OVH - Probleem met nummerovedracht

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
simon1991
Pro Member
Pro Member
Berichten: 314
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:31
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 19 keer

Hi UB'ers,

Enkele weken terug heb ik een nummeroverdracht aangevraagd voor het vaste lijnnummer van vrienden (Telenet naar OVH).
De nummeroverdracht is intussen in orde gebracht en dit wordt ook zo geconfirmeerd door OVH.
Echter is dit overgedragen nummer enkel bereikbaar binnen het OVH netwerk. Wanneer ik dus met mijn OVH lijn bel naar hen, dan werkt dit zonder problemen. Echter wanneer ik met eender welk ander netwerk het nummer probeer te bereiken, dan wordt de oproep onmiddellijk afgebroken.

Heeft iemand reeds soortgelijk probleem ervaren? Bij OVH zitten ze momenteel met de handen in het haar en wordt er niet direct een oplossing aangeboden...

Bedankt alvast!

Simon
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Welke provider wordt er gegeven als je het nummer opzoekt op crdc.be?
Dat is altijd de eerste stap bij problemen met nummer overdracht.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
simon1991
Pro Member
Pro Member
Berichten: 314
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:31
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 19 keer

Hey Philippe,

Dat is OVH, dus het nummer lijkt echt wel bij hen te zitten.

Thanks!

Simon
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

simon1991 schreef:Heeft iemand reeds soortgelijk probleem ervaren?
Ongeveer hetzelfde meegemaakt in 2012, ook van Telenet naar OVH, ik was toen enkele dagen niet bereikbaar via het vast netwerk van Belgacom en Telenet maar wel mobiel via Mobistar(Orange) en Proximus.
Oplossing via OVH Support kwam er toen ook niet direct en natuurlijk raakt je geduld dan op.

Blijkbaar gaat het dus nu nog steeds af en toe fout.

Ik heb destijds geklaagd via e-mail bij het BIPT op numbering (at) bipt.be en de interne dienst bij Belgacom die zich met nummerportatie bezighoudt: car_np (at) belgacom.be

Als je alle klantendiensten afbelt van alle providers en als klant klaagt dat nummer X onbereikbaar is, zal het ook snel opgelost geraken. De moeilijkheid is natuurlijk dat dit alleen mogelijk is als je klantennummers bij alle providers hebt. Enkele bereidwillige familieleden of vrienden kunnen hierbij wellicht wel helpen.

Uiteindelijk raakt dit doorgaans wel snel opgelost als je wat tijd hebt om rond te bellen of te e-mailen naar de verschillende providers.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

volgens mij ligt het aan Telenet of andere Belgische operatoren die hun interne crdc database niet updaten. Dus als nr. van TN nr. OVH geporteerd is en TN denkt nog dat het TN nr. is. Heb dit jaren terug ook gehad. Bereikbaar via Proximus, maar nt via TN.
Best via FB berichtje sturen nr TN (of andere) met deze uitleg.

Zoals Raf zei. Handig als je vrienden/familie hebt die zo'n bericht sturen dat dit nr. nt bereikbaar is via hun eigen netwerk, maar wel via netwerk operator Y.

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
simon1991
Pro Member
Pro Member
Berichten: 314
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:31
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 19 keer

Bedankt allemaal voor de reacties en hulp!
Uiteindelijk bleek mailen naar [email protected] hier voor de oplossing te zorgen :beerchug:
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

simon1991 schreef:Bedankt allemaal voor de reacties en hulp!
Uiteindelijk bleek mailen naar [email protected] hier voor de oplossing te zorgen :beerchug:
Kan je ter referentie hun antwoord, zonder namen of contactgegevens uit de mail natuurlijk, hier even posten?
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
simon1991
Pro Member
Pro Member
Berichten: 314
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:31
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 19 keer

Zeker Ken!
Antwoord 1:
"Geachte heer,

Mogelijks is de routering van het nummer niet correct ingesteld bij Proximus. Ik vraag hen om dit na te kijken.


Met vriendelijke groeten,

Dienst Nummering"

Antwoord 2:
"Geachte,

Ik ontving ondertussen van Proximus de bevestiging dat de gesprekken zouden moeten lukken.
Indien er nog problemen zijn hoor ik het graag.

Met vriendelijke groeten,"
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Het probleem zat dus bij Proximus?
Voor zover ik het begrijp, gebruikt OVH Proximus voor de routering van de gesprekken.

Maar uiteindelijk is OVH jouw provider, dus OVH dat dit probleem voor jou moeten oplossen, zonder dat hiervoor een tussenkomst van het BIPT nodig is, toch?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Dat is inderdaad de theorie philippe_d, maar in de praktijk loopt het blijkbaar soms fout en dan is dat de verantwoordelijkheid van het BIPT die moet toezien dat alles goed loopt in de telecomsector.

Anno 2017 vind ik dit onaanvaardbaar dat die IT-systemen van de CRDC en de telecomoperatoren blijkbaar met haken en ogen aan elkaar hangen, stel je voor dat dit bij Bancontact of Visa zou zijn. Dat je niet zou weten of de betaling gelukt is of zo. Dit kan toch niet.

Als numbering (at) bipt.be voldoende klachten krijgt, verandert er misschien iets in de toekomst.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

philippe_d schreef:Het probleem zat dus bij Proximus?
Voor zover ik het begrijp, gebruikt OVH Proximus voor de routering van de gesprekken.

Maar uiteindelijk is OVH jouw provider, dus OVH dat dit probleem voor jou moeten oplossen, zonder dat hiervoor een tussenkomst van het BIPT nodig is, toch?
Inderdaad inbound connectie belgische nummers en outbound speciale be nummers loopt via proximus, fysiek interxion in Brussel. Daar is ovh nu bezig een meer redundante infra te bouwen ( routing hebben ze vorige week ontdubbeld ) en er komt blijkbaar nu ook een dedicated voip cluster / infra in Brussel ipv parijs.
wbervoets
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 aug 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Enig idee hoe lang Telenet erover doet om een nummer van Telenet naar OVH over te zetten? (Staat op "Exécution de la portabilité demandée" bij OVH sinds vorige week vrijdag). Thx Wim
wbervoets
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 aug 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

fyi... Is ondertussen opgelost, er was een probleempje bij OVH met belgische nummer portering dat ze nu hebben opgelost.

Zowel bij OVH en Telenet kan je dus best via Twitter support gaan, antwoorden dan heel snel :)
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”