instellen antwoordapp OVH Entreprise

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

We hebben voor mijn vriendin op kantoor een lijn genomen bij OVH, de entreprise, om alle mogelijkheden te bekijken, en daarna volledig weg te gaan bij PX.

Experten in OVH SIP hier? Wat willen we doen?

Via 'plages horaires' verschillende voicemails instellen, bvb van 9 tot 17u mag de telefoon gewoon bellen zonder voice mail, maar op dinsdag- en vrijdagnamiddag mag de telefoon niet rinkelen, maar moet er meteen een voice-mail zijn met 'deze namiddag werken we achter gesloten deuren, je kan ons op de eerstvolgende werkdag terugbellen'.

Na 17u zou er dan weer bvb na 20 seconden bellen moeten een VM zijn met 'we zijn momenteel gesloten, onze openingsuren zijn...'.

Hoe zouden we dit best instellen?

We hebben 2 lijnen op één SIP. Opties van die 'entreprise' zijn plages horaires, renvois conditionnels, etc... (zie infra).

Hoe pakken we dit best aan, vooral die verschillende boodschappen op verschillende momenten?
OVH01.png
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Iemand?
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Geen ervaring met OVH... ik doe zo'n dingen voor een bevriende KMO via een Rapsberry PI met FreePBX erop.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Ik heb hier ook een Raspberry Pi draaien met FreePBX op icm. een SIP-trunk bij EDPNet. Draait als een zonnetje.
@r2504: hoe heb je dit met die bevriende KMO geregeld? Zit daar een SLA op? Ik heb zelf midden vorig jaar nl. zware klodden gehad met het systeem door een falende SD-kaart.
Computer(k)nul
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Geen SLA... behalve langsrijden dus als het fout gaat :lol:

Hun trunk zit bij WeePee en moest FreePBX eruit vallen dan komen de gesprekken binnen op de verantwoordelijke z'n GSM.

Ik zou hun liever op een server zetten maar je weet hoe KMO's omgaan met IT (heb hun al een procedure gegeven voor een backup van de SD kaart maar ik twijfel of ze er één hebben).

Wat betaal je trouwens bij EDPnet voor een trunk (en hoeveel kanalen zitten erop) ? Hardware kan je namelijk makkelijk vervangen (heb hier nog wel enkele RPI's liggen) maar moest WeePee de geest geven zou het misschien wel wat meer ellende zijn.

Edit: Al gevonden... https://www.edpnet.be/nl/business/telef ... trunk.html ... is bij WeePee wel gratis (tot 32 lijnen).
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Ik betaal nu €20 excl. BTW. Toen ik van een stokoude ISDN-centrale bij Px overstapte naar VoIP kwam die er voor mij als betere uit. Ik heb thuis WeePee (enkel voor inkomende gesprekken), maar in die periode viel die regelmatig uit... Daarnaast mag je behoorlijk wat ophoesten als je je nummers te snel terug van WeePee wegmigreert. IIRC lagen de gesprekskosten bij WeePee ook hoger.
Computer(k)nul
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Sinna schreef:Ik heb thuis WeePee (enkel voor inkomende gesprekken), maar in die periode viel die regelmatig uit...
Nog geen klachten van vernomen.
Sinna schreef:Daarnaast mag je behoorlijk wat ophoesten als je je nummers te snel terug van WeePee wegmigreert.
Is niet echt de bedoeling... wil een stabiele omgeving en niet hoppen voor iedere cent.
Sinna schreef:IIRC lagen de gesprekskosten bij WeePee ook hoger.
En wat is je break-even voor 20 euro met het verschil tussen beide tarrieven ?
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”