OVH voicemail instellingen, opmerkingen en vraagjes

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
1ce
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jul 2012, 21:47
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

Ik had vandaag wat tijd om de 'knipperende Internet-led' op mijn Fritzbox uit te pluizen.

Uit de AVM-handleiding kon ik afleiden dat dit een signaal was van een aantal mogelijheden, onder andere een voicemail bericht bij de internet telephony provider. Sinds enkele maanden ben ik, op advies van verschillende forumleden, en onder begeleiding van een hulpvaardig lid in het bijzonder, klant bij OVH (VOIP).

Wat ik niet wist is dat OVH: standaard een antwoordapparaat activeert. En dat dit bij mijn weten niet uitgeschakeld kan worden. Of toch?

Enkel de activatietijd kan ingesteld worden (tot max 60 seconden). En dat laatste alleen in het oude klantenpaneel, niet in het nieuwe.

Ik heb de bestaande berichten in het OVH-klantenpaneel teruggevonden, beluisterd en opgekuist. Maar de FBox-led bleef knipperen... Die kreeg ik pas weg toen ik belde naar de OVH-voicemail dienst via het nummer 123. Krijg je het bericht te horen: geen voicemailboodschappen, daarna: knipperende LED gestopt. (Trouwens: toegang tot de opties via de telefoontoesten (beluisteren, verwijderen,...) werkt bij mij niet).

Nog een vaststelling: het standaard voice-mail bericht verwijst het nummer van de SIP-account, niet naar het nummer dat -in mijn geval- gebeld wordt. Met alle verwarring vandien natuurlijk: op een van de boodschappen hoor ik de beller zeggen: 'Dat klopt toch niet?'.

Conclusie: die knipperende LED en de rest van de problemen kan opgelost worden indien de voicemaildienst bij OVH gedeactiveerd kan worden. Nu omzeild door het instellen van een wachttijd van 60 seconden. LED doen stoppen kan enkel via omweg naar het nummer 123...
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Je kan de functies van de led wijzigen in de Fritz!Box indien ja dat wil :
System > Buttons and LEDs
Bij "Freely Selectable Options" zal die waarschijnlijk staan op "New answering machine message: LED flashes" of iets dergelijks.
Zet die op "No selection: LED ...enz (geheel onderaan).

Hier krijgen m'n vrouw en ik elk een mail als er een boodschap werd ingesproken via Ovh.
VoiP instellingen zitten wel niet in de FB, maar in een Gigaset.

Activatietijd instellen Ovh antwoordapparaat:
En dat laatste alleen in het oude klantenpaneel, niet in het nieuwe.
Niet waar, het kan ook in de nieuwe manager:
Klik op je SIP nummer > Gestion des appels > Renvoi d'appel > Renvoi quand il n'y a pas réponse (> tijd ingeven).
Je kan ook het vinkje wegnemen, maar ik heb dit niet getest of dit het antwoordapparaat uitschakelt.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
yezzer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 28 jan 2016, 09:15
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 8 keer

1ce schreef: ../..
Wat ik niet wist is dat OVH: standaard een antwoordapparaat activeert. En dat dit bij mijn weten niet uitgeschakeld kan worden. Of toch?
bent u dat zeker?
ik heb zonet gekeken bij mij en dat staat op non actief hoor...
zowel de welkom boodschap als het opnemen van boodschappen staan bij mij als "non activé"
via de manger ovh (daarna: répondeur) kunt u dat aan- en afzetten
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”