WeePee down?

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer
Recent bedankt: 3 keer

Mijn FB kan geen verbinding meer maken met ssw1.weepee.org en ook kun klantentool werkt niet meer.

Nog iemand met problemen?
Evergreen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 dec 2010, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

hier in Brussel ook...
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hier ook ,dacht dat het enkel bij mij was ;-) ssw6.weepee.org
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 7.80
matbring
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 aug 2009, 18:26

zelfde probleem hier

Kan ook niet inloggen bij de klantentool van WeePee...
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Idem:
-) SIP registratie lukt niet meer
-) "504 Gateway Time-out" indien ik trachten te verbinden met https://ssl.weepee.org/klanten/dhtml .

"Toevallig" is ook de CRDC database niet meer bereikbaar: http://www.crdc.be/ ?
Dat laatste is wel een DNS probleem, zo lijkt het.
CRDC = Common Reference Database Centre (CRDC) for Number Portability.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Hier werkt het ook niet (west-hoek).
Dat ze even out zijn kan ik wel wat begrip voor opbrengen. Maar blijkt dat de ingestelde doorschakeling bij panne of mislukte verbinding ook niet werkt. Daar heb ik al veel minder begrip voor! :cry:

Hopelijk brengen ze dit snel in orde!

Edit: https://status.weepee.io/?start_date=2017-12-17
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Hier ook geen Weepee.
Ik kreeg een melding op mijn FritzFon toestellen dat één of meerdere telefoonnummers al onbereikbaar zijn sinds meer dan 1 uur; dat vind ik wel een handige feature.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

eternum schreef: "Toevallig" is ook de CRDC database niet meer bereikbaar: http://www.crdc.be/ ?
Die werkt al een tijdje niet meer; ik gebruik www.1299.be maar die lijkt nu ook down te zijn.
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 407
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 33 keer

Hier ook geen verbinding met Weepee VoIP. En klantentool geeft inderdaad een 504 Gateway time-out.

Lijkt op onderhoudswerkzaamheden (zonder dat daar iets over op hun website staat) of technische problemen.

Rest van hun website draait wel zonder problemen.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
PeterP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 nov 2014, 09:04
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 35 keer

Hier ook down.
Zowel op ssw.brussels als op ssw.antwerp niet.
ssw.antwerp is bij mij de backup.
Doorschakeling bij panne of geen verbinding werkt ook hier niet. Staat doorgeschakeld naar een sim-gateway.
Ben eens benieuwd naar de oorzaak.
Volgens https://status.weepee.io/?start_date=2017-12-17 is er een power probleem in één van de datacenters.
Ik dacht dat brussels en antwerp twee verschillende datacenters waren ?
driesp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 jan 2014, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

Het is Level3 te Evere waar problemen zijn vermoed ik.

i.root-servers.net zit daar ook, en deze is ook onbereikbaar.
Deze morgen enkele meldingen ontvangen op mn monitoring. ( 6u49 )

Dit duurt lang, angstaanjagend lang!
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

SpecialK schreef:
eternum schreef: "Toevallig" is ook de CRDC database niet meer bereikbaar: http://www.crdc.be/ ?
Die werkt al een tijdje niet meer; ik gebruik http://www.1299.be maar die lijkt nu ook down te zijn.
CRDC is terug online.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Ik gok grote stroom problemen :

https://twitter.com/belnet_be
Update: de oorzaak van de stroompanne in ons datacenter in Evere is gevonden. In de komende uren zal de aanwezige apparatuur gradueel worden heropgestart. Onze teams zijn ter plaatse om technische support te bieden indien nodig. Wij bedanken u voor uw geduld.


Het incident in onze PoP Brussel-Evere is te wijten aan een algemene stroompanne in ons datacenter in Evere. Onze teams en enkele van onze leveranciers zijn ter plaatse om technische support te kunnen bieden zodra de stroompanne is opgelost. Wij houden u verder op de hoogte.
0 antwoorden 3 retweets 0 vind-ik-leuks

Door een incident in de PoP Brussel-Evere hebben alle Belnet-klanten die enkel op deze PoP zijn aangesloten, momenteel geen connectiviteit. Onze teams werken aan een oplossing. Belnet-klanten kunnen onze Service Desk contacteren op 02 790 33 00. Onze excuses voor het ongemak.
Want Belnet apparatuur van het net is allemaal dubbel powered serieuze outage dus in het Level3 datacenter in Evere.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Wie hangt er allemaal af van dat datacenter van Belnet? LIjkt mij nog heel serieus!
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
DirkTas67
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 apr 2017, 20:26
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

Beste

De Stroom circuits zijn hersteld en worden gefaseerd opnieuw ingeschakeld.

Er worden verder testen uitgevoerd om te kijken of alles op het platform zicht herstelt.

Je zorgt best dat je user device (telefoon of telefooncentrale) opnieuw registreert naar de desbetreffende switch. Je kan hiervoor best ook je toestel of centrale even heropstarten (reboot). We houden je in elk geval verder op de hoogte.
Bijlagen
Schermafdruk van 2017-12-17 15-35-31.png
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

SIP registratie lukt nog niet.
Ook niet na een "Reset User-Agent beveiliging" én heropstart van het toestel.
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 735
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

Idem hier (testte ssw1 en ssw9: bij beide geen registratie op de fritz)

Heb ssw1.brussels.weepee.org even vervangen door ssw1.antwerp.weepee.org en dat lukt wel...

Overigens: écht normaal lijkt dit me ook niet:

Code: Selecteer alles

C:\WINDOWS\system32>tracert ssw9.brussels.weepee.org

Tracing route to ssw9.brussels.weepee.org [91.208.12.139]
over a maximum of 30 hops:

  1     2 ms     1 ms     1 ms  fritz.box [10.10.1.1]
  2     9 ms     8 ms     8 ms  bras04.bxl.be.edpnet.net [213.219.132.16]
  3     9 ms     9 ms     9 ms  br01.bxl.be.edpnet.net [212.71.11.1]
  4     9 ms    10 ms     9 ms  te0-0-0-3.rcr21.bru01.atlas.cogentco.com [149.6.
135.81]
  5    10 ms    10 ms    10 ms  te0-0-1-0.nr11.b015984-0.bru01.atlas.cogentco.co
m [154.25.1.90]
  6    11 ms    12 ms    12 ms  level3.weepee.org [212.3.234.162]
  7    86 ms    92 ms    97 ms  gw0.antwerp.weepee.org [91.213.251.1]
  8   107 ms   107 ms   104 ms  level3.weepee.org [212.3.234.162]
  9    52 ms    28 ms    23 ms  gw0.antwerp.weepee.org [91.213.251.1]
 10    14 ms    14 ms    14 ms  level3.weepee.org [212.3.234.162]
 11    15 ms    15 ms    15 ms  gw0.antwerp.weepee.org [91.213.251.1]
 12    16 ms    16 ms    15 ms  level3.weepee.org [212.3.234.162]
 13    17 ms    17 ms    16 ms  gw0.antwerp.weepee.org [91.213.251.1]
 14    17 ms    16 ms    17 ms  level3.weepee.org [212.3.234.162]
 15    18 ms    18 ms    18 ms  gw0.antwerp.weepee.org [91.213.251.1]
 16    18 ms    19 ms    18 ms  level3.weepee.org [212.3.234.162]
 17    19 ms    19 ms    19 ms  gw0.antwerp.weepee.org [91.213.251.1]
 18    19 ms    19 ms    19 ms  level3.weepee.org [212.3.234.162]
 19    20 ms    20 ms    20 ms  gw0.antwerp.weepee.org [91.213.251.1]
 20    21 ms    21 ms    21 ms  level3.weepee.org [212.3.234.162]
 21    22 ms    22 ms    22 ms  gw0.antwerp.weepee.org [91.213.251.1]
 22    22 ms    22 ms    22 ms  level3.weepee.org [212.3.234.162]
 23    24 ms    23 ms    23 ms  gw0.antwerp.weepee.org [91.213.251.1]
Benbits
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 05 feb 2009, 19:25
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 24 keer

Alles op ssw1 en ssw2 Antwerpen zetten terug bereikbaar :-D
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

ssw7 bxl niet bereikbaar. :-(
DirkTas67
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 apr 2017, 20:26
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

Telefonieverkeer over het platform is opnieuw mogelijk.

We voeren nog steeds testen uit en volgen dit verder op.

Indien je user device (telefoon of telefooncentrale) niet automatisch opnieuw registreert naar de desbetreffende switch, start je best je toestel of centrale even opnieuw op (reboot).

Momenteel voeren onze techniekers nog enkele checks uit op de Weepee klantentool (deze zal nog niet bereikbaar zijn).

We houden je verder op de hoogte.
PeterP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 nov 2014, 09:04
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 35 keer

Hier is alles terug werkende. Edit : om 19.01u is brussels nog steeds down, antwerp is up.
Zijn er hier mensen met meer kennis dan ik die kunnen uitleggen waarom zowel brussels als antwerp down waren ?
Tot vandaag was ik ervan overtuigd dat er weinig kon gebeuren. Deze ochtend waren wij zakelijk compleet onberijkbaar. Er werd zelfs niet omgeleid naar onze sim-box ! Dan heb je dus een dubbele internetverbinding, een simbox, brussels en antwerp en dan gaat het nog fout. Wat kan ik hier nog meer tegen doen ?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

satsurfer schreef:ssw7 bxl niet bereikbaar. :-(
terug bereikbaar. :-D
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

ssw4.brussels.weepee.org nog niet bereikbaar...
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Ssw1 hier ook niet.
Ssw3 wel
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer
Recent bedankt: 3 keer

ssw1 is hier terug OK sinds een half uurtje
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

ssw4.brussels.weepee.org nog steeds geen verbinding. Heb nu met de backup server verbonden ssw4.antwerp.weepee.org en hiermee wel verbinding.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

OK: sip.weepee.org
OK : ssw7.brussels.weepee.org
Nog niet OK: ssw9.brussels.weepee.org
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Eigenlijk maakt het niet uit of je ssw7.brussels.weepee.org of ssw9.brussels.weepee.org gebruikt.
De switch die aangegeven wordt op de klantentool is gewoon om de load een beetje te verdelen, zodat niet iedereen op dezelfde switch registreert.
Als ssw9.weepee.org niet werkt, mag je die lijn dus gerust registreren op ssw7.weepee.org :wink:

Eigenlijk zijn er 2 servers, waarop dan telkens VM's draaien:
  • de even switches (ssw2, ssw4, ...) zitten op één server.
    de oneven switches (ssw1, ssw3, ...) zitten op de 2de server.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Indien de VM's operationeel zijn maakt het inderdaad geen verschil.
ssw7 en ssw9 draaien normaliter op dezelfde server zij het dat er eentje blijkbaar toch niet (volledig) operationeel was.
Daarom leek het me opportuun om via deze weg WeePee te informeren (ze lezen mee, toch).


Maar het was inderdaad een zeer uitzonderlijke situatie: zo zonder elektriciteit vallen ...
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”