OVH: DID in België

Waterboy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 306
Lid geworden op: 30 Apr 2007
Bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor Waterboy » 04 Jan 2016, 15:49

Deze email kreeg ik in mijn mailbox van OVH.

2016-01-03 11:22:33 dpi_JitterIncomingWarn The incoming flow has a bad jitter score.

Wat is de betekenis van die Jitter score?

Gebruikersavatar
r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 28815
Lid geworden op: 28 Okt 2003
Bedankt: 1891 keer
Recent bedankt: 13 keer
Uitgedeelde bedankjes: 388 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor r2504 » 05 Jan 2016, 13:07


AfAX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 01 Dec 2011
Bedankt: 12 keer
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor AfAX » 18 Feb 2016, 16:28

Iemand een idee hoe je een 02-nummer kan kiezen als je in Vlaams-Brabant woont? De applicatie gaat ervan uit dat zonenummer 02 enkel 1000 tot 1210 Brussel is als postnummer, kan dus mijn adres niet ingeven.

Ah juist ja, bij Mechelen lol. Een 015 nummer dan maar :p

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3753
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 230 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 236 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor satsurfer » 27 Feb 2016, 12:54

heb mijn documenten (idkaart+domiciliebewijs) doorgemaild. Activeren ze ook op zaterdag?

blaatpraat
Premium Member
Premium Member
Berichten: 712
Lid geworden op: 10 Jan 2014
Bedankt: 58 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor blaatpraat » 29 Feb 2016, 10:30

satsurfer schreef:heb mijn documenten (idkaart+domiciliebewijs) doorgemaild. Activeren ze ook op zaterdag?

Ik heb ze vrijdag doorgemaild, zit nog steeds te wachten.
Antwoord zal dus 'nee' zijn.

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3753
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 230 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 236 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor satsurfer » 29 Feb 2016, 10:36

Bij mij ook nog nts. ontvangen

Verstuurd vanaf mijn XT1572 met Tapatalk

AfAX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 01 Dec 2011
Bedankt: 12 keer
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor AfAX » 01 Mar 2016, 12:29

ik wacht nu reeds 12 dagen. Bericht van ontvangst van domicilie en ID had ik reeds na een goed uur ('s avonds).

Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2099
Lid geworden op: 24 Feb 2007
Locatie: Gent
Bedankt: 115 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor lacer » 01 Mar 2016, 22:34

Normaal 10 dagen, behalve indien je niet gekozen had voor je recht op annulering van bestelling. Het was hier binnen de week operationeel, wel zonder plug et phone.
Proximux Internet Start 60/4 speedtest max 58/3.9
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
WDTV Live SMP + RPi 3B + Android met Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu 18.04 + Ubuntu Mate 16.04 / Ubuntu steunpunt

AfAX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 01 Dec 2011
Bedankt: 12 keer
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor AfAX » 04 Mar 2016, 00:00

Vandaag was het precies 2 weken. Heb dus een ticket bij hen geopend via de tool op hun site, en een uurtje later was het nummer toegekend en actief ;-).

Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4072
Lid geworden op: 04 Apr 2005
Locatie: België
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor Ken » 04 Mar 2016, 13:07

Gisteren zag ik dat men ook 078, 0800 en 090x nummers kan aanvragen of porteren.
Dus eens ons 078 nr. porteren, aanvraag ingediend, wellicht zal ik iets per post ontvangen? :p

Internet = Orange Love 200/20Mbps + Orange Surf Extra Card LTE backup
Telefonie = OVH VoIP Entreprise
GSM = Orange Arend Pro + Huawei Honor9
TV = Orange
Netwerk = 100% MikroTik powered

nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 Dec 2011
Locatie: Gent
Bedankt: 216 keer
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor nickz » 04 Mar 2016, 13:15

Wat is eigenlijk de reden om nog een 078-nummer te hebben als bedrijf? Vroeger betaalden bedrijven met zo'n nummer een deel van de gesprekskosten, zodat klanten vanuit het hele land hen tegen zonaal tarief konden bellen. Sinds het interzonaal tarief is afgeschaft zie ik eigenlijk het voordeel niet meer, integendeel. Als bedrijf zal je nu waarschijnlijk niet meer moeten bijbetalen voor de gesprekken, maar de meeste mensen hebben tegenwoordig bundels om 'gratis' te bellen naar nationale nummers (hetzij via hun vaste lijn, hetzij via hun mobiele telefoon), echter zijn 078-nummers hiervan steeds uitgesloten en worden die gesprekken apart gefactureerd.

Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4072
Lid geworden op: 04 Apr 2005
Locatie: België
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor Ken » 04 Mar 2016, 13:19

In Frankrijk heb je non geografische nrs. Ik aanzie dit ook als een niet geogafische nr.

Internet = Orange Love 200/20Mbps + Orange Surf Extra Card LTE backup
Telefonie = OVH VoIP Entreprise
GSM = Orange Arend Pro + Huawei Honor9
TV = Orange
Netwerk = 100% MikroTik powered

nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 Dec 2011
Locatie: Gent
Bedankt: 216 keer
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor nickz » 04 Mar 2016, 13:21

Een 078-nummer is inderdaad een niet-geografisch nummer, maar wat is het voordeel ervan t.o.v. een geografisch nummer (02, 03, ...)? Ik zie eigenlijk enkel nog maar nadelen.

Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 238
Lid geworden op: 15 Sep 2010
Bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor Ontheronix » 04 Mar 2016, 13:34

Even offtopic, maar 02 en 03 nr's kunnen toch ook nomadisch zijn? Zie: viewtopic.php?f=83&t=46347&start=20#p634197

springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 238
Lid geworden op: 16 Dec 2011
Bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor springfield » 04 Mar 2016, 20:15

nickz schreef:Wat is eigenlijk de reden om nog een 078-nummer te hebben als bedrijf? Vroeger betaalden bedrijven met zo'n nummer een deel van de gesprekskosten, zodat klanten vanuit het hele land hen tegen zonaal tarief konden bellen. Sinds het interzonaal tarief is afgeschaft zie ik eigenlijk het voordeel niet meer, integendeel. Als bedrijf zal je nu waarschijnlijk niet meer moeten bijbetalen voor de gesprekken, maar de meeste mensen hebben tegenwoordig bundels om 'gratis' te bellen naar nationale nummers (hetzij via hun vaste lijn, hetzij via hun mobiele telefoon), echter zijn 078-nummers hiervan steeds uitgesloten en worden die gesprekken apart gefactureerd.


Als je al jaren dit nummer hebt, en het gekend is bij de klanten etc dan is dat ook een goede reden natuurlijk om het te houden.

Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4072
Lid geworden op: 04 Apr 2005
Locatie: België
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor Ken » 05 Mar 2016, 18:26

Ontheronix schreef:Even offtopic, maar 02 en 03 nr's kunnen toch ook nomadisch zijn? Zie: viewtopic.php?f=83&t=46347&start=20#p634197
02 is voor mij Brussel en 03 Antwerpen hoor :)

Internet = Orange Love 200/20Mbps + Orange Surf Extra Card LTE backup
Telefonie = OVH VoIP Entreprise
GSM = Orange Arend Pro + Huawei Honor9
TV = Orange
Netwerk = 100% MikroTik powered

AfAX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 01 Dec 2011
Bedankt: 12 keer
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor AfAX » 10 Mar 2016, 11:49

Als je verhuist kan je je nr meenemen. Zo ken ik iemand met 02 aan de kust.

Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2099
Lid geworden op: 24 Feb 2007
Locatie: Gent
Bedankt: 115 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor lacer » 10 Mar 2016, 12:15

Dat is dan nomadisch gebruik. En kan je mogelijks ook in' t buitenland gebruiken, al ben ik daar niet zeker van.
Laat Ovh nomadisch gebruik eigenlijk wel toe, of kijken ze door de vingers ?
Proximux Internet Start 60/4 speedtest max 58/3.9
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
WDTV Live SMP + RPi 3B + Android met Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu 18.04 + Ubuntu Mate 16.04 / Ubuntu steunpunt

Gebruikersavatar
r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 28815
Lid geworden op: 28 Okt 2003
Bedankt: 1891 keer
Recent bedankt: 13 keer
Uitgedeelde bedankjes: 388 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor r2504 » 10 Mar 2016, 12:29

springfield schreef:
nickz schreef: echter zijn 078-nummers hiervan steeds uitgesloten en worden die gesprekken apart gefactureerd.


Als je al jaren dit nummer hebt, en het gekend is bij de klanten etc dan is dat ook een goede reden natuurlijk om het te houden.


Niet echt... zoals Nickz aangeeft jaag je je klanten dan zonder reden op kosten !

Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4072
Lid geworden op: 04 Apr 2005
Locatie: België
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor Ken » 11 Mar 2016, 08:20

lacer schreef:Dat is dan nomadisch gebruik. En kan je mogelijks ook in' t buitenland gebruiken, al ben ik daar niet zeker van.
Laat Ovh nomadisch gebruik eigenlijk wel toe, of kijken ze door de vingers ?

Ze kijken eerder door de vingers... Heb met een 059 adres een 02 nummer kunnen aanvragen, en heb het nog altijd...
Er zit geen fysische telefoon aan de lijn dus geen gevaar voor noodoproepen.

Internet = Orange Love 200/20Mbps + Orange Surf Extra Card LTE backup
Telefonie = OVH VoIP Entreprise
GSM = Orange Arend Pro + Huawei Honor9
TV = Orange
Netwerk = 100% MikroTik powered

Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2099
Lid geworden op: 24 Feb 2007
Locatie: Gent
Bedankt: 115 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor lacer » 11 Mar 2016, 23:44

En, zou je je Ovh sip account met jouw regio - en telefoonnummer in 't buitenland kunnen gebruiken, met je smartphone vb ?
Uiteraard moet je hier eerst deconnecteren, want je kunt maar 1 x verbinden.
Iemand die dit al eens gedaan heeft ?
Proximux Internet Start 60/4 speedtest max 58/3.9
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
WDTV Live SMP + RPi 3B + Android met Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu 18.04 + Ubuntu Mate 16.04 / Ubuntu steunpunt

brubbel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 730
Lid geworden op: 04 Jul 2012
Bedankt: 155 keer
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor brubbel » 12 Mar 2016, 09:09

Dat werkt gewoon, de laatste die inlogt kan bellen. Dat is wel verwarrend voor de mensen die je bellen heb ik al gemerkt, als ik zeg dat ik op een trein in bv Ierland zit. Daar hebben ze trouwens snelle wifi op de treinen, maar eigenlijk kunt ge daar beter door het venster staren.

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3753
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 230 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 236 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor satsurfer » 14 Mar 2016, 13:04

@lacer: Ik kan gewoon connecteren met csipsimple en 4G(+)/Wifi met OVH (découverte abbo). Na afschakelen, kan ik gewoon thuis bellen dacht ik.

ander probleem:
Ik probeer een telenetnummer op te bellen die al 3-4 weken actief is (nieuw nr.). Hij staat al in de 1207 en raadpleegbaar in crdc database.

Ik krijg telkens 'switching congestion' op de fritzfon C4 melding. Met mobistar naar dit nr. bellen gaat probleemloos.

Ik vermoed dat ze (OVH?) hun database moeten updaten? Heb een ticket aangemaakt.

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3753
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 230 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 236 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor satsurfer » 18 Mar 2016, 16:58

Al 5 dagen a/h wachten op een antwoord van ovh!

verstuurd vanaf mijn Motorola X Style

Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4072
Lid geworden op: 04 Apr 2005
Locatie: België
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor Ken » 18 Mar 2016, 17:19

satsurfer schreef:Al 5 dagen a/h wachten op een antwoord van ovh!

verstuurd vanaf mijn Motorola X Style


Schijf je anders in op het mailinglist, gaat daar soms sneller :p

Internet = Orange Love 200/20Mbps + Orange Surf Extra Card LTE backup
Telefonie = OVH VoIP Entreprise
GSM = Orange Arend Pro + Huawei Honor9
TV = Orange
Netwerk = 100% MikroTik powered

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3753
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 230 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 236 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor satsurfer » 21 Mar 2016, 08:06

Snap dit niet?!

verstuurd vanaf mijn Motorola X Style

Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 17 Nov 2009
Bedankt: 1356 keer
Recent bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor raf1 » 21 Mar 2016, 09:01


skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1634
Lid geworden op: 07 Mei 2006
Bedankt: 21 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor skynetbbs » 21 Mar 2016, 14:32

ook sneller via "twitter"
probleem is dat hun "support desk" tickets op het nieuwe platform zitten
maar hun "telefonie" op het oude platform
dus kijken ze er niet om naar dat oud platform
Afbeelding
Wireless = FON
Internet & Televisie = Scarlet Trio
Mobile = Mobile Viking
Telephony = OVH

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3753
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 230 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 236 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor satsurfer » 21 Mar 2016, 15:02

En fb? Heb nl. Geen twitter

ik zit op nieuwe platform dacht ik

+33 9 72 10 10 07 (als je nr. kiest in hun keuzemenu, breekt hij de lijn af :x )
https://www.ovh.com/fr/support/nous-contacter/

nu via hier geprobeerd:
https://www.ovh.com/fr/support/nous-contacter/
Merci de nous avoir contacté

Nous avons bien reçu votre messsage
Nous l'étudions avec attention et vous répondrons dans les plus brefs délais.

Vanmiddag gebeld, na enkele minuten begon het gesprek te sputteren (niet inhoudelijk). Mijn vader heb ik ook een voiptelefoon gegeven, en deze deed nu hetzelfde (echo,...)?!

What's going on met OVH? Waar was hun site waar je hun werken kan zien?

BertG3
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1547
Lid geworden op: 27 Okt 2014
Bedankt: 150 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor BertG3 » 21 Mar 2016, 20:40

Werken=travaux

=> http://travaux.ovh.net

silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3869
Lid geworden op: 08 Jul 2008
Locatie: 398m van de ROP@0.48dB
Bedankt: 99 keer
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor silencer » 06 Apr 2016, 23:12

lacer schreef:In welke omgeving gebruik jij Carrier Grade Network Address Translation ?

Mobistar easy internet @HOME.

Ook stun geprobeerd, nog geen proxy geprobeerd, niet gelukt btw.

Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4072
Lid geworden op: 04 Apr 2005
Locatie: België
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor Ken » 07 Apr 2016, 10:17

http://travaux.ovh.net/?do=details&id=17250

*** Zucht ***, kan custom voicemail dus niet instellen, heb m'n zus haar stem mooi opgenomen met Audacity, geëxporteerd als mp3, en geüpload naar OVH. Werkt hun verdomde voicemail nu niet omdat ze de infra aan het migreren zijn...

Internet = Orange Love 200/20Mbps + Orange Surf Extra Card LTE backup
Telefonie = OVH VoIP Entreprise
GSM = Orange Arend Pro + Huawei Honor9
TV = Orange
Netwerk = 100% MikroTik powered

Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 238
Lid geworden op: 15 Sep 2010
Bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor Ontheronix » 14 Apr 2016, 12:40

AfAX schreef:ik wacht nu reeds 12 dagen. Bericht van ontvangst van domicilie en ID had ik reeds na een goed uur ('s avonds).

Zelfde hier, ik heb zelfs nog geen domicilie/id papieren moeten indienen. :roll: (Ligne SIP individuelle)

Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4072
Lid geworden op: 04 Apr 2005
Locatie: België
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor Ken » 16 Apr 2016, 10:46

Ontheronix schreef:
AfAX schreef:ik wacht nu reeds 12 dagen. Bericht van ontvangst van domicilie en ID had ik reeds na een goed uur ('s avonds).

Zelfde hier, ik heb zelfs nog geen domicilie/id papieren moeten indienen. :roll: (Ligne SIP individuelle)


Zo heb ik dus een Brussels nummer kunnen bemachtigen 1 jaar geleden, toen was er blijkbaar geen adres check.

Internet = Orange Love 200/20Mbps + Orange Surf Extra Card LTE backup
Telefonie = OVH VoIP Entreprise
GSM = Orange Arend Pro + Huawei Honor9
TV = Orange
Netwerk = 100% MikroTik powered

Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 14 Jun 2004
Locatie: Rotselaar
Bedankt: 15 keer
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Contact:

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor Jelly » 17 Apr 2016, 15:56

Ik ondervind tegenwoordig weer meer problemen met OVH. Om precies te zijn is het de andere partij die mij vaak slecht of in 'stukjes' verstaat. Langs mijn zijde lijkt alles perfect te lopen.

Valt hier eigenlijk iets aan te doen / controleren /... ?

Mvg
Everything that has a beginning has an end.

BertG3
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1547
Lid geworden op: 27 Okt 2014
Bedankt: 150 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor BertG3 » 17 Apr 2016, 15:59

Welke codec gebruik je ? Je 'moet' G711 gebruiken om deftige gesprekskwaliteit te hebben.

Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4072
Lid geworden op: 04 Apr 2005
Locatie: België
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor Ken » 17 Apr 2016, 16:29

Hier op g711 geforceerd en geen problemen...

Internet = Orange Love 200/20Mbps + Orange Surf Extra Card LTE backup
Telefonie = OVH VoIP Entreprise
GSM = Orange Arend Pro + Huawei Honor9
TV = Orange
Netwerk = 100% MikroTik powered

Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 14 Jun 2004
Locatie: Rotselaar
Bedankt: 15 keer
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Contact:

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor Jelly » 23 Apr 2016, 14:52

Ik gebruik G722 en G711 zoals geselecteerd in mijn configuratie client.

G722 gebruikt hij in principe enkel naar andere OVH lijnen. Voor verbinding naar andere tel. lijnen maakt hij dus steeds gebruik van G711.
Is ook een plug en play telefoon van OVH zelf.

We blijven nog even verder zoeken.
Everything that has a beginning has an end.

Gebruikersavatar
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 28 Jul 2007
Bedankt: 29 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor TanknaT » 23 Apr 2016, 16:04

Ik heb bij mijn OVH instellingen, uitsluitend de codec G711 geselecteerd en toch (uitzonderlijk) zie ik dat hij een andere codec (G729a) gebruikt. Laatste nog vrijdagnamiddag, ik werd gebeld vanaf een ander vast toestel, ik het begin van het gesprek verstond ik mijn gesprekspartner niet goed (na enkele seconden was het terug in orde) en als ik later in mijn modem ging nazien welke codec gebruikt was, stond er G729a.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing

Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4072
Lid geworden op: 04 Apr 2005
Locatie: België
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor Ken » 23 Apr 2016, 16:28

Je moet zowel op je modem als in de OVH manager forceren op g711, het kan ook zijn, voor zover ik eens begrepen heb in de mailing list, dat wanneer iemand naar u belt via VoIP en een lagere codec gebruikt, dat je dan zelf ook uiteraard op g729 bent bv.

Internet = Orange Love 200/20Mbps + Orange Surf Extra Card LTE backup
Telefonie = OVH VoIP Entreprise
GSM = Orange Arend Pro + Huawei Honor9
TV = Orange
Netwerk = 100% MikroTik powered


Terug naar “VoIP”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast