fritzbox 7390 vragen

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
scoobydoo2000
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2017, 13:48

Hallo,

Ik heb volgende vraag...
ik heb een fritzbox 7390... waar mijn telenet telefoon(analoog) is op aangesloten...
graag zou ik via mijn iphone (via een app ofzo) willen verbinden met mijn fritzbox....
zodat ik via 4G Op verplaatsing kan bellen via mijn telenet analoge lijn thuis....
weet iemand of dit kan?
en hoe ik zoiets ingesteld krijg? en welke app ik op mijn gsm moet installeren?

bedankt voor de info!
Gebruikersavatar
diepvries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:40
Locatie: W-VL
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 6 keer

Volgens mij zal je eerst een VPN moeten leggen met uw thuis netwerk en daarna kan je de FritzFon app gebruiken.
:???: Orange LOVE 150Mbps
:???: Fortinet 60F + Linksys LGS116P + UCK G2 Plus + UAP AC Pro
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone 13 256 GB - Proximus Zen
:???: iPhone XR 64 GB - Orange Go Plus
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Je kan dit op verschillende manieren doen
  • - gebruik van de Fritz!App, en onderweg verbinden via een VPN
    - gebruik van een willekeurige softphone, en onderweg verbinden via internet.
Gebruik van de Fritz!App
  • installeer op je iPhone de Fritz!Fon App
  • stel deze in vanuit jouw lokaal netwerk. Normaal zal dit volledig automatisch verlopen:
    • de App zal de FritzBox vinden (zoniet moet je zelf het IP van jouw FritzBox ingeven).
    • de App zal het paswoord van de FritzBox vragen (web interface).
    • de App zal automatisch op jouw fritzBox een nieuw toestel aanmaken (telephony device).
  • als alles goed verlopen is, kan je nu (lokaal) met je i-phone bellen en telefoons ontvangen.
  • Ga nog eens naar de instellingen van de FritzBox, zoek jouw i-phone in de lijst van toestellen (telephony devices), en vervolledig de instelleingen (met welke lijn moet er uitgebeld worden, met welke lijn moet het toestel meebellen, ...)
Instellen van een VPN verbinding
  • Open de FritzBox interface en maak een nieuwe FritzBox user aan: naam + paswoord (System > FritzBox users).
  • Geef deze gebruiker toegang tot VPN, en noteer (of print) de VPN instellingen (server, user, paswoord, shared secret).
  • Ga naar de Instellingen van de i-Phone en creeer een nieuwe VPN verbinding. Volg hierbij nauwgezet de instelling die je uit de FritzBox hebt gekregen.
  • Zorg ook voor een dyndns account, of een MyFritz account (zodat je van onderweg de FritzBox thuis kan localiseren).
Als je nu onderweg bent, druk je gewoon op de VPN verbinding, je krijgt normaal onmiddelijk verbinding.
Jouw i-phone zit nu op je thuisnetwerk, en je kan de Fritz!Fon App nu gebruiken om te bellen. Ook intern (**9).

Een andere methode is om een willekeurige Softphone App te gebruiken, en verbinden via Internet:
  • Hiervoor moet je eerst manueel een nieuw toestel aanmaken (Telephony > telephone Devices > new Device > IP Phone.)
  • Dit toestel krijgt een nummer (vb 620) en een paswoord die je zelf kiest.
  • Ga terug naar de instellingen van dit toestel en vink de optie aan: Allow registration from the Internet.
  • Open nu een Softphone App en stel deze in:
    • registrar = 192.168.178.1 (of het intern IP van de FritzBox).
    • user = 620 (of het telefoonnummer door de FritzBox toegekend in vorige stap).
    • paswoord = het paswoord dat je zelf hebt gekozen.
  • Probeer of je dit thuis aan de praat krijgt.
  • Om deze softphone ook van onderweg te kunnen gebruiken, moet je volgende zaken wijzigen:
    • registrar = 192.168.178.1 (of het intern IP van de FritzBox).
    • proxy = jouw dyndns adres, jouw MyFritz adres (of het extern IP van de FritzBox).
    • user = 620 (of het telefoonnummer door de FritzBox toegekend in vorige stap).
    • paswoord = het paswoord dat je zelf hebt gekozen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
slivootje
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2017, 10:24

Beste
Ik gebruik volgende configuratie op mijn smartphone ( android )
1 )MyFRITZ!App2 geinstalleerd en met de betreffende fritzbox( telefonie ) geconfigureerd .
Zo krijg je van overal ( wifi of 4G ) toegang tot je fritzbox thuis ( zet eigenlijk VPN verbinding op)

2) FRITZ!AppFon geinstalleerd en geconfigureerd met betreffende fritzbox ( uw smartphone wordt Lan/Wlan iptelefoon )

gesprek op afstand voeren via uw Fritzbox thuis lukt dan eenvoudig:
door eerst myfritzapp2 te activeren en uw fritzbox enabled on the go actief te zetten.
Dan Fritzappfon te openen en wachten tot fritzbox en telephony groen staan , en dan kan je bellen

Groetjes
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

philippe_d schreef:Je kan dit op verschillende manieren doen
  • - gebruik van de Fritz!App, en onderweg verbinden via een VPN
    - gebruik van een willekeurige softphone, en onderweg verbinden via internet.
Gebruik van de Fritz!App
  • installeer op je iPhone de Fritz!Fon App
  • stel deze in vanuit jouw lokaal netwerk. Normaal zal dit volledig automatisch verlopen:
    • de App zal de FritzBox vinden (zoniet moet je zelf het IP van jouw FritzBox ingeven).
    • de App zal het paswoord van de FritzBox vragen (web interface).
    • de App zal automatisch op jouw fritzBox een nieuw toestel aanmaken (telephony device).
  • als alles goed verlopen is, kan je nu (lokaal) met je i-phone bellen en telefoons ontvangen.
  • Ga nog eens naar de instellingen van de FritzBox, zoek jouw i-phone in de lijst van toestellen (telephony devices), en vervolledig de instelleingen (met welke lijn moet er uitgebeld worden, met welke lijn moet het toestel meebellen, ...)
Instellen van een VPN verbinding
  • Open de FritzBox interface en maak een nieuwe FritzBox user aan: naam + paswoord (System > FritzBox users).
  • Geef deze gebruiker toegang tot VPN, en noteer (of print) de VPN instellingen (server, user, paswoord, shared secret).
  • Ga naar de Instellingen van de i-Phone en creeer een nieuwe VPN verbinding. Volg hierbij nauwgezet de instelling die je uit de FritzBox hebt gekregen.
  • Zorg ook voor een dyndns account, of een MyFritz account (zodat je van onderweg de FritzBox thuis kan localiseren).
Ik zou permanent al mijn smartphone dataverkeer (wifi of 4G) via VPN willen laten lopen.
Dat kan via de functie "VPN always on" in Android.

Enige nadeel: dat werkt blijkbaar alleen als de VPN een IP-adres is en geen fritz-adres (***.myfritz.net).
Ik heb nu mijn IP-adres ingevuld, maar hoe kom ik nu van "buiten" te weten wanneer mijn IP-adres veranderd is?
Inloggen via de fritz website is nogal onhandig/omslachtig. Ik had gehoopt dat het via een app kon, maar AVM heeft 8 apps in de PlayStore staan.
https://play.google.com/store/apps/deta ... id.myfritz
https://play.google.com/store/apps/deta ... d.myfritz2

Ik slaag er niet in om de Fritz app te doen geloven dat ik wel degelijk een FB heb staan
Ik zie nergens in de Fritz2 app een extern IP-adres staan?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ik denk dat je bij de push services de Fritzbox een mail kan laten sturen telkens je extern IP wijzigt.
Kan nu niet testen, ben onderweg, maar kijk eens bij alle push mail opties ...

Zou dat geen oplossing zijn voor jouw probleem?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Afbeelding

100% wat ik nodig had :)
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”