OPGELOST-Hotvoip geen mobiele nummers; tomporarily not available (480)

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
alfa_ajx732
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 02 feb 2007, 12:30
Locatie: Tielt (W-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 8 keer

Sinds geruime tijd kan ik geen mobiel nummer meer opbellen via Hotvoip. Ik krijg error 480 no channel terug
Vaste nummers zijn geen probleem.
Met Voipbuster en Scarlet is vast en mobiel geen probleem.
Met de MobileVOIP app en Hotvoip op smartphone lukt het wel om mobiel en vast op te bellen.

Het registreren op Scarlet, Voipbuster en Hotvoip gebeurt met de Fritzbox 7490
Kan hier mogelijks een instelling de oorzaak zijn van dit gebeuren? Het heeft gewerkt, een paar maanden geleden kon ik zeker via Hotvoip zowel mobiel als vast opbellen. De kwaliteit was niet denderend maar wel zeer goedkoop !
Laatst gewijzigd door alfa_ajx732 01 sep 2017, 11:51, in totaal 1 gewijzigd.
Provider: Scarlet Trio
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 07.50 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E+3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4
alfa_ajx732
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 02 feb 2007, 12:30
Locatie: Tielt (W-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 8 keer

OPGELOST
Ik gebruik een FritzBox 7490 voor de telefonie met 3 VOIP providers
Scarlet, Voipbuster en Hotvoip.
Het probleem stelde zich bij Hotvoip dat ik geen mobiele nummers kon bellen, vaste nummers wel.
Wanneer ik het 'Telephone nummer' van Hotvoip op een mobiel nummer instel kan ik wel mobiele nummers bellen.
Nu zie ik dat men in de 7490 per VOIP provider meerdere telefoon nummers kan instellen. Door hier ook een vast nummer bij te voegen is mijn probleem opgelost en kan ik weer zowel mobiel als vast opbellen.
Bij Hotvoip in de settings de Caller ID op een mobiel nummer instellen en probleem is opgelost, mobiel en vast kunnen weer gebeld worden.
Ik heb dit toevallig opgemerkt toen ik via Voipconnect (op een windows pc) wilde bellen, toen moest ik de caller id op een mobiel nummer zetten om een mobiel nummer te bellen. Dat was ook de reden dat het vanuit een smartphone altijd werkte!
Met Voipbuster stelt zich dat probleem niet!
Provider: Scarlet Trio
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 07.50 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E+3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”