VoipTiger down?

Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 Aug 2012
Locatie: Liedekerke
Bedankt: 61 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer

VoipTiger down?

Berichtdoor JoskeVermeulen » 25 Feb 2017, 13:39

Inloggen op site kan maar geen geldig HTTPS certificaat, wordt soms uitgelogd & domein verandert soms in ip. App geeft server not responding bij bepaalde functionaliteit.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding + Afbeelding + Afbeelding

kvaudenh
ISP Official
ISP Official
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 Okt 2014
Bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: VoipTiger down?

Berichtdoor kvaudenh » 25 Feb 2017, 15:49

Oorzaak was het certificaat dat vervallen was. Het is nu vernieuwd en alles zou terug normaal moeten werken.
Er is geen server down geweest en de PBX en VoIP service zijn op geen enkel moment onderbroken geweest.

kamiel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 18 Jun 2012
Bedankt: 31 keer
Uitgedeelde bedankjes: 127 keer

Re: VoipTiger down?

Berichtdoor kamiel » 26 Mar 2017, 19:35

Mag ik hier even dit topic kapen? Ik heb ook een probleem met VoipTiger. Het duurt de laatste dagen erg lang vooraleer de kiestoon overgaat. Via andere providers gaat het precies vlotter. Soms duurt het echt wel een 5 à 10 seconden vooraleer je de kiestoon hoor. Zijn er nog mensen met dit probleem? Als je lang genoeg wacht gaat de kiestoon wel over.

Nog even vermelden dat ik dit met 2 verschillende accounts heb die op 2 verschillende locatie zitten en bij 2 verschillende providers.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
TV: Netflix, Stievie, VRTNU en vier.be
VOIP: Weepee (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via Raspbx
GSM: Orange (met Chinese Oukitel K4000)

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 13099
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2052 keer
Recent bedankt: 28 keer
Uitgedeelde bedankjes: 576 keer
Contact:

Re: VoipTiger down?

Berichtdoor philippe_d » 26 Mar 2017, 22:10

Welk toestel gebruik je als ATA/SIP phone?
Is die kiestoon voor jou belangrijk?
Bij VOiP moet je toch niet wachten op een kiestoon? Gewoon nummer vormen + send :-)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7490 int, FW 113.06.80 , VDSL2 Annex A, sync 100/20 (vectoring), native IPv6 (Proximus).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

kamiel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 18 Jun 2012
Bedankt: 31 keer
Uitgedeelde bedankjes: 127 keer

Re: VoipTiger down?

Berichtdoor kamiel » 27 Mar 2017, 06:35

Op eerst locatie gaat het via raspbx. Op tweede locatie via Siemens C610IP.
Ik bedoel nadat je het nummer draait het lang duurt vooraleer de telefoon begint te bellen.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
TV: Netflix, Stievie, VRTNU en vier.be
VOIP: Weepee (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via Raspbx
GSM: Orange (met Chinese Oukitel K4000)

kvaudenh
ISP Official
ISP Official
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 Okt 2014
Bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: VoipTiger down?

Berichtdoor kvaudenh » 27 Mar 2017, 07:33

Best een ticket openen bij VoipTiger met tijdstip en bestemming van call(s) waar het zich voordoet.

Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3110
Lid geworden op: 22 Feb 2005
Bedankt: 402 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 405 keer

Re: VoipTiger down?

Berichtdoor Joe de Mannen » 27 Mar 2017, 08:35

Heeft dat niet gewoon te laken met leastcostrouting langs providerkant ?
Daardoor kan de call-setup wat langer duren en dus ook de beltoon op zich laten wachten.

(off topic: een kiestoon begint iets als een testbeeld te worden: alleen gekend door ouderen :) )
J.

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 13099
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2052 keer
Recent bedankt: 28 keer
Uitgedeelde bedankjes: 576 keer
Contact:

Re: VoipTiger down?

Berichtdoor philippe_d » 27 Mar 2017, 12:44

Er zijn 2 vetragingen in een call set-up (en eigenlijk 3 vertraging voor je het "hoort" bellen)
    1) het duurt enkele seconden na het indrukken van het laatste cijfer vooraleer jouw toestel de call doorstuurt.
    2) het duurt een tijdje voor de provider de verbinding maakt.
    3) het kan een tijdje duren vooraleer jij het "hoort bellen", soms belt het al bij je correspondent voor jij het belsignaal te horen krijgt (het gebeurt bij mij vaak dat mijn correspondent al opneemt, voor ik het hoor bellen!).
De eerste vertraging kan je zelf beïnvloeden, door na het laatste cijfer een hekje in te toetsen (#). Dit geeft het signaal aan jou ATA dat het nummer compleet is, er hoeft niet meer gewacht te worden.

De tweede vertraging zit bij de provider. Je kan inderdaad een ticket aanmaken als je vind dat dit abnormaal lang duurt.

De derde vertraging (het belt al bij de correspondent voor jij het hoort bellen), daar valt mee te leven (vind ik) ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7490 int, FW 113.06.80 , VDSL2 Annex A, sync 100/20 (vectoring), native IPv6 (Proximus).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1136
Lid geworden op: 14 Nov 2008
Locatie: Brugge
Bedankt: 64 keer
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer

Re: VoipTiger down?

Berichtdoor Sinna » 27 Mar 2017, 13:33

Afhankelijk van de ATA kan je via dialplans aangeven wanneer een nummer volledig is (toch voor Belgische nummers aangezien die een vaste lengte hebben) waardoor die # niet nodig is. Ik heb het hier zo geconfigureerd voor een SPA 3102, SPA 8000 en verschillende SPA 504G-toestellen. Ook voor noodnummers heb ik dat doorgevoerd.
Computer(k)nul

kamiel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 18 Jun 2012
Bedankt: 31 keer
Uitgedeelde bedankjes: 127 keer

Re: VoipTiger down?

Berichtdoor kamiel » 30 Mar 2017, 22:54

Ondertussen lijkt het beter. Na 1 à 2 seconden horen we steeds de beltoon... Ik vermoed dat het iets bij Voiptiger moet geweest zijn.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
TV: Netflix, Stievie, VRTNU en vier.be
VOIP: Weepee (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via Raspbx
GSM: Orange (met Chinese Oukitel K4000)


Terug naar “VoIP”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten