Deurbel via VoIP

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
Mr.mister
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 28 aug 2016, 12:01
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

Hey,

Momenteel gebruik ik een gewone deurbel thuis van Niko, en daarnaast een 2 de drukknop draadloos verbonden met een Grothe Mistral 200.

Nu is het probleem dat als je beneden bent boven niet hoort en boven beneden niet hoort, en niet iedereen belt op allebei de bellen..

Ik had 2 ideëen..

Kan ik de Grothe uitbreiden met een extra gong? Zodat ik beneden dus ook een gong kan hangen en dat deze dus allebei bellen als ze op die knop drukken? M.a.w. Is dit koppelbaar? Is toch een deurbel geweest van meer dan €100.

En optie 2, Deurbel via VOiP, ik heb een gigaset C610-IP centrale met 2x C530 Handsets, geconfigureerd met voip accounts. Is het mogelijk om de deurbel te laten rinkelen via deze telefoons? Kan ik de drukknop vervangen door iets wat ik aan de gigaset kan koppelen via Dect ofzo?

Alvast bedankt voor jullie meningen ;-)!

Grt.
---
GSM: iPhone 6/64GB & Orange TM Arend Premium €19, Onbeperkt bel. & 20 GB data
VoIP: Gigaset C610-IP + C530H x3 => WeePee (IN), HotVoip (OUT)
VoIP Backup: ELRO SA-125 & Dommel
Internet & TV: Orange Love (modem + TP-LINK TL-WR941ND + TP-Link TL-WA901ND + devolo AV500)
Backup 4G: (Orange Tempo Giga & D-LINK DWR-921 4G-modem)
---
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Als je overstapt naar een fritzbox dan kun je mijn oplossing gebruiken: een Auerswald Dialog 200 met 3 deurbellen. Eenvoudige koppeling met een tweedraads systeem naar de fritzbox. De fritzbox ziet de deurbel dan gewoon als een analoog telefoontoestel. Heb er zelf ook lang zoeen gebruikt, maar nu overgestapt naar een systeem met camera. Als je de mijne zou willen overkopen laat je 't maar weten :)
kvaudenh
ISP Official
ISP Official
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 okt 2014, 17:36
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Je kan inderdaad SIP deurbellen kopen, zoals deze bijvoorbeeld:
https://www.voiptiger.com/en/shop/ip-sip-door-opener
De SIP deurbel meldt zich aan op je hosted VoIP centrale en kan uitbellen naar verschillende nummers.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Ik ben zeer tevreden van 2N.cz. Heb drie posten in gebruik, twee met camera, één zonder. Eén netwerkkabel volstaat (gevoed via PoE). Toestellen zijn (net zoals deze eerder gemeld) behoorlijk aan de prijs.
Computer(k)nul
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”