OVH VoIP met 2 lijnen en GigasetC530IP?

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Even een vraag voor de VoIP kenners.

Gezien ik bij mij thuis zeer tevreden ben van OVH VoIP gaat mijn vriendin op haar kantoor ook alles van Proximus buitengooien en via VoIP bellen.

Ze heeft echter minstens 2 lijnen nodig, die op een 3-tal DECT draadloze telefoons moeten aankomen. Met liefst alle functionaliteit van de entreprise VoIP, nl vocale ontvangst met doorschakeling naar de luiste persoon, cascade syteem bij opgebeld worden, etc.

Nu kan je bij OVH een Gigaset C530IP bijkopen. Nu is mijn vraag: kan je hier aan dit basisstation extra handsets koppelen (al dan niet van Gigaset) en zal er dan bvb met elke 'hoorn' apart tegelijkrtijd kunnen gebeld worden (2 lijnen), of bvb allbei samen rinkelen bij een oproep maar wie eerst opneemt heeft het gesprek maar kan doorschakelen naar de andere, etc?

Ondersteunt de VoIP van OVH het ontvangen van een fax (ja, een 5tal keer per jaar wordt er nog gefaxt naar haar nummer).

Alvast bedankt voor jullie ervaringen!
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Verschillende VoIP accounts (dus inkomende nummers) op één basisstation zetten is geen probleem. Verschillende handsets op hetzelfde basisstation is ook geen probleem (max. 4). Elke VoIP account ("telefoonnummer") op een andere specifieke handset laten rinkelen bij inkomende oproepen is ook geen probleem. Hoe het zit met gelijktijdig bellen kan ik geen antwoord geven, daar heb ik geen ervaring mee.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
PeterP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 nov 2014, 09:04
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 35 keer

Op een C530IP kan je :
- 6 handsets aanmelden
- 6 voip accounts aanmaken
- max 2 gelijktijdige voip gesprekken voeren of 3 (2 voip + 1 analoog)

Met 2 lijnen gaat dat bij OVH minstens 10 euro + btw per maand kosten.
Dat is 120 euro per jaar. Misschien eens mijn oplossing zoals in mijn onderschrift overwegen.
Weepee trunk heeft geen vaste maandelijkse kost en 30 lijnen en ondersteunt fax. (ik denk dat ik in het laatste jaar zelfs geen enkele fax meer ontvangen heb :-D )
Dellmont voor uitgaande gesprekken werkt zeer goed.
Een Grandstream UCM6202 is momenteel reeds te koop voor 220 euro + btw en bied oneindig veel mogelijkheden.
De geluidskwaliteit en het bereik van de combinatie Gigaset handsets met Gigaset basisstations is zeer goed.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

vraagje: kan de 530 IP dialing rules toepassen op andere gigaset aangesloten telefoons dan de 530 telefoon zelf?
Bij deze heb je keuze: 'selecteer een lijn voor elke oproep'

Bij andere Gigaset telefoons heb je deze keuze niet.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Bij mij is dat een setting in de "telefooncentrale"

Afbeelding
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

heb dit menu ook bij de 530 telefoon, niet bij de andere telefoons. Op 530 IP centrale.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Waarschijnlijk moet je deze optie - in de 503 IP centrale - instellen voor iedere handset afzonderlijk.
Daarna heb je de keuzemogelijkheid op de handset(s) ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

heist_175 schreef:Bij mij is dat een setting in de "telefooncentrale"

Afbeelding
ik kan dit enkel selecteren voor de C530 (meegeleverd met de N530 IP, de Panasonic niet, de Gigaset E290HX
Afbeelding
Wilde eens proberen of de problemen met OVH beter zijn dan met fritzbox bij ouders. En gigaset seniortelefoon is ook meerwaarde (ook al is die compatibel met fritzbox)

Pff. had ik die beperking geweten...soit...
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”