Kan niet bellen met DiscountVoip.co.uk

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Hallo,

Mijn amount bij freevoipdeal was op, en eigenlijk mede door userbase overschakeld op DiscountVoip.co.uk

Nu lukt het mij totaal niet meer om te bellen : ik krijg een bezettoon zowel vast als mobiel

Het bolletje is groen in de fritzbox. Op de website van DiscountVoip.co.uk zelf lukt het evenmin om te bellen met de
online applicatie. Er komt direct "ended"

Heb ook al (met veel moeite) m'n nummers geregistreerd, zonder resultaat..

Werkt DiscountVoip.co.uk misschien niet in Belgie? Is wel in ponden...

Wat zie ik over het hoofd?

Knipsel.JPG
Knipsel3.JPG
Knipsel2.JPG
Laatst gewijzigd door kaarsenbril 18 nov 2017, 19:21, in totaal 1 gewijzigd.
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

zowel uitgaand als inkomend ?

voor uitgaande oproepen is misschien de land code ook verplicht ?
Afbeelding
PeterP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 nov 2014, 09:04
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 35 keer

Het laatste scherm wat je toont is de telefoon in de browser. Dit werkt bij mij ook niet.
Ondanks dat het in de browser niet werkt kan ik wel uitbellen via mijn centrale.
Dus het feit dat het niet werkt via de browser bewijst niet dat er een probleem is bij discountvoip.

Ik zou toch nog eens grondig kijken naar de instellingen in mijn Fritzbox en dan vooral naar de nummervorming.
Bij de Dellmont klonen gebruik ik nog steeds de volgende vorm 32XXXXXXXX Dus de internationale vorm maar zonder 00 ervoor.

Kan je in de Fritzbox ergens calling records zien. Misschien kan je daar zien hoe het nummer samengesteld is.

Nog een opmerking die niets te maken heeft met bovenstaand probleem. Indien je de Fritzbox rechtstreeks als modem of achter een Bbox3 of Telenet hgw gebruikt is het denk ik overbodig om een stun server te gebruiken. Ook de proxy server moet je niet invullen.

Edit : Onder Telephone Numbers - Line settings dient het volgende te staan : Country code [ 00 ] [ 32 ], Area code [ 0 ] [ ]
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Alles nog eens overlopen en fritzbox gereset.
Nu werkt het wel.
Was vooral in de war omdat de telefoon in de browser niet werkte.

Dank je wel Petzl en PeterP voor het meedenken!
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

PeterP schreef:Bij de Dellmont klonen gebruik ik nog steeds de volgende vorm 32XXXXXXXX Dus de internationale vorm maar zonder 00 ervoor.
Ik gebruik voor Dellmont altijd 0032xxx in de FritzBox.
Maar welk nummer je in de FritzBox zet maakt voor de TS absoluut niets uit (hij mag daar ook 1234 schrijven), gezien hij de optie "Use telephone number for registration" niet aanvinkt :wink: .
Persoonlijk zet ik hier altijd wel een vinkje, want hiermee kan je aangeven welke CLIP de FritzBox moet gebruiken om uit te bellen (ongeacht welke Caller ID aangevinkt staat in de instellingen op de site).

De TS heeft 3 nummers geverifieerd op zijn DiscountVoip account. Hij kan deze 3 nummers gelijktijdig in de FritzBox instellen, en bijvoorbeeld via de dialing rules kiezen met welke Caller ID hij uitbelt.
PeterP schreef:Nog een opmerking die niets te maken heeft met bovenstaand probleem. Indien je de Fritzbox rechtstreeks als modem of achter een Bbox3 of Telenet hgw gebruikt is het denk ik overbodig om een stun server te gebruiken. Ook de proxy server moet je niet invullen.
Akkoord. Hier zijn de velden proxy en stun ook leeg.
PeterP schreef:Edit : Onder Telephone Numbers - Line settings dient het volgende te staan : Country code [ 00 ] [ 32 ], Area code [ 0 ] [ ]
Theoretisch heb je gelijk, maar ook hier maakt het niets uit, gezien deze opties niet aangevinkt worden :wink: .

Hiermee kan je aangeven dat de FritzBox het uitgaande nummer doorstuurt in internationaal formaat.
Met andere woorden: jij belt 051 xxx, maar de FritzBox belt 0032 51 xxx

Bij Dellmont is dit niet nodig, als je in de persoonlijke gegevens "België" hebt opgegeven in jouw adres. Dan weet Dellmont dat je vanuit België belt, en zal dus nummers in nationaal formaat (051 xxx) beschouwen als nummers in België.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
PeterP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 nov 2014, 09:04
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 35 keer

Okay. :oops: Sorry voor de verwarring.

Is het nu eigenlijk een gewone herstart van de Fritzbox die voor de oplossing gezorgd heeft ?
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

PeterP schreef:Okay. :oops: Sorry voor de verwarring.

Is het nu eigenlijk een gewone herstart van de Fritzbox die voor de oplossing gezorgd heeft ?
Ik vermoed het bijna.
Was er al 2 dagen mee bezig.
Had eerst in een ander topic gelezen dat de nummers moesten geverifieerd zijn. Dit lukte niet meteen, na een aantal pogingen
diende ik 24 uur te wachten dus in essentie heb ik gisteren 2 dingen veranderd : de vaste nummers geverifieerd en de fb gereset.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

PeterP schreef:Okay. :oops: Sorry voor de verwarring.
Geen sorry nodig, mijn post was gewoon een aanvulling (niet als kritiek of correctie bedoeld) :wink:
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”