Fritzbox: a/b interface deuropener intercom

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 610
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 156 keer

philippe_d schreef:Maar dat verandert de zaak toch niet De enige reden waarom er een optie "intercom" bestaat, is dat er bepaalde voorgeprogrammeerde eigenschappen toegewezen worden,
ik denk bijvoorbeeld aan:
* uitschakelen van de spontane buitenlijn (zodat je binnenposten kan bellen zonder de **, je moet dan wel een "0" vormen voor een buitenlijn)
* inkomende oproepen worden niet doorgeschakeld naar de intercom, enz
Dat is korrekt, je moet niets op die poort programmeren bij wijze van spreken een deel is al gedaan door de PABX zelfs ....
liegebeestig schreef: een call diversion instellen lukt niet: deurbel (fon2) laat alle interne toestellen rinkelen > ook lege fon1> call diversion
fon1 naar gsm ingesteld > lukt niet,
Ben even niet mee,
1 ste commando: je laat alle toestellen bellen wat betekend dat ze allemaal in bel fase zijn .... op dat ogenblik bij wijze van spreken
kan niemand niet meer uithaken om een externe lijn te nemen (uithaken = in contact met parlofoon)
tewijl ga je in datzelfde commando nog proberen ====> neem een buitenlijn en bel naar mijn GSM ?
Dat komt ongeveer overheen met haak uit op een toestel, tik de code algemene oproep en terwijl de 0 ingeven om een buitelijn te nemen ?
Je vraagt in een commando twee verschillende dingen ?

Normaal gezien is het toch van parlofoon naar een bel groep .... en daar naar vb: toestel **610, **620, **630 en dan zet je op een van
die toestellen doorschakelen naar GSM hetzij direct of hetzij na tijd ?
PS: bij sommige PABXen lukt niet direct doorschakelen maar wel na tijd doorschakelen als je met een bel groep werkt !!

Wat ook misschien kan, parlofoon naar een bel groep .... en daar naar vb: **610, **620, **630, **702 ....
er zit in die bel groep een verwijzing naar een tweede bel groep ====> **702 en deze heeft maar enkel een extern nummer 0021234567,
is dat soms niet mogelijk ?
Maar weer, dat hangt af van de PABX of hij dat aankan of niet, in een bel groep een tweede bel groep oproepen.

Zoals ik zij, ik ken de fritzbox niet, maar wil hem wel begrijpen .... zowel zijn voor als nadelen !
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Bssoft schreef:Dat komt ongeveer overheen met haak uit op een toestel, tik de code algemene oproep en terwijl de 0 ingeven om een buitelijn te nemen ?
Je vraagt in een commando twee verschillende dingen ?
Ik begrijp wat je bedoelt, maar je hebt geen vrij toestel nodig om een buitenlijn te nemen om de GSM op te bellen.
Indien bijvoorbeeld iemand van buiten inbelt, dan kan je een oproepdoorschakeling programmeren, zelfs parallel.
Zelfs als alle toestellen in "bel fase" zijn (om de buitenlijn te signaliseren), belt gelijktijdig je GSM.
De eerste die opneemt krijgt het gesprek.
Bssoft schreef:Normaal gezien is het toch van parlofoon naar een bel groep .... en daar naar vb: toestel **610, **620, **630 en dan zet je op een van die toestellen doorschakelen naar GSM hetzij direct of hetzij na tijd ?
Dat is precies wat niet werkt in een FritzBox.
Je kan een doorschakeling alleen zetten op een buitenlijn, niet op een toestel :-( .
Bssoft schreef:Wat ook misschien kan, parlofoon naar een bel groep .... en daar naar vb: **610, **620, **630, **702 ....
er zit in die bel groep een verwijzing naar een tweede bel groep ====> **702 en deze heeft maar enkel een extern nummer 0021234567,
is dat soms niet mogelijk ?
Een zeer goede suggestie, maar dat werkt niet :(. De belgroepen werken enkel met interne nummers. Vandaar de naam "internal call group".
  • - mijn GSM heeft verkort nummer **701
    - ik heb een callgroup aangemaakt onder **702 met als bestemming: **620#701
    - als ik naar **702 bel, dan belt alléén toestel 620, GSM belt niet mee.
PS
Ikzelf zou dit probleem gemakkelijk kunnen oplossen, omdat achter mijn FritzBox een kleine ISDN PBX hangt (Euracom).
Als ik mijn centrale mee opneem in zo'n belgroep, zou ik via het 2de ISDN kanaal een doorschakeling naar de GSM kunnen programmeren, en op die manier de GSM kunnen opnemen in een interne belgroep.
Je kan dit natuurlijk ook doen met een 2de FritzBox (mag een zeer oud model zijn zonder VDSL of zo). Gewoon de 2de Fritz verbinden met de So uitgang van de 1ste Fritz, en in de 2de Fritz programmeer je de doorschakeling.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 610
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 156 keer

philippe_d schreef:Ik begrijp wat je bedoelt, maar je hebt geen vrij toestel nodig om een buitenlijn te nemen om de GSM op te bellen.
Indien bijvoorbeeld iemand van buiten inbelt, dan kan je een oproepdoorschakeling programmeren, zelfs parallel.
Zelfs als alle toestellen in "bel fase" zijn (om de buitenlijn te signaleren), belt gelijktijdig je GSM.
De eerste die opneemt krijgt het gesprek.
Dat is precies wat niet werkt in een FritzBox.
Je kan een doorschakeling alleen zetten op een buitenlijn, niet op een toestel :-( .
Zoals je zegt .... enkel met inkomende buitenlijn kan hij zowel intern laten bellen als extern.

Als het intern naar intern + extern moet gaan, **601**602**021234567, doet hij enkel **601 en **602 en derest laat hij vallen !
Als het intern naar intern + extern moet gaan, **021234567**601**602, doet hij enkel **021234567 en derest laat hij vallen !

Dat is dan een vraag voor de fabrikant, het waarom !
Bij wijze van spreken doet mij dit denken aan een 1 data-bus intern = enkel maar 1 commando/taak tegelijk indien komende van intern ?

Dan is het met de trukendoos te doen zoals je aangeeft .... dan zou je ook dit kunnen foefelen bij wijze van spreken !
Parlofoon gekoppeld aan Fon 2, parlofoon doet een interne oproep naar **601**602**603 waarbij **603 de uitgang bediend van Fon1 en vandaar
dan een kabel naar de inkomende PSTN lijn (zogezegd de buitenlijn koppelen) ....

VB: dus bellen groep **700 die doorverwijst naar **601**602**603, deze komen in bel fase
**603 stuurt via het kabeltje van Fon2 bel spanning naar inkomend PSTN lijn (PABX denkt dat het een inkomende buitenlijn is) en daar dan
enkel doorverwijzen naar 0212345678 en deze neemt dan een lijn via ISDN of VOiP (mogelijk met een fritzbox ?) !
In dit geval kost je dat 2 extra poorten enkel voor te koppelen !!

Dat doet mij denken aan de jaren 1980/90, de "truken van de foor".
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Bssoft schreef:Als het intern naar intern + extern moet gaan, **021234567**601**602, doet hij enkel **021234567 en derest laat hij vallen !
Ook dat niet: je kan géén externe nummers toevoegen aan een interne belgroep.
Bssoft schreef:In dit geval kost je dat 2 extra poorten enkel voor te koppelen !!
Dat is waar, maar bij vele FritzBox gebruikers zijn die 2 poorten niet in gebruik. De meesten gebruiken VoIP en hebben geen (analoge) buitenlijn, en hebben DECT of IP telefoons (dus de analoge poorten vrij).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb een Auerswald 201 geïnstalleerd, maar met heel simpele config. Hij is aangesloten op de Fritzbox als gewone telefoon en belt rechtstreeks naar mijn gsm(Proximus). Via Weepee met een eigen caller-id. Dat duurt net 10 seconden .
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 610
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 156 keer

@philippe_d dank je voor de aanvullende uitleg over mogelijke programmatie en mogelijkheid van de Fritzbox ....

Hier nog wat bijkomende info:
1 - vb: het merk Fasstel - type Elegance kan het aan via het programmeren van de deurparlofoon:
eerst een groep bellen en na X tijd een GSM bellen in dag modus, in nacht modus enkel GSM bellen.

Alleen het prijskaartje kan je nog afschrikken .... meer dan 600 euro is niet niks (er zit wel al de mogelijkheid in om via
je intern telefoontoestel of je GSM de deur te openen) !

2 - Er zijn deurparlofoons die je kan koppelen als inkomende lijn = ingang buitenlijn koppelen
ze zorgen zelfs voor de spanning op de lijn en ook sturen ze zelfs de belspanning naar de PABX toe !
dan verlies je in dit geval wel de inkomende lijn poort !
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Als je Time-of-day doorschakelingen enz nodig hebt zal het goedkoopste wel een RASPBX / Freepbx zijn zeker ? Voor 600 € kan je al veel Rasberry's kopen.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
eluxir
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jun 2014, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik heb een Fritzbox 7390 en een VIDEX DRT 275 parlefoon/PABX interface.

Blijkbaar kan die DRT 275 geen * of # gebruiken bij het bellen, en dus kan hij niet **9 bellen (alle binnenposten) of **601 (1 binnenpost) of **701 (groep).
Als ik de FON1 interface van de Fritzbox als intercom definieer, geeft die geen kiestoon, en start de DRT 275 geen dialing.

Hoe kregen jullie dit aan de praat?

dank, Luc
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Heb je de DRT275 al getest door hem rechtstreeks naar een buitennummer te doen bellen ? Zo was het bij mij. Kwaliteit was ellendig. Enorme echo's. Invoerder wist ervan en had niet echt een oplossing.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
eluxir
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jun 2014, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Bedoeling is wel om de binnenposten te bellen, omdat we die zo als parlefoon gebruiken.

We hebben 2 buitenposten (deur en poort) die elk een DRT 275 krijgen (FON1 en FON2) om de binnenposten te bellen. Op de telefoon zien we dan aan welke deur er iemand staat, en kunnen we die opendoen.

Maar dan moet eerst die telefooninterface werken. Die heb ik niet in huis, maar wordt geleverd en geplaatst door de leverancier van de poort.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Als je die DRT275 nog niet gekocht hebt zou ik dat niet doen. De mijne ligt hier bij de afgedankte toestellen. Dat ding is nog opgebouwd met simplistische analoge electronica. Geen speechprocessor voor echo-onderdrukking zoals elke handsfree momenteel heeft.
Een Auerswald 201 is zoveel beter en kost niet meer.

Terug on topic: Ik vind niets in de handleiding van de DRT275 over speciale tekens * en #. Maar het zou me niet verwonderen want # wordt gebruikt voor configuratie.
Als jouw verhaal klopt zie ik als oplossing het tussenschakelen van een Linksys PAP2T of SPA112 als IP-telefoon aangesloten op de Fritzbox. Die kunnen de nodige tekens genereren in hun dialplan. Dit kost je alweer 50€ extra.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
eluxir
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jun 2014, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Kan die Auerswald 201 dan ook werken met de VIDEX buitenposten?

De # wordt gebruikt als [einde programmatie] en de * als pauze tussen te dialen cijfers. bvb 1234 gaat snel en met 1*2*3*4 wordt telkens een tussenpauze ingelast om niet te snel te gaan voor de telefooncentrale.

alvast bedankt voor je reacties
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 610
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 156 keer

eluxir schreef:als pauze tussen te dialen cijfers. bvb 1234 gaat snel en met 1*2*3*4 wordt telkens een tussenpauze .....
Zoals je aangeeft kan dit het probleem zijn:
1 - kan zijn dat hij eerst een getal wil zien en geen * !
2 - kan zijn dat er geen ** sterretjes achter elkaar mogen staan !
3 - kan zijn dat hij het volgende doet:
a - * wacht 1,5 seconden
b - * wacht nog eens 1,5 seconden
d - nu 601 sturen naar PABX maar dat is dan onbekend voor de Fritzbox !

* en # blijft een rare kombinatie maar nootzakelijk om te programmeren, versta ook niet goed waarom dat nodig is voor een oproep zo
nodig twee ** sterretjes te plaatsen voor een intern nummer te bereiken.

# hetzelfde, zou niet de eerste zijn die altijd gewoon was van door te schakelen achter een ISDN-PABX met 0*21*1234567# en voor uit te
zetten 0#21# .... en die dan over gaat naar een IP PABX enkel voor interne IP toestellen maar naar buiten toe nog altijd zijn ISDN lijnen
heeft en dan vaststelt dat hij problemen heeft met dat eerste # in 0#21# en zijn doorschakeling er niet meer kan afkrijgen !
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

eluxir schreef:Kan die Auerswald 201 dan ook werken met de VIDEX buitenposten?
Nee. Die Auerswald komt in de plaats van je Videx buitenpost. Als je met Fritzbox en telefoons gaat werken zal je de binnenposten van Videx niet meer gebruiken. Waarom dan nog vasthouden aan een Videx buitenpost ?

Als je Videx-posten hebt met video is het iets anders. Maar dan heb je toch sowieso een probleem om dat te combineren met je Fritz-telefoons. Of niet ?
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
eluxir
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jun 2014, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Mja, hier zit je dus met de problematiek dat de poortleverancier ons een VIDEX systeem heeft verkocht dat hij nu niet aan de praat krijgt in combinatie met mijn FritzBox. De buitenposten zijn al geplaatst.

Is er een reden waarom die intercom interface geen kiestoon geeft?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

eluxir schreef:Ik heb een Fritzbox 7390 en een VIDEX DRT 275 parlefoon/PABX interface.
Blijkbaar kan die DRT 275 geen * of # gebruiken bij het bellen, en dus kan hij niet **9 bellen (alle binnenposten) of **601 (1 binnenpost) of **701 (groep).
Dat zou geen probleem mogen zijn.
De analoge poorten van een FritzBox zijn zo ingesteld dat ze automatisch een buitenlijn krijgen. Je krijgt dus de kiestoon van de buitenlijn, en als je een intern toestel wil bereiken moet je ** vormen voor de binnenlijn (of de "R" toets drukken).
Je kan echter een analoge poort zo programmeren, dat geen buitenlijn krijgt (dan moet je een "0" vormen voor een buitenlijn)
Vorm volgende code op een toestel dat aangesloten is op de FritzBox:
  • #11*0* = spontane buitenlijn op FON1 uitzetten
    #11*1* = spontane buitenlijn op FON1 terug activeren
    #12*0* = spontane buitenlijn op FON2 uitzetten
    #12*1* = spontane buitenlijn op FON2 terug activeren
Nu kan je, zonder **, binnentoestellen kiezen (1, 2, 9, 51, 610, 620 ...), of een interne belgroep (700, ...)
eluxir schreef:Is er een reden waarom die intercom interface geen kiestoon geeft?
De intercom interface zorgt er eigenlijk voor dat een aantal instellingen geactiveerd worden (onder andere het uitschakelen van de spontane buitenlijn, maar waarschijnlijk ook het uitschakelen van "aankloppen" enz ...).

Het probleem hierbij is dat je geen kiestoon meer krijgt van de buitenlijn (de gekende lange toon), maar de kiestoon van de binnenlijn (tuut-tuut-tuut, pauze, tuut-tuut-tuut, pauze ...).
Deze onderbroken kiestoon wordt waarschijnlijk door jouw parlefoon niet gezien als een geldige kiestoon (dit probleem had je vroeger ook met faxtoestellen, inbelmodems, enz).

Is het echt niet mogelijk om de DRT275 te programmeren dat deze niet wacht op een kiestoon?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
eluxir
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jun 2014, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ok, Ik heb een en ander geprobeerd en het werkt :-) Met inderdaad de 3x korte kiestoon.

Ik heb ook een powercycle uitgevoerd, en na de herstart was de configuratie als binnentoestel behouden.

Morgen komt de installateur om de VIDEX te testen... i keep you posted (ook over de klankkwaliteit).

Alvast veel dank, want de AVM helpdesk leverde tot nu toe geen resultaat op, enkel een url naar een niet relevante pagina.
eluxir
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jun 2014, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ok, een afrondende update:

Het werkt zoals aanvankelijk bedoeld :-) Maar niet van de eerste poging ...
  • De poorten FON1 (Voordeur) en FON2 (Poort) staan geconfigureerd als telefoonaansluiting
  • De DRT275 kan geen * of # sturen, maar bellen naar alle binnenposten (**9) of een groep (**7nn) kan enkel met sterretjes. Dit is opgelost door de poorten te definieren als binnenposten (instellen met #11*0* en #12*0* zie vorige posts)
  • Hierdoor kan je 9 bellen ipv **9 om alle binnenposten te bellen.
  • Met 1 aangesloten parlefoon werkte het prima.De tweede parlefoon stopte al na 1 beltoon met bellen. Het probleem hier was dat de parlefoons ook binnenposten zijn en als de ene belt, pakt de andere op en vice versa.
  • Dit is opgelost door een groep te maken die enkel de binnenposten belt die in de lijst staan. bvb groep 750 belt binnenposten 611, 612 en 614
  • De parlefoons bellen nu dus nummer 750.
De FON1 en FON2 aansluitingen zijn ook geconfigureerd om geen inkomende oproepen van buiten op te nemen.

Bedankt aan de tipgevers hier. zonder jullie was dit niet gelukt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Toch vraag ik mij af waarom het niet zou lukken (of lukte) als je FON1 (Voordeur) en FON2 (Poort) als parlefoon zou configureren.
Want volgens mij had je dan een aantal van de genoemde problemen kunnen vermijden:
  • * in de parlefoon instelling moet je geen ** gebruiken
    * in de parlefoon instelling heb je waarschijnlijk het probleem niet dat een parlefoon meebelt met een algmene oproep (9)
    * parlefoons bellen waarschijnlijk niet mee met een buitenlijn.
In ieder geval, je hebt een goede werkende work-around :).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
eluxir
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jun 2014, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

het probleem met de instelling als parlefoon is dat die dan geen kiestoon krijgt van de Fritzbox.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

eluxir schreef:het probleem met de instelling als parlefoon is dat die dan geen kiestoon krijgt van de Fritzbox.
Ook niet de 3x korte kiestoon? Heel zeker?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
eluxir
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jun 2014, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Yep: geen kiestoon
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

MarkDM schreef:Ik heb een Auerswald 201 geïnstalleerd, maar met heel simpele config. Hij is aangesloten op de Fritzbox als gewone telefoon en belt rechtstreeks naar mijn gsm(Proximus). Via Weepee met een eigen caller-id. Dat duurt net 10 seconden .
Ik heb intussen ook zo een oplossing waarbij ik een uitgaande Weepee-account heb gemaakt speciaal voor de deurbel. Maar terwijl die bij jou belt naar een gsm-nr, belt die bij mij naar een andere Weepee-account, ook geregistreerd op de fritzbox.

Vraagje: wat bedoel je "met een eigen caller-id"? Wat verschijnt er op je gsm-schermpje? Ik raak niet verder dan "unknown", en dat is dan zelfs van Weepee naar Weepee.

Bedankt ook aan alle andere suggesties!!
eluxir
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jun 2014, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik heb nu mijn FritzBox 7390 vervangen door een 7590, en had hetzelfde probleem...

Via google vond ik deze pagina terug, en kon ik dezelfde oplossing gebruiken. En het werkt dus ook op de nieuwe :-)

Dus nogmaals dank voor de hulp in 2014!
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

liegebeestig schreef: Vraagje: wat bedoel je "met een eigen caller-id"? Wat verschijnt er op je gsm-schermpje? Ik raak niet verder dan "unknown", en dat is dan zelfs van Weepee naar Weepee.
De voip-account bij Weepee heeft een DID-nr. Dat nummer verschijnt op mijn gsmschermpje.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
RogerCosec
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2019, 10:16

Fritzbox 7490 icm a/b intercom
Hallo Philippe,
als ik een Fritbox7490 Fon2 poort instel als "door intercom" dan krijg ik geen kiestoon te horen op deze poort.
Mijn bestaande intercom van Portadial heeft een kiestoon nodig: dan pas gaat hij een intern nr. kiezen.
Heb jij hiervoor een oplossing?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik stel voor dat je de vorige posts eens herleest?
  • - dan zou je weten dat de je géén kiestoon krijgt als je de Fon2 poort instelt als "door intercom".
    - dat de oplossing is om de Fon2 poort gewoon in te stellen als telefoon
In de vorige posts is toch genoeg info aanwezig om dit tot een goed einde te brengen?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”