Pagina 1 van 1

Fritzbox 7270 voip gedeelte met ovh werkt plots niet meer

Geplaatst: 07 Nov 2017, 18:18
door kaarsenbril
Ik combineer freevoipdeal (naar gsm) en ovh (naar vast)
Sinds 3/11 is het ovh gedeelte uitgevallen.
Ik heb het gemerkt, daar ik plots een mail kreeg van freevoipdeal dat mijn belwaarde op was. ( vaste gesprekken waren efkes via fvoipd gelopen)

Ik had niks veranderd aan de fritzbox instellingen.
Ik heb gebeld naar ovh en daar zeggen ze van hun kant alles ok, het moet in m'n fritzbox zitten. die helpdeskmedewerker deed een test: hij vroeg m'n gsm nummer en liet m'n gsm rinkelen en mijn eigen ovh vast nummer kwam op het display van m'n gsm. Ik begreep hem onvoldoende in het Frans, maar volgens hem was dit het bewijs dat het probleem niet bij OVH zit...

ik heb al de ovh lijn verwijderd in de fritzbox en terug ingebracht maar het bolletje wil niet groen komen. ander paswoord gebruikt
geen resultaat....ben trouwens zeker dat paswoord ok is.

Bellen met fvopd werkt wel nog perfect, de mensen kunnen ook nog inbellen via m'n weepee nummer (dit nummer is gekend bij mijn bellers)

rara ra....

kan mij iemand een verlossende tip geven, wat ik nog meer kan doen? ben zelf radeloos. Enkel zou ik nog m'n fritzbox opnieuw kunnen flashen,
maar dit is wel heel drastisch:)..

Indien bijkomende vragen of foto's nodig zijn, ik probeer zo vlug mogelijk te antwoorden



Knipsel3.JPG
Knipsel2.JPG
Knipsel.JPG

Re: Fritzbox 7270 voip gedeelte met ovh werkt plots niet meer

Geplaatst: 07 Nov 2017, 19:58
door philippe_d
Misschien niet meteen de verlossende tip, maar het ziet er geen paswoord probleem uit, de Fritbox krijgt gewoon geen antwoord van de OVH server :(

- kan je sip3.ovh.be pingen?
- kan je eens proberen om het IP adres te gebruiken ipv sip3.ovh.be?
- heeft ovh een alternatieve registrar?

Dat de Helpdesk jouw nummer kon bellen met jouw lijn bewijst niet echt dat er niets mis bij ovh :(

Re: Fritzbox 7270 voip gedeelte met ovh werkt plots niet meer

Geplaatst: 07 Nov 2017, 19:59
door PeterP
Probeer eens met het vervangen van sip3.ovh.be door sip.ovh.be

Tip in verband met Freevoipdeal. Het is misschien het goeie moment om een andere Dellmont clone te nemen voor gesprekken naar mobiele nummers.
Op bijvoorbeeld http://www.voip-comparison.com kun je makkelijk de prijzen vergelijken.

Re: Fritzbox 7270 voip gedeelte met ovh werkt plots niet meer

Geplaatst: 07 Nov 2017, 20:31
door kaarsenbril
philippe_d schreef:Misschien niet meteen de verlossende tip, maar het ziet er geen paswoord probleem uit, de Fritbox krijgt gewoon geen antwoord van de OVH server :(

- kan je sip3.ovh.be pingen?
- kan je eens proberen om het IP adres te gebruiken ipv sip3.ovh.be?
- heeft ovh een alternatieve registrar?

Dat de Helpdesk jouw nummer kon bellen met jouw lijn bewijst niet echt dat er niets mis bij ovh :(


zie foto
ip adres invullen ipv sip3.ovh.be zonder resultaat

Ik weet niet of er een alternatieve registrar is.

Re: Fritzbox 7270 voip gedeelte met ovh werkt plots niet meer

Geplaatst: 07 Nov 2017, 21:24
door philippe_d
kaarsenbril schreef:Ik weet niet of er een alternatieve registrar is.

SIP.ovh.be?
SIP. ovh.net?

Re: Fritzbox 7270 voip gedeelte met ovh werkt plots niet meer

Geplaatst: 07 Nov 2017, 22:16
door kaarsenbril
philippe_d schreef:
kaarsenbril schreef:Ik weet niet of er een alternatieve registrar is.

SIP.ovh.be?
SIP. ovh.net?



beide geprobeerd zonder resultaat

Ik heb nog eens een ticket aangemaakt bij ovh

bedankt voor het meedenken !

Re: Fritzbox 7270 voip gedeelte met ovh werkt plots niet meer

Geplaatst: 07 Nov 2017, 22:21
door philippe_d
Installeer anders eens een softphone (vb X-Lite) op je PC en probeer het daar eens mee.
Dan weet je of het bij ovh ligt of bij de Fritzbox?

Re: Fritzbox 7270 voip gedeelte met ovh werkt plots niet meer

Geplaatst: 07 Nov 2017, 22:28
door PeterP
Lijkt ook sterk op deze thread https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=81&t=51304.
Fritzbox eens herstarten ?

Re: Fritzbox 7270 voip gedeelte met ovh werkt plots niet meer

Geplaatst: 08 Nov 2017, 06:37
door kaarsenbril
philippe_d schreef:Installeer anders eens een softphone (vb X-Lite) op je PC en probeer het daar eens mee.
Dan weet je of het bij ovh ligt of bij de Fritzbox?



ja, dit werkt wel !

Knipsel5.JPG
Knipsel5.JPG (29.4 KiB) 926 keer bekeken



betekent dus toch probleem met de fritzbox. Hoe zou u het nu verder aanpakken, Philippe ?


@PeterP

Heb hem al een paar keer gereset, ook lange tijd de stekker eruitgehaald

Re: Fritzbox 7270 voip gedeelte met ovh werkt plots niet meer

Geplaatst: 08 Nov 2017, 07:44
door vverbeke
Ik heb het dus ook voorgehad, zie de andere thread waarvan sprake. Wachtwoord herinstellen in de oude én de nieuwe manager, dat ingeven in de fritzbox en die daarna herstarten heeft het voor mij opgelost.

Re: Fritzbox 7270 voip gedeelte met ovh werkt plots niet meer

Geplaatst: 08 Nov 2017, 07:52
door kaarsenbril
@vverbeke, @PeterP

Ik zal dit vanavond nog eens proberen.
Dacht nochtans dat ik dit al gedaan had, maar op de duur weet je het niet meer :-)
Ben nu niet meer thuis, vanavond post ik het resultaat

Re: Fritzbox 7270 voip gedeelte met ovh werkt plots niet meer

Geplaatst: 08 Nov 2017, 08:10
door PeterP
De test met xlite bewijst volgens mij nog niet dat er wat mis is met je Fritzbox.
Het bewijst alleen dat OVH wel registratie toelaat van xlite en niet van je Fritzbox.
Ik denk eerder in de richting van bijvoorbeeld een user-agent beveiliging of andere bij OVH.
De redenen waarom het niet aan je Fritbox zou kunnen liggen :
- Je andere accounts werken wel.
- Het probleem is ontstaan zonder dat je iets aan je Fritzbox gewijzigd hebt.
- Er zijn nog meldingen op het forum van hetzelde probleem, allemaal in dezelfde periode.

Je internetmodem, indien dit niet je Fritzbox is, eens herstarten zou ik ook eens proberen. Je krijgt dan een nieuw publiek IP-adres en dit zou ervoor kunnen zorgen dat je wel kan registreren met je Fritzbox.

Re: Fritzbox 7270 voip gedeelte met ovh werkt plots niet meer

Geplaatst: 08 Nov 2017, 08:16
door kaarsenbril
@PeterP

Het is een modem-only van Telenet.
zal ik vanavond ook nog proberen.
Het is wel Telenet, zal hardnekkig worden denk ik om een ander ip te krijgen. Ik zal proberen de modem een uur uit te leggen. Zou dit
voldoende zijn voor een nieuw ip?

Re: Fritzbox 7270 voip gedeelte met ovh werkt plots niet meer

Geplaatst: 08 Nov 2017, 08:24
door PeterP
Ik ken niets van het modem-only gebeuren bij Telenet.
Anderen zullen hierop beter kunnen antwoorden.

Mijn denkpiste was dat er bij OVH een controle gebeurt op IP-adres en user-agent.

Re: Fritzbox 7270 voip gedeelte met ovh werkt plots niet meer

Geplaatst: 08 Nov 2017, 09:14
door philippe_d
kaarsenbril schreef:Het is wel Telenet, zal hardnekkig worden denk ik om een ander ip te krijgen. Ik zal proberen de modem een uur uit te leggen. Zou dit voldoende zijn voor een nieuw ip?

Met een Telenet modem-only, krijgt jouw FritzBox (= router) rechtreeks een publiek IP van de Telenet DHCP server. De Telenet modem is hierbij transparant (hij "modemt" alleen).

Een nieuw IP adres is inderdaad een lastige, en zou wellicht pas lukken als je de FritzBox voor lange tijd uitzet (dagen?)
Je zou het wel kunnen forceren door het MAC adres van jouw FritzBox te wijzigen.

Re: Fritzbox 7270 voip gedeelte met ovh werkt plots niet meer

Geplaatst: 08 Nov 2017, 18:12
door kaarsenbril
Hallo,

Het werkt terug :-D

Gewoon de fritzbox zonder spanning gezet en terug aan en alles was OK.

Had het nochtans gisteren ook gedaan,maar pas daarna de wachtwoorden opnieuw in ovh manager geplaatst, eigenlijk in de omgekeerde volgorde dus.

Iedereen van harte bedankt voor het meedenken ! ( en excuses voor de overlast, ben een beetje beschaamd dat ik daarvoor het forum moet storen)

Heb wel wat bijgeleerd, van het pingen tot een softphone installeren op pc...nu nog m'n ticket afsluiten bij ovh :thumbs:

Re: Fritzbox 7270 voip gedeelte met ovh werkt plots niet meer

Geplaatst: 08 Nov 2017, 19:41
door philippe_d
kaarsenbril schreef:Iedereen van harte bedankt voor het meedenken ! ( en excuses voor de overlast, ben een beetje beschaamd dat ik daarvoor het forum moet storen)

Excuses zijn nergens voor nodig. Wij leren allemaal bij uit fouten en/of ervaringen van andere gebruikers :-)