OPGELOST-Hotvoip geen mobiele nummers; tomporarily not available (480)

alfa_ajx732
Plus Member
Plus Member
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 Feb 2007
Locatie: Tielt (W-Vl)
Bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

OPGELOST-Hotvoip geen mobiele nummers; tomporarily not available (480)

Berichtdoor alfa_ajx732 » 28 Aug 2017, 12:17

Sinds geruime tijd kan ik geen mobiel nummer meer opbellen via Hotvoip. Ik krijg error 480 no channel terug
Vaste nummers zijn geen probleem.
Met Voipbuster en Scarlet is vast en mobiel geen probleem.
Met de MobileVOIP app en Hotvoip op smartphone lukt het wel om mobiel en vast op te bellen.

Het registreren op Scarlet, Voipbuster en Hotvoip gebeurt met de Fritzbox 7490
Kan hier mogelijks een instelling de oorzaak zijn van dit gebeuren? Het heeft gewerkt, een paar maanden geleden kon ik zeker via Hotvoip zowel mobiel als vast opbellen. De kwaliteit was niet denderend maar wel zeer goedkoop !
Laatst gewijzigd door alfa_ajx732 op 01 Sep 2017, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Provider: Scarlet Trio
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7490 FW 113.06.83 (modfs Time based Dial plan) (Sync 100/20)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E; dLAN 500 powerlines
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4

alfa_ajx732
Plus Member
Plus Member
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 Feb 2007
Locatie: Tielt (W-Vl)
Bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

Re: OPGELOST - Hotvoip geen mobiele nummers; tomporarily not available (480)

Berichtdoor alfa_ajx732 » 01 Sep 2017, 10:50

OPGELOST
Ik gebruik een FritzBox 7490 voor de telefonie met 3 VOIP providers
Scarlet, Voipbuster en Hotvoip.
Het probleem stelde zich bij Hotvoip dat ik geen mobiele nummers kon bellen, vaste nummers wel.
Wanneer ik het 'Telephone nummer' van Hotvoip op een mobiel nummer instel kan ik wel mobiele nummers bellen.
Nu zie ik dat men in de 7490 per VOIP provider meerdere telefoon nummers kan instellen. Door hier ook een vast nummer bij te voegen is mijn probleem opgelost en kan ik weer zowel mobiel als vast opbellen.
Bij Hotvoip in de settings de Caller ID op een mobiel nummer instellen en probleem is opgelost, mobiel en vast kunnen weer gebeld worden.
Ik heb dit toevallig opgemerkt toen ik via Voipconnect (op een windows pc) wilde bellen, toen moest ik de caller id op een mobiel nummer zetten om een mobiel nummer te bellen. Dat was ook de reden dat het vanuit een smartphone altijd werkte!
Met Voipbuster stelt zich dat probleem niet!
Provider: Scarlet Trio
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7490 FW 113.06.83 (modfs Time based Dial plan) (Sync 100/20)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E; dLAN 500 powerlines
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4


Terug naar “VoIP”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast