Overzicht VoIP providers

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2746
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Voipbuster was vroeger de goedkoopste naar vast, jumblo naar mobiel.
Dat is ondertussen al helemaal anders, en zal in de toekomst weer helemaal anders zijn.
Gewoon zoals Ernie zei, freedays opgebruiken, belwaarde opgebruiken en opnieuw vergelijken.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
exop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 497
Lid geworden op: 26 mei 2011, 15:22
Locatie: ANT/VLBR
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

Heb je vandaag de dag nog steeds 30 inkomende lijnen bij Weepee?
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

Ik heb toch regelmatig kwaliteitsproblemen met betamax-klonen. Echo, latency van >500ms, ruis, en daar bovenop nummers die soms gewoon niet bereikbaar zijn (bvb. nummer van de SNCF +33 892 353 535). Dat laatste wordt ook erkend door de operator :p

3starsnet lijkt wel kwaliteitsvol te zijn, en noodnummer te kunnen bellen, welke een vereiste is voor mij. Ik heb echter al een inkomend nummer bij Weepee. Ik zoek dus enkel een uitgaande goedkope provider (tarieven vergelijkbaar met 3starsnet). Zijn er nog die aan deze voorwaarden voldoen?
blidi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 405
Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 36 keer

Voiptiger
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

OVH

...Ik heb toch regelmatig kwaliteitsproblemen met betamax-klonen...

op te lossen door "callback" te gebruiken!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

Noch OVH noch Voiptiger biedt noodnummers ..?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

daarvoor heb je toch een GSM!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Gelieve deze discussie elders te houden. Dit draadje gaat over een opsomming van VOIP providers?

Nog eentje om toe te voegen trouwens

Label: SpeakUp
Website: http://www.speakup.be
Setup: €4/maand/DID
DID: Inbegrepen
Nummerweergave: Inbegrepen
CLIP: enkel nummers in het account
# oproepen: onbekend
Belkost: inbegrepen in setup
Voice mail: Ja

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 430
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 26 keer

Dellmont gaat zijn klonen wat herschikken.

Ik kreeg dit mailtje.



Time to say Goodbye...

Dear customer,

After years of providing cheap Voip services we are sorry to inform you that Voip-a-lot will be closed.
Unfortunately we will stop providing calls at 2014-10-31 and after that you won't be able to use your account any longer. We understand you want to continue saving money on your international calling charges or still have credits in your account.

Therefor we recommend MobileVoip!
MobileVoip is a free app which supports multiple voip providers.

Important:
Once you have created an account at one of those supported providers, please let us know your new username
via the helpdesk of Voip-a-lot and we will transfer your Voip-a-lot credits to your new voip account.

MobileVOIP is available for Android , Asha , Blackberry , Apple , Symbian and Windows
and can be used in combination with accounts of the following Voip-Providers:
12voip, ActionVoip, BrowserCalls, BudgetVoipCall, Call2India, CallEasy, CallingCardBuster,
CallingCredit, CallPirate, CheapBuzzer, CheapVoip, CheapVoipCall, CosmoVoip, DialCheap,
DialNow, DiscountVoip, EasyVoip, FreeCall, FreeVoipDeal, Frynga, GlobalFreeCall, HotVoip,
InternetCalls, InterVoip, Jumblo, JustVoip, Low-Rate Voip, MegaVoip, MexicoBarato, NairaCalls,
NetAppel, Nonoh, PanggilanMalaysia, PennyConnect, PinoyDialer, PoivY, PowerVoip, RebVoice,
Rynga, SIPDiscount, SmartVoip, SMS Discount, SmsListo, StuntCalls, Telbo, VoipBlast, VoipBlazer,
VoipBuster, VoipBusterPRO, VoipCaptain, VoIPCheap, VoipChief, VoipDiscount, VoipGain,
VoipJumper, VoipMOVE, VoipRaider, VoipSmash, VoipStunt, VoipWise, VoipYo, VoipZoom,
WebCallDirect

For more information, please visit: http://www.mobilevoip.com
We're sorry for the inconvenience caused.
Best regards,
Isabella
Gebruikersavatar
exop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 497
Lid geworden op: 26 mei 2011, 15:22
Locatie: ANT/VLBR
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

Weet iemand hoeveel concurrent incoming calls je kan krijgen bij localphone.com?
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Zijn er behalve de Betamax providers nog andere VOIP providers die CLIP ondersteunen met je eigen nummer (bvb je vast nummer bij Proximus)? Ik zoek een betrouwbare VOIP provider enkel voor uitgaande gesprekken, maar vast nummer van Proximus moet wel meegestuurd worden.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

WeePee.
Eerst account aanmaken (en bevooraden), dan mailtje naar support met de vraag om je nummer te laten screenen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Weepee is niet echt interessant qua prijs... Hoeft de goedkoopste niet te zijn, maar Weepee is zo goed als de duurste denk ik?
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Voiptiger kan je dit ook. :-)

Gewoon in hun client outgoing nr. intikken en bewijs van uw nummer uploaden.

En pakken goedkoper dan weepee (client ook gebruiksvriendelijker)

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Terrasip.com doet het ook. Dit is een Spaanse provider met enkele interessante snufjes.
Ik vind hem niet zo betrouwbaar: regelmatig lukte het niet meer om te bellen. Fritzbox herstarten en alles ok. Ik denk dat ik er te weinig mee belde.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Is het niet zo dat je dit kan instellen bij elke dellmont/betamax account? Validatie gebeurt met een code naar het nr en dan kan je via webbrowser instellen welk nr standaard is
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

kamiel schreef:Weepee is niet echt interessant qua prijs... Hoeft de goedkoopste niet te zijn, maar Weepee is zo goed als de duurste denk ik?
Je vermelde de prijs niet al criterium, je zocht "een betrouwbare VOIP provider enkel voor uitgaande gesprekken" :-)
bruma schreef:Is het niet zo dat je dit kan instellen bij elke dellmont/betamax account?
Ja, natuurlijk. Maar kamiel vroeg of er nog andere VoIP providres waren buiten de Betamax providers :wink:
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Bedankt. Ik denk dat ik eens een maand zal proberen bij Weepee en een maand bij Voiptiger. Dan kunnen we prijs en kwaliteit beoordelen.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
nete
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 14 keer

Ik gebruik al enkele tijd met succes VikingTalk en in mindere mate Viber: doorgaans betere kwaliteit dan de Betamax clonen, maar wel iets duurdere tarieven. Nu ja, daar hebben we dan beltegoed cashen voor.
matthiasdb
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 aug 2016, 14:23
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer

Hallo

Ik ben recent bezig met opleiding VOIP (Innovaphone platform) en heb thuis een centrale staan + wat toestellen om mee te testen/spelen.
Ik ben nu op zoek naar een goedkope VOIP provider zodat ik op mijn centrale kan buiten/binnenbellen om wat meer te kunnen testen dan enkel het interne verkeer.

Welke provider zou ik hiervoor best kunnen nemen?
1 simultaan gesprek max, bellen zal vermoedelijk enkel van/naar mijn eigen gsm (Proximus) zijn.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

kijk eens in de volgende tabellen en zoek dan eens of in de laatste dagen ze de prijs bij uw beste keus niet gewijzigd hebben:http://progx.ch/PROGX_WEB/UK/all-rates- ... arator.awp
of
http://backsla.sh/betamax
https://www.voipkredi.com/page.php?page ... x-dellmont

let wel naar gsm is cosmovoip normaal de goedkoopste 0,2ct/min echter zij rekenen altijd een starfee van 3,9ct aan
ik denk dat rebvoice of telbo duurder zijn maar ben zeker dat ze geen connectiekost rekenen
indien je ook naar vaste nummers wil bellen vergeet bovenstaande en kies resoluut voor megavoip
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

kort antwoord: DiscountvoipUK

het langere antwoord: Progx.ch
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
HONcircle
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 maa 2019, 20:26
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 4 keer

Ik ben nu klant bij een onderaannemer van EDPnet voor VDSL2, met telephonie inbegrepen (tot 2k mins per maand naar een reeks bestemmingen internationaal zowel vast als mobiel, te vergelijken met het aanbod van Dommel destijds).
Onlangs vernam ik dat deze operator misschien in de nabije toekomst de activiteiten zal stopzetten.

Ik ben dan van plan om voor internet over te schakelen naar EDPnet, maar ben op zoek naar een oplossing voor telephonie.
De vereisten: mogelijkheid tot kopen van bundel van 1000-2000 minuten per maand te kopen naar een reeks bestemmingen (zowel vast als mobiel internationaal, vergelijkbaar met het aanbod van Dommel destijds) aan een aanvaardbare prijs, mogelijkheid tot DID (mijn Belgisch nummer te porteren), telephonie verloopt via de Fritzbox (dus VoIP provider stuurt mij de SIP intellingen, gebruikersnaam, wachtwoord, server enz)en geen ATA bakje zoals bij Telenet of Orange, indien de VoIP provider noodnummers ondersteunt is het een pluspunt.

Ben onder andere aan het kijken naar Voiptiger en 3starsnet.

Nu, nog een vraag.
Het is duidelijk dat de analoge PSTN telephoonlijn zal verdwijnen. Doch zie ik niet meteen de 'vaste lijn' verdwijnen. En naast FritzBox zie ik weinig andere fabrikanten op de markt die een combo product verkopen van router met geïntegreerde telephoniecentrale + DECT. Waarom?
En wat zal de toekomst van vaste telephonie zijn? Wifi-bereik kan ik vergroten met MESH, DECT-bereik vergroten is moeilijker. Ik zie voor de vaste lijn van de toekomst wellicht enkel nog VoIP telephonie via LAN of WLAN (ipv DECT).
Wat denken de experts tussen ons?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Volgens mij had je beter een apart topic gestart, maar goed.
Het is duidelijk dat de analoge PSTN telephoonlijn zal verdwijnen. Doch zie ik niet meteen de 'vaste lijn' verdwijnen. En naast FritzBox zie ik weinig andere fabrikanten op de markt die een combo product verkopen van router met geïntegreerde telephoniecentrale + DECT. Waarom?
Ik denk wegens een te kleine markt, iedereen "krijgt" een modem/router/switch/AP van de ISP en wil of kan niet meer dan dat.
Er zijn hier op UB ook slimme mensen die het helemaal prima vinden dat de ISP bepaalt wat jij mag doen (bv IP-range, DNS, ... al dan niet instellen). In Nederland hebben ze ondertussen het licht gezien en gaat KPN de gebruikers de vrije keuze geven.
En wat zal de toekomst van vaste telephonie zijn?
Gewoon zoals nu: wil je het, dan gebruik je het, anders gebruik je uw GSM :).
Wifi-bereik kan ik vergroten met MESH, DECT-bereik vergroten is moeilijker. Ik zie voor de vaste lijn van de toekomst wellicht enkel nog VoIP telephonie via LAN of WLAN (ipv DECT).
DECT bereik vergroten kan ook: https://www.gigaset.com/be_nl/cms/onder ... er-20.html
Geen idee of een Gigaset range extender ook de DECT van een Fritzbox kan uitbreiden.

Ik heb een Fritzbox op het aansluitpunt van de telefoonlijn staan. Die doet enkel modem + router.
De Gigaset VOIP "centrale" staat centraal in het huis (de modem staat waar de RTT lang geleden vond dat ie moest komen), zodat alle handsets er makkelijk bij kunnen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

HONcircle schreef:En wat zal de toekomst van vaste telephonie zijn?
Ik zie voor de vaste lijn van de toekomst wellicht enkel nog VoIP telephonie via LAN of WLAN (ipv DECT).
Voor bedrijven zal vaste telefonie blijven bestaan (maar hoe langer hoe meer zal het "geografische" karakter vervallen (je moet nu al een 02 nummer gebruiken om je lokale belastingsdienst te bellen, de post te bellen, zelfs bankkantoren ...)

Voor particulieren zal de vaste lijn stilaan verdwijnen: de meeste mensen hebben een GSM met abonnementen met een (groot) aantal belminuten, of zelfs onbeperkt. Waarom zou je dan nog een vaste lijn moeten hebben, vooral als je daar nog 20€ per maand moet voor betalen (Proximus, Telenet).
HONcircle schreef:Wifi-bereik kan ik vergroten met MESH, DECT-bereik vergroten is moeilijker.
Met een DECT Repeater kan je DECT uitbreiden:
  • de Gigaset range extender zal werken met de FritzBox, maar sommige dingen zijn misschien niet compatibel (vb versleutelde verbindingen).
  • de Fritz!DECT 100 is een DECT repeater die volledig compatibel is met de Fritz!Box.
  • Er zijn enkele (oudere) Fritz!Boxen die als DECT Repeater ingesteld kunnen worden, zoals de Fritz!Box 7270, 7240 en de 7390. Als je een van die modellen op de kop kan tikken (2de hands?), dan heb je een goede DECT repeater.
  • last but not least: recentere Fritz!Boxen met Firmware OS 07.01 en hoger kunnen als Mesh Client (repeater) ingesteld worden. Alle telefonie instellingen kunnen van de Mesh Master Fritz overgenomen worden. DECT toestellen die je met deze Mesh Repeater Fritz!Box verbindt kunnen dus ook bellen/gebeld worden.
In de eerste 3 opties heb je roaming tussen de DECT basisen: je DECT telefoon zal automatisch met de basis of de repeter verbinden (op de Display zie je of je mt "1" of "2" bent verbonden.
In de laatste optie is er geen roaming: je moet zelf de DECT telefoon registreren op Fritz!Box A of Fritz!Box B.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
HONcircle
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 maa 2019, 20:26
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 4 keer

HONcircle schreef:Ben onder andere aan het kijken naar Voiptiger en 3starsnet.
Welke VoIP providers zijn de moeite te bekijken, naast de twee die ik hierboven had opgenoemd?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Veel UB leden, waaronder ikzelf, hebben een VoIP account bij OVH in Frankrijk.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
HONcircle
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 maa 2019, 20:26
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 4 keer

Jack Daniels schreef:Veel UB leden, waaronder ikzelf, hebben een VoIP account bij OVH in Frankrijk.
En bieden ze ook bundels aan om naar het buitenland te bellen naar vast en mobiel vvor bepaalde landen? Staan ze ook noodnummers toe te bellen?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

bij OVH bel je gratis naar vaste nummers, zowat wereldwijd. oproepen naar mobiele nummers kosten 3 cent per minuut. Voor de gratis oproepen naar vaste nummers is er dacht ik een maximum voorzien maar dat kan je omzeilen door in te haken en opnieuw te bellen naar hetzelfde nummer. 1 uur per dag of zo naar hetzelfde nummer maar 100% zeker ben ik daar niet van.
Kijk eens hier op hun site
https://www.ovhtelecom.fr/telephonie/nu ... ros-fixes/
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

HONcircle schreef:En bieden ze ook bundels aan om naar het buitenland te bellen naar vast en mobiel vvor bepaalde landen? Staan ze ook noodnummers toe te bellen?
Dit Forum bevat ook een zoekfunctie (rechts boven)
Als je zoekt op "OVH" zal je hier heel veel info vinden ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
punctuele
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 apr 2020, 12:04

Hallo,
Wij zitten nu een half jaar bij EDPNet (Business, vaste lijn incl.) en bellen via CallingCredit aan 0.5 cent/minuut (zowel naar vast als mobiel binnen belgië). Voorlopig slechts éénmaal een uitval van een uurtje gehad... maar dan heb je eigenlijk nog de EDPNet-lijn als backup.

De 2000 minuten bij bijv. proximus heb je hier voor 10€ (als je ze al allemaal zou gebruiken)... het verschil in abo EDPNet <-> Proximus >10€!
mvg.
HONcircle schreef:Ik ben nu klant bij een onderaannemer van EDPnet voor VDSL2, met telephonie inbegrepen (tot 2k mins per maand naar een reeks bestemmingen internationaal zowel vast als mobiel, te vergelijken met het aanbod van Dommel destijds).
Onlangs vernam ik dat deze operator misschien in de nabije toekomst de activiteiten zal stopzetten.

Ik ben dan van plan om voor internet over te schakelen naar EDPnet, maar ben op zoek naar een oplossing voor telephonie.
De vereisten: mogelijkheid tot kopen van bundel van 1000-2000 minuten per maand te kopen naar een reeks bestemmingen (zowel vast als mobiel internationaal, vergelijkbaar met het aanbod van Dommel destijds) aan een aanvaardbare prijs, mogelijkheid tot DID (mijn Belgisch nummer te porteren), telephonie verloopt via de Fritzbox (dus VoIP provider stuurt mij de SIP intellingen, gebruikersnaam, wachtwoord, server enz)en geen ATA bakje zoals bij Telenet of Orange, indien de VoIP provider noodnummers ondersteunt is het een pluspunt.

Ben onder andere aan het kijken naar Voiptiger en 3starsnet.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

punctuele schreef:bellen via CallingCredit aan 0.5 cent/minuut (zowel naar vast als mobiel binnen belgië). Voorlopig slechts éénmaal een uitval van een uurtje gehad... maar dan heb je eigenlijk nog de EDPNet-lijn als backup.

De 2000 minuten bij bijv. proximus heb je hier voor 10€ (als je ze al allemaal zou gebruiken)... het verschil in abo EDPNet <-> Proximus >10€!
mvg.
Bestaat er geen mogelijkheid om 'Belgium Subscription' (Dellmont) voor 2 €/maand te kiezen?
zie:
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... &start=160

moet het topic niet geupdated worden?

Tarieven weepee/ovh kloppen niet meer

svanto mag verwijderd worden? failliet/gestop/met noorderzon verdwenen?

edpnet? Kan dit er ook niet bij staan? (in combo met vdsl weliswaar)?

Belgium subscription voor 2 €/maand UNLIMITED bij Dellmont providers,....
Laatst gewijzigd door satsurfer 04 mei 2020, 20:06, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

satsurfer schreef: svanto mag verwijderd worden? failliet/gestop/met noorderzon verdwenen?
als ik me niet vergis zijn die overgenomen/samengegaan met intellinet
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 953
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 50 keer

Het topic zou geupdate kunnen/mogen worden vermits het nu al 7j oud is.
Vraag me af of er nog nood/vraag naar is.
Heppie NY!
HONcircle
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 maa 2019, 20:26
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 4 keer

Als ik op zoek ben naar een nieuwe VoIP provider voor op mijn Fritzbox, valt dat dan onder VPBX of SIP Trunking?
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

ligt er gewoon aan wat je wil... maar eigenlijk meestal geen van beide.

het is niet echt een ipbx en je hebt ook niet echt een trunk nodig, je hebt gewoon een voip accountje nodig.
kan je krijgen bij ovh, weepee, fvd, zo een beetje alles wat voip doet kan je zoiets bezorgen.
JUD
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 10 sep 2013, 16:06
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 6 keer

Ik draai nu sinds kort een server thuis en dacht misschien daar ook een freepbx op te gaan draaien. En een VoIP trunk aan te schaffen met mijn twee nummers. Ik dacht momenteel aan WeePee omdat dit prijs / functionaliteit gezien wel ok lijkt.

Wat mijn interesse wel wekt is de functie om indien PBX offline automatisch naar gsm door te schakelen en de 15 simultane gesprekken.

Het zijn mijn eerste stappen in de VoIP wereld en vroeg me af of het ook mogelijk is om uitgaande met bv VoIP Tiger te bellen of dergelijke? Gezien daar de kosten nog een pak lager liggen.

Van de WeePee website is het me ook niet helemaal duidelijk hoe eenvoudig het is om een nummer stop te zetten. Nummer toevoegen is blijkbaar peace of cake maar kan ik bijvoorbeeld eenvoudig een nummer verwijderen na enkele dagen?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Na paar dagen weet ik niet (lees de algemene voorwaarden).
Na 6 maanden zeker (telecom wet).
Mail naar support@
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3709
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 6 keer

JUD schreef: 30 apr 2022, 14:36 Ik dacht momenteel aan WeePee omdat dit prijs / functionaliteit gezien wel ok lijkt.
Vergeet ook niet de 1.8 euro/maand/nummer die je moet betalen.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”