OVH: DID in België

Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4010
Lid geworden op: 17 Nov 2009
Bedankt: 1349 keer
Recent bedankt: 10 keer
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor raf1 » 12 Jul 2015, 11:17

Nogmaals getest, de Belgische korte nummers werken (via sip.ovh.be en met een Belgisch telefoonnmummer als gebruikersnaam natuurlijk.)

Logic3S schreef:Vreemd... Iemand enig idee hoe dit komt?

Ja, als het niet aan OVH ligt dan ligt het aan je telefoontoestel. Het is mogelijk dat je VoIP-telefoontoestel het korte nummer niet herkent als een telefoonnummer. Het kan dan tot 15 seconden duren vooraleer de verbinding wordt gemaakt.

Je kan dit oplossen door achter het verkorte nummer een hekje(#) in te toetsen, dan wordt de verbinding zeker binnen de 5 seconden tot stand gebracht.
Als je wat meer technisch onderlegd bent, kan je natuurlijk ook het "dial plan" van je VoIP-telefoontoestel aanpassen zodat korte nummers meteen worden gebeld.
De korte nummers in het telefoonboek van je VoIP-telefoon toevoegen met een hekje achteraan is ook een optie.

Logic3S schreef:Ik zou graag de vaste lijn van m'n ouders naar VOIP omzetten, maar daarvoor moet het wel relatief betrouwbaar zijn.

Je kan de betrouwbaarheid van OVH toch enkele maanden uittesten, er is geen abonnementsduur en bij de bestelling krijg je een nieuw telefoonnummer in je huidige Belgische telefoonzone.
Als je niet tevreden bent, zeg je de telefoon op en ben je slechts enkele euro's kwijt. Als je vindt dat het betrouwbaar werkt, kan je je huidige telefoonnummer porteren.

Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 12150
Lid geworden op: 14 Nov 2006
Locatie: Brussel
Bedankt: 651 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1133 keer
Contact:

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor Goztow » 16 Jul 2015, 21:12

Sinds een paar uren / dagen had ik registration failed. Ik heb mijn outbound proxy nu op "always" gezet en hop registrration is er terug. Strange :-S
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Overstappen van vaste lijn naar voip? Lees hier hoe
Afbeelding Waze user

Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2072
Lid geworden op: 24 Feb 2007
Locatie: Gent
Bedankt: 111 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 73 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor lacer » 16 Jul 2015, 21:24

De fout registration failed had ik ook al een paar keren gehad, maar nu al een hele poos dat de Bbox-3 elke nacht uitgezet wordt, geen last meer van.
Proximux Internet Start 60/4 speedtest max 58/3.9
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
WDTV Live SMP + RPi 3B + Android met Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu 18.04 + Ubuntu Mate 16.04 / Ubuntu steunpunt

Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4052
Lid geworden op: 04 Apr 2005
Locatie: België
Bedankt: 76 keer
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor Ken » 18 Jul 2015, 12:19

Ik probeerde vorige donderdag te bellen naar hun 1007 nummer vanaf een OVH SIP lijn. Kom ik bij de 112 terecht... :bang:
Kan dus enkel vannuit Frankrijk!
@Work Telenet Business Fibernet 200/25. @Home Orange Love Internet+TV + boost 200/20, Orange Arend Pro+Huawei Honor9

Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1774
Lid geworden op: 28 Dec 2008
Bedankt: 248 keer
Uitgedeelde bedankjes: 344 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor Kenw00t » 23 Jul 2015, 12:15

Misschien kunnen de mensen die dit topic volgen eens naar mijn probleem kijken in het andere topic (Handleiding OVH) ? Heb nog steeds geen antwoord gekregen van OVH. Vanaf dit bericht en alles daaronder: viewtopic.php?p=607397#p607397
Alvast bedankt.
Proximus Internet Comfort + TV @ Fritz!Box 7360 v2 6.52 @ 85/15
Orange @ Sony Xperia Z3 Compact

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3734
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 229 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor satsurfer » 24 Jul 2015, 17:01

Ik heb laatste tijd kwaliteitsproblemen. Mijn vrouw zei het al vorige week. Persoon a/d andere kant kon haar moeilijk/niet verstaan. Ik belde gisteren en mijn collega kloeg ook dat ik 'pruttelde' of zo.

Vanmorgen een FVD call van thuis op gsm gekregen (had nt gezien wie belde) maar bleek FVD en een prima call kwaliteit!! Is er gn enkele betrouwbare voip provider nog? Hopelijk bakt mobistar er meer van met hun triple packet :-)

MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1424
Lid geworden op: 25 Sep 2007
Locatie: Berlare (O-Vl)
Bedankt: 89 keer
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor MarkDM » 24 Jul 2015, 20:13

Ik heb vorig jaar mijn nummer overgedragen van Weepee naar OVH. We hebben het er slechts 3 maanden uitgehouden: regelmatig afgebroken gesprekken, down-tijd...
Is er geen enkele betrouwbare voipprovider ? We zijn al 18 maanden bij 3Starsnet en daar hebben we geen klachten.
Ik heb ook Nomado getest maar daar hadden we echo's op de inkomende gesprekken. Ik heb dat gemeld maar ze kregen het niet opgelost.
Voip: Edpnet/Voiptiger/Weepee met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra/Dvb-t op Xtrend met Open-Pli

leohein
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 Mei 2013
Bedankt: 11 keer
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor leohein » 24 Jul 2015, 22:53

Hier ook slechte ervaring met OVH de laatste tijd. Disconnects, haperende gesprekken. 2 jaar geleden ging het beter.
(zowel op belgacom vdsl start als telenet fluo)
Ons nummer hebben we vorige week al naar telenet laten omschakelen.

Iemand al ervaring met het terugsturen van OVH's toestel en de het terugkrijgen van de borg ?

BertG3
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1536
Lid geworden op: 27 Okt 2014
Bedankt: 148 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor BertG3 » 24 Jul 2015, 23:17

satsurfer schreef:Ik heb laatste tijd kwaliteitsproblemen. Mijn vrouw zei het al vorige week. Persoon a/d andere kant kon haar moeilijk/niet verstaan. Ik belde gisteren en mijn collega kloeg ook dat ik 'pruttelde' of zo.

Vanmorgen een FVD call van thuis op gsm gekregen (had nt gezien wie belde) maar bleek FVD en een prima call kwaliteit!! Is er gn enkele betrouwbare voip provider nog? Hopelijk bakt mobistar er meer van met hun triple packet :-)


Ik had dit ook, maar met het vastzetten van de G711 codec zijn alle problemen van de baan.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3734
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 229 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor satsurfer » 24 Jul 2015, 23:28

Nomado 5 eur/maand vind ik duur. Mss. Voiptiger proberen. Overdreven veel bel ik niet. Daluren bel ik via telenet. Helaas is dit nogal moeilijk voor vrouwlief om *10# voor nr. Te vormen. In de fritz-fon zitten onze veel gebruikte nrs 'na 16 u.' 'en voor 16 u' aangezien fritz geen timebased dialung rules toelaat.

Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 832
Lid geworden op: 14 Jun 2004
Locatie: Rotselaar
Bedankt: 15 keer
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Contact:

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor Jelly » 26 Jul 2015, 10:00

Leohein,

Toestel tijdig terug sturen en je krijgt de borg terug.
Heb jij je nummer kunnen overdragen van ovh naar Telenet? Bij mij wist Telenet telkens te vermelden dat dit niet mogelijk was...

Mvg

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Everything that has a beginning has an end.

liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 942
Lid geworden op: 01 Jun 2006
Bedankt: 18 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor liegebeestig » 26 Jul 2015, 11:08

Veel ligt inderdaad aan de instelling van de codec. Uitsluitend 711 hier, en nog nooit een slechte lijn gehad. Echt nog nooit.

Andere vraag: kun je verschillende telefoonnummers op een account zetten?

Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2072
Lid geworden op: 24 Feb 2007
Locatie: Gent
Bedankt: 111 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 73 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor lacer » 26 Jul 2015, 11:51

In mijn ervaring heb je in een Ovh account een "Ligne" met daarin "Groupes" en " Numéros", de drie tabbladen als je inlogt in de oude manager V3 (wat nog steeds wordt gebruikt).
Je kunt gratis groepen aanmaken en daarin kun je in elke groep nummers bijkopen à 1 € + 21% Btw = 1,21 €, dat is dan een zogenaamde alias.
http://guides.ovh.com/TelFaqNumeros
Je kan in je account ook vb een extra lijn bijkopen, maar dit nummer kan je niet zelf kiezen, normaal is het de eerstvolgende nummer die beschikbaar is, in jouw zone.
Zo heb ik eens voor iemand groepen aangemaakt en daarin een bijkomend nummer gekozen en gekocht, maar je behoud wel je oorspronkelijk lijnnummer dat je kreeg van Ovh.

Misschien zijn er andere Userbasers die hier nog wat kunnen aanvullen moest er 't één en ander ontbreken of niet geheel juist zijn ?
Proximux Internet Start 60/4 speedtest max 58/3.9
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
WDTV Live SMP + RPi 3B + Android met Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu 18.04 + Ubuntu Mate 16.04 / Ubuntu steunpunt

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3734
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 229 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor satsurfer » 26 Jul 2015, 11:57

liegebeestig schreef:Veel ligt inderdaad aan de instelling van de codec. Uitsluitend 711 hier, en nog nooit een slechte lijn gehad. Echt nog nooit.


BertG3 schreef:Ik had dit ook, maar met het vastzetten van de G711 codec zijn alle problemen van de baan.


Afbeelding

heb ik al regelmatig voorgehad, zeer irritant...bellen naar de bank, een instelling,...
op een duur met schaamrood op de lippen...., ja, hij is daar weer....

dus met fritzbox en fritzfon MT-F/C4 (beter kan niet hé) :-D
Laatst gewijzigd door satsurfer op 26 Jul 2015, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.

liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 942
Lid geworden op: 01 Jun 2006
Bedankt: 18 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor liegebeestig » 26 Jul 2015, 11:58

Dank je wel Lacer! Ik heb zelf ook al een lijn bij ovh zoals je zag, maar mijn inbound nummer zit bij weepee. Ik zou eigenlijk heel graag dat nummer van weepee als nummerherkenning meesturen, maar als me dat dus 12 euro per jaar excl btw kost... Naar het schijnt zou het gratis kunnen bij voiptiger, waarbij je dus zelf je nummerweergave kan instellen zolang je bewijst dat het nr van jou is.

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3734
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 229 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor satsurfer » 26 Jul 2015, 12:00

https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=35369&start=200

vanmorgen van voiptiger vernomen :-D
"U kan gratis uitgaande nummers toevoegen. Volstaat om eender welk document te uploaden dat aantoont dat het nummer van u is. U kan ook uw mobiel nummer toevoegen wat handig kan zijn voor bepaalde zaken."

liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 942
Lid geworden op: 01 Jun 2006
Bedankt: 18 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor liegebeestig » 26 Jul 2015, 12:02

Dit kan je trouwens ook met alle betamax Dellmond labels

Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4010
Lid geworden op: 17 Nov 2009
Bedankt: 1349 keer
Recent bedankt: 10 keer
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor raf1 » 26 Jul 2015, 12:22

liegebeestig schreef:Veel ligt inderdaad aan de instelling van de codec.

Het ligt alleszins niet aan OVH want er zijn voldoende voorbeelden van jarenlang feilloos gebruik van Belgische VDSL2-klanten met OVH.
Het is toch geen toeval dat het net Telenet-klanten zijn die klagen over wegvallende verbindingen.

Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2072
Lid geworden op: 24 Feb 2007
Locatie: Gent
Bedankt: 111 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 73 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor lacer » 26 Jul 2015, 12:23

liegebeestig schreef:...
Ik zou eigenlijk heel graag dat nummer van weepee als nummerherkenning meesturen, maar als me dat dus 12 euro per jaar excl btw kost...


Je kan je eigen nummer enkel porteren en niet zelf kiezen, wel enkel uit een lijstje met beschikbare nummers voor je zone.
Maar ik begrijp nu dat mijn antwoord hierboven niet dat was wat je eigenlijk bedoelde :-)
Proximux Internet Start 60/4 speedtest max 58/3.9
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
WDTV Live SMP + RPi 3B + Android met Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu 18.04 + Ubuntu Mate 16.04 / Ubuntu steunpunt

leohein
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 Mei 2013
Bedankt: 11 keer
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor leohein » 26 Jul 2015, 12:28

Codec vastzetten weet ik niet, maar het ligt niet aan telenet, heb het een gans jaar voorgehad op belgacom start 16/2. Met frizbox en prio voor voip.
Ook getest zonder fritzbox, met de gigaset ook hetzelfde.
Daarna naar telenet gegaan en identiek dezelfde problemen.

De wegvallende verbindingen waren niet zo echt een problem, maar eerder het "haperen".

Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1883
Lid geworden op: 29 Jan 2004
Bedankt: 163 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor Tomsworld » 26 Jul 2015, 12:29

Sinds ik forceer op 711 heb ik ook geen problemen meer met de kwaliteit van ovh. Voordien af en toe codec negotiatie problemen en helemaal niets.
Provider: Belgacom comfort VDSL2 100/20 Vectoring & DLM enabled ( Abbo 100/6 ) + Telenet Bussiness 240 ( Test )
Netwerk: BBox3 (Sagem), Unifi Edgerouter Lite, 2 x UniFi® AP AC Pro 's + switches Voip: Voip Ovh + 3*net
Tv: BGC TV met decoder v4 + v5

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3734
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 229 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor satsurfer » 26 Jul 2015, 12:32

gaan we nu zwartepieten gaan uitdelen/onterechte zondebokken zoeken? Raf1 :oops:

hoe verklaar je dan dat ik via weepee geen enkel probleem heb? (inbound) en pas sinds juli 2014 bij telenet, en voorheen ook problemen af en toe met voip ovh.

OVH: verbinding valt niet weg, bestemmelingen verstaan mij zeer slecht, hapert zoals Leohein al beschreef (heb een telenet 200/12 verbinding, dus bandbreedte genoeg :-D ) gebruik een fritzbox achter de modem only, dus niet de homegateway die problemen geeft!
Laatst gewijzigd door satsurfer op 26 Jul 2015, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1883
Lid geworden op: 29 Jan 2004
Bedankt: 163 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor Tomsworld » 26 Jul 2015, 12:35

@satsurfer

Moeilijk te zeggen zo, om te beginnen een capture maken van de call kijken waar het misgaat, rtp pakketten in de foute volgorde, veel loss. Kijken via de webservices van ovh naar de call details. En als het systematisch is een ticket inschieten, ze kijken er wel naar als je echt met technische info komt.
Provider: Belgacom comfort VDSL2 100/20 Vectoring & DLM enabled ( Abbo 100/6 ) + Telenet Bussiness 240 ( Test )
Netwerk: BBox3 (Sagem), Unifi Edgerouter Lite, 2 x UniFi® AP AC Pro 's + switches Voip: Voip Ovh + 3*net
Tv: BGC TV met decoder v4 + v5

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3734
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 229 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor satsurfer » 26 Jul 2015, 12:46

waar vind ik via de webservices van ovh de call details? overal gekeken hoor.

https://www.ovhtelecom.fr/espaceclient/

liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 942
Lid geworden op: 01 Jun 2006
Bedankt: 18 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor liegebeestig » 26 Jul 2015, 12:51

Codec vastzetten bij ovh instellingen. Btw, ik heb zelf ovh op een telenet lijn met modem only en daarachter fritzbox. Feilloos.

BertG3
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1536
Lid geworden op: 27 Okt 2014
Bedankt: 148 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor BertG3 » 26 Jul 2015, 13:15

Zoals je waarschijnlijk al gezien hebt hier op het forum, had ik ook steeds het probleem dat men mij aan de andere kant van de lijn niet goed hoorde. Bij OVH vastgezet --> Geen oplossing.

In de Fritz!Box met telnet vastgezet --> Nooit meer iets gehoord van slechte verbinding.

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3734
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 229 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor satsurfer » 26 Jul 2015, 13:16

oei, da's iets voor pro's :eek:

Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4010
Lid geworden op: 17 Nov 2009
Bedankt: 1349 keer
Recent bedankt: 10 keer
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor raf1 » 26 Jul 2015, 13:27

satsurfer schreef:hoe verklaar je dan dat ik via weepee geen enkel probleem heb? (inbound) en pas sinds juli 2014 bij telenet, en voorheen ook problemen af en toe met voip ovh.

Dat Weepee een andere config gebruikt en dat je config voor OVH fout staat ingesteld.

satsurfer schreef:OVH: verbinding valt niet weg, bestemmelingen verstaan mij zeer slecht, hapert zoals Leohein al beschreef (heb een telenet 200/1aa2 verbinding, dus bandbreedte genoeg :-D ) gebruik een fritzbox achter de modem only, dus niet de homegateway die problemen geeft!

Maar misschien geeft de fritzbox wel problemen aangezien de standaard-instellingen van de fritzbox niet compatibel zijn met OVH.
Zie ook op http://www.blog-des-telecoms.com/fritzb ... -voip-sip/ en
http://patrick.vande-walle.eu/hardware/ ... telephony/

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3734
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 229 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor satsurfer » 26 Jul 2015, 19:02

bedankt voor het advies, maar dit is voor mij iets te moeilijk, daar niet stap per stap uitgelegd. :eek:

Telnet aan/uitdoen is nog te doen.. :-D

maar volgende
Pour éditer ce fichier, il faut utiliser nvi :

nvi /var/flash/voip.cfg

wat nvi is of een link, daar zwijgt men plots over...

Via putty probeer ik in te loggen...
krijg scherm met paswoord: maar kan geen tekens invoeren....

Afbeelding

schrik dat ik iets mis zal doen, en vooral, geen dummy handleiding....

Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1774
Lid geworden op: 28 Dec 2008
Bedankt: 248 keer
Uitgedeelde bedankjes: 344 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor Kenw00t » 26 Jul 2015, 19:36

Bij veel consoles komen dan ook geen sterretjes tevoorschijn als je een wachtwoord moet tikken. Indien je denkt een fout te hebben getypt, druk dan genoeg op backspace (niet ingedrukt houden, bij sommige consoles moet je echt op backspace drukken per getypt karakter).
Proximus Internet Comfort + TV @ Fritz!Box 7360 v2 6.52 @ 85/15
Orange @ Sony Xperia Z3 Compact

Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1598
Lid geworden op: 30 Dec 2009
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 166 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor Petervanakelyen » 26 Jul 2015, 19:37

Je kan je wachtwoord gewoon invullen en op 'Enter' drukken. Het wordt simpelweg niet weergegeven ;)

liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 942
Lid geworden op: 01 Jun 2006
Bedankt: 18 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor liegebeestig » 26 Jul 2015, 19:38

Probeer eens met de tweede link, de blogpost. Daar staat uitgelegd hoe je dit doet via text edit.

Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4010
Lid geworden op: 17 Nov 2009
Bedankt: 1349 keer
Recent bedankt: 10 keer
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor raf1 » 26 Jul 2015, 19:41

nvi is een eenvoudige teksteditor die in het commandovenster wordt gebruikt op Linux. Voor Windows-gebruikers die alleen Kladblok(Notepad) kennen is zoiets heel vreemd natuurlijk en praktisch niet bruikbaar
Je zal dus sowieso de GUI-method op http://patrick.vande-walle.eu/hardware/ ... telephony/ moeten gebruiken als je Linux niet gebruikt.

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3734
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 229 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor satsurfer » 26 Jul 2015, 20:17

betreft sipping (lost connections)
[Update 23 July 2014]: This seems to be no longer required.
dit stond bij mij op 'NO' nochtans, dus aangepast zoals aangegeven...

bij Patrick Vande Walle volgorde:
"PCMA", "PCMU","G726-40", "G726-32", "G726-24", "G729";

Mathias
"G729", "PCMA", "PCMU", "G726-32", "G726-40", "G726-24";

welke volgorde kiezen?

Go back to the top of the file. Between the lines that say “Country=” and “Language=”, insert “NoChecks=yes”

bovenaan staat in mijn config (en heb vetgedrukte toegevoegd), dus gewoon na Languaege=en:

CONFIG_INSTALL_TYPE=iks_16MB_xilinx_2eth_2ab_isdn_te_pots_wlan_usb_host_dect_63350OEM=avmeCountry=032Language=en, "NoChecks=yes" **** CFGFILE:ar7.cfg/* * /var/flash/ar7.cfg

nadat ik in Kladblok dit bestand bewerkt heb en opgeslaan met andere bestandsnaam om oude niet te overschrijven, krijg ik een TXT bestand, geen export bestand :oops:

Hoe bewaar ik dit als origineel fritzbox export bestand?

als ik die nieuwe config nu inlaadt en iets verkeerd is, kan ik dan mijn oude gebackupte file nog erin stoppen? gewoon fritzbox resetten?
Laatst gewijzigd door satsurfer op 27 Jul 2015, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.

BertG3
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1536
Lid geworden op: 27 Okt 2014
Bedankt: 148 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor BertG3 » 26 Jul 2015, 20:34

Ik heb deze manual gebruikt den ik...

http://www.daveboonstra.nl/tipstrucs/fr ... index.html

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3734
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 229 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor satsurfer » 28 Jul 2015, 01:01

via de oude klantenmodule heb ik de codecs kunnen aanpassen:
Navigatie/Telefoon/Codecs

zo ingesteld:
Codecs voor de lijn:
Momenteel vastgelegde codecs: g722, g711, g729

Automatische codecs: Nee

Let op: de codec g722 zal alleen worden gebruikt tijdens gesprekken tussen OVH lijnen

bericht van Patrick Van De Walle
"It may not be necessary anymore to edit the Fritz!Box setttings. This post was a bit outdated. In the case of OVH, your can now set the codec order in the OVH Manager interface. I have updated the post, with a link to a screenshot. You may want to try this first. The goal is to have G.711 before G.729."

http://patrick.vande-walle.eu/hardware/fritzbox/fritzbox-and-ovh-telephony/

Afbeelding

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3734
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 229 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor satsurfer » 09 Sep 2015, 12:45

Ik krijg 'switching congestion' op mijn fritz c4 als ik via ovh bel. Wat betekent dit? Ovh staat online op de fritzbox

Fritzbox -tevergeefs- heropgestart.

Update: dan ook eens modem only telenet gerebooted en het lukte weer :-)

vasonline
Pro Member
Pro Member
Berichten: 295
Lid geworden op: 25 Aug 2007
Bedankt: 13 keer
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor vasonline » 03 Dec 2015, 19:29

Vandaag heb ik iets raar meegemaakt.
Ik weet niet of het een Fritz!box probleem was of eerder aan OVH lag.

- Tijdens het bellen naar een GSM nummer, via OVH verbrak de verbinding
- De Fritzbox scheen te denken dat het gesprek bleef "bestaan". Het LEDje "Internet lijn" bleef branden op de Box.
- Inhaken van de telefoon verbrak het gesprek niet. Er was geen kiestoon meer, op de aangesloten vaste telefoon (Fon 1)
- Bellen naar ons eigen OVH nummer gaf "bezettoon/busy".
- De box zijn webinterface was nog bereikbaar op de PC, en werkte als router verder normaal.
- Van het "ghost" gesprek was niets te zien in de call-log.

Ik heb de box dan maar herstart door de stekker er even uit te halen.
Alles terug in orde.
Zijn er nog mensen die zoiets hebben meegemaakt?

Fritzbox 5124 (ADSL2+) laatste firmware

PS: verder het laatste jaar geen problemen gehad met OVH of de FB

silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3869
Lid geworden op: 08 Jul 2008
Locatie: 398m van de ROP@0.48dB
Bedankt: 99 keer
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor silencer » 04 Dec 2015, 01:14

Blijkbaar werkt ovh niet goed samen met cgnat (met weepee en justvoip geen problemen).

Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2072
Lid geworden op: 24 Feb 2007
Locatie: Gent
Bedankt: 111 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 73 keer

Re: OVH: DID in België

Berichtdoor lacer » 04 Dec 2015, 02:43

In welke omgeving gebruik jij Carrier Grade Network Address Translation ?
Proximux Internet Start 60/4 speedtest max 58/3.9
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
WDTV Live SMP + RPi 3B + Android met Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu 18.04 + Ubuntu Mate 16.04 / Ubuntu steunpunt


Terug naar “VoIP”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten