Whatsapp

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Naar het schijnt zou telefoneren via Whatsapp gratis zijn maar ik zou toch willen weten of dat wel waar is, kwestie van niet voor onaangename verrassingen te staan.
Aangezien telefoneren via Whatsapp via het internet gebeurt en niet via de mobiele telefonie gaat dat een impact hebben op het internet verbruik en is dus aangewezen om dat via WIFI en niet via mobiel internet te doen daar ik maar slechts een datavolume heb van 2 GB.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

Dus ja, het is gratis.
Maar je belt idd via uw databundel en als je meer data verstookt dan uw bundel toelaat, zal je moeten bijbetalen.

Ik raad het enkel aan op een stabiele 4G-verbinding en op wifi.
Als je in de auto zit, zou ik het niet aanraden. Als je plots op edge terugvalt, zal je niet veel horen.

Zelfs op wifi heb je trouwens een lag.
ldw
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 11 okt 2010, 09:47
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 25 keer

Ja, maar je kan alleen andere whatsapp gebruikers opbellen (uiteraard betaal je wel voor je internetverbinding).
Zelfde mets Viber, facetime, FB messenger voice call, wechat, skype...
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Userbase en Facebook zijn ook gratis, maar toch moet je voor je internetverbinding betalen.

Hier bel ik trouwens steeds via FaceTime (Audio) indien mogelijk. Als je kijkt naar de prijzen die sommige providers buiten de bundel vragen voor belminuten..
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

via wifi en bbox3 werkt het niettemin feilloos hier :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

butskristof schreef:Userbase en Facebook zijn ook gratis, maar toch moet je voor je internetverbinding betalen.

Hier bel ik trouwens steeds via FaceTime (Audio) indien mogelijk. Als je kijkt naar de prijzen die sommige providers buiten de bundel vragen voor belminuten..
FaceTime heeft ook zijn beperkingen en dat is dat communicatie alleen mogelijk is tussen 2 Apple toestellen terwijl dat met Skype geen rol speelt met welke toestellen men communiceert.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

apestaart schreef:FaceTime heeft ook zijn beperkingen en dat is dat communicatie alleen mogelijk is tussen 2 Apple toestellen terwijl dat met Skype geen rol speelt met welke toestellen men communiceert.
Uiteraard, daarom de 'indien mogelijk' :-).

Een van de beste vernieuwingen in iOS 10 vind ik persoonlijk dat third party apps nu een oproep kunnen laten tonen zoals een 'gewoon' telefoongesprek. Of je dan via cellular of via een app gebeld wordt maakt dan eigenlijk niet uit, want wat er op je scherm komt is praktisch hetzelfde.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Nog een kleine bedenking: degene die opgebeld wordt moet ook over internet beschikken en als dat mobiel internet is zal dat voor hem/haar een impact hebben op zijn/haar verbruik.
Dus als ik op mobiel internet zit om te surfen en ik word onverwachts opgebeld dan zou ik dan eigenlijk dat gesprek moeten weigeren want anders zou ik met een meerverbruik geconfronteerd worden met als mogelijk gevolg een overschrijding van mijn databundel en dus ik dan een toeslag mag betalen.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6125
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Zolang je in het binnenland zit maakt dat niet veel uit.
4 minuten bellen verbruikt ongeveer 1Mb.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

ldw schreef:Ja, maar je kan alleen andere whatsapp gebruikers opbellen (uiteraard betaal je wel voor je internetverbinding).
Zelfde mets Viber, facetime, FB messenger voice call, wechat, skype...
Met Viber en Skype kan je ook naar gewone nummers bellen als je belkrediet koopt.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6125
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Telenet klanten kunnen over WiFi ook bellen met de Tring app tegen het tarief van je vaste lijn.
Dat heeft me al vaak geholpen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

apestaart schreef:dus aangewezen om dat via WIFI en niet via mobiel internet te doen daar ik maar slechts een datavolume heb van 2 GB.
Valt best mee hoor... ik bel dagelijks 30 a 45 minuten via WhatsApp en dat was maar iets van een goeie 200 MB op een maand.
heist_175 schreef:Als je in de auto zit, zou ik het niet aanraden. Als je plots op edge terugvalt, zal je niet veel horen.
Die 30 a 45 minuten is trouwens vanuit de auto en dat werkt prima.

Enkel Ranst is soms wat moeilijk maar het voordeel is dat je dan biepjes te horen krijgt en na enkele seconden gaat je gesprek gewoon verder.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”