Weepee en forwarding account in combinatie met fritz/Android

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
Bedankt: 385 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

vandaag portering gebeurd.....
12 u. mail ik naar weepee, dat ik melding krijg: 'lijn is bezet'
20' later al antwoord :-D van weepee: 'De reden is de negatieve belwaarde op de fwd account.'
had 30 € opgeladen op SIP-account ipv FWd-account (nochtans aanvraag nummerportering op sip account gedaan, met vraag geografisch nr. aan FWD te koppelen)
stellen mij evt. Pro-account voor, maar dit interesseert mij niet echt.

Ik koop 4 X 5 € bij (was de bedoeling om te verdelen, maar in mail verkeerd uitgedrukt),

Daar ik snelle reactie gewoon ben, wachtte ik op nieuwe vouchers.....Om 15.45 u. bel ik eens (dacht dat s. weg was in NM), en regelen ze nog snel dat de FWD account -door hen- aangevuld wordt met 20 € (dus 14 € positief nu, en zo zal blijven :oops: )

Heb hen om 16.00 u. dan ook gemaild (allemaal op transfers adres), dat ik nog steeds niet bereikt wordt op mijn weepee sip account (ondanks pos. belsaldo).....vraag ivm screening.

Update: eens fritzbox stekker enkele seconden uit stekker gehaald (resetten was niet voldoende)....en nu lukt het wel...de fritz deed wat raar (verschillende sip accounts op andere locaties actief om te testen, blijkbaar werkt een soft reset niet)
Laatst gewijzigd door satsurfer 01 okt 2011, 12:42, in totaal 3 gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3728 keer
Recent bedankt: 24 keer
Provider

Bij mensen met een FWD account, laat ik altijd de vouchers op in de FWD account, hierop gebeurt ook de nummerportatie. De verschillende SIP acounts (waar de gesprekken van de FWD account binnenkomen) laat ik op de 2 EUR belwaarde staan, die je krijgt bij het aanmaken (gezien deze accounts alleen dienen op gesprekken te ontvangen).
Ik heb nooit problemen gehad.

PS - Zelfs met een negatief saldo heb ik nooit ondervonden dat je niet bereikbaar bent, je kan hooguit niet zelf opbellen ? Tenzij dit recent gewijzigd is.

Voor mezelf heb ik een PRO account, waar al mijn accounts gebundeld worden. Geen idee waarom een PRO account je niet interesseert. Ik vind dit een zeer flexibele oplossing, en je hoeft geen individuele accounts meer op te laden: alle belkrediet voor jouw hele WeePee gebeuren komt tesamen ...

Is geen post van mezelf, maar een copy/paste van een post in het edpnet forum (ivm met onderbrekingen en echo). Kan blijkbaar geen post verzetten van forum of van een bestaand topic "afscheuren" -- Krisken
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

philippe_d schreef:PS - Zelfs met een negatief saldo heb ik nooit ondervonden dat je niet bereikbaar bent, je kan hooguit niet zelf opbellen ? Tenzij dit recent gewijzigd is.

Voor mezelf heb ik een PRO account, waar al mijn accounts gebundeld worden. Geen idee waarom een PRO account je niet interesseert. Ik vind dit een zeer flexibele oplossing, en je hoeft geen individuele accounts meer op te laden: alle belkrediet voor jouw hele WeePee gebeuren komt tesamen ...
weepee antwoordt:

"*******,

De reden is de negatieve belwaarde op de fwd account.
De belwaarde van deze account kan gebundeld worden met die van ***** (omdat daar nog krediet op staat) dmv. een pro account die ik voor je kan aanmaken.

Je kan de belwaarde hierbij opladen dmv. voucher, zoals tot hiertoe, te verzilveren op één van de gekoppelde technische accounts.

On net calls zijn gratis behalve wanneer gemaakt van onder en pro account, per oproep wordt hierbij 1 cent aangerekend.

Anders moet je de belwaarde van de fwd account opladen met een voucher en blijven je on net doorschakelingen kostenloos."

dan betaal ik 1 cent voor al mijn inkomende oproepen (doorgestuurd van FWD-account), alle on-net van mijn smartphone (via wifi of HSPDA) naar thuis sip account vallen ook onder die kost.

Dit zou maandelijks toch wat € kosten, die vermeden kunnen worden. Dan vind ik het niet erg om af en toe mijn accounts te checken op belwaarde (doe dit sowieso om gesprekken te zien).
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

vanmorgen test ik terug van GSM naar vast.(weepee)....geen beltoon

dan op werk naar vast.....er komt geen beltoon gewoon....

als ik inlog in fwd account, zie ik wel de nummer van mijn werk verschijnen.en voice forward....

fritzbox remote gerestarted, zonder success.

gisteravond werkte het perfect :cry:

UPDATE: blijkbaar werkt de FWD account correct, als de 2 SIP accounts die in de FWD-account geregistreerd staan, ook effectief online zijn!
Hij (fritzbox) neemt de Call aan, zonder dat er gerinkeld is! Je hoort wel niets op uw telefoon, maar heeft toch connectie.
Zo heb ik bij het testen van mijn gsm-nr. naar weepee-nr., zonder mijn medeweten 6,7 € van mijn belkaart doorgejaagd. :oops:

Verschillende testen gedaan. mijn 2de sip-account is de smartphone, dus die zal niet zo regelmatig online zijn, vandaar dat ik hem voorlopig eruitlaat in de FWD-account....tenzij ik ergens een goede wifi verbinding heb.....
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3728 keer
Recent bedankt: 24 keer
Provider

Mailtje naar [email protected] ....
Misschien is er iets misgegaan met de portatie (crdc database ??), zodat je vanuit bepaalde netwerken (nog) niet bereikbaar bent.

Groeten (vanuit Hamburg)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

philippe_d schreef:Mailtje naar [email protected] ....
Misschien is er iets misgegaan met de portatie (crdc database ??), zodat je vanuit bepaalde netwerken (nog) niet bereikbaar bent.

Groeten (vanuit Hamburg)
Philippe....

FWD-account werkt! mijn vast sip nr. is bereikbaar....

maar:
Als er 2 sip's in de FWD-account geregistreerd staan, en 1 sip-account niet ONLINE is....dan rinkelt de fritz niet, maar neemt wel de call aan! (staat op incoming calls) => zo heb ik 46' van gsm naar vast gebeld zonder dat ik het wist.

als ik enkel de SIP van de fritz in de FWD-account stop, dan rinkelen de aangesloten telefoons aan de Fritz wél.....

Is dit een normale situatie? Ik vind het jammer dat de FWD-account maar werkt, als er effectief 1-2 sip-accounts die geregistreerd staan, ook effectief actief/online zijn. Nog niet volledig getest.....maar oproepers hebben iedere keer zo een gesprekskost aan hun been, als ik vb. efkes niet online ben met android softphone client. :?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Update: heb beide SIP-accounts op 'busy' gezet...en blijkbaar werkt het nu perfect...ook al is 1 sip account NIET online.... :-D
super gewoon.....
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

gisteravond 2 X naar huis gebeld on-net (smartphone via HSPDA -> fritzbox sip-account thuis)

Net voor ik thuis kwam, kreeg ik SMS dat ik niet kon bereikt worden op vast nr. :oops:

Een test via Csipsimple (via wifi thuis) gaf de melding: 'this number is busy' of zoiets....

gerebooted, en het lukte weer....

heb voor zekerheid mijn FWD-account de SIP account van mijn smartphone gewist, tot ik het echt nodig heb (sporadisch)

iemand zelfde ervaringen?
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”