werkt wel
in de beknopte handleiding van cisco lees ik dat je " U vult hier bij de sectie ‘Proxy and Registration’ en bij ‘Subscriber Information’ het volgende in"
ik denk dat je dat niet hebt bij een fritzbox of vergis ik me

[Mod] afgesplitst uit het Te Koop Forum
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

grace schreef:wil ik iets veranderen moet ik blijkbaar een admin user name en paswoord hebben ???? of niet nodig of waar haal ik dat
Als je de telefoon hebt gereset naar "factory default (fabrieksinstellingen), dan is heel waarschijnlijk username = admin, en passwoord = admin
grace schreef:in de beknopte handleiding van cisco lees ik dat je " U vult hier bij de sectie ‘Proxy and Registration’ en bij ‘Subscriber Information’ het volgende in"
ik denk dat je dat niet hebt bij een fritzbox of vergis ik me
- bij "account name" of "display name" mag je iets willekeurig invullen.
- bij "registrar", "registry" of "SIP server" vul je het IP adres in van de FritzBox (vb 192.168.178.1).
- Proxy laat je leeg.
- bij "SIP user-id" en/of "authenticate ID" vul je de username in (in jouw voorbeeld 12345678).
- en bij "password" vul je het paswoord in (in jouw voorbeeld abcdefgh).

Pas op: paswoord en username mogen niet hetzelfde zijn, en er is een min. aantal tekens vereist (ik denk 8 ).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
grace
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

bedankt het is me gelukt de telefoon werkt
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Je moet wel oppassen met dit soort VoIP toestellen dat ze niet gehackt worden om dan op jouw kosten te bellen naar exotische nummers.
Hoe ze het doen heb ik nog niet achterhaald, maar mijn Grandstream (GXP1450) is al 2 keer gehackt. Nochtans:
  • - is mijn FritzBox SIP server niet van buitenaf bereikbaar (Grandstream staat op LAN).
    - is het default paswoord van de Grandstream web interface gewijzigd.
    - staan er op de FritzBox geen poorten open naar de Grandstream.
Plots begon de Grandstream herhaaldelijk te bellen naar nummers in Nigeria :-( .
Gelukkig belde hij uit via een Dellmont account, waarop nooit meer dan 10€ belkrediet staat :-) .

Wat je kan doen:
  • regelmatig je uitgaande call list bekijken naar onbekende nummers.
  • eventueel alle buitenlandse gesprekken blokkeren (als je nooit naar buitenland belt). Uitzonderingen kunnen in de whitelist.
  • of een aantal regio's blokkeren waar je nooit naar belt, zoals:
    • 002 - Africa
      005 - Zuid Amerika
      007 - Rusland, Kazakstan, etc
      009 - Midden Oosten
  • 2FA (2-factor-authentication) aanzetten in de FritzBix. Hiermee kan er remote een aantal instellingen niet gewijzigd worden zonder bevestiging van een lokale gebruiker (zoals het aanmaken van een nieuwe SIP account).
De FritzBox zal ook reageren van zodra er een abnormale activiteit vastgesteld wordt naar buitenlandse nummers, en automatisch een bokkering naar buitenland instellen (die je manueel terug kan deblokkeren).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Was er geen bekend gat in de Fritz!Box-firmware waardoor dat mogelijk is?
Computer(k)nul
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”