zou er geen apart thread mogen komen voor de Fritz!fon MT-F? Vandaag net een update gekregen van de Fritz!Fon.
persoonlijk vond ik het geluid van de DEC-T panasonic via FON1 wel beter van kwaliteit. bij fritz!fon heb je constant achtergrondgeruis....
[zoals gevraagd]
Fritz!Fon
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 80 keer
- Recent bedankt: 1 keer
HIer geen geruis, perfecte kwaliteit. Ik zet eco dect aan op de box. Wel af en toe met de vorige firmware op de MT-F een reboot of telefoonnr twee keer moeten draaien...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 223 keer
Je hebt toch geen comfort noise (CNG) aanstaan ?satsurfer schreef:bij fritz!fon heb je constant achtergrondgeruis....
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 12 keer
HD Telephonie heeft alleen zin als je tussen de 2 eindpunten volledig op HD kan gaan.satsurfer schreef:heb nu HD Telephony 'automatically' gezet ipv 'preferred'
Gezien WeePee alles omzet naar G.711 (ook tussen 2 WeePee gebruikers) gebeurt er aan beide kanten een omzetting van/naar G-711. Het eindresultaat kan zelfs een kwalitietsvermindering zijn.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 634 keer
- Bedankt: 393 keer
- Recent bedankt: 3 keer
als mijn zus met Telenetaansluiting belt naar mijn weepeeaccount, toont fritz'fon HD.
Zij heeft wel een siemens dect- van enkele jaren oud, waar geen HD zal opzitten.
Zij heeft wel een siemens dect- van enkele jaren oud, waar geen HD zal opzitten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 223 keer
Je doet HD naar de Weepee gateway die het gesprek dan omzet naar G.711 A-Law. Maw. dit heeft totaal geen zin.
Mijn advies is om enkel G.711 A-Law te gebruiken. En A-Law, géén Mu-Law (US & Japan), anders is er toch nog transcoding nodig.
Alle andere codecs zijn eigenlijk zinloos. G.722 is enkel nuttig als je een end-to-end IP gesprek kan voeren en de andere codecs zoals G.726, G.729 etc. die compressie toepassen zijn enkel nuttig als je niet voldoende bandbreedte hebt (maar da's vandaag de dag geen probleem meer). De voordelen van compressie wegen niet op tegen de nadelen.
Mijn advies is om enkel G.711 A-Law te gebruiken. En A-Law, géén Mu-Law (US & Japan), anders is er toch nog transcoding nodig.
Alle andere codecs zijn eigenlijk zinloos. G.722 is enkel nuttig als je een end-to-end IP gesprek kan voeren en de andere codecs zoals G.726, G.729 etc. die compressie toepassen zijn enkel nuttig als je niet voldoende bandbreedte hebt (maar da's vandaag de dag geen probleem meer). De voordelen van compressie wegen niet op tegen de nadelen.
Internet: EDPNet VDSL
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Dit bevestigt dus wat VoiD en ikzelf al lang zeggen, namelijk dat HD telefonie alleen nuttig is als je de hele weg op de HD Codec blijft (vb rechstreeks gesprek tussen 2 FritzBoxen)
Van zodra er transcoding nodig is gaat de kwaliteit achteruit ...
Van zodra er transcoding nodig is gaat de kwaliteit achteruit ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.