WeePee down?

johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 764
Lid geworden op: 14 Mei 2008
Locatie: Bevergem :-)
Bedankt: 91 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer

WeePee down?

Berichtdoor johan.devos » 17 Dec 2017, 09:18

Mijn FB kan geen verbinding meer maken met ssw1.weepee.org en ook kun klantentool werkt niet meer.

Nog iemand met problemen?

Evergreen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 Dec 2010
Bedankt: 5 keer

Re: WeePee down?

Berichtdoor Evergreen » 17 Dec 2017, 09:35

hier in Brussel ook...

Waterboy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 30 Apr 2007
Bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Re: WeePee down?

Berichtdoor Waterboy » 17 Dec 2017, 09:42

Hier ook ,dacht dat het enkel bij mij was ;-) ssw6.weepee.org

matbring
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 Aug 2009

Re: WeePee down?

Berichtdoor matbring » 17 Dec 2017, 09:46

zelfde probleem hier

Kan ook niet inloggen bij de klantentool van WeePee...

ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 Jul 2010
Bedankt: 547 keer
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer

Re: WeePee down?

Berichtdoor ubremoved_15739 » 17 Dec 2017, 10:03

Idem:
-) SIP registratie lukt niet meer
-) "504 Gateway Time-out" indien ik trachten te verbinden met https://ssl.weepee.org/klanten/dhtml .

"Toevallig" is ook de CRDC database niet meer bereikbaar: http://www.crdc.be/ ?
Dat laatste is wel een DNS probleem, zo lijkt het.
CRDC = Common Reference Database Centre (CRDC) for Number Portability.

kamiel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 625
Lid geworden op: 18 Jun 2012
Bedankt: 33 keer
Uitgedeelde bedankjes: 132 keer

Re: WeePee down?

Berichtdoor kamiel » 17 Dec 2017, 10:22

Hier werkt het ook niet (west-hoek).
Dat ze even out zijn kan ik wel wat begrip voor opbrengen. Maar blijkt dat de ingestelde doorschakeling bij panne of mislukte verbinding ook niet werkt. Daar heb ik al veel minder begrip voor! :cry:

Hopelijk brengen ze dit snel in orde!

Edit: https://status.weepee.io/?start_date=2017-12-17
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
TV: Netflix, Stievie, VRTNU en vier.be
VOIP: Weepee (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via Raspbx
GSM: Orange (met Chinese Oukitel K4000)

johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2201
Lid geworden op: 23 Mar 2009
Bedankt: 126 keer
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer

Re: WeePee down?

Berichtdoor johcla » 17 Dec 2017, 10:53

Hier ook geen Weepee.
Ik kreeg een melding op mijn FritzFon toestellen dat één of meerdere telefoonnummers al onbereikbaar zijn sinds meer dan 1 uur; dat vind ik wel een handige feature.

SpecialK
Premium Member
Premium Member
Berichten: 673
Lid geworden op: 22 Mei 2013
Bedankt: 50 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: WeePee down?

Berichtdoor SpecialK » 17 Dec 2017, 11:05

eternum schreef:"Toevallig" is ook de CRDC database niet meer bereikbaar: http://www.crdc.be/ ?

Die werkt al een tijdje niet meer; ik gebruik www.1299.be maar die lijkt nu ook down te zijn.

Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 257
Lid geworden op: 28 Jan 2006
Locatie: Kinrooi
Bedankt: 24 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer

Re: WeePee down?

Berichtdoor Funfile » 17 Dec 2017, 11:15

Hier ook geen verbinding met Weepee VoIP. En klantentool geeft inderdaad een 504 Gateway time-out.

Lijkt op onderhoudswerkzaamheden (zonder dat daar iets over op hun website staat) of technische problemen.

Rest van hun website draait wel zonder problemen.
Pluk de dag

Internet : Scarlet ADSL1 Up / Down 640 kbps / 6.144 kbps
OS : Windows 10; Linux Mint Maya (dual boot met Windows XP)

Ik mine Bitcoins via freebitcoin

PeterP
Plus Member
Plus Member
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 Nov 2014
Locatie: West-Vlaanderen
Bedankt: 28 keer
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Re: WeePee down?

Berichtdoor PeterP » 17 Dec 2017, 11:24

Hier ook down.
Zowel op ssw.brussels als op ssw.antwerp niet.
ssw.antwerp is bij mij de backup.
Doorschakeling bij panne of geen verbinding werkt ook hier niet. Staat doorgeschakeld naar een sim-gateway.
Ben eens benieuwd naar de oorzaak.
Volgens https://status.weepee.io/?start_date=2017-12-17 is er een power probleem in één van de datacenters.
Ik dacht dat brussels en antwerp twee verschillende datacenters waren ?
Voip : Weepee, Stuntcalls, Megavoip, Voiptiger Gsm : Dommel
Loc 1 : PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2 : TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3 : PX start 60/4+BBOX3 + CRS125-24G-1S-RM + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Out of service : FB 7270V2, Raspbx

driesp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 17 Jan 2014
Bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Re: WeePee down?

Berichtdoor driesp » 17 Dec 2017, 13:09

Het is Level3 te Evere waar problemen zijn vermoed ik.

i.root-servers.net zit daar ook, en deze is ook onbereikbaar.
Deze morgen enkele meldingen ontvangen op mn monitoring. ( 6u49 )

Dit duurt lang, angstaanjagend lang!

ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 Jul 2010
Bedankt: 547 keer
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer

Re: WeePee down?

Berichtdoor ubremoved_15739 » 17 Dec 2017, 13:31

SpecialK schreef:
eternum schreef:"Toevallig" is ook de CRDC database niet meer bereikbaar: http://www.crdc.be/ ?

Die werkt al een tijdje niet meer; ik gebruik http://www.1299.be maar die lijkt nu ook down te zijn.

CRDC is terug online.

Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1864
Lid geworden op: 29 Jan 2004
Bedankt: 160 keer
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer

Re: WeePee down?

Berichtdoor Tomsworld » 17 Dec 2017, 13:58

Ik gok grote stroom problemen :

https://twitter.com/belnet_be

Update: de oorzaak van de stroompanne in ons datacenter in Evere is gevonden. In de komende uren zal de aanwezige apparatuur gradueel worden heropgestart. Onze teams zijn ter plaatse om technische support te bieden indien nodig. Wij bedanken u voor uw geduld.


Het incident in onze PoP Brussel-Evere is te wijten aan een algemene stroompanne in ons datacenter in Evere. Onze teams en enkele van onze leveranciers zijn ter plaatse om technische support te kunnen bieden zodra de stroompanne is opgelost. Wij houden u verder op de hoogte.
0 antwoorden 3 retweets 0 vind-ik-leuks

Door een incident in de PoP Brussel-Evere hebben alle Belnet-klanten die enkel op deze PoP zijn aangesloten, momenteel geen connectiviteit. Onze teams werken aan een oplossing. Belnet-klanten kunnen onze Service Desk contacteren op 02 790 33 00. Onze excuses voor het ongemak.



Want Belnet apparatuur van het net is allemaal dubbel powered serieuze outage dus in het Level3 datacenter in Evere.
Provider: Belgacom comfort VDSL2 100/20 Vectoring & DLM enabled ( Abbo 100/6 ) + Telenet Bussiness 240 ( Test )
Netwerk: BBox3 (Sagem), Unifi Edgerouter Lite, 2 x UniFi® AP AC Pro 's + switches Voip: Voip Ovh + 3*net
Tv: BGC TV met decoder v4 + v5

kamiel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 625
Lid geworden op: 18 Jun 2012
Bedankt: 33 keer
Uitgedeelde bedankjes: 132 keer

Re: WeePee down?

Berichtdoor kamiel » 17 Dec 2017, 15:15

Wie hangt er allemaal af van dat datacenter van Belnet? LIjkt mij nog heel serieus!
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
TV: Netflix, Stievie, VRTNU en vier.be
VOIP: Weepee (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via Raspbx
GSM: Orange (met Chinese Oukitel K4000)

DirkTas67
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 Apr 2017
Bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Re: WeePee down?

Berichtdoor DirkTas67 » 17 Dec 2017, 15:35

Beste

De Stroom circuits zijn hersteld en worden gefaseerd opnieuw ingeschakeld.

Er worden verder testen uitgevoerd om te kijken of alles op het platform zicht herstelt.

Je zorgt best dat je user device (telefoon of telefooncentrale) opnieuw registreert naar de desbetreffende switch. Je kan hiervoor best ook je toestel of centrale even heropstarten (reboot). We houden je in elk geval verder op de hoogte.
Bijlagen
Schermafdruk van 2017-12-17 15-35-31.png

ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 Jul 2010
Bedankt: 547 keer
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer

Re: WeePee down?

Berichtdoor ubremoved_15739 » 17 Dec 2017, 16:04

SIP registratie lukt nog niet.
Ook niet na een "Reset User-Agent beveiliging" én heropstart van het toestel.

tdemeyer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 19 Jan 2013
Locatie: Ronse
Bedankt: 12 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Re: WeePee down?

Berichtdoor tdemeyer » 17 Dec 2017, 16:06

Idem hier (testte ssw1 en ssw9: bij beide geen registratie op de fritz)

Heb ssw1.brussels.weepee.org even vervangen door ssw1.antwerp.weepee.org en dat lukt wel...

Overigens: écht normaal lijkt dit me ook niet:

Code: Selecteer alles

C:\WINDOWS\system32>tracert ssw9.brussels.weepee.org

Tracing route to ssw9.brussels.weepee.org [91.208.12.139]
over a maximum of 30 hops:

  1     2 ms     1 ms     1 ms  fritz.box [10.10.1.1]
  2     9 ms     8 ms     8 ms  bras04.bxl.be.edpnet.net [213.219.132.16]
  3     9 ms     9 ms     9 ms  br01.bxl.be.edpnet.net [212.71.11.1]
  4     9 ms    10 ms     9 ms  te0-0-0-3.rcr21.bru01.atlas.cogentco.com [149.6.
135.81]
  5    10 ms    10 ms    10 ms  te0-0-1-0.nr11.b015984-0.bru01.atlas.cogentco.co
m [154.25.1.90]
  6    11 ms    12 ms    12 ms  level3.weepee.org [212.3.234.162]
  7    86 ms    92 ms    97 ms  gw0.antwerp.weepee.org [91.213.251.1]
  8   107 ms   107 ms   104 ms  level3.weepee.org [212.3.234.162]
  9    52 ms    28 ms    23 ms  gw0.antwerp.weepee.org [91.213.251.1]
 10    14 ms    14 ms    14 ms  level3.weepee.org [212.3.234.162]
 11    15 ms    15 ms    15 ms  gw0.antwerp.weepee.org [91.213.251.1]
 12    16 ms    16 ms    15 ms  level3.weepee.org [212.3.234.162]
 13    17 ms    17 ms    16 ms  gw0.antwerp.weepee.org [91.213.251.1]
 14    17 ms    16 ms    17 ms  level3.weepee.org [212.3.234.162]
 15    18 ms    18 ms    18 ms  gw0.antwerp.weepee.org [91.213.251.1]
 16    18 ms    19 ms    18 ms  level3.weepee.org [212.3.234.162]
 17    19 ms    19 ms    19 ms  gw0.antwerp.weepee.org [91.213.251.1]
 18    19 ms    19 ms    19 ms  level3.weepee.org [212.3.234.162]
 19    20 ms    20 ms    20 ms  gw0.antwerp.weepee.org [91.213.251.1]
 20    21 ms    21 ms    21 ms  level3.weepee.org [212.3.234.162]
 21    22 ms    22 ms    22 ms  gw0.antwerp.weepee.org [91.213.251.1]
 22    22 ms    22 ms    22 ms  level3.weepee.org [212.3.234.162]
 23    24 ms    23 ms    23 ms  gw0.antwerp.weepee.org [91.213.251.1]

Benbits
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 05 Feb 2009
Bedankt: 18 keer
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Re: WeePee down?

Berichtdoor Benbits » 17 Dec 2017, 16:23

Alles op ssw1 en ssw2 Antwerpen zetten terug bereikbaar :-D
Afbeelding Afbeelding

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3649
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 222 keer

Re: WeePee down?

Berichtdoor satsurfer » 17 Dec 2017, 17:30

ssw7 bxl niet bereikbaar. :-(

DirkTas67
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 Apr 2017
Bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Re: WeePee down?

Berichtdoor DirkTas67 » 17 Dec 2017, 17:55

Telefonieverkeer over het platform is opnieuw mogelijk.

We voeren nog steeds testen uit en volgen dit verder op.

Indien je user device (telefoon of telefooncentrale) niet automatisch opnieuw registreert naar de desbetreffende switch, start je best je toestel of centrale even opnieuw op (reboot).

Momenteel voeren onze techniekers nog enkele checks uit op de Weepee klantentool (deze zal nog niet bereikbaar zijn).

We houden je verder op de hoogte.

PeterP
Plus Member
Plus Member
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 Nov 2014
Locatie: West-Vlaanderen
Bedankt: 28 keer
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Re: WeePee down?

Berichtdoor PeterP » 17 Dec 2017, 18:32

Hier is alles terug werkende. Edit : om 19.01u is brussels nog steeds down, antwerp is up.
Zijn er hier mensen met meer kennis dan ik die kunnen uitleggen waarom zowel brussels als antwerp down waren ?
Tot vandaag was ik ervan overtuigd dat er weinig kon gebeuren. Deze ochtend waren wij zakelijk compleet onberijkbaar. Er werd zelfs niet omgeleid naar onze sim-box ! Dan heb je dus een dubbele internetverbinding, een simbox, brussels en antwerp en dan gaat het nog fout. Wat kan ik hier nog meer tegen doen ?
Voip : Weepee, Stuntcalls, Megavoip, Voiptiger Gsm : Dommel
Loc 1 : PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2 : TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3 : PX start 60/4+BBOX3 + CRS125-24G-1S-RM + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Out of service : FB 7270V2, Raspbx

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3649
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 222 keer

Re: WeePee down?

Berichtdoor satsurfer » 17 Dec 2017, 19:13

satsurfer schreef:ssw7 bxl niet bereikbaar. :-(

terug bereikbaar. :-D

kamiel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 625
Lid geworden op: 18 Jun 2012
Bedankt: 33 keer
Uitgedeelde bedankjes: 132 keer

Re: WeePee down?

Berichtdoor kamiel » 17 Dec 2017, 19:19

ssw4.brussels.weepee.org nog niet bereikbaar...
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
TV: Netflix, Stievie, VRTNU en vier.be
VOIP: Weepee (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via Raspbx
GSM: Orange (met Chinese Oukitel K4000)

axs
Moderator
Moderator
Berichten: 1967
Lid geworden op: 18 Dec 2010
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer

Re: WeePee down?

Berichtdoor axs » 17 Dec 2017, 19:36

Ssw1 hier ook niet.
Ssw3 wel

johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 764
Lid geworden op: 14 Mei 2008
Locatie: Bevergem :-)
Bedankt: 91 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer

Re: WeePee down?

Berichtdoor johan.devos » 17 Dec 2017, 20:07

ssw1 is hier terug OK sinds een half uurtje

kamiel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 625
Lid geworden op: 18 Jun 2012
Bedankt: 33 keer
Uitgedeelde bedankjes: 132 keer

Re: WeePee down?

Berichtdoor kamiel » 17 Dec 2017, 20:46

ssw4.brussels.weepee.org nog steeds geen verbinding. Heb nu met de backup server verbonden ssw4.antwerp.weepee.org en hiermee wel verbinding.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
TV: Netflix, Stievie, VRTNU en vier.be
VOIP: Weepee (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via Raspbx
GSM: Orange (met Chinese Oukitel K4000)

ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 Jul 2010
Bedankt: 547 keer
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer

Re: WeePee down?

Berichtdoor ubremoved_15739 » 17 Dec 2017, 21:10

OK: sip.weepee.org
OK : ssw7.brussels.weepee.org
Nog niet OK: ssw9.brussels.weepee.org

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 13580
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2178 keer
Recent bedankt: 22 keer
Uitgedeelde bedankjes: 606 keer
Contact:

Re: WeePee down?

Berichtdoor philippe_d » 17 Dec 2017, 23:52

Eigenlijk maakt het niet uit of je ssw7.brussels.weepee.org of ssw9.brussels.weepee.org gebruikt.
De switch die aangegeven wordt op de klantentool is gewoon om de load een beetje te verdelen, zodat niet iedereen op dezelfde switch registreert.
Als ssw9.weepee.org niet werkt, mag je die lijn dus gerust registreren op ssw7.weepee.org :wink:

Eigenlijk zijn er 2 servers, waarop dan telkens VM's draaien:
    de even switches (ssw2, ssw4, ...) zitten op één server.
    de oneven switches (ssw1, ssw3, ...) zitten op de 2de server.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7490 int, FW 113.06.80 , VDSL2 Annex A, sync 100/20 (vectoring), native IPv6 (Proximus).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 Jul 2010
Bedankt: 547 keer
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer

Re: WeePee down?

Berichtdoor ubremoved_15739 » 18 Dec 2017, 10:39

Indien de VM's operationeel zijn maakt het inderdaad geen verschil.
ssw7 en ssw9 draaien normaliter op dezelfde server zij het dat er eentje blijkbaar toch niet (volledig) operationeel was.
Daarom leek het me opportuun om via deze weg WeePee te informeren (ze lezen mee, toch).


Maar het was inderdaad een zeer uitzonderlijke situatie: zo zonder elektriciteit vallen ...


Terug naar “VoIP”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast