Fritzbox 7270 voip gedeelte met ovh werkt plots niet meer

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Ik combineer freevoipdeal (naar gsm) en ovh (naar vast)
Sinds 3/11 is het ovh gedeelte uitgevallen.
Ik heb het gemerkt, daar ik plots een mail kreeg van freevoipdeal dat mijn belwaarde op was. ( vaste gesprekken waren efkes via fvoipd gelopen)

Ik had niks veranderd aan de fritzbox instellingen.
Ik heb gebeld naar ovh en daar zeggen ze van hun kant alles ok, het moet in m'n fritzbox zitten. die helpdeskmedewerker deed een test: hij vroeg m'n gsm nummer en liet m'n gsm rinkelen en mijn eigen ovh vast nummer kwam op het display van m'n gsm. Ik begreep hem onvoldoende in het Frans, maar volgens hem was dit het bewijs dat het probleem niet bij OVH zit...

ik heb al de ovh lijn verwijderd in de fritzbox en terug ingebracht maar het bolletje wil niet groen komen. ander paswoord gebruikt
geen resultaat....ben trouwens zeker dat paswoord ok is.

Bellen met fvopd werkt wel nog perfect, de mensen kunnen ook nog inbellen via m'n weepee nummer (dit nummer is gekend bij mijn bellers)

rara ra....

kan mij iemand een verlossende tip geven, wat ik nog meer kan doen? ben zelf radeloos. Enkel zou ik nog m'n fritzbox opnieuw kunnen flashen,
maar dit is wel heel drastisch:)..

Indien bijkomende vragen of foto's nodig zijn, ik probeer zo vlug mogelijk te antwoorden


Knipsel3.JPG
Knipsel2.JPG
Knipsel.JPG
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Misschien niet meteen de verlossende tip, maar het ziet er geen paswoord probleem uit, de Fritbox krijgt gewoon geen antwoord van de OVH server :(

- kan je sip3.ovh.be pingen?
- kan je eens proberen om het IP adres te gebruiken ipv sip3.ovh.be?
- heeft ovh een alternatieve registrar?

Dat de Helpdesk jouw nummer kon bellen met jouw lijn bewijst niet echt dat er niets mis bij ovh :(
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
PeterP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 nov 2014, 09:04
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 35 keer

Probeer eens met het vervangen van sip3.ovh.be door sip.ovh.be

Tip in verband met Freevoipdeal. Het is misschien het goeie moment om een andere Dellmont clone te nemen voor gesprekken naar mobiele nummers.
Op bijvoorbeeld http://www.voip-comparison.com kun je makkelijk de prijzen vergelijken.
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

philippe_d schreef:Misschien niet meteen de verlossende tip, maar het ziet er geen paswoord probleem uit, de Fritbox krijgt gewoon geen antwoord van de OVH server :(

- kan je sip3.ovh.be pingen?
- kan je eens proberen om het IP adres te gebruiken ipv sip3.ovh.be?
- heeft ovh een alternatieve registrar?

Dat de Helpdesk jouw nummer kon bellen met jouw lijn bewijst niet echt dat er niets mis bij ovh :(
zie foto
ip adres invullen ipv sip3.ovh.be zonder resultaat

Ik weet niet of er een alternatieve registrar is.
Bijlagen
Knipsel4.JPG
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

kaarsenbril schreef: Ik weet niet of er een alternatieve registrar is.
SIP.ovh.be?
SIP. ovh.net?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

philippe_d schreef:
kaarsenbril schreef: Ik weet niet of er een alternatieve registrar is.
SIP.ovh.be?
SIP. ovh.net?

beide geprobeerd zonder resultaat

Ik heb nog eens een ticket aangemaakt bij ovh

bedankt voor het meedenken !
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Installeer anders eens een softphone (vb X-Lite) op je PC en probeer het daar eens mee.
Dan weet je of het bij ovh ligt of bij de Fritzbox?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
PeterP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 nov 2014, 09:04
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 35 keer

Lijkt ook sterk op deze thread https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=81&t=51304.
Fritzbox eens herstarten ?
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

philippe_d schreef:Installeer anders eens een softphone (vb X-Lite) op je PC en probeer het daar eens mee.
Dan weet je of het bij ovh ligt of bij de Fritzbox?

ja, dit werkt wel !
Knipsel5.JPG
Knipsel5.JPG (29.4 KiB) 1892 keer bekeken

betekent dus toch probleem met de fritzbox. Hoe zou u het nu verder aanpakken, Philippe ?


@PeterP

Heb hem al een paar keer gereset, ook lange tijd de stekker eruitgehaald
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Ik heb het dus ook voorgehad, zie de andere thread waarvan sprake. Wachtwoord herinstellen in de oude én de nieuwe manager, dat ingeven in de fritzbox en die daarna herstarten heeft het voor mij opgelost.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

@vverbeke, @PeterP

Ik zal dit vanavond nog eens proberen.
Dacht nochtans dat ik dit al gedaan had, maar op de duur weet je het niet meer :-)
Ben nu niet meer thuis, vanavond post ik het resultaat
PeterP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 nov 2014, 09:04
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 35 keer

De test met xlite bewijst volgens mij nog niet dat er wat mis is met je Fritzbox.
Het bewijst alleen dat OVH wel registratie toelaat van xlite en niet van je Fritzbox.
Ik denk eerder in de richting van bijvoorbeeld een user-agent beveiliging of andere bij OVH.
De redenen waarom het niet aan je Fritbox zou kunnen liggen :
- Je andere accounts werken wel.
- Het probleem is ontstaan zonder dat je iets aan je Fritzbox gewijzigd hebt.
- Er zijn nog meldingen op het forum van hetzelde probleem, allemaal in dezelfde periode.

Je internetmodem, indien dit niet je Fritzbox is, eens herstarten zou ik ook eens proberen. Je krijgt dan een nieuw publiek IP-adres en dit zou ervoor kunnen zorgen dat je wel kan registreren met je Fritzbox.
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

@PeterP

Het is een modem-only van Telenet.
zal ik vanavond ook nog proberen.
Het is wel Telenet, zal hardnekkig worden denk ik om een ander ip te krijgen. Ik zal proberen de modem een uur uit te leggen. Zou dit
voldoende zijn voor een nieuw ip?
PeterP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 nov 2014, 09:04
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 35 keer

Ik ken niets van het modem-only gebeuren bij Telenet.
Anderen zullen hierop beter kunnen antwoorden.

Mijn denkpiste was dat er bij OVH een controle gebeurt op IP-adres en user-agent.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

kaarsenbril schreef:Het is wel Telenet, zal hardnekkig worden denk ik om een ander ip te krijgen. Ik zal proberen de modem een uur uit te leggen. Zou dit voldoende zijn voor een nieuw ip?
Met een Telenet modem-only, krijgt jouw FritzBox (= router) rechtreeks een publiek IP van de Telenet DHCP server. De Telenet modem is hierbij transparant (hij "modemt" alleen).

Een nieuw IP adres is inderdaad een lastige, en zou wellicht pas lukken als je de FritzBox voor lange tijd uitzet (dagen?)
Je zou het wel kunnen forceren door het MAC adres van jouw FritzBox te wijzigen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Hallo,

Het werkt terug :-D

Gewoon de fritzbox zonder spanning gezet en terug aan en alles was OK.

Had het nochtans gisteren ook gedaan,maar pas daarna de wachtwoorden opnieuw in ovh manager geplaatst, eigenlijk in de omgekeerde volgorde dus.

Iedereen van harte bedankt voor het meedenken ! ( en excuses voor de overlast, ben een beetje beschaamd dat ik daarvoor het forum moet storen)

Heb wel wat bijgeleerd, van het pingen tot een softphone installeren op pc...nu nog m'n ticket afsluiten bij ovh :thumbs:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

kaarsenbril schreef:Iedereen van harte bedankt voor het meedenken ! ( en excuses voor de overlast, ben een beetje beschaamd dat ik daarvoor het forum moet storen)
Excuses zijn nergens voor nodig. Wij leren allemaal bij uit fouten en/of ervaringen van andere gebruikers :-)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”