Weepee trunk fritzbox 7490

jphermans
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 Aug 2009
Twitter: jp_hermans
Locatie: Aalst
Bedankt: 36 keer
Recent bedankt: 21 keer
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer

Weepee trunk fritzbox 7490

Berichtdoor jphermans » 31 Dec 2017, 18:45

Heb een fritzbox 7490 aangeschaft voor VoIP. Nu heb ik ook al een hele tijd bij weepee een trunk en wil deze instellen in de fritz. Maar ik krijg geen connectie met weepee. Heb hiervoor een tutorial gevolgd op de EDPNet site. Op mijn klanten tool bij weepee heb ik ook al eens een useragent reset gedaan maar deze veranderd niet. Ik denk dat het aan de login ligt die ik gebruik. En ik weet ook niet wat ik als telefoon nummer moet gebruiken bij het instellen in de fritzbox.
Hier zijn mijn weepee trunk gegevens:

SIP TRUNK Username: [ 3299090xxxxx ]
SIP TRUNK BACKUP Username: [ 3299190xxxxx ]
SIP TRUNK Password: [ paswoord ]
SIP SERVER: [ ssw4.brussels.weepee.org ]
SIP BACKUP SERVER: [ ssw5.antwerp.weepee.org ]

Kan iemand mij hiermee helpen?
Alvast bedankt.

*** deze morgen eens in de logfile van de FB gekeken en daar staat volgend in: Registration of Internet telephone number 3299090xxxxx failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout. [3 messages since 31.12.17 14:23:18]. ***
Internet via EDPNET
TV via Plex with Stievie and VRTnu plug-in.
IPTV via different providers.

openaf
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 Jul 2008
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Weepee trunk fritzbox 7490

Berichtdoor openaf » 03 Jan 2018, 22:36

Bovenop registreren met 3299090xxxxx, dan username weer 3299090xxxx, paswoord: xxxxxxx, registrar: ssw4.brussels.weepee.org

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 13573
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2176 keer
Recent bedankt: 24 keer
Uitgedeelde bedankjes: 605 keer
Contact:

Re: Weepee trunk fritzbox 7490

Berichtdoor philippe_d » 04 Jan 2018, 13:18

Een WeePee SIP trunk is volgens mij toch een account, waarmee je met 1 logon (username, paswoord) verschillende telefoonnummers hebt?
In tegenstelling tot een gewone SIP account, die eigenlijk bedoeld is voor één toestel (één nummer per login).
Met een SIP trunk moet je dus kunnen meesturen met welk nummer je wil uitbellen, gezien er meerdere nummers aanhangen.
Vergelijk een SIP trunk dus met een ISDN lijn, met meerdere "MSN's".

Ik denk dat je het volgende moet doen:

Bij "Telephony provider" kies je: SIP trunking with various telephone numbers

Bij "Telephone Number for Registration" vul je dan eerste telefoonnummer in.
Met de knop "Other Telephone number" kan je nu een aantal lijnen toevoegen.
Voeg voer ieder telefoonnummer één lijn toe, en vul het betreffende telefoonnummer in.

Bij "Account information" vul je Username, Paswoord en Registrar in, Proxy en STUN kan je leeglaten.
Maak eventueel een 2de account aan (New Telephony Number), terug met dezelfde telefoonnummers, maar met de login van je de Backup server?

Last but not least, de optie "Use telephone number for registration" aanvinken, zodat je kan meegeven op welk nummer er uitgebeld wordt
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7490 int, FW 113.06.80 , VDSL2 Annex A, sync 100/20 (vectoring), native IPv6 (Proximus).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

jphermans
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 Aug 2009
Twitter: jp_hermans
Locatie: Aalst
Bedankt: 36 keer
Recent bedankt: 21 keer
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer

Re: Weepee trunk fritzbox 7490

Berichtdoor jphermans » 04 Jan 2018, 16:52

Heb geprobeerd wat Philippe hier beschrijft maar lijkt toch niet te werken.
Zal anders eens navraag doen bij weepee.
Internet via EDPNET
TV via Plex with Stievie and VRTnu plug-in.
IPTV via different providers.

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 13573
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2176 keer
Recent bedankt: 24 keer
Uitgedeelde bedankjes: 605 keer
Contact:

Re: Weepee trunk fritzbox 7490

Berichtdoor philippe_d » 04 Jan 2018, 18:14

Waarom heb je een SIP Trunk bij WeePee, en niet een gewone SIP account?
Heb je meerdere telefoonnummers in die SIP Trunk?

Indien je maar één nummer hebt, zou ik ervoor kiezen om een nieuwe gewone SIP account aan te maken.
Daarna een mailtje naar support met de vraag om:
    - je nummer over te zetten naar de nieuwe account.
    - je nieuwe account toe te voegen aan je bestaande PRO account.
Ik zie het voordeel niet van een SIP Trunk.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7490 int, FW 113.06.80 , VDSL2 Annex A, sync 100/20 (vectoring), native IPv6 (Proximus).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

jphermans
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 Aug 2009
Twitter: jp_hermans
Locatie: Aalst
Bedankt: 36 keer
Recent bedankt: 21 keer
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer

Re: Weepee trunk fritzbox 7490

Berichtdoor jphermans » 04 Jan 2018, 19:35

Ja, heb meerdere nummers. Zo hebben de kinderen een eigen nummer en is ook voor mijn zaak.
Internet via EDPNET
TV via Plex with Stievie and VRTnu plug-in.
IPTV via different providers.


Terug naar “VoIP”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten