GRANDSTREAM UCM6104 ervaringen

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
pverhoye
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2017, 18:00

Hey!

Zijn er hier mensen die als SIP PBX een GRANDSTREAM UCM6104 (of ander model uit de UCM61 reeks) hebben?
Ik heb er nl 1 maar vind het persoonlijk niet zo een stabiel platform. Regelmatig valt bij mij de trunk connectie weg, zowel bij weepee als nomado. Ook kan hij niet goed tegen hack attempts (niemand geraakt binnen maar als na een uur proberen valt plots alles weg bij mij)

BB
Peter
vasonline
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 25 aug 2007, 14:45
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 18 keer

Hi,

We gebruiken de UCM 6102. Eigenlijk zonder noemenswaardige problemen.
1 x WeePee VoIP en 1 x Proximus via FXO

Dit wel met de versie xx.9.xx (de laatste versie voor ze met Asterisk 13 begonnen zijn.)

Hack attempts begrijp ik niet goed? Ik zou op geen enkele telefooncentrale aanraden om poort 5060
zomaar voor heel de wereld open te zetten.
PeterP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 nov 2014, 09:04
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 35 keer

Hallo,

Ook hier sinds 2014 een UCM6102 intensief in gebruik zonder noemenswaardige problemen.
Als er al een probleem is, dan heeft het meestal te maken met de configuratie.
Met nieuwe firmware verdwijnen er een hoop bugs, maar doordat ze ook constant nieuwe functionaliteit toevoegen komen er ook iedere keer weer nieuwe bugs bij. In ieder geval is het wel zo dat Grandstream constant werkt aan een verbetering van het platform. Zie ook de vele updates die er al geweest zijn.

De topicstarter leest waarschijnlijk niet meer mee, maar mocht dat toch het geval zijn gelieve wat meer te laten weten over je opstelling en configuratie.

Mvgr,

Peter.
WimRotor
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 maa 2018, 23:58

Hoi,

Hier ook de combinatie WeePee en UCM6202 GrandStream in gebruik.

Werkt goed, alleen krijg ik het CallerID outbound niet in orde. De antvangende partij ziet steeds "ANONIEM"

Inbound ook een probleempje: ik kan geen source nr specificeren. Ttz, bij de INBOUND route is het CALLER ID PATTERN = "No Limit" , zo kan ik wel calls ontvangen.
Maar wanneer ik bv een bepaalde source wens te specificeren, dan meldt WeePee dat mijn IP PBX niet operationeel is.

Iemand een ideetje ?

Alvast bedankt ! Want goede documentatie vinden op het net lukt voorlopig nog niet ...
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”